صدیقه وسمقی، فعال اصلاح‌طلب و فردی که اصلاح‌طلبان از وی با عنوان "اسلام‌پژوه" یاد می‌کردند اخیراً کشف حجاب کرد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

کشف حجاب "آخوند حزب اتحاد ملت"!

صدیقه وسمقی، فعال اصلاح‌طلب و فردی که اصلاح‌طلبان از وی با عنوان "اسلام‌پژوه" یاد می‌کردند اخیراً کشف حجاب کرد.

وی با انتشار ویدئویی از خود بدون روسری اظهار کرده ما نباید آرام و ساکت بنشینیم.

وسمقی در این ویدئو تأکید کرده است که وجوب پوشاندن موی سر در اسلام هیچ دلیل قاطع و قانع‌کننده‌ای ندارد و حکومت نیز رفتارهای جنون‌آمیز دارد!

این زن که حزب اتحاد ملت گاهی در مراسم مذهبی و محرم خود از وی با عنوان سخنران نیز دعوت می‌کرد همچنین با اذعان به اینکه تقابل با قانون خونبار است اما با اینحال از بانوان خواسته که حجاب خود را کنار بگذارند.

*ما قضاوت درباره رفتار جنون‌آمیز خانم وسمقی را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم.

اما در اینجا بایستی به یک محاکات مهم با اصلاح‌طلبان ستادی و بزرگان حزب اتحاد ملت پرداخت. و آنکه اینکه چطور وجدان شما اجازه می‌داد در تمام طول این سال‌ها به کسی تریبون بدهید که عملا در سمت مخالفت با فقه و شرع و قانون قرار داشته است؟! (اگر هم مدعی بی‌اطلاعی هستند پس اکنون باید از امثال خانم وسمقی برائت بجویند)

آیا اینکه وسمقی علیرغم اذعان به اینکه تقابل با قانون خونبار است اما باز هم بانوان عزیز کشور را به عمل فراقانونی تشویق و تهییج می‌کند؛ به معنی سنگر ساختن از زنان و جوانان برای اهداف براندازانه نیست؟!

و صد البته بایستی این هشدار برادرانه و دلسوزانه را به جوانان اصلاح‌طلب نیز داد که اندکی دقیق‌تر تماشا کنند بزرگان آنها چه در آستین دارند و چگونه با اینکه می‌دانند "ذبح عقلانیت و قانون" خونبار است اما قصد کرده‌اند پا بر جنازه‌های جوانان بگذارند و به اهداف سیاسی خود برسند.

لازم به تأکید است که پس از این رخداد؛ حزب اتحاد ملت بعنوان محفلی که آغوشش برای صدیقه وسمقی باز بوده اکنون بایستی دست به یک روشن‌سازی بزند. و آن اینکه آیا خانم آذر منصوری، دبیر کل این حزب و رئیس جبهه اصلاحات نیز اعتقاداتی مثل وسمقی دارد یا مخالف او فکر می‌کند؟!

چه اگر این روشن‌سازی صورت نگیرد یعنی اینکه بایستی چند سال دیگر شاهد کشف حجاب‌های بیشتر در این حزب نیز باشیم...

***

اعتراف تلخ قالیباف برای گناهی که نکرد

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در جلسه علنی روز شنبه گذشته مجلس پیرامون مشکل مسکن مردم گفته است:

"ما باید کاری کنیم که قدرت خرید خانواده –برای مسکن- بالا برود. و یا انقدر به مسکن سوبسید بدهیم که همه زیر 10 سال بتوانند صاحبخانه شوند."

به گزارش مشرق، او تصریح می‌کند: ‌الان اگر ضرب و تقسیم کنیم، خانه‌دار شدن آرزوست. واقعیت ما متاسفانه این است![3]

*آقای قالیباف هم می‌توانست مثل برخی مسئولان از خانه‌دار شدن مردم حرف بزند و آرزوهایش را در بستری شعاری به عنوان وعده به مردم تحویل بدهد.

اما او ترجیح داد در سمت عقلانیت بایستد و برخاسته از یک کارنامه قابل دفاع برای کاهش قیمت اجاره و خانه‌دار شدن مردم اما به واقعیتی که خود مسببش نیست اعتراف کند. (اشاره به قانون مجلس برای ساخت 1 میلیون مسکن در سال و طرح‌های 3 گانه مجلس برای کاهش قیمت مسکن)

واقعیتی که البته باید پذیرفت در سایه بروز ناکارآمدی رخ نموده است. ضمن اینکه هیچ گزارش قابل بیانی هم از اجرا شدن مصوبات مسکنی مجلس یازدهم که می‌توانست در قیمت‌ها تأثیرگذار باشد وجود ندارد.

ما قضاوت در این زمینه را بر عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم.

***

1_ isna.ir/xdPLK7

2_ mshrgh.ir/1535659

3_ mshrgh.ir/1535905

برچسب‌ها