شهادت ۲ یمنی در استان صعده توسط ائتلاف سعودی

مزدوران ریاض در جریان درگیری ها در شمال غرب یمن به یک قدمی محاصره «حرض» رسیدند اما با عملیات معکوس رزمندگان تحولات میدانی ۱۸۰ تغییر کرد و این شهر از خطر محاصره نجات یافت.

سرویس جهان مشرق؛ در روزهای گذشته ائتلاف سعودی با شعله ور کردن درگیری ها در شمال غرب یمن جبهه جدیدی را برای فشار بیشتر بر رزمندگان باز کرد و حملات سنگینی را برای اشغال شهر راهبردی «حرض» در استان حجه (هم مرز با استان جیزان عربستان) ترتیب داد.

نظامیان ارتش رژیم سعودی و عناصر مزدور منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن) که در این عملیات تا دندان مسلح بودند با پشتیبانی گسترده هوایی توانستند خود را تا دروازه های جنوبی حرض برسانند و این شهر را در حالت شبه محاصره قرار دهند.

مزدوران ائتلاف سعودی در جریان درگیری ها در شمال غرب استان حجه تلاش زیادی کردند وارد محله های جنوبی حرض شوند و این شهر را به طور کامل محاصره  و سپس اشغال کنند اما با مقاومت رزمندگان یمنی در این محور مواجه شدند.

براساس آخرین اطلاعاتی که یک منبع میدانی آگاه در اختیار گذاشته است، نیروهای یمنی پس از درگیری های نفس گیر چند روزه موفق شدند از لاک دفاعی خارج شوند و در میدان نبرد موضع هجومی بگیرند و ابتکار عمل را در دست گیرند.

این منبع میدانی که تحولات را در شهر «حرض» از نزدیک دنبال می کند به جزئیات درگیری ها اشاره کرد و گفت: رزمندگان مستقر در شهر «حرض» ضد حملاتی را برای برقراری ارتباط با مناطق شمال غرب استان صعده انجام دادند.

به گفته این منبع میدانی، نیروهای یمنی با حملات گسترده زمینی و همچنین عملیات مستمر موشکی توانستند در محور شرقی «حرض» پیشروی و منطقه و ایستگاه نظامی «المحصام» را از اشغال خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

آخرین خبرها از درگیری‌های سنگین در شمال غرب یمن/ خروج شهر «حرض» از شبه محاصره با ضدحملات دقیق رزمندگان انصارالله + نقشه میدانی

این منبع میدانی با بیان این که رزمندگان در ادامه عملیات کوه «الهیجه» را پاکسازی کردند، افزود: با پیشروی هایی که در این محور صورت گرفت جاده «حرض - صعده» بازگشایی شد و شهر از حالت شبه محاصره خارج شد.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، رزمندگان درگیری ها را به جنوب منطقه «القفل» کشانده اند و در صورتی که بتوانند این بخش را هم به کنترل درآورند امنیت جاده راهبردی «حرض - صعده» از محور شمالی به طور کامل تامین می شود.

در محور جنوبی جاده «حرض - صعده» هم رزمندگان عملیاتی را آغاز کرده اند و با عقب راندن مزدوران سعودی موفق شدند منطقه «الحصنین» را آزاد و خود را به روستای «الشعاب» برسانند و شهر حرض را از محور جنوبی امن کنند.

در حال حاضر، درگیری ها در محور جنوبی در محور «القایم» در جریان است و این منطقه میان طرفین دست به دست می شود؛ اگر رزمندگان این منطقه را پاکسازی کنند امنیت جنوب حرض تامین می شود چرا که «القایم» دروازه جنوبی شهر محسوب می شود.

القایم راه اصلی ورود به شهر «حرض» از محور جنوب است و مزدوران سعودی به همین دلیل در روزهای گذشته توان خود را بر این بخش متمرکز و تلاش زیادی کردند از این مسیر پیشروی کنند اما با ضد حملات نیروهای یمنی وضعیت تغییر کرد.

به گزارش مشرق، در توضیح اهمیت شهر «حرض» که در شمال غرب استان حجه واقع شده باید به این مضوع اشاره شود که این منطقه از محور شرقی به استان صعده (مهم ترین پایگاه انصارالله) متصل و جزء دروازه های جنوبی استان جیزان عربستان به شمار می آید و همچنین در امتداد مسیر منتهی به شهر جیزان قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • یهروز IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    14 2
    انصار الله باید هرچه سریعتر امارات را با خاک یکسان کند و نحو عبری عربی را با موشک و بمب و خمپاره ویران کند و همه جا را جنگ کند.
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
      4 0
      ائتلاف سعودی از طرف کشورهای سلطه گر مثل آمریکا انگلیس فرانسه اسراییل وکشورهای عربی مزدور حمايت می شوند انصارالله فقط از طرف ایران حمايت می شود اگر حمايت ها از انصارالله توسط محور مقاومت‌ بیشتر بشود این جنبش به‌ یک قدرت منطقه‌ تبدیل می‌شود ومچ ائتلاف آمریکایی دربزرگترین آبراه جهان را می خواباند
    • طاهر IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
      2 8
      مثل اینکه فیلم اکشن زیاد نگاه می کنی
  • کارشناس IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    11 21
    ایران باید سلاح شیمیایی در اختیار انصار الله بگذارد تا عربستانی ها دیگر نتوانند مقاومت کنند و بمیرند.
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
      8 0
      زمان جنگ با رژیم صدام، با اینکه بعثی ها بمب شبمیایی می زدند ما از سلاح شیمیایی استفاده نکردیم، این چه توصیه ای است، تمام دشمنان اسلام با آل سعود و امارات همکاری می کنند بر علیه این ملت مظلوم مسلمان و فقیر ، رزمندگان یمنی باید تاکتیک جنگ رو عوض کنند و نقاط حساس و تاثیرگذار را بکوبند.
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
      7 0
      سلاح شیمیایی کار کثیف دشمنان خدا هست اگر قرار بود ما این کار را کنیم مثل انها میشدیم
    • CA ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
      0 0
      این طرز فکر فرماندهان انگلیس و امریکا و آلمان و فرانسه هست و یک فرق اصلی بین ایران و محور عبری عربی همین طرز فکر هست.
  • رضا IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    11 1
    در حال حاضر بهترین کار ترور یرکردگان عربی و اسراییلی است. باید یمنی ها اموزش ببینند و همه شان را ترورو کنند.
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    6 1
    اینجوری هیچ فایده ای نداره. هر روز خسارت بیشتری به مردم یمن وارد میشه. اگر می خواهیم که خدا و پیغمبر از ما راضی بشوند باید دو حمله؛ اولین حمله سنگین و دومین حمله فوق فوق سنگین به تاسیسات نفتی و زیربنایی عربستان و امارات ترتیب بدهیم تا جنگ تمام بشود. حمله اول باعث عصبانیت آل سعود و تلافی جویی آنها میشه. اینجاست که حمله فوق فوق سنگین از جانب محور مقاومت شروع میشه و آل سعود دست از وحشیگری و حمله به یمن بر می داره.
    • ابوالفضل IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
      0 4
      اونوقت استاد به نظرتون این حمله با تیرکمون انجام بشه بهتره یا با سنگ قلاب
  • رضا صفری CA ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    1 5
    تا اینجاها رو گرفته عربستان، رزمندگان چیکار میکنن پس
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    0 0
    یمن باید استراتژی پهبادهای انتحاری را باید کنار بگذارد بجز برای ماموریت ها برون مرزی و در عوض استراتژی پهبادهای بمب افکن با بمب های سدید را اجرا نماید یا از پهبادهای مسلح به موشک های تاو و طوفان و دهلاویه را اجرا نمایبد
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    0 0
    باید یمنی ها از موشک های تاو و دهلاویه به تعداد زیاد استفاده نماید
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    0 0
    باید چین نیز هماهنگ با روسیه عمل کرده و تایوان را تمام کند البته همزمان با روسیه
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    1 0
    اللهم انصر جیوش المومنین خدایا به حرمت امیرالمومنین علیه السلام، رزمندگان مومن و متدین یمن را بر سپاه نفاق و شیطان فائق نما خداوندا رعب رزمندگان انصارالله، ارتش و نیروهای مردمی یمن را در قلوب پیاده نظام کفر و شیطان حاکم نما آمین لطفا برای پیروزی رزمندگان عزیز یمن دعا کنید
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    0 0
    واقعا بمردم تحت محاصره یمن که همه روزه با بمباران های جانیان نیز مواجه اند و دشمن با بهره مندی از پول و سلاح در اختیار گذاشته غربی ها و بخدمت گرفتن مزدوران احاره ای از سایر کشورهای فقیر دور و نزدیک و همراهی فرماندهان میدانی کشورهای دشمن یمن که بر همگان شناخته شده هستند . سعی نموده تا خللی در صفوف واحد این ملت مقاوم ایجاد ، بلکه پیروزی نسبی کسب کند . اما مانند این صحنه تمام برنامه و نقشه دشمن را برهم زدند بلکه با ایستادگی جانانه ضربات سهمگینی بر صفوف اشغالگران وارد ساختند . درود فراوان فرستاد . باید در صحنه و موقعیت و شرایط تحمیلی هفت ساله قرار داشته باشی تا درک بهتر و بیشتری از اهمیت این خواست ملی یمن مقاوم . که باج به دشمن نمیدهیم و با تمام وجود از عزت خود دفاع می کنیم داشته و به مروت و ایستادگی و وحدت این ملت مقاوم درود فراوان بفرستی و از خداوند سبحان پیروزی آنانرا مسئلت نمائی . که باعث فخر و افتخار امت اسلام هستند .
  • مهدی IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    1 0
    ساحل دریای سرخ را آزاد کنید ولی به نزدیک مرز عربستان حمله نکنید
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    0 0
    دعای مرزداران (دعای ۲۷ صحیفه سجادیه) دعایی کوبنده که قرائت بخصوص در این شرایط مغتنم است. می شود صوت و متن را با جستجو در اینترنت گرفت و همراه شنیدن زمزمه کرد. از دور هم به آسانی می شود کمک کرد، عجیب نیست اگر خدا آن را موثرترین کمک قرار دهد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس