کد خبر 1054338
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
تهدید ماکرون به بستن مرز فرانسه-انگلیس

طبق گزارش رسانه فرانسوی، رئیس‌جمهور این کشور تهدید کرده است در صورتی که نخست‌وزیر انگلیس اقداماتی را برای جلوگیری از شیوع کرونا در پیش نگیرد، مرزهای مشترک دو کشور را خواهد بست.

به گزارش مشرق، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در پیامی تهدیدآمیز هشدار داد در صورتی که «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس اقدامات سختگیرانه‌ای را برای مقابله با شیوع کرونا در پیش نگیرد، مرزهای فرانسه را به روی انگلیس خواهد بست.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، علیرغم آنکه کشورهای اروپایی به منظور جلوگیری از شیوع گسترده ویروس «کووید-19»، چندین هفته است که محدودیت‌هایی را وضع کرده‌اند، انگلیس در این خصوص بسیار کند عمل کرده است.

بیشتر بخوانید:

بوریس جانسون بعدازظهر جمعه هفته گذشته، به رستوران‌ها، باشگاه‌های شبانه، سالن‌های تئاتر، سینماها و باشگاههای ورزشی انگلیس دستور داد تا به منظور کند کردن روند شیوع کرونا، فعالیت خود را تعطیل کنند.

روزنامه فرانسوی «لیبراسیون» به نقل از منابعی در دفتر کاخ الیزه (دفتر رئیس جمهور فرانسه) گزارش کرد که این تصمیم جانسون بعد از آن صورت گرفته که ماکرون صبح جمعه هفته گذشته به وی اولتیماتوم داد که در صورتی که محدودیت‌های بیشتری برای جلوگیری از شیوع کرونا وضع نکند، مرزهای فرانسه را به روی بریتانیا خواهد بست و مانع از ورود مسافران از انگلیس خواهد شد.

در این گزارش به نقل از یکی از مقامات کاخ الیزه آمده است: «ما (دولت فرانسه) مجبور شدیم به صراحت وی (بوریس جانسون) را تهدید کنیم تا مجبور شود تکانی به خود بدهد».

دفتر ماکرون حاضر نشد به درخواست رویترز برای اظهارنظر درباره این خبر واکنش دهد و دفتر جانسون نیز واکنشی به این خبر نشان نداده است.

دولت انگلیس گفته است که اقدامات جدید برای مقابله با کرونا به توصیه مشاوران ارشد جانسون صورت گرفته است تا از شیوع کرونا جلوگیری کنند.

بنا بر گزارش‌ها، تا به صبح امروز یکشنبه ابتلای 5018 نفر و جان باختن 233 تن از شهروندان انگلیس به ویروس کرونا تایید شده است.

ماکرون دوشنبه هفته گذشته در پی تشدید شیوع کرونا، محدودیت‌های شدیدی روی رفت‌وآمد مردم فرانسه وضع کرد و رستوران‌ها، باشگاههای شبانه و مدارس در سراسر این کشور تعطیل و از مردم درخواست شد به جز در موارد ضروری از خانه خارج نشوند.

طبق آخرین آمار منتشر شده تا روز گذشته (شنبه)، در مجموع 14 هزار و 459 نفر در فرانسه به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و 562 نفر نیز در این کشور جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    0 0
    آلمان بدار از تمامی کشورهای اروپایی هست و هیچ کاری برای مقابله واقعی نمیکند و فقط با آمار بازی میکند. تمامی آمارهای آلمان در مقابله با کرونا دروغ هست. تعداد ابتلا واقعی دو برابر میزان فعلی هست و تعداد قربانیان حداقل هفت برابر میزان فعلی هست!
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    0 0
    مکرون خودش نوعی کرونا است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس