تحولات سوریه

نیروهای آمریکایی و انگلیسی حدود ۹۰ درصد از نیروهای خود را از پایگاه های نظامی در مناطق «حمیمه و سکری» در حومه شرقی استان حمص به عقب بازگرداندند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت  از عصر روز گذشته عملیات جدیدی را در محور شمالی فرودگاه راهبردی تی ۴ در شرق استان حمص علیه مواضع گروه تروریستی داعش آغاز کردند و پس از درگیری های سنگین توانستند ارتفاع راهبردی طفحه را به طور کامل پاکسازی کنند.


این ارتفاع راهبردی در ۲۰ کیلومتری شمال فرودگاه تی ۴ واقع شده و علاوه بر اشراف بر مناطق شمالی، سپری در مقابل حملات مجدد داعش در حومه فرودگاه است و امنیت گردان المجهوره را تامین می کند.


در این عملیات حدود ۳۴ تروریست داعش کشته و زخمی شدند و همچنین دو خودروی نظامی تروریست ها منهدم شد.


از سویی دیگر، شب گذشته صدها تن از عناصر تروریستی اسود الشرقیه و مغاویر الثوره با هدف اشغال مجدد سد الزلف در جنوب غرب استان دمشق، حملات گسترده ای را از محور شرقی انجام دادند و در ابتدای حملات، خود را به نزدیکی مواضع نیروهای ارتش سوریه و جبهه مقاومت رساندند.

**برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

در مقابل نیروهای سوری و مقاومت با رصد به موقع تروریست ها موفق شدند پیشروی تروریست ها را متوقف کنند و سپس با انجام ضد حملات توانستند تروریست ها را به سمت مناطق شرقی سد الزلف عقب برانند.


نیروهای جبهه مقاومت اوایل هفته گذشته موفق شدند با پیشروی در محور شرقی استان السویداء، سد الزلف را در جنوب غرب استان دمشق بازپس بگیرند.


در همین ارتباط یک منبع میدانی در جنوب سوریه در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: براساس رصدهای اطلاعاتی، روند عقب نشینی نیروهای آمریکایی و انگلیسی از مناطق بادیه الشام همچنان ادامه دارد.


این منبع میدانی افزود: تا ساعتی قبل نیروهای آمریکایی و انگلیسی  حدود ۹۰ درصد از نیروهای خود را از پایگاه های نظامی در مناطق «حمیمه و سکری» در حومه شرقی استان حمص به عقب بازگردانند.


وی تصریح کرد: نیروهای آمریکایی از طریق گذرگاه التنف به سمت مرزهای عراق عقب نشینی کرده اند و نیروهای انگلیسی نیز به داخل مرزهای اردن عقب نشینی کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
    49 9
    مرگ بر آمریکا - مرگ بر انگلیس - مرگ بر اسرائیل - مرگ بر جن پرست
    • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
      16 7
      این آخری یعنی چی ؟؟؟؟/!!!!!!!!!
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
    17 28
    آقا چی شد پس 5 ساله قراره از جنوب به سوریه حمله کنن. خسته نمیشید از این همه توهم؟
    • احمد خانی IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
      1 1
      چی زدی!؟
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
    1 2
    حمله اردن به دمشق از نشانه های آخرالزمان است و حشد الشعبی و ایران از اسد مظلوم که در برابر گرگهای هار امریکایی و انلیسی تنها ایستاده حمایت جدی نماید نه اینکه 4 تا افغان را بفرستد خط مقدم
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
    2 2
    پایتخت داعش رقه است و حداقل پیشرفت ارتش سوریه باید قطع جاده رقه به دیالزور باشد اگر ماهی ارتش سوریه 5 کیلومتر پیش رود 4 سال زمان لازم است تازه به جاده دیرالزور برسند تا اون موقع کردها به دمشق رسیده اند که هیچ تو راه ایلام و کرمانشاهان هستند بلکه تو جاده تهران هستند به فرمان حاج قاسم چرا کسی وقعی نمی گذارد چرا یک لشکر به سوریه نمی
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
    2 1
    چه ارتباظی هست میان خیر تهدید ایران توسط آمریکا در خصوص آسیب رسیدن به نیروهایش در سوریه و عراق با این عقب نشینی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس