image_2017-05-28_09-54-18.png

در حال حاضر عناصر تروریستی داعش فقط از محور جنوبی شهر المسکنه فرصت عقب نشینی را به سمت جنوب استان حلب دارند.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از استان حلب حاکیست، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در ادامه پیشروی به سوی شهر المسکنه توانستند با عقب راندن عناصر تروریستی، شهرک های البومانع، قاهره، الفاسیه، الجعابات ، مزرعه اول و کارخانه شکر را  به کنترل خود درآورند. این مناطق در شمال غرب شهر المسکنه واقع شده اند.

عملیات نیروهای سوری و مقاومت در این محور از شهرک های صمجلیه و عجوزیه آغاز شد و در نتیجه درگیری ها ۴۳ تن از تروریست های داعش کشته و زخمی شدند. با پاکسازی این شهرک ها، حلقه محاصره تروریست ها در شهر المسکنه در محورهای شمالی و شمال غربی تنگ تر می شود.

** برای دیدن اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت در محور شمالی پاکسازی شهرک های رآس العین، رسم الغزل و  وضحه الجدید را در دستور کار قرار داده اند. با آزادی این این شهرک ها، نیروهای  جبهه مقاومت از محور شمالی به ورودی های شهر المسکنه  خواهند رسید. به گزارش مشرق عملیات در محور غربی برای آزادی مناطقی از جمله سیلوی گندم، حربه الحمراء تاکنون آغاز نشده و در صورت بازپس گیری این مناطق، نیروهای سوری و مقاومت از محور غربی وارد شهر المسکنه می شوند.

در حال حاضر عناصر تروریستی داعش فقط از محور جنوبی شهر المسکنه فرصت عقب نشینی را به  سمت جنوب استان حلب دارند.در حال حاضر، فاصله نیروهای جبهه مقاومت و ارتش سوریه با شهر المسکنه از محورهای جنوب غرب و غرب به ترتیب  ۱۶۰۰ متر  و  ۱۰۰۰ متر است.

شهر راهبردی مسکنه در مسیر جاده « الرقه - حلب» واقع شده و شهرهای رقه، الطبقه و دیرحافر را به شهر حلب متصل می کند. با آزادسازی شهر مسکنه، انتقال تجهیزات، نیروهای عملیاتی و پشتیبانی به شهر رقه با سرعت بیشتری صورت می گیرد.پاکسازی شهر المسکنه و پیشروی به سمت جنوب استان رقه و در نهایت ایجاد کمربندی امنیتی برای جلوگیری از پیشروی نیروهای کرد به سمت استان دیرالزور در دستور کار نیروهای جبهه مقاومت قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
    0 0
    باید این شهر فعلا دور زده شود و وقت ارتش سوریه در این روستا تلف نشود هر موقع خواستند مصالحه کنند
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
    0 0
    باید سریع در این محور پیشروی کرد اگر امروز در این محور بدون مسکنه بسوی جاده دیرالزور حرکت نکنند باید فردا هزینه های زیادی بپردازیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس