کرونا در اروپا

وجه نمادین ابتلاء بوریس جانسون در این است که او تا همین ۱۰ روز پیش، در یک راهبرد بسیار عجیب و جنون‌آمیز، از انتشار حداکثری ویروس در این کشور با هدف حصول «ایمنی گله‌ای» (Herd Immunity) دفاع می‌کرد.

سرویس سیاست مشرق- با منتفی‌شدن برنامه اعزام جاسوسان به ایران، ذیل پرچم «پزشکان بدون مرز»، و رد مقتدرانه‌ی کمک تحقیرآمیز اقلام پزشکی چون ۱۰۰۰ عدد ماسک و ۵۰۰ گان پرستاری و یک چادر امانتی(که طبق اعلام منابع وزارت بهداشت زیر ۳۰۰۰۰ دلار قیمت دارند)، پیاده‌نظام سیاسی و رسانه‌ای نظام سلطه گمان برده‌اند که سوژه جدیدی را برای جنگ رسانه‌ای به دست آورده‌اند تا با هشتگ‌پرانی، نظام و مسوولان نظام را با مضمون جدیدی مورد اتهام قرار دهند. این پیاده‌نظام که تا دیروز روی موج «قم هراسی» و «عدم قرنطینه قم» سوار بودند و می تاختند، امروز که تیرشان در آن پروژه به سنگ خورده و نمی‌توانند آمار فزاینده‌ی قربانیان کرونا در فرانسه و اسپانیا و ایتالیای ظاهرا قرنطینه شده را هم به گردن شهر مقدس قم بیاندازند، به طناب «کمک اهدایی» پزشکان بدون مرز (در واقع جاسوسان بدون مرز) چسبیده‌اند.

از این رو، با مروری اجمالی بر برخی مصادیق در عملکرد کشورهای غربی در مواجهه با کرونا، میزان صداقت آنان را در ارسال «کمک» به جمهوری اسلامی ایران روشن‌تر خواهیم کرد.

روز ۲۷ مارس، سایت دویچه وله، خبر داد که در میانه بحران کرونا دولت آلمان تصمیم گرفته از دانشجویان و پناهجویان برای کاشت و برداشت محصولات کشاورزی استفاده کند. یولیا کروکنر، وزیر کشاورزی آلمان بعد از نشست کابینه درباره کرونا در برلین گفت: "وضعیت پرسنلی در این بخش بسیار وخیم است. "

دویچه وله نوشت:

" حالا دولت آلمان تصمیم گرفته  دانشجویان را ترغیب کند تا در این بخش‌ها همکاری کنند. دولت آلمان می‌گوید با کار  و درآمد دانشجویان در بخش کشاورزی،   کمک هزینه دانشجویی آنها قطع نخواهد شد.  

از سوی دیگر وزیر کشور آلمان، هورست زهوفر، قرار است بررسی کند که آیا ممنوعیت کار برای پناهجویان قابل لغو شدن هست یا نه. او گفته است: «زمان‌های خاصی وجود دارند که آدم باید برخی چیزها را طور دیگری مقرر کند.»"[۱]

به زبان ساده‌تر، چون «ژرمن» ها حاضر نیستند به واسطه‌ی ریسک احتمال ابتلاء به کرونا در بخش‌های مربوط به کشاورزی و مواد غذایی کار کنند، بنا دارند از «دانشجویان» و «پناهجویان» در این بخش استفاده کنند و در واقع از ناچاری و اضطرار آنان، سوء‌استفاده کنند. با اقداماتی از این دست، آدمی به یاد تئوری‌های «برتری نژادی» ژرمن‌ها در دوران سیطره‌ی نازیسم می افتد. این‌چنین است که دروغ «حقوق بشر» و «کرامت انسان» در لیبرال-سرمایه‌داری، چهره ترسناک خود را نشان می دهد.

در همین روز(۲۷ مارس)، از آمریکا خبر آمد که یک نوجوان آمریکایی ۱۷ ساله به دلیل این که هیچ بیمه درمانی نداشت، پذیرش نشد و جان خود را از دست داد.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، «رکس پاریس» شهردار لنکستر واقع در ایالت کالیفرنیا، با تأیید فوت این نوجوان آمریکایی گفت: «او سالم بود، اما جمعه این هفته فوت کرد.»

وی افزود این نوجوان آمریکایی که هیچ بیماری زمینه‌ای نداشت، "فاقد بیمه بود و به همین دلیل هنگامی که به مرکز اورژانس فرستاده شد او را تحت مداوا قرار ندادند. آن‌ها به این بچه گفتند باید به یک بیمارستان عمومی محلی برود. او در راه انتقال به بیمارستانی دیگر دچار ایست قلبی شد و زمانی که [به بیمارستان رسید] دیگر دیر شده بود. "[۲]

در عین حال، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدی جهان، یکی از «برند» های تبختر و تفرعن فناوری آمریکایی، شرکت «جنرال موتورز»، که قرار بود در مدت کوتاه، چهل هزار دستگاه تنفس برای استفاده در بیمارستان‌ها تحویل دهد، نتوانست بیش از ۶۰۰۰ عدد تحویل دهد و این مساله مورد طعنه‌ی ترامپ، رییس جمهور آمریکا نیز قرار گرفته است:

اما شاید هیچ‌چیز به اندازه، بحران «راهزنی» و «محموله‌دزدی» این روزها بین دولت‌های متمدن و «توسعه‌یافته» ی اروپایی، ماهیت پوشالی و توحش ذاتی آنان را رسوا نکرد. ماجرا از این قرار است که ابتدا، دولت جمهوری چک، ۱۱۰۰۰۰ ماسک اهدایی دولت چین به ایتالیا را توقیف کرد. [۳]

سپس ایتالیایی‌ها کشتی حامل محموله الکل طبی و سایر تجهیزات پزشکی به سمت تونس را توقیف و محموله را ضبط کردند. [۴] فردای ان روز هم خبر رسید که دولت لهستان، یک محموله بزرگ حامل صدها هزار بطری محلول ضدعفونی به مقصد نروژ را ضبط و مصادره کرده‌اند. [۵]

شبکه خبری سی ان ان، در گزارش روز جمعه(۲۷ مارس)، از قول دکتر کالین اسمیت که در قلب خط مقدم مقابله با کرونا در شهر نیویورک، یعنی بیمارستان «اِلمهورست» تصویر می گرفت، وضعیت این بیمارستان را «آخرالزمانی» توصیف کرد. دکتر اسمیت در این گزارش می گوید که در خط مقدم مقابله با این ویروس در آمریکا، حتی مواد اولیه لازم برای درمان بیماران و حتی حفاظت کادر پزشکی به موقع نمی رسد. [۶]

همزمان، تحلیل‌گران سیاسی، تجربه‌ی مقابله با کرونا را در اروپا، نقطه آغاز فروپاشی واقعی مفهوم «اتحادیه اروپا» می دانند، چرا که این ویروس مفهوم اساسی «همبستگی» بین کشورهای عضو اتحادیه نابود کرده است و نمونه عینی آن ایتالیا است که طبق گزارش‌های متعدد، تقریبا هیچ کمکی از کشورهای عضو اتحادیه یا از ایالات متحده دریافت نکرده است، در حالی که کشورهایی خارج از اتحادیه چون جمهوری خلق چین و کوبا محموله‌های تجهیزات پزشکی و بهداشتی و تیم‌های پزشکی به این کشور اعزام کرده‌اند. نشریه آمریکایی «امریکن کانزرواتیو» در این‌باره نوشت که کشورهای اروپایی در مواجهه با ویروس کرونا، از نهادهای «فراملّی» این اتحادیه قطع امید کرده‌اند و الگوی «اتحاد منطقه‌ای» اروپا که تا همین ۱۰ سال پیش، به صورت یک الگوی موفق به کشورهای غیرمتروپل توصیه و القاء می شد و حتی در قالب مفاهیم فانتزی چون «منطقه قوی به جای قوی‌ترین کشور منطقه» وارد ادبیات دولتمردان ما هم شده بود، عملا در وقت بحران ناکارآمدی خود را به اثبات رسانده است. [۷]

اما اوضاع انگلستان با اعلام خبر ابتلاء نخست‌وزیر بوریس جانسون به کرونا، وارد فاز تازه‌ای شد. تا همین یک هفته پیش، که وضعیت کرونا در اروپا وجه بحرانی خود را نشان نداده بود، بی بی سی فارسی و متحدان رسانه‌ای لندن نشین آن، تروریسم روانی علیه ملت ایران به راه‌ انداخته بودند و برای گزارش آمار مبتلایان و قربانیان در ایران با هم رقابت می کردند. حالا اما تصویر فرار «دومینیک کامینگز»، مشاور بوریس جانسون و معروف به مغز متفکر دولت بریتانیا، از در پشتی ساختمان نخست وزیری، بعد از اعلام خبر تست مثبت کرونای جانسون، به خوبی گویای اوضاع در خاک روباه پیر استعمار هست:

جانسون از ابتلای خود به ویورس کرونا خبر داد

همین چند هفته پیش بود که بی بی سی فارسی، با انتشار خبر ابتلای سخنگوی وزارت بهداشت ایران (دکتر حریرچی) با نظام بهداشت و درمان ایران را متهم به ناکارآمدی و پنهان‌کاری می کردند، یا «تحلیل‌گر ارشد» این شبکه، حسین باستانی (بولتن نویس رییس جمهور اصلاحات)، مقاله می نوشت که «چرا این تعداد مسوولان حکومت ایران کرونا گرفته‌اند؟»، اما حالا که هم ولیعهد انگلستان، هم نخست وزیر، هم وزیر بهداشت و هم شمار قابل ملاحظه‌ای از مسوولان حکومتی انگلیس به کرونا مبتلا شده‌اند، سکوت کرده‌اند، چرا که به قول آن مثل قدیمی، «مزدور»، نوکر ارباب است، نه نوکر بادمجان! البته کار نیمه تمام امثال حسین باستانی را، دوستان داخلی آنها به خوبی انجام می دهند و فلان «استاد» دانشگاه تهران، از آب بیماری بوریس جانسون، برای خوش‌خدمتی به دولت «فخیمه»، کره می‌گیرد:

دعوی مضحک زیباکلام و پاسخ مسعود بهنود (کارمند بی بی سی) به او

وجه نمادین ابتلاء بوریس جانسون در این است که او تا همین ۱۰ روز پیش، در یک راهبرد بسیار عجیب و جنون‌آمیز، از انتشار حداکثری ویروس در این کشور با هدف حصول «ایمنی گله‌ای» (Herd Immunity) دفاع می کرد و اجازه بسته شدن اماکن عمومی و مراکز تجاری را نمی داد تا با ابتلاء بخش عمده‌ی مردم انگلستان به این بیماری، سطح عمومی مقاومت در برابر ان بالا برود! البته نخست‌وزیر انگلیس چند روز بعد از اعلام این راهبرد احمقانه، تحت فشار سنگین رسانه‌ها، جامعه درمانی این کشور و سیاستمداران منتقد دولت، مجبور به عقب‌نشینی از این سیاست فاجعه‌بار شد، اما ابتلاء خود او به این بیماری، به صورت نمادین سردرگمی و آشفتگی دولت انگلستان را در مواجهه با بحران نشان می دهد: دولتی بسیار مدعی، یکی از ۵ عضو دایم شورای امنیت سازمان ملل با حق وتو و کشوری که مدعی سطح بالای پیشرفت و توسعه‌یافتگی و سابقه تمدنی «درخشان» است و هیچ‌گاه تحت هیچ تحریم و فشار اقتصادی بیرونی نبوده، بلکه به عنوان شریک جنایات و سیاه‌کاری‌های ایالات متحده، از مواهب هم‌پیمانی با دولت ایالات متحده نیز برخودار بوده است، و امروز از بیمارستان‌های آن خبر دزدی ژل‌های ضدعفونی کنار تخت بیماران، کمبود شدید دستگاه‌های تنفس در اتاق‌های آی سی یو و حتی استفاده از کیسه زباله به جای گان و روپوش ایمنی توسط کادر پزشکی می رسد ...  البته ناگفته نماند که در کشور خود ما هم، ظاهرا به تاسی از همین فرضیه جنون‌آمیز و به شدت خطرناک «ایمنی گله‌ای» جانسون، برخی از مدیران اجرایی ارشد از "لزوم ابتلای ۷۰ درصدی مردم ایران" برای  رسیدن به ایمنی عمومی می گفتند که نتیجه این «تقلید» و تشبه‌جویی غیرمنطقی به اصحاب لندن، شاید تاخیر در رسیدن به تصمیمات درست و به موقع بود. [۸]

استفاده برخی کادر درمانی بریتانیا از کیسه زباله به جای گان
گزارش رویترز ار «کمبود شدید» دستگاه تنفسی در بیمارستان‌های انگلستان

از سوی دیگر، روزنامه استاندارد اتریش در گزارشی از اوضاع وخیم مبتلایان به ویروس کرونا در شرق فرانسه، خبر داد. تسنیم به نقل از این روزنامه اتریشی نوشت:

" در بیمارستان های این منطقه در شرق فرانسه دیگر امکان تنفس مصنوعی برای همه بیماران کرونایی وجود ندارد. اینکه چه کسی در این شرایط باید زنده بماند بر اساس سن افراد تصمیم گیری می شود. "

طبق این گزارش، انستیتو طب سوانح آلمان (DIK) که اخیرا بازدیدی از این منطقه داشته است از کمبود تخت های ویژه و دستگاه تنفس مصنوعی برای بیماران کرونایی در این منطقه خبر داده است.

به گفته متخصصان این انستیتوی مهم آلمانی در بیمارستان های استراسبورگ باید انتخاب شود که کدام بیماران باید زنده بمانند. معیار انتخاب افراد هم سن است و کسی که بالای ۸۰ سال سن دارد دیگر لزوما دستگاه تنفسی دریافت نمی کند و در عوض برای مرگی راحت به آن ها مواد مخدر و قرص های خواب داده می شود. پزشکان آلمانی این انستیتو اظهار داشته اند که این اقدام توسط کمیته اخلاق فرانسه تایید شده است. [۹]

...

این اوضاع جهان «پیشرفته» و «متمدن» است که خود را رییس و صاحب‌اختیار دنیا می داند و با دیگر ملل و نژادها به سان گونه‌هایی فروتر و کم‌ارزش‌تر برخورد می کند و متاسفانه تحت سیطره‌ی امپراتوری رسانه‌ای که در اختیار دارد، در جوامع دیگر، مغزشویی جمعی صورت داده و تصویری بی‌خدشه و بی‌نقص از مدیریت، عقلانیت، انسانیت و تمدن خود ترسیم کرده است.

اما این تصویر «اسطوره‌ای»، هر روز، با تعمیق بحران کرونا در جهان، بیش از پیش رنگ می بازد و حقیقت و ذات کشورهایی را که به طور خاص، نقش پررنگ‌تری در ایجاد همان امپراتوری رسانه‌ای دارند (آمریکا، انگلستان و فرانسه) آشکار می سازد. انگلستانی که زمانی با سلطه استعماری بر تمدن اسلامی درخشان هند و غارت تمام‌عیار منابع آن، ماده خام تبدیل به یک امپراتوری را به دست آورد؛ آمریکایی که با نسل‌کشی بی رحمانه بومیان آمریکا پایه‌گذاری شد و سراپای تاریخ آن (به ویژه در قرن بیستم و قرن حاضر) مشحون از جنایت و تجاوز و غارت است؛ فرانسه‌ای که هنوز ملت‌هایی چون الجزایر خاطرات تلخ جنایت‌های ضدبشری آنان را در دوران استعمار فراموش نکرده‌اند و تا همین امروز هم، خباثت‌های خود را در عرصه بین‌الملل در همدستی با شیطان بزرگ ادامه می‌دهد. ‌

بی‌شک، حالا که این کشورها، در زمانه‌ی بحران، ماهیت واقعی خود را رو کرده‌اند و حتی از کمک به هم‌پیمانان و شرکای تبه‌کاری‌های خود هم دریغ می کنند و حتی از مال یکدیگر می دزدند، نمی توان و نباید به ادعای «کمک» و «امداد» آنان اعتماد کرد.

 

[۱] https://p.dw.com/p/۳a۸Bb

[۲] https://www.mizanonline.com/fa/news/۶۰۸۶۴۰

[۳] https://www.independentpersian.com/node/۴۷۹۹۱

[۴] https://www.fardanews.com/fa/news/۹۸۴۳۱۲/

[۵] https://www.thelocal.no/۲۰۲۰۰۳۲۵/poland-seizes-hand-sanitiser-destined-for-norwegian-hospitals

[۶] https://www.cnn.com/۲۰۲۰/۰۳/۲۷/opinions/doctor-i-am-a-soldier-in-coronavirus-battle-and-i-am-scared-harne/index.html

[۷] https://www.theamericanconservative.com/articles/the-eus-betrayal-of-italy-may-be-its-undoing/

[۸] https://www.hamshahrionline.ir/news/۴۹۴۰۵۲

[۹] https://www.tasnimnews.com/fa/news/۱۳۹۹/۰۱/۰۹/۲۲۳۲۱۵۳۱۱ص

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 103
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 17
  • امیرعلی IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    پزشکان بدون مرز ایدزو ب ایران اوردند - نه نفر اومد هفت نفرشون تدارکات چی بودن هزارتا ماسک کار یک ساعت تولید اون دو نفره دیگ هم عفونت شناسو ویروس شناس نبودن - هر وقت دیدین پزشکیان و صادق زیبا کلام و علی مطهری و پمپئو ب ی چیزی گیر دادن یعنی بدونین ی جای کار مشکل داره - عامل وضعیت لیبی و بالکانیزه شدن یوگسلاوی همین پزشکان بدون مرزن
    • نادر IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      داداش همه اینا رو می دونن. مشکل اینه که یه عده ای خود رو به خواب زدند.
    • IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      11 0
      یعنی اگه پزشکان بدون مرز ایدز را به ایران بیاورند جرمی مرتکب نشده اند و پیگیری نداره؟ به همین راحتی پس میشه مردم رو کشت جالبه
    • IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      5 0
      پزشکان بدون مرز درایران =کلاه سفیدها درسوریه .همونا بادانشمندان هسته ای مصاحبه وبعد ترور.همونا جای جاسوسان دریه اصطلاح سفارتخونه را خبر دادن وبلا فاصله امریکا ازطریق طبس حمله کرد
    • صادق IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      10 0
      هر وقت دیدین پزشکیان و صادق زیبا کلام و علی مطهری و پمپئو ب ی چیزی گیر دادن یعنی بدونین ی جای کار مشکل داره عااااااااااالی بود
    • IR ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      10 1
      این زشت کلام بی سواد هنوز مفهوم غرب رو نفهمیده!؟ یا که خودش رو زده به نفهمی؟! اون هنوز بلد نیست بفهمه که غرب، یک مفهوم ظاهری داره و یک تاریخچه‌ی مخوف تاریک و مخفی... هنوز با واژه‌ی جامعه‌ی مخفی نخبگان (secret society elite )آشنایی نداره؟! حداقل یه نظری در این مورد بده یا بگه مثلا نه اینها خرافاته...! نمیدونه که اینها، غرب رو اداره میکنن! چرا ما جامعه‌ی ایران، بایستی صدای حماقتها و نادانیهای این مردک رو بشنویم؟! بره یکی بشه بگه بی سوادی که درباره‌ی کل علوم انسانی یک جامعه یا یک جامعه‌ی خاص، نظر میدی، برو یه تحقیقی بکن، اینقدر تعصب و غش توی ظاهر غرب کردی که!!؟ چی بشه!؟
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      7 0
      اقلام همراه بدون مرزها را اول روی مطهری و زیباکلام و تاجزاده استفاده کنید بعد روی مردم مخصوصا خونهای وارداتی را
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    صادق زیبا کلاتم پیییییییر شدی استاد . بازنشسته بشی بهتره . نه سواد داری. نه همکار باهات خوبه. نه دانشجو برای خودت گذاشتی . بهتر نیست بازنشسته بشی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      7 1
      احساس میکنم در مغز ایشون فقط یک مسیر فکری ایجاد شده است و اونم مستقیم غرب
    • ناشناس IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      6 1
      بنده بعنوان یک دانش آموخته علوم انسانی عرض میکنم متاسفانه امروزه اکثر اساتید رشته های مختلف علوم انسانی کم سواد هستند (حتی در بین افراد معروف مثل همین آقای زیبا کلام این مورد وجود دارد) و میخواهند این بسوادی و کم سوادی را به دانشجویان تزریق میشود و این اساتید معمولا در مقابل دانشجویان باسواد و اهل تحقیق سریع موضع جنگی میگیرند !!!!
    • IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      9 1
      زیباکلام خیلی راست میگه تکلیف اون 10 میلیارد تومنی رو روشن کنه که به اسم زلزله زده ها جمع کرد تو حساب شخصیش . اونم 10 میلیارد زمان دلار 3000 و سکه یک میلیون که اگر داده باشش دلار و سکه الآن شصت میلیارده
    • تمشکال IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      4 0
      نگاه آقای زیبا کلام گاه در کنار منطق قابل تامل است اما گاهی در دایره سیاست چنان تنزل می کند که ایده هایش تناسبی با نگاه های گذشته اش ندارد . اگر عکس یا آدرس ایشان کنار دیدگاهش نباشد آدم شک می کند که این حرف مال اوست !! متاسفانه او در موقعیت شناسی سیاسی این بار خیلی تنبلی کرده اند که چنین اظهار نظری در مورد پزشکان بدون مرز می کنند !!
    • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      13 0
      بعضی پیر میشن فرزانه میشن و بعضی پیر میشن بیشتر خرفت میشن به سوی خدا بروی یا شیطان ...
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    بسیار قابل تامل .باید این چنین مقاله هایی نشر داده بشه در ابعاد گسترده تا کمی از مغز استعماری هایی که شده شست و شو بشه .ممنون
  • لبنی IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    83 26
    این سه تا نظریه پرداز وطنی . یعنی اینقدر
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    فقط میتونم بگم مرگ بر چین و چین گرا
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      ما هم میگیم مرگ بر غرب زده ها ی پفیوووووز
    • علی IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      86 7
      چه ارتباطی به چین داشت ، شازده
    • IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      8 1
      21:32. فقط ننگ بر خری که با هویج آمریکایی عرعر کنان میره میره میره میره تا بیفته تو باتلاق بیهویتی!!!!!! باتلاق اصلاح طلبی. باتلاق الکلی . باتلاق بیغیرتی. باتلاق مسخ شدگی. این خر همسایه ها رو نمیبینه و کمک نمیخواد ازشون. این خر فکر میکنه ته این باتلاق حتی اگه بره فرو ختم میشه به اونور کره خاکی میرسه یکراست به امریکا . یه دانکی جمهوری خواه اصیل میشه.
    • IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      2 7
      چطور شد غرب شد بد و چین شد خوب برای چی؟ بله چون این چین بود که در میدان تیان من کشتار کرد. چون این چین بود که در سرکوب یک استان کلا همه ارتباطات را قطع و کسی هم نفهمید چی شد. چون این چین که کارگر ها رو بدون بیمه و حقوق واقعی بکار میگیره. و.... پس برای امثال شماها که معلومه کی هستین چین خیلی خوبه
    • IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      7 21
      مرگ بر روسیه و پوتین
    • IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      17 1
      مرگ بر ترامپ و سگهای ول شده ترامپ در بخش کامنت مشرق مثل هیجده دقیقه!
    • محمد IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      1 0
      آقایون غربزده چرا وقتی جواب ندارید مرگ برچین و روسیه سر میدید؟ اصلا مسئله اینجاست که این صحبتهای آقایون به اصطلاح سیاستمدار از اساس هیچ پایه عقلی نداره چه ربطی به روسیه و چین داره؟ شما اگر خیلی منطق سرتون میشه بگید کجای حرف این مثلا اساتید سیاست درسته؟
  • علی IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    96 27
    خدایا شر این ابلهان را به خودشان برگردان.....
  • امیر IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    92 29
    این (دروغگو ی بد کلام) که غرب پرست و نوکر غربیان است را هر چه مطرح نکنید بهتر است این آدم با پول این مردم استاد دانشگاه شده ولی خدمت به غرب می کند
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    این آقای چندش کلام واقعا دارای افکاری پهن آور است...
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    51 95
    خب حداقل دلیل اخراج رو میگفتید که بهانه دست کسی ندین. آیا ابزار جاسوسی از آنها کشف شد؟ اگر واقعا برای نمونه برداری امده بودند، خب زیر نظر قرار میدادید و... حداقل کاری کنید که نه کسی بهانه بگیره و نه کسی شک کنه
    • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      13 0
      شما یک ویروس که یک بار سابقه ایجاد فاجعه در کشورت را داره راه نمیدی رفتارش را در نظر بگیری تا مچش را بگیری، چون ممکنه موفق بشی یا نشی، همون اول میندازیش بیرون. ولی باید جست اون نفوذی را که بار اول اجازه داد به اینها را پیدا کرد با اینکه میدونست اگر نهادها متوجه بشند بیرونشون میکنند و جنجال درست میکنند تهی مغزانی چون زیباکلام و مسیح علینژاد!! ها و باز بهشون اجازه داد تا ببینیم هدفش چی بوده؟
    • IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      63 3
      بی ربط بودن . تو نخوندی.
    • IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      14 0
      فرانسویها همیشه چاپلوس و بد عهد و نقش خبرچین رو داشتن. نه تنها برای ایران بلکه برای روسیه و همه کشورهایی که باهاشون رابطه دااشتن. آخه حضور چند آدم بدون حد و مرز که دائم با رسانه های خائن در ارتباطن دردی از درد ملت دوا میکرد؟؟؟؟؟؟؟ برای چی به کشور خودشون کمک نمی کنن. مگه اینهمه تلافات و کمبود نیرو ندارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      13 0
      بهانه دست کی ؟ آمریکا .انگلیس .اصلا هر کی ؟ به کسی چه ربطی دارد که ما از جائی کمک قبول کنیم و از جائی دیکر کمک قبول نکنیم. ضمنا آمریکا و کشورهای اقماریش جز دشمنی هیچ فکری در سر نمی پرورانند و هر کس غیر از این فکر کند باید در عقل و مشاعرش شک کرد. در ضمن افرادی که با این همه تحریمها هنوز هم امیدشان به مذاکره با آمریکاست باید در پیشگاه خداوند متعال به خاطر این همه ذلت پذیری پاسخگو باشند.
    • IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      16 1
      سلام. ظاهرا مقاله را نخوندی، دوست داری اگر مریض شدی یک دامپزشک دکترت باشد؟ اینها که آمده بودند ایران هیچ کدام پژشک عفونی نبودند.
    • IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      5 0
      چرا رسانه ها اینقدر حرفهای مفت وصد من یه غاز این آقایان اصلاحاتچی را روی کاغذ یا رسانه چاپ میکند.بابا اینا تکلیفشان باخودشون هم نامعلومه اونوقت به عنوان نظریه پردازی حرفهای مفت اینا را چاپ میکنید واعصاب مردم آزاده ایران رابه هم میریزید.والا من خجالت میکشم ازاینکه با اینها هموطن هستم.
    • رحمت عیدی IR ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      4 0
      گل پسر بنظرت اونایی که به پزشکان بدون مرز مجوز ورود به ایران دادند اجازه زیر نظر گرفتنشو به کسی میدادن؟ یا مثلا زمان دولت اصلاحات که همین فرانسویها خونهای الوده به ایدز و دستگاه آزمایش خون الوده به ویروس ایدز رو وارد ایران کردند کسی اجازه تست خونها یا دستگاه رو داد؟یعنی همون آدمهای مزدورِ خائنِ کثیف که باعث و بانی ورود همچین جاسوسانی به داخل ایرانند هیچگاه نه اجازه نظارت به کسی میدهند و نه مسئولیت خسارتهای جبران ناپذیرِ کار را میپذیرند چون اصولا همیشه در پس پرده اند و موردِ حمایت جریان نفوذ و احزاب معلوم الحال
    • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      5 0
      به جهنم که بعضی ها اعتراض کنند، در وضعیت شبه جنگی باید همه احتمالات در نظر داشت، نباید به خاطر خوش آمد یه عده جان مردم در خطر انداخت. تا عادی شدن وضعیت مطلقا هیچ کس از این به اصطلاح پزشکان بدون مرز نباید وارد کشور بشوند.
  • محمد IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    10 0
    علی کم فهم سلام کاش مثل پدرت کمی بصیرت داشته باشی. من به جای پزشکان جواب می دهم. من به صورت پزشکی جواب نمی دهم. 1- بین پزشکان اعزامی پزشک وج نداشت. 2 برای جاروجنجال وکسب آبروی خود آمده اند مثل این که هند تعدادی طوطی برای پاکستان به عنوان هدیه بیاورد. وبگ.ید من صلح طلبم. 3 کالاها ی شان آلوده بود. 4 برای جاسوسی آمده بودند. 5 خودشان بیشتر از ما به پزشک نیاز داشتند. 6 اجناس کیفیت نداشت. کمیت هم نداشت 7 چوپانی نکرده ای چوپان دروغگو بودند. 8 برای نتیجه گیری ساخت ویروس اعزام شده بودند. 9 بنا داشتند داخل عذای ما سم بریزندو 10 شهر اصفهان را انتخاب کرده بودند. تا 1000 دلیل می توانم بنویسم. اما شما کشش ندارید وبصیرت ندارید.
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    9 0
    جالب این جاست که این ها حتی به ایتالیا هم کمک نکردند و چین و روسیه بود که به ایتالیا کمک کرد. تشکر ایتالیا از چین و روسیه حتی موجب اعتراض مکرون رئیس جمهور فرانسه شده
  • سید IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    1 2
    سلام مشرقیهای عزیز من هروقت برای کشورمان اتفاقی میخواهدبیفتد خیلی وقتها خوابی درآن مورد میبینم راستش این دوسال ' حال شهود دارند یعنی همینکه میخواهدخوابم ببرد دراین ارتباط رویای کوتاهی میبینم که خودم هم مضطرب میشم . قبلا گفتم دیدم که سیلی فراگیر شهرخرم آباد را دربرگرفته بود که خانواده ماوقتی خبردارشد که پشت در آب تاکمرآمده بود ومن به تعبیر سیل نگاه کردم که تعبیرش ورودپادشاه ظالم به آن شهربود ! من وظیفه خودم میدانم این رویاهارو برای شمابگویم وامیدوارهستم که جدی بگیرید ومطمئن هستم علمای معبررویا وحتی دیگران آنراتعبیرکنند ازپرچم ایران گفتم که دیدم چندستاره پرچم آمریکاروش بود بعد قیچی شده بود پرچم بادوآب وصدمه خورده امابرفراز منطقه محله مسکونی بسیج شهرمان بود . اما دیشب بعدازچند روز ازاین خواب آب گل آلودی رادیدم که یکجایی بود وبه طرز عجیبی عدد 87 رویش دیده میشد ومن احساس میکردم این تعدادروزهایی است که به حادثه مانده است . حساب کردم دیدم اگرامروز راحساب کنیم میشودروز هفتم تیرماه روز مبارزه باسلاحهای شیمیایی ومیکروبی ! وروز شهادت شهید بهشتی ویارانش که اکثرانمایندگان مجلس شورای اسلامی بودند ! باین وجود این روز عجیب انتخابی است واحتمال حمله وبمب گذاری یاشبیه آن ازراه دورمیشود والان شک ندارم خداوند متعال اراده کرده مابدانیم که چه حادثه بزرگی درراه است وبدون شک باید منتظر ومرصادی بااین حمله برخورد کرد وعلاوه برآن اتاق فکرمان خواهددانست درخلیج فارس وهرجایی باید چه کند . شک ندارم کرونا مقدمه سازی دنیای بدون اسلام وجمهوری اسلامی ومحورمقاومت و تروروکشتن سران جمهوری اسلامی بایک شدت وحدت بزرگ است اگرقبلا یادتان باشدمن روی همین رویاها خرم آبادراشهرموردنظر دشمنان معرفی کردم واگربه ادامه کرونا توجه کنیم درتیرماه احتمال سرقت وتارج درشهرهاافزایش میابد و شهرهابخصوص همین شهردرشرایط بدی است که دوبارهمین طوردیدم مردم سرسرقت ازدیگری ودفاع ازاموال خودمشغول تیرانداری به هم وروبروی فروشگاها بودند ! خداوند ماراازخطرآگاه کرده است . دوستان عزیز من دنبال نام وشهرت نیستم من میخواهم شما به ......اطلاع دهید آنگاه تصمیمی بگیرندیااصلا بکوینداین رویاها معنایی ندارند ! تورابخدا بخاطر اسلام ومسلمین وتشیعه مظلوم وآینده جهان هشدارمرابه آقایان مسئول برسانید بخداقسم خطردراهه وکشوروکشتار
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    92 8
    مرگ بر مزدور آمریکا پرست ماله کش بیشعوری که فکر میکنه اگه چند بار منفی کاری کنه میگیم هووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو چقده زیاااااااااااااااااااااااااادن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خیر خر خودتی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! میاییم همه سراغت تا پالون بندازیم روت!!!!
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    12 0
    مزدور نیا تو این صفحه اگه میسوزی================================== منفیهات بخوره تو سر تربیت دهنده هات! نظریه دهنده هات===================
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    14 0
    زیبا کلام پیر شده اصلاحشم دیر شده . باید بشینه خونه . نظر نده هیچ گونه. مرگ بر آمریکا. مرگ بر مزدور . مرگ بر خائن به وطن.
  • حسین ن IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    12 0
    از صادق زیباکلام تا تاجزاده تا بوریس جانسون انگلیسی همه ناراحت اخراج پزشکان بدون مرز هستند چون قرار بود این پزشکان بدون مرز مثل سودان دوره عمرالبشیر در نقاط مختلف کشور مثل کارخانجات داروسازی پادگان‌های ارتش و سپاه ردیاب های موشکی آمریکا را نصب کرده تا موشک های آمریکا دقیق به هدف بخورد
  • DE ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    1 0
    صادق زیباکلامی ها چگونه در خارج مدرک گرفته اند؟ صادق زیباکلامی ها چگونه در خارج مدرک گرفته اند؟ به عنوان دانشجوی چپی یا دست راستی دنبال استادی می افتدی که چپی یا لیبرال باشد. ضمن همکاری با نیروی های امنیتی جاسوسی نوچه وی می شوی و از او همه جا به به و چهچه میگی... در جلسات بیرون دانشگاهی اش شرکت می کنی جوری که تو را همیشه ببیند... نمره قبولی می گیری حتی دکترا. اگر می خواهی استاد دانشگاه شوی سابقه خدمت جاسوسی ات بسیار به دردت خواهد خورد... اینها را با چشم خودم دیده ام. اوایل جنگ دوم امریکا با صدام ناگهان زنی بسیار زیبا که نویسنده هم بود از غیب در زندگی من ظاهر شد و اظهار علاقه بسیار و عشق عمیق به من کرد... و می خواست با من ازدواج کند و پیشنهاد زندگی مشترک در واشینگتن را داد. به سئوال من که در واشنگتن چه کار برای من خواهد بود جواب داد سازمان سیا در به در دنبال مترجم زبان فارسی می گردد و ساعتی هشتاد دلار به تو خواهد داد اگر سخنرانی های رهبران جمهوری اسلامی را برای سیا ترجمه کنی جواب دادم من غلط می کنم اینکار را کنم و هیچ کسی را کمک نخواهم کرد تا با ایران جنگ راه بیاندازد ... چند روزی نگذشت که عاشق دلخسته یک نفر دیگر شد که به گفته خانم نویسنده بسیار به من شباهت داشت !!! و گذاشت رفت. در ضمن زنایی صورت نگرفت. خدا مواظب بود وگرنه من همچین هم بدم نمی آمد از بس که از من تعریف می کرد....
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    17 0
    آقایی که لجت میگیره نیا در سایت مشرق . اینجا همه از مزدور متنفرن. چون تا صبح منفی بدی ما میگیم مرگ بر آمریکا.
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    8 0
    آقای زبباکلام وقتی برای کشورهای غربی کاهش نسل و عقیم سازی یک دستاورد محسوب میشه به داروهاشون هیچ اعتمادی نیست. پرونده های بسیاری در جریان هست که داروهای غربی در جهان موجب نازایی شدن. وقتی میگن ازدیاد جمعیت باعث بی توجهی به مرگ انسان ها میشه وقتی بودجه بهداشت رو خرج سقط جنین و وازکتومی می کنن چرا باید به واکسن ها و داروهاشون اعتماد کرد. اون ها امتحانشون رو توی زبکا و انفولانزا و .. پس دادن
  • رضا IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    11 0
    پسر نوح با بدان بنشست و خاندان نبووتش گم شد مطهری آخرش به کجا میخواد برسه چرا با چرندیات این بشر برخورد نمیشه
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    10 0
    زیبا کلام بی مغز علی مطهری ساده لوح تاج زاده دشمن نظام از کوزه اینها چه چیزی باید برون طراود
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    4 0
    ناراحتى اين اقايان فقط بخاطر برگشت رفقايشان ميباشد وگرنه خودشان هم ميدانند كه حرف بى ربط، بى جا . بى خود ميزنند. اينها اگر مى امدند و نقشه احتمالي شان را اجرا ميكردند و خسارتى به وجود ميامد ميگفتند كدام نهاد يا ارگان اينها را اورده است در هر حال دوست دارند براى زنده ماندن خلاف جهت حركت كنند
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    5 0
    اگر رهبران و سردمداران پیر در ملل مختلف مثل ملکه و پاپ و مرکل و ترامپ و بوش و ...نمیرند یعنی دارو دارد و برای کشتار مردم طراحی شده
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    17 2
    زیبا کلام احمق ترین ادم دنیاست
    • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      2 0
      اتفاقا احمق نیست خیلی هم عاقل است .او بوظیفه ذاتی خودش یعنی چیزی که یاد گرفته دارد عمل می کند .اساتیدی با پول بیت المال او را اینگونه تربیت کرده اند که همه چیز غرب به به هست وهمه چیز وطن عه عه هست واوهم به شاگردانش همین را یاد می دهد .این همون رمزیه که وقتی جوانها باصرف میلیاردها پول مردم میرن دانشگاه همین که فهمیدند عدد3یک دندانه بیشتر از دو داره جلوی سفارتخانه ها حتی افریقایی زیلو می اندازند تا طوق اقامت بگردنشون بیاندازند .
  • CA ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    1 0
    تو خیلی از رسانه‌های معتبر غربی مرکل رو با خود هیتلر یکی میدونند چون ضربه ای که مرکل و وزیر دفاع قبلی به مردم آلمان وارد کرد از هیتلر کمتر نبوده. مرکل یک نفوذی جریان چپ برای از بین بردن دمکرات مسیحی های آلمان بود. خودکشی تایید نشده توسط جوامع بین المللی وزیر خزانه داری ایالت هسن آلمان یعنی فرانکفورت نشان از انتقام جریان چپ از این وزیر دمکرات مسیحی هست چون بخاطر کرونا به بیزنس هابی که آسیب دیده بودند هشت میلیارد یورو جبران در نظر گرفته بود. علت انتخاب مرکل و یا وزیر دفاع سابق بخاطر دیدگاه مادی این دو زن هست چون زنهای مادی گرا وقتی در پست های کلیدی قرار بگیرند عملا عامل دست بیرونی قرار میگیرند. می‌تونه شرکتهای اسلحه سازی و یا بانکها و شرکتهای بی‌حساب کتاب و غیره باشه. بنظر من اگر مردم آلمان بتونند این مرکل و رئیس آلمانی اتحادیه اروپا رو بکشند پائین و شرکتهای کنترل کننده اقتصاد رو تحت کنترل یک دولت دمکرات مسیحی دربیاورند مشکل مردم آلمان تا حدودی حل خواهد شد. وگرنه این دولت مرکل چیزی به مردم نخواهد داد و هر روز فقیرتر خواهند گردید.
  • شیعه IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    0 1
    مملکت مال مردمه باید مردم اظهار نظر کنن اخراج پزشکان بدون مرز اشتباه فاحشی بود چین انقدر وسائل بنجل را برای ما غالب میکند چرا اضهار نظر نمیکنید اون کیت های تشخیص کلا اشتباهی نشون میداد چرا ازش شکایت نکردین ایدئولوژی شما برتر از مردمه این یه اشتباه فاحشه
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    1 0
    آقا این چند نفر که تویتشونو گذاشتین اصلاح طلب نیستند اصلاح طلب نمای عقده ای هستن مخصوصا اونی که اسم باباشو یدک میکشه.
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    1 0
    خدایا به خودت پناه میبریم، خودت به همه ی ما رحم کن، به همه ی مردم دنیا رحم کن
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    3 0
    زیباکلام خیلی نامرد و دورویی دست این انقلاب نمک نداره چه بی ارزش هایی رو از فرش به عرش رسوند
  • رضا IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    1 0
    این زیبا کلام و تاج‌زاده و مطهری و همپالگیهایشان تا کی می‌خواهند بر ضد منافع ملی و به نفع منافع انگلیس حرف بزنند و حکومت کاری با آنها نداشته باشد. اگر اینها در انگلیس بودند تا حالا هزار بار دهانشان را گل گرفته بودند
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    1 0
    زیباکلام احمق، اگر از روسیه بودند دیگه نمی شدند بدون مرز، می شدند پزشکان با مرز. تو برو توی ویلایت لم بده تا گروههای جهادی نیمه شب که در خواب رضاخان قلدر هستی کوچه و خیابانها را ضدعفونی کنند.
  • حسن IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    0 0
    انشاءالله به زودی شاهد تمدن نوین اسلامی در جهان باشیم.
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    0 0
    من نمیدانم این زیبا کلام چی هست که در هر موردی اظهار نظر میکند و با رسانه های بیگانه مصاحبه میکند یکی نیست بگه دهان را ببند کی تورا آدم حساب میکند
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    0 0
    در جواب مطهری باید بگویم چه نهادی بالاتر از مردم همه مردم عاجزانه ومسرانه خواستن که این گروه جاسوس برگردن
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    0 0
    بعضی از این مسئولین ایران مغز فندوقی دارند ودر حد مسئولیتی که گرفتن نیستند و نبودند ظاهرا اصلا در این عالم نیستند با این نظر دادنشان
  • احمد IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    0 0
    مطهری تو خجالت نمیکشی که جاسوسان بدون مرز بخوان با هزار عدد ماسک حیثیت کشور رو زیر سئوال ببرند داری بلغور میکنی تو آلان تو کدوم سوراخی قائم شدی که داری نظر میدی لطفا خاموش باش ‌
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    0 0
    همانطورکه امام خمینى پیش بینى کردندکمونیست وشوروى سریعاسقوط کردوحالا شاهدسرعت گرفتن روال سقوط لیبرالیسم بدون ریشه الهی هستیم البته باظهورترامپ –جانسون وکروناو...
  • IR ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    1 3
    از برداران موش خوار ، خفاش خوار ، مار خوار ، هشتپا خوار ، خرچنگ خوار چینی چه خبر ؟
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      3 0
      پیام فرستادن میگن که سگهای ترامپ نگران بحران کمبود مواد غذایی در ایام کرونا نباشن غذای جدید از مغز خر مگس اختراع کردیم بهشون ارسال میشه
  • ایرانی IR ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    1 0
    لطفا آقایان محترم مژهری و زیبا کلام دهان مبارکتان را ببندیییید. با تشکر
  • IR ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    0 0
    کذاب زشت گفتار :ملکه هم کرونا گرفته ٳٳٳٳ مگه اونجا ها هم مردم کرونا میگیرن من که بعید میدونم اونا اینقدر آدم حسابی وپیشرفتند که کرونا که هیچ موجودات فضاییم جرات نمیکنه از کنارشون رد بشه اصلا اینها همه دروغه کرونا مرکزش توایرانه اصلا سپاه ریخته توساندیس داده دست خلق ا... موقع رٲی دادن حالا که فکر میکنم چینی ها هم از ماگرفتند ...چراآخه ما اینقدر بدجنسیم
  • محمد IR ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    1 0
    "کذابِ پلیدکلام"
  • IR ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    1 0
    همیشه از خائنان و حقارت زده های داخلی ضربه خوردیم.. در مغز پلشت و پوکشون چیزی به نام خودباوری و عزت نفس وجود ندارد. الحمدلله که یک ویروس میکروسکوپی حقیقت گندیده ی جهان آرمانی و رویایی غرب پرستان رو برملا کرد.
  • امید DE ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    0 0
    حالا دیگه کم‌کم زمان اعدام این زیبا کلام داره میرسه خودش داره با دست خودش ثابت میکنه که یک خائن هستش
  • علی DE ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    1 0
    واقعاً شرم آور برای کشوری که به همه دنیا مدرنترین ماشین آلات را صادر میکند ولی برای خود نمیواند لوازمی ابتدایی و ساده بهداشتی را تولید کند. امروز انبار کردنی رولی تولت٬ آرد و ماکرونی نیز تبدیل به یک مریضی فراگیر در آلمان گردیده است.
  • DE ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    2 0
    اقای زیبا کلام مگه عقدتون رو با امریکا و اروپا بستند که اینقدر براشون خودکشی می کنید؟ وکیل مدافع سینه چاکشون شدید؟ شما کجا درس خوندید؟ که هنوز درک نکردید ملت ایران از دست امثال شما عصبانی هستند زیرا به منافع ملی شون اهمیت نمیدید. از کشورهای اروپایی و امریکا بدلیل این حجم تحریم ها و تحمیل ها و زورگویی ها بیزارند. از اروپا و امریکا جماعت بدشون میاد زیرا درداستان برجام نامردی رو تمام کردن. اگر راست میگید این هنر رو داریدشخصا کاری کنید که ترامپ و اروپا همه تحریم ها رو بی قید و شرط از روی مردم ایران بردارن و اینقدر پاپیج مردم ایران نشن. اگر عرضه اینکار رو ندارید ابرومندانه تر اینه لطفا سکوت کنید و اینقدر لاف های الکی نزنید. وزارت بهداشت وقتی اینهمه دکترهای عالی داره و ارتش و سپاه وقتی اینهمه بیمارستان و تخت داره چه نیازی به دوتا تخت قراضه این جاسوسان بدون مرز که سوابقشون برامون روشنه داریم؟ اگر کاسه ای زیر نیم کاسه ندارن اول برن به بیماران فرانسه کمک کنن که کمبود دکتر تو فرانسه غوقا میکنه.اگر این جاسوسان بدون مرز راست میگفتندچند صد تا دستگاه ونتیلاتور( دستگاه تنفس هوا) مثل ادم یک روزه برای وزارت بهداشت ارسال میکردن. نه اینکه دو سه ماسک بفرستن! شما خودتون رو مسخره مردم ایران کردید؟ چون عرق ملی ندارید ، برای همین تحقیرات این حضرات فضول فرانسوی رو هرگز درک نمیکنید و گوشی تون هرگز نخواهد افتاد. اقای زیباکلام نظامی که بدست مردم انتخاب شده هرچی صلاح مردم باشه اونو با شور و مصلحت انجام میده و کاملا آزاده با هرکشوری که برای ایران مزاحمتی درست نمی کنه روابط بین المللی خوبی داشته باشه. بخصوص با همسایگان اسیایی مون روابط فوق حسنه خواهیم داشت . تا اروپایی ها ی استعمارگر تحریم ها رو برندارند و حقوق ملت ایران رو به رسمیت نشناستند. تادست از زورگویی و تحمیل برندارند کشور ما باهاشون کاری نداره. شما حاضرید با همسایه ای که بخواد زنتون رو بزور از دستتون بگیره روبوسی و کیف و احوال و دید بازدید کنی؟
  • IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    9 0
    در جاسوس بودن این پزشکان بدون مرز شکی نیست به فرض محال اگه هم جاسوس نبودن با اون مقدار تجهیزات و اون تعدا افراد کمک زیادی به ایران نمی توانستند بکنند خدا خیرشان بده برن کمک مردم ایتالیا و اسپانیا و آمریکا .اما چیزی که خیلی بد شد اینکه نشد مطهری و زیبا کلام و ... چند تا عکس یاد گاری باهاشن بندازن خیلی حیف شد.
  • IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    5 0
    جهت اطلاع برادران! پزشکان بدون مرز در بیمارستان مسیح دانشوری مشغول جمع آوری پلاسمای بهبود یافتگان ایرانی هستند. غرب پرستان و لیبرالها و کسان دیگری که خیانتشان آشکار است و روزی باید به جرمهای مختلف از جمله فساد مالی محاکمه شوند هم خاطرشان جمع باشد و دنبال این نباشند تا به تحوی سپاه را بتوانند متهم کنند. آنهایی هم که نام اسلام را می آورند و نیاز به علم و بصیرت و دشمن شناسی را لازم نمی فهمند و اصولا هر کاری را در جمهوری اسلامی توطئه و غیر واقعی می دانند و هر توطئه خارجی را از چنین اتهامی مبرا می دانند نیز فعلا خیالشان راخت باشد که دوستانشان در ایران هستند و دارند اطلاعات جمع می کنند و آثار کرونا بر بیماران ایرانی در قم و تهران را ارزیابی می کنند تا ویروس بعدی را قوی تر و ماندگار تر و کشنده تر بسازند و بفرستند ایران. این نیاز به فهم دارد.
  • DE ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    4 8
    یاد هیتلر رو زنده کردند ؟؟ تاریخ رو صهیونیستها جعل کردند و مشرق باور کرده . هرچه بگندد نمکش میزنند - وای به روزی که بگندد مشرق . وقتیکه رسانه مردم ایران شما باشید معلومه که از دلش تاجزاده و زیباکلام میاد بیرون که پا رو پرچم اسرائیل نمیزارند و هزاران دانشجو رو مثل خودشون فاسد میکنند .
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      6 4
      برو دو پهلو!!!!!! یه پهلوت لنگر انداخته تو آمریکا، پهلوی دیگت تو خرافات!!!!!!!!!!!!!!
  • بهرام IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    10 0
    حکایت دکتر زیبا کلام!!! حکایت دکتر نصرالدین(همون ملا نصرالدین خودمون است که به تازگی دکترا گرفته!!!) ، یا همون (دخو) قزوینی خودمون است!! سخت نگیرید ، برای انبساط خاطر خوب است ، لبخند بزنید و بگذارید!! بالاخره این هم بنده خداست!!
  • مهدی IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    4 0
    به نام خدا سلام به آتش به اختیاران ایران اسلامی درود بر شرفتان و ننگ بر آمریکا و شیطان پرستان و افراد بی بصیرت
  • FR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    7 0
    چقدر کودن تشریف دارن... دزد بیاد دم در بگه من نیتم خیره بذار بیام تو، تو مرتیکه در رو باز میکنی؟ همینطوری بودی که هر ننه قمری ارباب اصلاح طلبا شد مثل گوسفند مملکت رو به فنا داد... ساده لوح نباش
  • US ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    0 5
    اگر پزشکان بدون مرز نمیخواستید چگونه به هواپیمای انها اجازه ورود داده شد ؟
  • US ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    0 0
    مسولین انگلستان کرونایی شوند چیزیست که خودشان خواسته اند تا جلوی شیوع کرونا مانع نشوند اشکال کرونایی شدن مسولین دست چندم ایران این است که ان مسوول در حالی که خودش مبتلا بود وجود کرونا را منکر بود یا معتقد بودند که قرنطینه مربوط به گذشته است . وجه تمایز انگلستان با ایران این است .
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    0 8
    اگر میخواهید سرتان کلاه نرود و راست دروغ را بفهمید به اعداد توجه کنید. آیا ایران خودرو میتونه مثل جنرال موتورز شش هزار دستگاه تنفسی بسازه؟ دولت آمریکا 16600 دستگاه تنفسی به بیمارستان ها داده. دولت ایران میتونه یک دهم اینو تامین کنه؟
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    7 0
    خدایا افساد طلبان مریض القلب داخلی را که به دجال وسفاک زمان آمریکا بیشتر از قرآن ایمان دارند هدایت کن چون برادران ما هستند و اگر خودشان این ضلالت و گمراهی را بر هدایت می پسندند این مسیر را برتی سرعت زیادشان هموار کن
  • گردیه IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    4 0
    متن خبر بسیار عالی نوشته شده است
  • avdt IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    8 0
    هیچ روی اسامی و نام فامیل تاکنون دقت کرده اید؟!!.صادق.زیبا کلام!!!. بهتر نبود میگفتن"خالی بند .....کلام!!!!!!!!!!.چون هم خالی میبنده و هم بسیار مهوع سخن میگه.زور میزنه خودش رونظریه پرداز جا بندازه و............
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    0 0
    واقعا این ها دیگه خیلی دیوث هستند البته دیوث سیاسی که ایت الله جوادی فرمود . ایها عسل برای دشمن خود درست می کنند. ادم رذل بدیخت باشد تا این حد حتی منافقان مدینه که قران از ان به عنوان مرجفون یاد می کند هم این قدر ذلیل و بدیخت بنودند . تاج زاده که ادم بی لیاقت و بی شخصیتی هست ولی این علی مطهری احمق من حبنقه هم کاش حرمت پدرش را نگاه می داشت.
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    1 0
    در تصویر مربوط به پوشیدن کیسه زباله توسط پرستار انگلیسی سایت انگلیسی اشتباه تایپی کرده و به جای improvise (یعنی بالبداهه ساختن) از impovise استفاده کرده است که معنایی ندارد.
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    1 0
    واقعااین نماینده محترم ازنیت پزشکان بدون مزباخبرنیست یاازارسال خونهای الوده اینهااطلاع ندارد.حالااونهالاپوشانی میکنندشماچرا
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    4 0
    مرده شور علوم انسانی روببرن که صادق زیبا کلام از اون حرف می نه
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    0 0
    ازانجایی که رهبران و مشاوران پیر در ملل مختلف مثل چین و انگلیس و المان و ... نمیمیرند ممکنه اقدامی ساختگی برای کاهش جمعیت و تسویه حساب داخلی باشد و انگلیس به مهره های درمان و دارو داده باشد.‌
  • رسول IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    1 0
    فقط میشه گفت کثافت بودن به ریش نیست.... تازه بعضی وقتها ریشه هم درسته.... ولی خود فرد آفت زده است.... از تاجزاده انتظار بیشتری نیست ....تکلیف زشت کلام هم که مشخصه .... ولی از علی مطهری باید پرسید این همه نفهمی از کجاست؟؟؟؟
  • محمد IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    0 0
    با سلام و احترام بعضی از آقایان حراف به اندازه عنبر نسارا کاربرد و فایده ندارند
  • DE ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    2 0
    اروپایی‌ها برای تهیه ماسک و الکل به راهزنی روی آوردند // ماسک منو دزدیدی داری باهاش پز میدی!! ماسکُ نکن صفت وشُل جانم فدای الکل
  • پرهام IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    1 0
    خب که چی؟کی میخواد دهن امثال زیبا کلام و تاج زاده ومطهری رو ببنده که شدن عامل فتنه!!!انقد شیر تو شیر هرکس دهنشو باز کنه حرف رایگان بزنه
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    1 0
    بسیاری از مردم جنایات غربی ها رو در زمینه پزشکی میدونن بعد این زیباکلام و مطهری که عمرشون رو در سیاست سپری کردند نمیدونند ؟؟
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    0 0
    به صادق زشت کلام بگین اسلام اجازه نمیده یه مشت جاسوس در قالب پزشک وارد ممالک اسلامی بشن و اطلاعات مفید بدزدن و علیه خود مسلمونا استفاده کنن. این مرتیکه کاش جلو من بود می دونستم چی جوابش بدم. بهش می گفتم که تو مثل خیلی های دیگه که نفوذی و مزدور و بی شرف هستن رفتی یه مشت خزعبلات نظریه پردازهای غربی رو تو دانشگاهاهاشون خوندی و داری به خورد دانشجوها میدی و هیچی هیچی از خودت برا گفتن نداری. من خودم دانشجو دکتری فلسفه و ادبیات غرب هستم خوب می دونم این صادق های دروغگو زشت کلام چه طوری با نظریه افکار استعماری رو پرورش میدن و به نفع صهیونیست ها یعنی همون اربابان نظریه پردازشون کار می کنن و پول به جیب می زنن!!! چرا وزارت اطلاعات نفوذی ها رو با همین آقا پیدا نمیکنه؟ نکنه وزیر اطلاعات نمیدونه اینا کی هستن؟
  • خیرخواه ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    1 0
    نظرات تعدادی از به اصطلاح روشنفکران را در خصوص پزشکان بدون مرز ملاحظه نمودم . بخدا خیلی تاسف میخورم . اینها نمی فهمند یا خودشون را میزنند به نفهمی . آیا کلمه بیوتروریسم آمریکا یی به گوش این آقایون خورده یا نه؟ تورا خدا با خودتون هم لج نکنین . از خر شیطون بیایین پایین .
  • کیان IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    0 0
    باسلام استرداداین گروه کار بسیارخوبی بود ولی این چه تحلیل آبکی هستش!!
  • م حمد IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    0 0
    معمولا واکسن( خفیف شده ویروس) را که بزنی خب علاءم وجود ویروس در بدنت پیدا میشه. از کجا معلوم این رءیس روسا اگه واقعا فیلم بازی نمیکنن، واکسن زدن وحالا میگن ماهم ویروسی شدیم تا رد گم کنن؟ . از این مکارها همه چی برمیاد.
  • محمد IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    0 0
    خاک برسر این مدعیان سیاستمداری که هنوز بعد از این همه خیانت و نفاق و دو رویی از طرف معشوقه های سیاسی اروپایی وآمریکایی نفهمیدند که آبی ازطرف اونابرای ما گرم نمیشه بابا به چه زبونی بگیم دیگه نمی خواهیم شما نفهمای سیاسی برای ما تصمیم بگیرید؟ برید گم شید. دیگه چی میخواهید از جون این ملت زخم خورده از خیانتهای شما؟
  • F IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    اساساً این سه نفر خیلی بدبخت و عقده ای هستند. از ترس فراموش شدن دوست دارند متفاوت با دیگران نطق کنند تا دیده شوند. بیشتر اوقات به نظرات خودشون هم اعتقادی ندارند. اصلاحاتی که این فلک زده ها نظریه پرداز آنند آخر عاقبتش معلومه." بگذارید هر چه دوست دارند داد بزنند.
  • ارزو IR ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    0 0
    نمی دانم مملکت آنقدر بی صاحب شده یکی نیست این زیباکلام را خفه کند این تخته گاز داره می ره این مشرق هم مطالبش تمام شده یا می خواهد مارا حرس بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس