شمال سوریه.jpg

نیروهای سوری و مقاومت از صبح روز گذشته عملیاتی را از غرب فرودگاه الجراح با هدف پاکسازی این فرودگاه راهبردی از دو محور آغاز کردند.

به گزارش مشرق؛ نیروهای سوری و رزمندگان مقاومت در ادامه عملیات در حومه فرودگاه «الجراح» در محور شرقی استان حلب موفق شدند با حملات گسترده علیه تروریست های داعش بر ارتفاع راهبردی «مقالع» به طور کامل مسلط شوند.ارتفاع راهبردی مقالع  بر منطقه به طور کامل اشراف دارد و سپر جنوبی فرودگاه محسوب می شود که همین امر موجب می شود از ورود مجدد تروریست های داعش به فرودگاه جلوگیری شود.

**برای دیدن اندازه اصلی نقشه‌ روی آن کلیک کنید**

عملیات نیروهای جبهه مقاومت به سمت شهرک های «دروبیة کبیر، دروبیة صغیر و عطیره آغاز شده است.نیروها در محور جنوبی فرودگاه موفق شده اند خود را به شهرک «جب الجراح کبیر» برسانند.

نیروهای سوری و مقاومت از صبح روز گذشته عملیاتی را از غرب فرودگاه الجراح با هدف پاکسازی این فرودگاه راهبردی از دو محور آغاز کردند.

 نیروهای جبهه مقاومت در ۲۴ ساعت گذشته موفق به پاکسازی مساحتی نزدیک به ۱۹ کیلومتر مربع از خاک شرق استان حلب شده اند و حدود ۷۶ تروریست داعش را کشته و زخمی کرده اند.

**برای دیدن اندازه اصلی نقشه‌ روی آن کلیک کنید**

هدف اصلی نیروهای متحد در این محور پاکسازی شهرک ها و روستاهای جنوبی فرودگاه و رسیدن به شهر راهبردی «مسکنه» است.

شهر راهبردی مسکنه در جنوب فرودگاه الجراح و در غرب شهر الطبقه واقع شده و شهر الطبقه را به فرودگاه  و سپس به شهر دیرحافر و در انتها به شهر حلب متصل می کند.شهر راهبردی مسکنه در ۴۷ کیلومتری غرب شهر طبقه و ۸۸ کیلومتری شهر الرقه مرکز استان رقه واقع شده  و به دلیل قرار گرفتن در جاده اصلی می تواند در انتقال تجهیزات و نیرو به سمت شهر الرقه و مناطق جنوبی آن بسیار کمک کند.

روز گذشته نیز نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت عملیات خود را از دو محور «دربیسه و المهدوم» به سمت مواضع تروریست های داعش در غرب فرودگاه آغاز کردند و تا غروب روز گذشته موفق شدند وارد فرودگاه شوند و خطوط دفاعی تروریست ها را در هم بشکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    4 4
    یکی از مشکلات مقاومت طی این چند سال این بوده که پشتیبانی زمینی حلب تنها از باریکه و راه فرعی اثریا خناصر صورت می گرفت که غربش النصره بود و شرقش داعش . حمله به این جاده و خطر قطع آن اهرم فشار بزرگی بود حالا با رسیدن به مسکنه و سپس به خناصر این خطر بزرگ کلا برطرف خواهد شد .
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    5 4
    اگر خیانت روسها و معامله آنها نبود الان این نیروها باید در جاده رقه و دیرالزور می بودند نه فرودگاه جراح یک ماه است عملیات در این محور متوقف شده بود
  • کوردستان IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    0 0
    ما ترکیه را دفن میکنیم
  • کوردستان US ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    0 0
    ترکیه قصد حمله به ادلب رو داره.باید قبل از حرکت فاشیست های خونخوار و مزدوران ارتش آزاد نیروهای کورد خودشون رو به ادلب برسونن
  • فطروس IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    0 0
    آمریکا، اسرائیل، عربستان، قطر، ترکیه و امارات از حاميان تکفیریها و تروریستها در عراق و سوريه و يمن و ... هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس