تحولات سوریه

در ۱۰ روز گذشته حدود ۶۰ کیلومتر مربع از مساحت آلوده در حومه فرودگاه تی ۴ پاکسازی شده است. تلفات تروریست های داعش در این محور حدود ۱۳۵ تن بوده است.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از شرق استان حمص حاکیست، ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت از دو روز گذشته عملیات جدیدی را در محور شمالی فرودگاه راهبردی «T۴» و جنوب منطقه راهبردی «جب الجراح» علیه مواضع تروریست های داعش آغاز کردند و تاکنون موفق شدند تعدادی از  ارتفاع های راهبردی را در رشته کوه «الشومریه» به طور کامل آزاد کنند.

ارتفاع های راهبردی پاکسازی شده در شمال شرق رشته کوه های الشومریه به طور کامل بر پایگاه های نظامی تروریست های داعش در مناطق « ام الصهریج، الرابیة، هبرة و رسم حمیده» اشراف دارد.

**برای دیدن نقشه‌ها در اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

از سویی دیگر، نیروهای پشتیبانی عملیات را به سمت شهرک های «ام الصهریج، هبرة و الرابیة» آغاز کرده اند.

در مقابل دهها تن از عناصر تروریستی داعش از محور جنوب شرق منطقه جب الجراح حملات گسترده ای را علیه مواضع نیروهای جبهه مقاومت در ارتفاع های «رجم العالی، شیحه و المدارجة» با هدف باز پس گیری رشته کوه های الشومریة آغاز کردند که نیروهای مقاومت با اشراف کامل بر منطقه موفق شدند پس از درگیری های چند ساعته حملات را به طور کامل دفع کنند.

در روزهای گذشته، نیروهای سوری و رزمندگان جبهه مقاومت در محور شمال غربی فرودگاه راهبردی تی ۴، روستاهای «التدمریة، جباب حمد، رجم القصر، رجم درغام، الرجم العالی، الرجم المدراجی» و ارتفاع های «الاعلام و الترکس» را به طور کامل پاکسازی کردند.

**برای دیدن نقشه‌ها در اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

در ۱۰ روز گذشته حدود ۶۰ کیلومتر مربع از مساحت آلوده در حومه فرودگاه تی ۴ پاکسازی شده است. تلفات تروریست های داعش در این محور حدود ۱۳۵ تن بوده است.

نیروهای جبهه مقاومت درصدد هستند با پاکسازی مناطق شرقی علاوه بر تامین امنیت مناطق شمالی فرودگاه تی ۴، میادین گازی و نفتی شمالی، امنیت مسیر ارتباطی شهرک «عقیربات» با فرودگاه تی ۴ و شهر تدمر  را تامین کنند. عناصر تروریستی داعش داعش از این مسیر به مناطق شرقی حمص نیرو و تجهیزات منتقل می کنند.

حومه شهرک عقیربات و مناطق شرقی «جب الجراح» بزرگترین پایگاه تروریست های داعش در استان حمص محسوب می شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس