تمامی موشک های بالستیک نامبرده از نظر سامانه های هدایت و برای کاهش بازتاب راداری بهسازی شده آماده شلیک به سوی دشمن هستند. از نظر تعداد به اذعان کارشناسان خارجی تعداد موشک های ایرانی شلیک شونده به اسرائیل در هر روز دهها فروند و برای چند ماه می تواند، باشد.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری در همایش حمایت از انتفاضه فلسطین پیام های واضحی برای صهیونیست ها داشت. از جمله اشاره ایشان به عملکرد موشک های ایران در موقع لزوم که نشانگر جدی بودن ایران در دفاع همه جانبه از منافع خود و در صورت نیاز، سایر ملت های مظلوم است.

پس از سالهای جنگ تحمیلی با توجه به شرایط موجود منطقه و نتایج حملات موشکی به اسرائیل و فناوری های در دسترس، مسئولان دفاعی کشور اصلی ترین بخش از راهبرد دفاعی کشور در امر بازدارنگی را بر توسعه موشک های بالستیک میانبرد و دوربرد استوار کرده اند. تلاش برای افزایش برد، دقت و همچنین تأثیر گذاری و تنوع سرجنگی این موشکها در این روند توسعه مشهود است.


نمایی از پایگاههای نیروی هوایی رژیم صهیونیستی

در این گزارش به معرفی مختصر موشک های میانبرد و دوربرد بالستیک کشور می پردازیم که توانایی رسیدن به محدوده غده سرطانی منطقه یعنی رژیم اشغالگر قدس را دارند.

پس از آزمایش موشک شهاب 3 در سال 1377 و اعلام مشخصات آن از جمله برد در حدود 1300 کیلومتر، نگاه دشمنان به توانایی موشکی ایران تغییر کرده و کم کم آرامش از میان نظامیان و بعدها سیاسیون صهیونیست به آرزویی برآورده نشدنی تبدیل شد. زیرا ارائه نمونه های جدیدتر، دوربردتر و دقیق تر از خانواده موشکهای شهاب3 نشان دهنده رسیدن ایران به سطوح بالای فناوری موشکی داشت که نوید محصولات مخوف تری را در آینده می داد.

موشک شهاب3
شهاب3 در ادامه روند توسعه موشک های شهاب-1 و 2 و با رویکرد اعمال تغییرات طراحی در سامانه های مختلف بوجود آمد. شباهت های زیادی از نظر فن آوری بین شهاب 2 و 3 وجود دارد، اما شهاب3 پیشرفته تر بوده و از نظر الکترونیک با فن آوری جدید و رایانه هدایتی پیشرفته از نظر سخت افزار و نرم افزار در ساخت آن استفاده شده است. برد این موشک بیش از 1300 کیلومتر عنوان شد که به معنای توانایی رسیدن به سرزمین های اشغالی فلسطین در صورت شلیک از نواحی غربی کشور بود.

نمونه های مختلفی از شهاب3 تولید شده و به خدمت نیروهای مسلح کشور وارد شد که از نظر برد و زیرسامانه ها ارتقاء یافته اند اما همگی یک مرحله ای سوخت مایع بوده و از سامانه هدایت اینرسیایی برخوردارند. کلاهک آخرین نمونه های شهاب3 از نوع جدا شونده است که پس از رسیدن به قوس نزولی در ارتفاع مناسب از بدنه موشک جدا شده و به سمت هدف ادامه مسیر داده و باعث ناتوانی دشمن در انهدام آن می شود.

همچنین انواع مختلف کلاهک از جمله کلاهک بارانی روی این موشک قابل بکارگیری است. طول این نمونه ها حدود 16.5 تا 17 متر بوده و برد آنها تا 1800 کیلومتر در نمونه های نهایی عنوان شده است. جرم کلاهک آنها نیز تا 1000 کیلوگرم برآورد شده است. با توجه به اینکه کمترین فاصله از نواحی غربی ایران تا دورترین نقطه در سرزمین های اشغالی به 1200 کیلومتر نمی رسد خانواده شهاب3 تهدیدی کاملاً جدی برای هر متجاوز و دشمن محسوب می شود.

عاشورا
این موشک بر اساس موشک شهاب3 ساخته شده و از نوع سوخت مایع و دوربرد است. شکل ظاهری کلاهک این موشک مانند آخرین نمونه های شهاب سه دارای کاهش قطر در قسمت های بالاتر است. در این موشک از زیرسامانه های بومی استفاده شده و قابلیت حمل چند نوع سر جنگی از ویژگی های این موشک است. منابع داخلی برد این موشک را 2000 کیلومتر عنوان کرده اند هر چند که کارشناسان خارجی 25 تا 50 درصد برد بیشتری را برای آن متصور هستند. با توجه به نزدیک بودن ابعاد این موشک و شهاب3، استفاده از سامانه های پرتاب قبلی برای بکارگیری آن مقدور است. این برد برای هدف قرار دادن دورترین نقطه در فلسطین اشغالی از نیمه شرقی هم کشور کافی است.

قدر
موشک قدر1 که در سال 1386 معرفی شده در ادامه توسعه موشک های دوربرد سوخت مایع شهاب به تولید رسید و در واقع یکی از نمونه های خانواده شهاب محسوب می شود. برد این موشک تک مرحله ای در حدود 2000 کیلومتر عنوان شده و از ویژگی های آن زمان کوتاه تر آماده سازی آن در مقایسه با موشک های قبلی است. بدین تریب سرعت واکنش این موشک بالاتر است. نمونه هایی از این موشک مجهز به کلاهک خوشه ای نیز معرفی شده که کلاهک این موشک ها نیز از نوع جدا شوند است. نوع قدرF طولی برابر با 15.86 متر و بردی در حدود 1950 کیلومتر و هدایت اینرسیایی دارد.

سجیل
موشک سجیل نیز مانند قدر و عاشورا در نیمه دوم دهه 1380 خورشیدی معرفی شده و برخی آنرا برترین موشک بالستیک ایرانی می دانند. گواه این مدعا اعتراف کارشناسان خود دشمن در نبود مشابه خارجی برای سجیل است. سجیل اولین موشک دوربرد سوخت جامد ایران و به احتمال بسیار بالا خط شکن موشک های ایرانی در جهت محو اسرائیل از روی نقشه (در صورت نیاز به استفاده از عامل نظامی) خواهد بود. این به دلیل سامانه پرتاب متحرک با قابلیت حمل موشک آماده پرتاب است.

این موشک به دلیل استفاده از سوخت جامد به سرعت و ظرف چند دقیقه آماده پرتاب شده و پس از شلیک نیز پرتابگر آن به سرعت محل را ترک می کند. این ویژگی باعث کاهش احتمال نابودی موشک قبل از پرتاب می شود. همچنین به دلیل شتاب بسیار بالای سجیل امکان ردگیری آن برای دشمن در فازهای اولیه پرتاب بسیار کم و عملآً شانس دشمن برای انهدام سجیل در طی پرواز ناچیز است.

برد سجیل نیز 2000 کیلومتر عنوان و تاکنون در دو نمونه سجیل 1 و 2 معرفی شده که خود نشانگر تلاش صنایع مربوطه برای بهسازی آن است. این موشک از نوع دو مرحله ای بوده که پس از اتمام سوخت مرحله اول، این بخش از موشک جدا شده و مرحله دم روشن می شود. با اینکار بخشی از جرم بدنه که خالی شده و باز اضافه محسوب می شود از موشک جدا شده و به افزایش برد کمک می کند.

سجیل جزو موشکهای از مجموعه موشک های بالستیک کشور است که با خروج از جو و طی مسیر در چنین ارتفاعی به داخل جو بازگشته و با سرعت حدود 10 تا 12 ماخ(حدود3400 تا 4080 متر بر ثانیه) به سوی هدف سرازیر می شود که انهدام آنرا برای تمام سامانه های دفاع هوایی موجود ناممکن کرده است. این نکته نشانگر پیشرفت فناوری موشکی کشور در رسیدن به چنین دستاورد مهمی است. همچنین فناوری سوخت جامد مرکب که در این موشک استفاده شده علاوه بر ویژگی های رانشی مطلوب، عمر انبارداری بالایی را نیز برای این موشک به دنبال دارد.

موشک 23623 کیلوگرمی سجیل، طولی در حدود 17.57 متر، 1.25 متر قطرو سر جنگی به جرم 500 کیلوگرم از نوع جدا شونده دارد. این موشک در زمان 835 ثانیه(13 دقیقه و 55 ثاینه) به بیشینه برد خود می رسد. سامانه های هدفگیری ناوبری و هدایت سجیل دقت بسیار بالایی را برای آن به ارمغان آورده اند که برای این موشک ارزش عملیاتی زیادی را ایجاد کرده است.

سامانه هدایت موشک های بالستیکی که به آنها اشاره داشتیم از نوع کنترل بردار رانش است که با استفاده از تیغه هایی در خروجی پیشران موشک اقدام به تغییر جهت گازهای خروجی از موشک کرده و جهت موشک را تصحیح می نمایند. این سامانه بسیار بهتر از سامانه های متکی به سطوح کنترلی بالک عمل کرده و یکی از عوامل دقت بالای موشکهای ایرانی، بهینه سازی این سامانه در کشور است.

موشک های سوخت مایع با توجه به نیاز به شارژ شدن سوخت در مخازن پیش از پرتاب، زمان آماده سازی زیادی دارند. در این حالت امکان شناسایی موشک پیش از پرتاب وجود دارد. برای رفع این مشکل از سالها پیش سیلوهای زیرزمینی برای پرتاب موشک های بالستیک در نقاط مختلف کشور ساخته شده می توان موشک شارژ شده و آماده شلیک را تا چند ماه در آنها نگاه داشت.

با توجه به تعداد زیاد این سیلوها پس از رسیدن زمان تخلیه هر موشک، تعداد زیادی موشک دیگر در سایر سیلوها وجود دارند که آماده پرتاب هستند. بدین ترتیب از موشک های سوخت مایع کشور نیز می توان برای پاسخ اولیه به اقدام دشمن استفاده نمود.


تمامی موشک های بالستیک نامبرده از نظر سامانه های هدایت و برای کاهش بازتاب راداری بهسازی شده آماده شلیک به سوی دشمن هستند. از نظر تعداد به اذعان کارشناسان خارجی تعداد موشک های ایرانی شلیک شونده به اسرائیل در هر روز دهها فروند و برای چند ماه می تواند، باشد. نگاهی به اثرات روانی اصابت چند موشک غیر دقیق عراقی به اسرائیل و افزودن اثر دقت و قدرت تخریب بالای موشک های ایرانی ضربات سهمگین شهاب ها و سجیل ها را بر پیکر رژیم اشغالگر قدس را قطعی می گرداند.

اگرچه با روند پیش رو و انقلاب های صورت گرفته در منطقه، دیگر نمی توان کوچکترین امیدی به وجود این رژیم اشغالگر تا سالهای متمادی را داشت اما این موشک های بالستیک ساخت جمهوری اسلامی ایران، پشتوانه محکمی برای بازدارندگی و نابودی هر متجاوز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 179
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 29
  • ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    2 7
    موشک های 4000 کیلومتری بالستیک جریکو اسراییلی با کلاهک اتمی و .... فیلم نگاه می کنن....نه؟
    • احمد IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
      0 0
      تو دیگه کی هستی
  • ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 1
    خدایی عراق با شلیک چند تا موشک متعارف به اسراییل رو چکار کرد؟؟ جز اینکه باعث شد نیروگاه هسته ایش با خاک یکسان بشه! با این همه مخفیگاه در اسراییل دیگه تاثیر روانی هم نداره............. مگر هسته ای!!!!....
  • ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 1
    نیروگاه هسته ای خود عراق رو می گم ها...
  • ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 1
    موشک قیام-1 کو!!...
  • rabya ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    3 1
    خدمت دوستان عزیزم عرض کنم که جنگ قطعی ایران در آینده نه چندان دور با اسراییل و غرب یک جنگ متفاوت خواهد بود این جنگ یک جنگ فرسایشی فراگیر و البته با تمام قوا خواهد بود تلفیقی از جنگ جهانی دوم و جنگهای صلیبی پیش نهاد میکنم تمام فیلم های جنگی هالیود را که تا کنون دیده اید را دوباره ببینید با این تفاوت که نیروهای مقابل آنان را ایران یا تمام جهان اسلام ببینید آنچه آنها از آن میترسند ............ خواهش میکنم عینک هالیود را از چشمان خود بردارید.
  • ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    1 3
    برو تاریخ همین جنگ هشت ساله ایران و عراق رو بخون... عامل شکست ایران از عراق همین سلاح کشتار جمعی صدام یعنی شیمیایی بود... یه چیز دیگه...آخر جنگ تهدید کردن به صدام سلاح اتمی بدن..و کار داشت انجام می شد که ایران ترسید....
  • ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    2 2
    برنامه موشکی ایران همانطور که مشرق عزیز به خوبی در پایان ذکر کرده فقط جنبه روانی و بازدارندگی داره... و فقط یک فرصتی برای ایران هست که ضعف های خودش در هوا دریا و زمین و ش.م.ه را برطرف کنه......
  • ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    3 8
    فکر کنم تا 5 میلیون نفر در تهران با بمب اتمی اسراییل بخار نشن بعضی ها ول کن موشک باران و.....جنگ جنگ جنگ جنگ جنگ...نیستند برای خودم متاسفم...
  • ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    1 6
    باید ترکیه عربستان امارات کویت قطر جمهوری آذربایجان رو قبل از اسراییل موشک باران کنیم چون اینها با اسراییل هستن....
  • ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 2
    موشک های ایران باید فرانسه آلمان انگلیس هلند کل اروپا امریکا و کانادا رو هم موشک باران کنه...
  • ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 4
    ما باید اول کل کشورهای جهان رو موشک باران کنیم... بعد مدیریت جهانی!
  • ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 1
    ضد موشک های آرو 1 . 2 پاتریوت-3 و تاد اسراییل هم کشک!!......نه؟
  • ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    1 1
    تیمارستان برات یه وقت می گیرم...
  • رضا ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    با وجود موشک های جریکو v3 اسرائیلی هر کی زودتر شلیک کند برنده است . بچه ها پایه باشن همین امشب تا موشک تو سرمون نزدن ،بزنیم تو سرشون.
  • ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    فقط يه تست از پرتاب همزمان 2 جريگو بده تا من بگم راست مي گي!
  • ياسر (SUZUKI 1000) ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    ما منتظريم تا محرم گردد ... البته اينبار سر يزيديان زمان بالاي نيزه هاست ...
  • ملیتـــا ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    6 1
    تا وقتی شهادت برای ما یه ارزش محسوب می شه، هر ایرانی و شیعه یک موشک محسوب می شه.
  • ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    2 1
    اسرائیل باید از بین برود . اسرائیل را به خاک و خون میکشیم ااگر موشک هم نداشته باشیم با غیرت و تعصب ایرانی اسرائیل را از بین خواهیم
  • ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    تو اروپا صدها نیروگاه هسته ای هست. هزاران کارخانه های شیمیایی و بنزین ونفت وتراکم جمعیت بالا که اروپارا به یک تف بند کرده آمریکا هم یک کشور جنگلی و کشاورزی هست که فقط اگه زیر مزارع گندمش کبریت بکشی معلوم نیست چی پیش میاد راست و حسینی تا حالا آمریکا هیچ وقت در یک جنگ واقعی قرار نگرفته فقط یه کوچولو در جنگ ویتنام که اگر یک هفته دیگه ادامه پیدا می کرد آخرین ب 52 آمریکا هم سرنگون می شد
  • ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    تو اروپا صدها نیروگاه هسته ای هست. هزاران کارخانه های شیمیایی و بنزین ونفت وتراکم جمعیت بالا که اروپارا به یک تف بند کرده آمریکا هم یک کشور جنگلی و کشاورزی هست که فقط اگه زیر مزارع گندمش کبریت بکشی معلوم نیست چی پیش میاد راست و حسینی تا حالا آمریکا هیچ وقت در یک جنگ واقعی قرار نگرفته فقط یه کوچولو در جنگ ویتنام که اگر یک هفته دیگه ادامه پیدا می کرد آخرین ب 52 آمریکا هم سرنگون می شد
  • ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    2 0
    موشک های آمریکایی و اسرائیلی حالا دهها ساله که بالای سر ما هستن و ما نترسیدیم مال ما حالا تازه قد کشیدن ببینین اونا چقدر ترسیدن. معلومه ما از مو شک اونا نمی ترسیم اونا هم از موشک ما نمی ترسن بلکه ما از خدا می ترسیم و اونا از ما. اونا از فکر ما می ترسن.
  • ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    مقاله خوبی بود لطفادرموردمکانیزم زد راداربودن این موشک هاهم توضیح دهید متشکر
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    من هم برای شما متاسف
  • امیر ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    سلام عالی بود مشرق اگه بتونید دکترین جنگی ایران و اسرائیل و دیگر مستکبران رو با زبانی ساده بررسی کنید خوب میشه. چون جنگ فقط تسلیحات نیست این تسلیحات ناشی از استراتژی هستن.
  • بابلی ریکا ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    برادر ناشناس قدرت اسلام 10به1 است
  • عبدالله ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    كشك بودن انها را من نمي دانم .اما پشم بودن انها با دو شليك موشك توسط صدام يزيد كافر ثابت شد.
  • منتظر ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 1
    فقط یک جنگ با اسراییل آنهم به فرماندهی مهدی موعود(عج) شاگرد یکی از عرفای بزرگ معاصر درباره نبرد هسته ای در آخرالزمان از او پرسید و ایشان پاسخ داد یاران فرزانه ای که به یاری امام زمان می آیند با سیستم های فوق پیشرفته رایانه ای برنامه موشکهای هسته ای را طوری تغییر می دهند که پس از شلیک بر سر خود اسراییل فرود می آید
  • عبدالله ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    اقا رضا جان به دو موضوع توجه داشته باش 1- برنده كسي است كه اول شليك كند (اگر برنده اي داشته باشد)در خصوص موشكها با كلاهك اتمي است . 2- در موشك هاي عمومي (غير اتمي)تعيين كنده عمده - توان تعداد شليك - توان دقت شليك -برد موشك - وسعت كشور هدف مي باشد.
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    این گونه مطالب خوراک بسیار خوبی برای ناتانیاهو نخست وزیر اسرائیل هستند که برود از آمریکا و انگلیس پول جمع کند و علیه ایران خرج کند
  • علي ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    خود اسرائيل كلا" كشكه..داداش
  • عبدالله ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    1 1
    ناشناس جون به نظر مياد شما زيادي فيلم هاي ينگه دنيايي تماشا مي كني و به راديوهايشان گوش وتلويزيونهايشان را مي بيني ، ميداني چرا گفتم 1- يادت رفت تشعشات ان بمب رادر منطقه نديدي حالا با تورم وركود اقتصادي دست به يكي شدي ،و مي خواهي اروپا وامريكا را نابود كني 2- ميداني وسعت ايران چه ميزانه و وسعت اسراييل -3 مي داني تراكم جمعيتي و صنعتي ما چه اندازه است و اسراييل چي
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    شما هم یه تست از پرتاب همزمان 2 تا سجیل بده!
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    ما هم براي شما متاسفيم
  • ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    اون موشكي كه فله اي شليك ميشه شهاب و عاشورا و سجيل و اينها است(كه البته بعضي وقتها به كمك فتوشاپ شليكشون ميكنند!)
  • ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    عربستان سعودی 25 سال پیش موشک با برد 3000 km از چین خریداری نموده درحالی که ایران اکنون به برد 2000 km رسیده فرق ما با کشور های منطقه در این است که ما تبلیغات زیاد می کنیم به عنوان مثال با هواپیما های جنگی که 30 تا 40 سال از عمرشان می گذرد مانور می دهیم تا کشور های منطقه که نیروی هوایی مدرن و به روز دارند بترسن ؟؟ مثلا 1000 تا موشک به اسرائیل زدیم بعدش چی ؟ مگه هیتلر هزاران موشک به لندن شلیک نکرد ؟ آیا لندن تسلیم شد ؟ در ضمن قبل از ایران صدام حسین به اسرائیل موشک زده است اما کشور عراق ظرف دو هفته اشغال شده و صدام دستگیر شد.
  • مهران ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    تو یه کامنتم میتونستی بگی...اون که اول بمب باران میکنه بعد مدیریت میکنه آمریکاست...ناکازاکی و هیروشیمارو ایران پودر نکرد....
  • خاله قزی ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    اسراییل هم هیچ غلطی نمیتواند بکند انشاء الله اگه لازم باشه دول خائن منطقه هم در امان نخواهند بود .
  • ایرانی ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    سلام جون من یکی از این موشک های شهاب 6 به بالا را بزنید توی سر رئیس جریان منحرفی که می گویند
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    کمی مطالعه نشون میده که ضد موشک ها در فاز نهایی پرتاب موشک تقریبا از کشک هم اونورتر هستند. برای همین ناتو هرروز سعی میکنه بیاد جلوتر در ضمن برای اون چند درصد خطر ضد موشک ها هم کلی راه از جمله کلاهک های ایضایی وجود داره!
  • مهیار ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    واقعا حظ بردم از این گزارش واحساس غرور وافتخار ،دم مشرقیون گرم
  • ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    مثل اینکه تو اصلا نمیدونی چرا اسرائیل رو دشمن خودمون میدونیم ؟!؟
  • ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    بله! کشک
  • یدی ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    عجب تفسیری کردی ؟ وقتی دشمن داره از ترس این موشکها میلرزه تو میگی برای پوشش ضعفامونه؟ اره درسته تا وقتی امثال تو یکی داریم باید هم ضعیف باشیم
  • سعید ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    درسته دوست عزیز، تمام این سامانه ها کشک هستند چون همزمان فقط چند هدف رو میتونن منهدم کنن(تازه اگر بتونن). اگر ایران بخواد 300 موشک شلیک کنه نمیاد دونه دونه پرتاب کنه، بلکه همشو با هم پرتاب میکنه. اونا هم خودشونو بکشن 4-5 تاش رو میگیرن.... مشکل اصلی موشک های ایرانی دقت کمه.
  • ایرانی ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    موشک های زلزال و نازعات بردشون 200 کیلومتره، 10 کیلومتر در اصابت به هدف خطا دارن. یعنی این موشک های دور برد دقتشون چقدر بهتره؟ کاملا مشخصه که این موشک های شهاب و ... نقطه زن نیستن و اساسا نمیشه هدف مشخصی رو با اونا زد، بجز یک شهر....
  • ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    چشمان خود را بر جنگ 33 روزه نبندید
  • gol ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    بدون شك هدف ايران دفاع است و در صورت حمله قلب اسراييل را هدف خواهيم گرفت
  • ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    اون دوستمون (البته ارواح شکمش) که گفته بود اسرائیل به تلافی نیروگاه عراق را زد داره نعل وارونه (البته به خودش)می زنه (قبل از حمله آمریکا به عراق و در جنگ ایران و عراق نیروگاه زده شد)....متاسفانه مردم اسرائیل خیلی عقده ای هستند هر جا توانسته اند از نسل کشی و جنایت کم نگذاشته اند (کندن نسل کنعانیان یا هامان کشونشون، ......)، متاسفانه باید گفت نظر منفی هیتلر نسبت به یهودیان زیاد هم بی دلیل نبوده، ....
  • ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    6 0
    مردم ایران به ارزانی وآسایش وشادی وآزادی نیازدارند نه به موشک وبمب وادوات نظامی .
  • ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    1 0
    درباره ارتش شکم گنده ها حرف نزن که تو مملکت خودشون و تو جنگ با حوثی ها نشون دادن چقدر کارامدند!!! عمر هواپیما و نوعش ربطی به برتری هوایی نداره. مگه با همون میگای فکستنی اینهمه هواپیماهای آمریکایی ما رو نزدن؟ هواپیما رادار و موشکش مهمه همین. دیگه جنگهای داگ فایت هوایی نزدیک تموم شده بالام جان. هیتلر هم دو تا دونه وی2 زد به لندن به اون بزرگی. شما تو اسراییل یه وجبی یه شهاب بندازی همه در میرن. خیالت تخت. صدام 8 تا موشک پرت کرد که معلوم نبود کجا رو هدف گرفت و اصلا به اسراییل رسید یا نه! ضمنا شما باور داری صدام میخواست اسراییلو بزنه؟!! خیلی ساده ای. مهره خودشون بود و شکی توش نیست
  • ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    ضد! نه زد!
  • ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    1 0
    همون کشک که فرمودید درسته فقط یخورده شل هم هست!!!
  • عبدالله ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    1 0
    دوست ناشناس من مي تواني نام آن موشك چيني كه عربستان خريد را بگويي و منبع اين خبرت را ذكر كني . زيرا 25 سال قبل مي شود اواسط جنگ ايران وعراق و كمك ها عربستان به صدام ووضعيت موشكها صدام كه به طرف تهران شليك مي شد مشخص
  • ماهان ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    فله ای یا هرچی... ساخته کشورمونه میخوایم بزنیمشون تو فرق سر صهیونیست ها ...ناراحتی داره؟؟؟
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    آقا جون من هلندو نزن من هنوز نرفتم ببینم میگن قشنگه. گلای قشنگ داره حیفه!
  • احسان ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    اون آماره دقیقت قشنگه....
  • ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    ما همه برای شما متاسفیم! همه ی متاسف ها برای شما متاسفند. ترسو خان قاجار! این بهترین روش برای خلوت شدن تهرانه!!
  • ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    انشالله تا قبل از ظهور اما زمانمان جنگ نخواهد شد. البته باید هوشیار باشیم و آماده
  • عزيز شفيع خاني ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 1
    ما طرفدار صلح وامنيت در كل جهانيم داشتن موشك افتخار نيست فكر كردن وزندگي كردن هدف ماست . هر كس بفكر حمله وغارت باشد عمرش كوتاه است. مراجعه كنيد به احاديث از نبي اله محمد.
  • احسان ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    مثالت کاملا مضحکه... این که کشورت رو جایه آلمان نازی میزاری نشون دهنده طرز فکرته و چند تا گزاره نیمه درست با نتیجه ای نادرست...
  • 30 سال نظامی ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    1 0
    اقا دستتون درد نکنه از دادن اطلاعات دقیق در مورد عدم کارائی این سلاحها ......راستی چرا این اسرائیلی ها که عمرشان را در مسائل نظامی گذرانده اند اینقدر میترسند از این موشکها بابا اگز این مسائل را که شما مطرح کردید را زودتر میدانستند که شب دیگه راحت میخوابیدند. ببین عزیز من میشه بگی با کدام مشاین حساب نشستی این مححاسبه دقیق را انجام دادی ؟ عزیزم ماشین حسابت چینی درجه 3 بوده . ده کیلومتر خطا زنی موشکی با برد 200 کیلومتر !!!!!!!!!!! واله ما که عمرمان را در کار نظامی گذراندیم همچو خشا زنی را از راکتهائی بابرد چند کیلومتر ندیدیم البه با نسبت قرار دادن اینکه راکت اصلا دارای سیستم ناو بری درونی که نیست هیچی بلکه تنها بعد از شلیک شدن مثل موشکهای اسباب بازی هیچ کنترلی روی آن نیست . لطفا در کاری که وارد نیستید اظهارمائید ر نظر نف
  • ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    من ماندم چرا دوستان اینقدر بر سر پیشرفته بودن یا نبودن تجهیزات بحث می کنند. و اذا رمیت ما رمیت و ان الله رمی پیامبر در جنگ بدر با شمشیر زنگ زده بر کفار پیروز شد،حزب الله لبنان با موشک کاتیوشا بر همین جریکو اسرائیل غلبه کرد در حالی بودند در تاریخ که با ادوات پیشرفته ولی بدون ایمان گروهی اندک ولی مومن شکست خوردند. مطمئن باشید موشک های خطرناک غرب بی بی سی و فیلم های مستهجن و کار فرهنگی و مذهب زدایی و ... هست.
  • بسیجی ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    میشود لطف کنید اسم آن موشک سی سال پیش را بنویسید ؟ عشق میکنم بدانم ......در مورد موشکهای آلمانی هم لطف میکردید و اسمش را مینوشتید تا متوجه بشوید که مشکل آلمانها در موشک باران نبود اهداف حیاتی انها مثل اسرائیل نیست در ضمن چون نمیخواهم خرج اینترنتتان زیاد بشود عرض کنم که آلمان موشکهای وی 1 و وی 2 را مورد استفاده قرار داد اما در مورد عراق موشکهای اسکاد ضریب خطای بسیار داشتند و در ضمن عراق تنها برای تحریک دیگر کشورهای عری چند موشک شلیک کرد ولی در مورد سقوط عراق متاسفم که فقط شنیده ها را تکرار میکنید ارتش عراق و خصوصا لشکرهای گارد اگر حکومت صدام یک ذره با مردمش بود آنگونه سقوط نمیکرد و این لشکرها از کشته پشته میساختند ارتشی برنده است که بتواند روی زمین عمل کند نه روی هوا هر چقدر هم جائی بمباران بشود تا سرزمین بتصرف در نیاید تنها ضرباتی است که وارد میشود.
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    دوستان اسرائیل با اون همه سلاح پیشرفته و بمب های اتمی مگه از حزب الله شکست نخورد مگه شوروی با اون ارتش عظیم وسلاح های ویران گر به یک باره فرو نپاشید مگه مسلمون های صدر اسلام ارتش های خیلی قوی تر از خودشونو شکست ندادند . بنابراین بهتره خیلی به موشک هامن ننازیم و ایمانمونو قوی کنیم چون انها فقط وسیله هستند
  • عبداللهی ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    خیلی عالیه.واعدوا لهم ...یعنی همین.تازه بفرموده قرآن 10مرد مقاوم مسلمان برابر 100مرد کافر است یعنی 10 برابر.
  • سید موسی ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    ببینید دوستان با هم کل کل نکنید. اصلا این سلاحها هر چقدر که ما داشته باشیم آنها از ما بهترش رو دارند... گول تجهیزاتمون رو نخوریم... عاملی که باعث شد جنگ هشت ساله نتونن از ایران حتی یک وجب هم بگیرن بخاطر تجهیزات ما نبود. این ایمان جوانان این مملکت بود که دشمن رو ناکام گذاشت. الان هم اونا از موشکهای ما نمی ترسن... ترس اونا از اینه که با شروع جنگ احساسات اسلامی میلونها مسلمان در سرتاسر خاورمیانه بر علیه اسرائیل تحریک می شه و کل منافع آنها در منطقه بخطر می افته... هرچند با وجود وسعت کم اسرائیل اونها گیجن که ایران واقعا چه واکنشی نشون میده... در ضمن جنگ اتمی که ترس نداره... تازه شهید میشین که این از همه چی بهتره... جوونای ما از مرگ ترسی ندارن... چون کشته های ما به بهشت میرن اما کشته های اونا میرن جهنم. اونا هم یک حکومت مذهبی دارن یعنی یهود و خوب میدونن جهنم یعنی چی... تازه بنظر بنده جنگ بعدی ما با اسرائیل نخواهد بود... منتظر جنگ دیگری باشیم.
  • ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    کل یوم عاشورا و کل ارض کرب و بلا
  • سادات ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    شكست ايران؟؟؟؟؟؟!!!!!!!! ناشناس تا حالا تاريخ را خوندي؟؟؟ ترس؟؟؟؟؟ خوبي داداش؟ كجا زندگي ميكني احيانا شما؟
  • عباس ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحیم 8 سال دفاع مقدس تست غیرت جوانان این مملکت بود تا به دشمن گوشه ای از غیرت دینی و ملی را نشان دهند . دشمن خوب می داند اگر غیرت دینی و ملی کشور ایران جریان پیدا کند . دیگر موقعه مرگ و نابودی است ما هیچ وقت دشمن را آرام نخواهیم گذاشت کاری خواهیم کرد که خود گورشان را بکنند
  • ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    بمب های هیدروژنی هسته ای حداقل 5 میلیون کشته دارن....
  • ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    راست میگی لاله های هلند حیفه...
  • ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    يه تعداد هم نيگر دارين براي بمباران پاريس
  • متخصص موشک ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    واقعا اگر ایران موشک هایی بالستیک دریاپایه داشت چی می شد...آه ای خدا... مثلا از زیردریایی یا ناو جنگی در دریای سرخ شلیک می شدن تمام معادلات و سیستم های ضد موشکی بهم می ریختن.... نباید فقط از خاک ایران شلیک بشن...
  • احمد ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    این آقایان که می گویند بر سر پیشرفتگی سلاح بحث نکنیم، خوب یک بارکی بگویند با تیر و کمان بجنگیم دیگر. وظیفۀ ما جمع کردن بهترین و قوی ترین سلاح بوده و هست و اینها بهترین و قوی ترین سلاح هاست و بازدارندگی آن در این 10 ساله نشان داده که اتفاقا اسرائیل از این سلاحها می ترسد و بهترش را هم ندارد. الآن مگر در شرایط سقوط دست به هرکاری بزند. در شرایط آرامش و تصمیم عاقلانه، هیچ غلطی نکرد ، ولو اینکه آبرویش با تهدیدهای مکررش رفت.
  • حمید ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    احسنت به تو عزیز
  • علیرضا بیگدلی ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    سلام قدرت ایرانی ها اول ایمان است و دوم اتکا به جوانان! این موشک ها در رده های بعدی جای دارند. مرگ بر اسرائیل
  • ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    همون غده سرطانی را سر به نیست کنیم دوستای دیگت خود به خود turn off میشن
  • ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    و خود پیدا کنید ارتباط کامنت ایشون و دوستان صهیونیستش را
  • ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    حق داری برای خودت متاسف باشی....
  • عليرضا ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴
    0 0
    به نام خدا بابا حضرت امام بحث يه سطل آب رو براي نابودي اسراييل فرموده بودند. در جنگ 33 روزه هم حزب الله قهرمان لبنان اين سخن امام (ره) رو عملاً به اثبات رسوندند. خداييش يه دونه از اين موشك ها كه گفتيد بخوره توي تل آويو واقعاً ديدن داره! همه غربي ها به ... ميافتن!!!
  • سهیل ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴
    0 0
    اسرائیل هر روز داره منزوی تر میشه . حالا فرضا ما بیاییم و با موشک هامون اسرائیل رو از کره زمین محو کنیم ایا بعدش تموم مشکلات ما حل میشه ؟ قطعا نه . مردم جهان همه باید درک کنند که اسرائیل عامل نا امنی ، ترور ، ناعدالتی و فقر در جهانه ... که داره کم کم این اتفاق میوفته ... نشانه اش هم منزوی شدن اسرائیل و رسیدن موج بیداری اسلامی به امریکا و شروع اعتراضات علیه نظام سرمایه گزاری صهیونیست ها بر جهانه .... به فرموده امام خامنه ای این موشک ها هم در صورت لزوم به بهترین شکل اماده ی استفاده اند .
  • یدی ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴
    0 0
    داریم داداش فقط نمیتونیم همه چی بگیم
  • یدی ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴
    0 0
    پس به همین خیال بمون ..........برادر جان ما کی قصد حمله به دیگران داریم وداشتیم؟ ما بحثمن سر دفاعست
  • رضا ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴
    0 0
    اين تبليغات فقط بدرد داخل كشور ميخورد
  • علي ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴
    0 0
    يا خيلي بامزه هستي يا حالت خوش نيست. كبريت زيره مزرعه؟؟ به تف بند كرده؟؟
  • ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴
    0 0
    ذر یک جمع یک آقایی تعریف میکرد آقا خبر ندارین آمریکا چقدر پیشرفت کرده دیشب یک فیلمی کارتونی دیدم ... خلاصه اینکه یارو فیلم تخیلی رو فکر کرده بود واقعیت داره و کلی بهش خندیدیم. با با باور کنید غرب و امریکا سرابه سراب.
  • محمد ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴
    0 0
    خطای راکت های ما طبق اعلام منابع داخلی 5 درصد برد هست که برای 200 کیلومتر میشه 10هزار متر؛ اما دو نکته؛ آخرین دقت اعلام شده تأکید می کنم اعلام شده 0.1 درصد برد هست که در نمونه های اولیه فاتح 110 به اون اشاره کردن ؛ دوماً این عدد به معنای حداکثر خطا هست نه اینکه هر راکت یا موشکی شلیک کردیم دور از هدف میخوره؛ عدد CEP میگه این موشک رو بزنی حداکثر تو این فاصله از نقطه هدف گیری می خوره
  • محمد ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴
    1 0
    بسیجی عزیز اسم اون موشک چینی که می تواند سر جنگی اتمی حمل کند CSS-8 هست
  • ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴
    0 0
    بردش 700 تاست داداش باید از دمشق بزنن
  • محمد ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴
    0 0
    شلیک از ناوها کار عاقلانه ای نیست؛ اما زیردریایی مجهز به موشک بالستیک واقعاً یک برگ برنده قطعی هست. حتی همین کیلوهای ایران که تعدادی موشک کروز با برد حدود 1000 یا کمتر دارن پشت دشمن رو می لرزونن چه برسه به موشک بالستیک که البته زیردریایی بزرگی رو مطلبه. میگن موشک قیام با توجه به اینکه بالک نداره برای اینکار مناسبه.
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴
    0 0
    نگفته برای جنبه روانی ساختن ، گفته همین جنبه روانیش دشمن رو ترسونده چه برسه به قدرت تخریبو کارایی عملیاتیش ؛ قشنگ تر بخون متن رو ببم جان!
  • محمد رضا ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴
    0 1
    دیگرمردم دنیامرزهارااحساس نمیکنند.ازصدای جنگ متنفرند دیگر عصر اتم به پایان رسیده است عصر جدید عصر ارتباطات بین انسانهاست.تا راه کاری جدیدجهت نجات بشریت جستجو نمایند.جامعه جهانی بدنبال از بین بردن تبعیض ونژاد پرستی بوده ومیباشد.بشریت بدنبال منطق کامل وجامعی برای شناخت جهان هستی وجایگاهش در ان بوده و میباشد.از این رو درسیاهی و ظلمات به دنبال پیدا کردن کمال وسعادت نا خود آگاه به گرد راه رفته خو د میگشتند.که ناگهان انفجازی ظلمت را در هم شکست .ودر پرتوی آن انسان متفکر جایگاه فعلی خود را ببیند.وراه رسیدن به هدف رادریابد.ظلمت به پیکار نور شتافت تا نوررا در ندفه خاموش نماید.اما انسانهایی رها زظلمت سینه سپر نمودند وبه خدای نور ملحق شدنند.سپس سپاهیان نور زره به تن نمودن تا از گزند ظلمت در امان مانند.تا نور بدرخشدو ظلمت را منحدم نماید.هم اکنون درجهان دو جبهه در مقابل هم صف آرایی مینمایند. جبهه خود خواهان که از ظلمت می باشند.وجبهه خدا خواهان که از نور می باشند.در این صف آرایی .حکم اذلیست که بر خودخواهان بتازیم با تمام قوا جهت دفاع از ارزشهای خدایی .لازم بذکر است .تمام کسانی که با کشور ما ایران مخالفت حظور درجوامع بین الملی مینمایند.خود خواهان تاریخ وجلادان بشریتند ودستانشان به خون مظلومان آغشته و..ظلمت گرا میباشند.همین امر باعث حقانیت ونور مداری کشور ما ایران مباشد که از اسلام به ارمغان گرفته وان را ایرن اسلامی نموده وبرای حفظ این ارزش باید ایران اسلامی راکه تنها روذنه نورانی نجات بشریت میباشد محافظت نمود.ودر جهت رویارویی با دشمنان خدا وبشریت انرا تا دندان مصلح نمود. نصرومن الله وفتح الغریب.
  • علی اکبر ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴
    0 0
    مثل کربلای 5 مثل والفجر 8 ....این عشق بجه شیعه ها به شهادته که همه مفسرهای نظامی جهان کفر رو مبهوت خودش کرده!معادلاتشون رو بهم زده!اونا مرگ رو پایان می دونن !به قول اخویمون پیامبرحضرت رسول (ص) توی جنگ بدر به اذن خداوند جنگید ایمانشون به یاری حضرت حق بود. صدای شیپور جنگ خیلی وقته زده شده سپاه دشمن بازهم در حال شکل گیریه ملاک با حق بودنه
  • ایلیا ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴
    0 0
    دوستانی که میفرمایند ما طالب صلح هستیم ورفاه وآسایش میخواهیم نه موشک بایدبدانند صلح و رفاه وآسایش درگروامنیت هست به قول معروف گرطالب صلحی اماده نبرد باش برای ایجادامنیت نیازمند ارتشی قدرتمند مدرن ومسلح به پیشرفته ترین تجهیزات مدرن هستید به فرموده قرآن درحد توان (واعدولهم مااستطعتم من قوه) دوستان عزیز هرچیز جای خودراداره پس بهتراست بگوییم مابرای ملتمان صلح و زندگی بابالاترین سطح رفاه وآسایش درسایه مجهزترین وقدرتمندترین ارتش دنیارامیخواهیم
  • وطن دوست ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴
    0 0
    کارشناس ها و متخصصان نظامی غرب که این همه به امور نظامی وارد هستند و با یک نگاه سر و ته یک وسیله نظامی رو در میارند اینقدر از موشک های ایرانی واهمه دارند ، بعضی از دوستان کم لطف که تا بحال یک موشک رو حتی از نزدیک ندیدند نمی دونم چطوری اینقدر قاطعانه میگن این موشک ها کارایی نداره لطفا در مورد اموری که باهاش آشنا نیستید نظر ندهید اگه موشک های ایرانی کارائی نداشت اسرائیل هم مثل بعضی از شما بی خیال قضیه بود و الکی حنجره شو واسه چیزهای بی ارزش پاره نمی کرد
  • ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
    0 0
    نمی دونم خوبه یا بد دشمن به اندازه تو ساده لوح نیست
  • ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
    0 0
    این موشک ها بدون کلاهک هسته ای قدرت آنچنانی هم که می گویید نداره، مثلا شاید با 30-40 هزار تاش تازه اگه از سپر های دفاع موشکی رد بشه میشه یه پایگاه نظامی آمریکا یا اسرائیل را نابود کرد.
  • متخصص موشک ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
    0 0
    نیازی به موشک های چند هزار کیلومتری دریاپایه نیست! همین خلیج فارس یا حداکثر قیام رو دریاپایه کنن عالیه....
  • علی ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
    0 0
    پسرم، نیروگاه اتمی اوسیراک عراق در سال 1981 توسط اسرائیل بمباران و نابود شد، در حالی که موشک های عراقی در جریان جنگ خلیج فارس در سال 1991 به سمت اسرائیل شلیک شدند. البته همان موشک های مافنگی عراقی که اکثرا بدون هدف به صحراهای فلسطین اشغالی شلیک شدند، بنا بر اسناد موجود، تاثیر روانی وحشتناکی روی صهیونیست ها داشت، کما اینکه این موشک های ذغالی قسام هم که با کود شیمیایی و لوله آب ساخته میشند هم هنوز برای صهیونیست ها کابوس هر شب شان هست. پس دفعه دیگه که خواستی تحلیل کنی، قبلش کمی تحقیق کن!
  • علی ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
    0 0
    پوشش ضعف ها رو خیلی خوب اومدی!!! :) عزیز جان، بهتره بدونی ایران به واسطه استفاده گسترده عراق از سلاح شیمیایی، یکی از پیشرفته ترین کشورها در امر مقابله و درمان عوارض ش.م.ه هست. پس بهتره که کمتر جوک بگی!
  • محمد ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
    0 0
    با سلام خدمت همه ی ایرانیان عزیز بهتر است گوش به حرف های دروغ خراب کندگان افکار ملت ندهند زیرا با این کار باعث دو دستگی و ایجاد آشوب و جنگ داخلی و سرانجام نابودی مردم ایران میشوید.
  • ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
    0 0
    دوستان و برادران گرامی وعزیر بحث وجدل نکنید بهرحال این اتفاق طی یک تا دوسال آینده اتفاق می افتد باید منتطر بود ودید کدام طرف پیروز خواهد شد
  • ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
    0 0
    اینکه سرابه پس از چیش می ترسین؟؟؟
  • علی ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
    0 0
    علی جان منظور برنامه موشکی و هسته ای همزمان صدام بود که باعث حمله اسراییل به اون و در آخر حمله جامعه جهانی و از دار آویزان شدنش شد...
  • ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
    0 0
    سراب که نیست اما قدرت نظامی ایران خواب رو از چشای سران اسرائیلی گرفته.
  • علی ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
    0 0
    درست است صلح و آرامش قشنگ است / ولی گاهی صلاح کار جنگ است/ شنیدم مرد رزمی را که می گفت / کلوخ انداز را پاداش سنگ است
  • reza ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
    0 0
    ما باید بمب اتمی داشته باشیم و صلح امیز استفاده کنیم!!
  • بنی آدم ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    0 0
    دیدیم که حزب الله با چند تا(نه 3-4 هزار تا)خمپاره و نه موشک چه پدری از اسرائیل در آورد. اگه این موشکها قدرت تخریب کمی داشتند خود کارشناسان غربی این موشکها رو تهدید جدی برای اسرائیل نمیدونستند!!
  • ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    0 1
    همون ارزانی که باعث شده خیابونها با ماشین فرش بشه؟؟؟ عروسی ها چند میلیونی گرفته بشه؟؟؟ و ... البته نمیگم فقیر نیست ولی گرونی هم نیست به اون صورت
  • ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    0 0
    شما غلط می کنی... میمون و اسلحه!!... اگر اسراییل پاکستان هند کره شمالی فرانسه انگلیس چین روسیه و امریکا بمب اتمی دارند بخاطر لیاقت هست....
  • ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    0 0
    عجب!..امریکا به تمام کشورهای همسایه ایران حمله کرده حالا ایران شده حمله کنند!! با بودن امثال شما چه نیازی به دشمن!!!!!!
  • ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    0 0
    قبل از مردم ایران مردم دنیا.....بخصوص امریکایی که به اندازه همه کشورهای جهان بودجه نظامی داره و همینطور کل اروپا و کشورهای عرب منطقه+ اسراییل و ترکیه عیضآ.......
  • ناشناس ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    0 0
    دنیا دراسایش زندگی می کنه وما بخاطر ان اعرابی که اصلا بما ارزش قایل نیستند داریم خودمان را برای جنگ بادنیا اماده می کنیم بنظر من باید سعی کنیم درجهان صلح برقرار باشد ما این دنیا را بوجود نیاوردیم که بخواهیم خودمان خرابش کنیم باید احساسات را کنار گذاشت وبه صلح جهانی فکر کرد بخداقسم صلح و ارامش از هرچیزی بهتر است تاکی باید درفکر جنگ وخونریزی باشیم هنوز مادران داغدیده ما خاطرات هشت ساله جنگ را ازیاد نبرده اند هنوز هرازگاهی شهدای گمنامی پیدا میشوند که داغ مادرانمان را تازه می کند هنوز اثر ات مخرب ان بمبهای شیمیایی نفس کشیدن را برای عده زیادی ازمردم ماسخت کرده نباید به جنگ فکر کرد برادران.
  • احمد علیدادی ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۷
    1 0
    یعنی خدایا روزی می آید که انتقام ملت مظلوم را از صهیونیست و آمریکا و آل سعود و آل خلیفه بگیریم ان شا الله ما هم باشیم
  • ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۷
    0 0
    خدا قوت
  • علیا ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۷
    0 0
    فتح قریب نه فتح غریب مجید جان
  • محمدرضا ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
    0 0
    نصرومن الله وفتح القریب . ازشماسپاس گزارم .
  • غلامرضا ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۹
    0 0
    مرگ براسرائیل
  • احمد ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۰
    0 0
    دنیا برای انسانه هایی می ماند که شجاعت دارن و بر خدا تکیه می نمایند.
  • محمد رضا ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۱
    0 0
    اسزاییل همانندموشی میماند.که لباس شیر بر تن نموده.ولی موش دل است.یک روزی توسط گربه منطقه به هلاکت می رسد.
  • غلامرضا ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    0 0
    باعرض سلام اسرائیل چندسالی است ازبین رفته است این رامی توانیدازماهواره هاببینید ازخشم مردم جهان می توان دید مرگ براسرائیل
  • حامد ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
    0 0
    با سلام حزب الله با موشک های درو پید و ضعیف پوست اسراییل رو کند .. دیگه وای به حال اسراییل در صورتی که بخواد با ایران ...
  • بهراد ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
    0 0
    کلاهک شهاب 3 در حدود 1200 کیلو اونوقت قدرت تخریب انچنانی نداره ؟ 1000 تا از این موشک ها با کلاهک متعارف جمعیت اسراییل رو نصف میکنه مثل اینکه شما درکی از قدرت تخریب تی ان تی وسی-4 ندارید مه این حرف ها رو می زنید
  • بهراد ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
    0 0
    نیروی هوایی ایران خیلی ضعیفه وقابل انکار وچشم پوشی نیست وبا توجه به خستگی بدنه پرنده های ما توانایی داگفایت ندارند خلبان های ما دیگه درامریکا اموزش نمی بینند و ساعت پروازیشون هم از استاندارد های بین المللی کمتره! پس انتظار برابری با نیروی هوایی امریکا واسراییل غیر منطقیه!در دنیای امروز هم خدای جنگ در اسمان ها حکومت می کنه یعنی اسمون رو کنترل کنی جنگ رو بردی اما توان موشکی ایران این توان یک امتیاز بازدارندگی به ما میده یعنی هزینه حمله به مارو به شدت افزایش میده نیرو های ما نمی تونن با امریکا جنگ کلاسیک بکنن اما توی بعضی از شهر ها تلفاتی که به امریکایی ها وارد میکنن وحشتناک خواهد بود اینه دلیل اینکه اونا حمله نمی کنن وگرنه صدام فدایی کم نداشت چطور 8 سال جلو ما جنگیدن اما جلو امریکایی ها 1 ماه هم نجنگیدن چون نیرو هوایی امریکا تمام زیرساخت های اساسی ارتش عراق رو از بین برده بود عملا وظیفه سرباز های امریکایی رد شدن از کنار جنازه سرباز های عراقی بود نه جنگیدن با اونا درضمن موشک های عربستان عملیاتی نیستن دقتشون پایینه تعدادشون محدود بردشوون هم 2500 کیلومتره
  • بهراد ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
    0 0
    همچین مکانیزمی ندارن فقط میشه رو سرعت بالاشون وقافلگیری دشمن حساب کرد!
  • behrad ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
    0 0
    hich vaght doshman ro kuchik nashmar!
  • رسول ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
    0 0
    مرگ بر اسراییل
  • جيك ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
    0 0
    كلا اسراييل هيچ غلطي نمي تواند بكند
  • حمید دلسوز ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
    0 0
    خیلی جالبه اگه این تعداد موشک با این امکانات تو کشور داشته باشیم مایه افتخار و مباهات است . چرا که دیگه هیچکی حال جنگیدن با دشمن را ندارد ! و بصورت یکجا و با موشک کار را مکانیزه میکنند. ولی باید یک فکری هم به گرانی و تورم شدید اقتصادی و فشاراتی که به مردم داخل ایران تحمیل میشود ، هم کرد . چرا که اول داخل منزل بعد همسایه . چون الان توی کشور تمامی امکانات برای مقابله با دشمنان و کمک به دشمن آن دشمنان صرف میشود. و ما مردم داخل از یاد برده شده ایم .
  • یوسف اشرف عین الدین ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    0 0
    دست وپنچتون درد نکنه ما از قدرت شما واقتدار شما شادیم
  • ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    0 0
    چند کلاس سواد داری کوچولو ؟!
  • هم قفس ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
    0 0
    می بینید دوستان اینجا هم با هم درگیرین،مشکل ما همینه و بس،عدم اتحاد ،تو جامعه اقشار با هم درگیرند،تو ادارجات و سازمانها کارمندا با هم ،توی سطح های بالاتر مدیریتی مسئولین نظام، هرکی ساز خودش رو میزنه ،همه فکر میکنن خودشون میفهمن و بقیه باید مطیع باشن،توپ به من که میرسه میخوام نشون بدم که "من" خودم یه تیمم دریغ از هم تیمی بی نوا که 30 متر دویده به امیده اینکه شاید دلم سوخت و بهش پاس دادم ،تا بتونه به تیم کمک کنه(میدونم همتون فوتبال دوست دارین) ما ایرانیا باید از این بترسیم نه اسرائیل
  • حمید ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    0 0
    روی تمام موشک ها اسم امام زمان را هک کنید یا مهدی (عج)
  • مصطفی ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
    0 0
    اسرائیل هنوز خیلی جوجست به امید خدا هرچه زودتر پرونده اسرائیل رو میزاریم زیر بغلش آمریکا با اون عظمتش نتونست غلطی بکنه حالا یه مشت یهودی دم بریده میخوان غلط کاری اضافی کنن بیان بجنگن ببینن چی میشه...اگه رئیس جمهور اسرائیل جای عقل تو سرش سیمان داره بزار بیاد ما هم میدونیم چجوری باهاش صحبت کنیم چنان نازش کنیم که تا هزاران سال بعد یهودیا با شنیدن اسم ایران خودشونو خیس کنن
  • شهید غفوری ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
    0 0
    ای دشمنان و ای دوستان گرامی اینقدر زور نزنید این سنت الهی است (4-7 سوره اسراء) که اسراییل به دست مردان خدا نابود میشه و امامان ما هم از پیروزی اقوام سلمان فارسی بر دجال در آخر الزمان وپیشگویان معروف از جمله نوسترآداموس ازآن خبر داده اند.
  • جواد از طبس ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
    0 0
    سلام خدمت همه دوستان بر فرض محال موشکهای ایران بردش کمتره و موشک هم زیاد نداره با این حال اسرائیل و امریکا جرات حمله به ایران را دارند. ندارند. 8سال دست خالی با تمام دنیا جنگیدیم فقط4 کشور نیروی نظامی برای کمک به عراق دادند کشورهای اروپائی تسلیحات شیمیائی بهش دادند. امریکاهم هرچی تونست به عراق سلاح و کمک مالی کرد اخرش چی بازهم ایران تونست پیروز شود و دنیا بازنده اگر همینها هم نداشتیم مطمعن باشید تا حالا100دفعه به ما حمله میکردند. میدونید هیتلر اون زمان چی گفته بود.گفت اگر من جیره امریکاو صلاح روس وسرباز ایرانی داشتم دنیارا کنفیکون(نابود)میکردم.ایرانی جانش را برای وطنش میدهد.نباید گول حرفهای دشمن را خورد هرچند ابرقدرت باشند. 3سال پیش قبل از انقلاب در کشور های منطقه مثل مصر یمن.لیبی.یکی از دوستانم گفته بود 1 پیشگوی بزرگ از توی کتاب گفته که.(امیدوارم هرگز چنین اتفاقی نیوفته) امریکا به ایران حمله میکنه و شکست میخوره. بهد دوباره بعد ا چدن وقت دوباره حمله میکنه اینبار با متحدانش و ایران با کشورهای متحد خودش (کشورهای منطقه) با اونا میجنگه و امریکا و متحدانش شکست میخورند و دیگر ابر قدرتی وجود نخواهدداشت.پیشگوئی در حال تحقق یافتنه کشورهای همسایه استقلال خود را به دست اورده اند.نظر شما چیه؟ای ما شکست میخوریم یا نه.
  • davood ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۸
    0 0
    اگه اسراییل انقدر قدرت داره چرا کار حماس و فتح را نتونسته یکسره کنه چه برسه به ارتش المهدی در نجف حزب ا... در لبنان و سوریه از این بگزریم بسیج ارتش سپاه واز همه مهمتر سپاه قدس با نفوذ وقدرت در تمامی کشورهای مهم جهان فکر کردی ایران 30سال با این همه درامد بیکار نشسته که اسراییل حمله کنه .یک کشور استکبار ستیز نیمی از قدرت ونفوذ خود را به نمایش میگزاره نه همه توانایی های خودش رو انشا ا... اسراییل با کلاهک های هسته اییش محشور مشود به دست ایرانیان
  • سعید ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    شما هم حوصله دارینا من الان حالم بده به مرز خودکشی رسیدم با دخترخالم که همسرمه قهر کردم خیلی دوستش دارم شما رو به خدا دعا کنین که با هم دوباره آشتی کنیم آخه خاله کوچیکم بینمون جدایی انداخت اگه ....
  • پتروس ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
    0 0
    من خودم زیاد با حکومت و... موافق نیستم ولی اگه قرار باشه جنگی اتفاق بیافته خودم میرم خط مقدم !!!
  • سجاد ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
    0 0
    پس متحدان چی؟ اگه قرار بشه جنگی باشه ایران و کشور های اسلامی , چین , روسیه متحد میشن !
  • سجاد ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
    0 0
    اگه قرار باشه جنگی بشه من خودم اول میرم اگه کشته بشم شهید میشم و همیشه زنده می مانم اگه هم بتونم یک غده ی سرطانی رو بردارم جهاد کرده ام و وظیفه ام بوده!
  • مهدی ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    0 0
    امیدوارم در هیچ کجای دنیا هیچ جنگی اتفاق نیافتد. چون با این همه تسلیحات مدرن در هر جا جنگ به معنی خودکشی است. اسرائیل هم بیکار نخواهد نشست تا به قول بعضی از دوستان از صفحه روزگار محو شود . دارای 200 بمب اتمی است که حتی فقط یکی از آنها میتواند فاجعه به بار بیاورد. یا حق
  • محسن ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    خدا رو شکر هر چی جلوتر میریم قوی تر میشیم.
  • ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    والا این جوونای سوسول امروزی که دنبال هزار راه برای معافیت از سربازی هستند، تا دم نونوایی هم زورشون میاد برن. اگه بخوای روی اینا حساب کنید که ول معطلید. خودمان را گول نزنیم ، نسل جوانهایی که از سال 63 به بعد متولد شده اند ، فرق زیادی دارند. شاید حداقل 80 درصدشان همینجوری هستند که عرض کردم.
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    شما نمیشه جواب ندی بابا معنی لیاقت رو هم فهمیدیم ها !!!! ناکازاکی و هیروشیما معنی لیاقت غربی هاست
  • ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    ما در پی جنگ نیستیم اما اگر فکر کنیم که دشمن هم اینگونه است در خواب خرگوشی هستیم
  • امیرحسن ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    0 0
    اگر همه مسلمانان یک سطل اب بریزد روی اسرایل سیل اون می بره تازه اگه ما وارد جنگ بشیم با اسرایل اون قضد سلاح هسته ای داشته بباشه ما داریم واقعا فکر کردیند ایران بمب اتم نداره زیر دریایی هایی که چند سال پیش ایرام از روسیه خرید نزدیک به ده بمب اتمی داخل این موشک ها بود تازه چشم من امر ولی جان من سید علی
  • ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
    0 0
    دوستان عزیز ایران الان موشک شهاب 6 با برد 10000 کیلومتر رو ساخته که آمریکا رو میتونه بزنه و این موشک قادر به حمل کلاهک هسته ای و خوشه ای هست پس خواهشا بدون مطالعه نظر ندین
  • من ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    اگه ميترسي از تهران برو به بيابوناي ورامين با اونجا كاري ندارن ناراحت ما هم نباش.
  • helen ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    oخان عمو یه سنگ بنداز با یه یاعلی مشتی اون موقع بگو هسته ای قویه یا سنگه؟
  • مجيد ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    0 0
    دشمنان اسلام هرچند قوي ولي در نهايت اسلام پيروز است و انان مغلوب و خوار خواهند شد انشا الله....
  • مسعود ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    0 0
    قال الله تعالی :ان الباطل کان ذهوقا جانم فدای کشور عزیزم ایران
  • sarbaz gomnam ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
    0 0
    آمریکا اسرائیل داعش و.....هیچ غلطی نمی کنند
  • حمزه ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    آهای کسی که ادعای واهی بودن توان موشکی ایران عزیز من رو داری قبل هر چی به ریشت نگاه کن به نظرم تو ایرانی نیستی و از نطفه ی عرب های جاهلی(بغییر از عرب های جنوب ) اینم بدون اون حرومزاده های اسرائیلی اگ توانشو داشتن تا حالا صد بار به ایران حمله کرده بودن پس بدون که نه تواناییش رو دارن نه قدرتش رو مواظب حرف زدنتم باش اینجا ایران است کشور آرش و آریو برزن زتده باد ایران جانم فدای وطنم
  • عباس ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    0 0
    حرف آخر:اسراییل زور داشت غزه رو می‌گرفت.عربستان زور داشت:یمن رو می‌گرفت نه این که فقط زن و بچه بکشه و از ترس زمینی حمله نکنه.یهود یعنی ترس و اونها موقعی پیروز میشن که ما رو از شهادت دور کنن،واگرنه هر جنگی که بشه اسراییل قبل از ما توسط حزب الله که البته اون هم جزء ایران هست از بین میره ترسوها،دشمن از ترس شما جرات پیدا میکنه نه از ضعف تسلیحات.شجاع و شهادت طلب باشید تا همه از شما بترسن.در مورد اسراییل منتظر فرصت هستیم برای جنگ چه بهتر که خودشون شروع کنن،ولی در برابر دیگران ما مدافع هستیم نه جنگجو
  • آرا ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    0 2
    آقاي ايراني منم تا قبل از اين مذاكرات مثل شما فكر ميكردم وميگفتم بيشتر اين گزارشات بلوفه اما وقتي توي مذاكرات اصرار 5+1 رو براي گنجاندن بحث موشكهاي ايران داخل مذاكرات هسته اي راستش برام موضوع جالب شد و راستش رو يخواهي احساس غرور كردم
  • آرا ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    0 0
    متنفرم از كساني كه هر موضوعي پيش مياد نگاه نژادي وقوميتي دارند...اصلا به اين ادما شك دارم...بحث فوتبال ميشه يا سياست يا مذهب...بچه ها مواظب نيرنگ اين خائنها باشين
  • حمید ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    0 0
    مطالب بالاروخوندم.واقعا بعضیابایدازخودشون خجالت بکشن که این همه پیشرفت کشورخودشون رودسته کم میگیرین.خوب بیچاره هاازبس پای ماهواره هانشستین مغزاتونوشستشودادن.واقعا اگه بعضی هاعقل داشتن میفهمیدن اگه اسراییل و امریکا میدونستن ماهم یه کشورمثه عراق وپاکستان و سوریه وافغانستان بودیم تابه حال صدبارپدرمون رودراوورده بودن پس یکم فکرکنیدتازهاین موشکهاچیزی نیستندبعضی ازسلاحهایی که توسطشیربچه های ایرانی ساخته شدندروشماهنوزندیدین وامکان افشای اونهانیست.ان شالله خداوندعاقبتمونروبخیرکنه.ویادتون نره ماشیعه حیدرکراریم.وترسی ازدشمن نداریم.والسلام.
  • مهراب ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    0 0
    دوست عزیزی گفته هر 10نفر مومن برابر 100نفر است. الان که میبینی بر عکس شده. پیروزی چنگ های 33روزه و50روزه به ازای هر اسراییلی 100 فلسطینی یا حزب الله کشته شده. یک جسد اسراییلی در برابر صد اسیر حزب الله. کل غزه نابود شد 5000 کشته 12000 زخمی در برابر 63 اسراییلی کشته شد. شما به این میگوید پیروزی. وعده اینطور پیروزی به ما میدید.
  • مهراب ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    0 1
    دوست عزیزی گفته هر 10نفر مومن برابر 100نفر است. الان که میبینی بر عکس شده. پیروزی چنگ های 33روزه و50روزه به ازای هر اسراییلی 100 فلسطینی یا حزب الله کشته شده. یک جسد اسراییلی در برابر صد اسیر حزب الله. کل غزه نابود شد 5000 کشته 12000 زخمی در برابر 63 اسراییلی کشته شد. شما به این میگوید پیروزی. وعده اینطور پیروزی به ما میدید.
  • ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    0 0
    خدا را شاکریم
  • ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    0 0
    برادر ما از مرگ نمی ترسیم مهم از بین نرفتن اعتقاداته
  • حسن ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    0 0
    خداوند پشتیبان حکومت جمهوری اسلامی ایران خواهد بود چرا که ما برای ظهور نیرو و پشتیبان ارائه خوایم کرد ان شاءالله . . . الهم عجل لولیک الفرج . . .
  • احسان ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    0 0
    اگر اسرائیل و هم پیماناش قدرت حمله ب ایرانو داشتن مطمئن باشین خیلی زودتر اینکارو میکردن، همه ی وطن فروشای کثیف هم کور بشن از قدرتو اقتدار ایرانو ایرانی، زنده باد ایران
  • زیاد مهم نیس ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    1 0
    دوست عزیزی ک هی طرف اسراییل و غیره رو میگیری...یجوری از برد و قدرت و فلان حرف میزنی ک انگار همه رو شخصا ساختی و تست کردی...سیاست مثل تجارته یکی میخری 9 تا تبلیغ میکنی...ما هیچ احتیاجی به موشک دربرابر اسراییل نداریم..بنا ب دلایل مختلف ک نیازی نمیبینم در اختیار شما قرار بدم اسراییل کوچکترین شانسی برای پیروزی درجنگ مقابل ایران نداره اگه داشت خیلی زودتر اقدام میکرد و نمی گذاشت قدرت ایران افزایش پیدا کنه...در ضمن جنگ فقط روی هوا نیست...مهمترین عامل پیروزی در جنگ نیروی زمینی کار بلد هیت..استراتژیک مهمه ..فرماندهان ایرانی سلاطین جنگ های زمینی و چریکی هستن نونش رو هم میتونی برگردی 30 سال پیش در عملیات های کربلای 5 ..والفجر8..فتح المبین ببینی..پوشش دفاعی رژیم صدام برای بصره قوی ترین و شدید ترین نوع در کل جهان بود ک توسط برترین مهندسان نظامی روسی و اسراییلی و امریکایی ساخته شده بود گفته شده بود هیچ ارتشی درجهان قادر به عبور از ان طراحی دفاعی رو نداره که بعد از انحدام ان و رسیدن ایران ب بصره و 130 هزار کشته و زخمی نیروهای عراقی در کربلای5 مهندسین نظامی روسیه تاکیید بر اتش بس کردن...اگر غیرت مردان ایرانی نبودن شما الان داشتی مثل برده برای غربی ها کار میکردی البته اگر زنده بودی.. استفاده از بمب اتمی به این راحتیام نیست عزیز من...ماندگاری مواد اتمی و تاثیرات اون حداقل تا سی سال هرچیزی رو غیر ممکن میکنه...آذرباییجان و غیره هم به پوکه ای بند هستن نگران اونها نباش...ایران و روسبه دو قدرت بزرگ هستن و متحدین کوچک تر این دوکشور در منطقه امثال سوریه و عراق وغیره رو دست کم گرفتی...مطمن باش همین عراق جنگ زده خاک عربستان و امثال ان رو ب توبره میکشد...کره شمالی سرسخت ترین رقیب امریکا در منطقه هست که بمب اتمی و به تازگی هیدروژنی ساخته...خبر جنجالی پیشنهاد کره شمالی به ایران برای ازمایشات موشکی مشترک رو هم لابد نشنیدی ..دست بالای دست زیاده هیچ قدرت عاقلی حتی فکر درگیری نظامی رو نمیکنه...اسراییل و کل حامیان امریکا در منطقه به جز عربستان روی هم رفته وسعتشان به اندازه ایران نمیشه و محو کردنشون از روی کره خاکی خیلی سریع تر از اونی ک فکر میکنی انجام میگیره...امریکایی ها خیلی بهتر از منو شما از این عوامل اگاه هستن که تحریم میکنن..وگرنه جه لزومی داشت ...به قول شما دوتا اتمی میزدن ...بازم شما اگه میترسی..سختته ناراحتی میتونی بری اسراییل زندگی کنی ک انقدر ازش طرفداری میکنی
  • مهدی ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    متاسفم برات آقای ناشناس اینطوریکه شما طرفداری اسراییل و آمریکارو میکنی شما قطعا ایرانی نیستی و اون ور مرز فقط از حسودیتون دارین دق میکنین پس این موشک هارو ببینین ته دلتون بسوزه هر چقدر دوس دارین بچسبونین ما فقط با یک موشک نابودتون کردیم همانطورکه پایگاه مجاهدین خلق و با ضعیف ترین موشک هامون نابود کردیم یا همان ناو آمریکایی تو رزمایش ولایت 94از ترس موشک ایران کلا خلیج فارس و ترک کرد بازهم دوس داشتی بگم..........
  • منوچهرکریمی ناغانی ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    0 0
    نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی
  • یاسر داداش ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    باهات بحث نکنیم بهتره.چون اطلاعاتت خیلی غلطه.بدبخت ایران بخواد امریکاروهم نابود میکنه میبینی دس نگه داشته فقط واسه خاطر ظهوره.اینو بفهم نفهم.
  • امير ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    ايشالا روزي برسه بااين موشك هااسرائيل ونابودكنيم... فقط كافيه آقا لب تر كنه...
  • رضا ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    افرین بر مهندسان طراحان و همه کسانی که این افتخار را به ملت ارازانی داشتند خدا قوت کور شود هر چشمی که نتواند دید
  • رضا ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    افرین بر مهندسان طراحان و همه کسانی که این افتخار را به ملت ارازانی داشتند خدا قوت کور شود هر چشمی که نتواند دید
  • ایرانی ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    0 0
    بعضی آقایان چنان نظراتی میدن که انگار به نمایندگی متخاصم حرف میزنن یادمون نرفته در جنگ صدام درپاسخ موشکباران صدام دستامون بالای سر بود بعدش رفتبم از قذافی ۵موشک کوناه برد زغالی با منت گرفتیم حالا که جوانان وطن کاری کردن که بتونیم ارزاندام کنبیم بایدکلامون رو بالا ببریم
  • جواد ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
    0 0
    بادرودبه پدرموشکی ایران شهید مقدم ایران باید بتواند انگلیس استعمار گر را با موشک ببند تاقلدر ی به ایران نکند
  • مهدی ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
    0 0
    امریکا1800کلاهک هستهای داره که برای تمام 600شهر ایران کافیه
  • جواد مرندی ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    ایران بابد برد موشکهارا زیاد بکند حتی اگر مجبور باشد قدرت تخریب را کم کند اگر موشکها به امریکا برسد عالی می شود بیاد پدر موشکی ابرا ن حسن تهرانی مقدم مرگ بر انگلیس خبیث /
  • علیرضا ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    الان کدوم موشکمون دقیقن به اسرائیل میرسه کدوم به اروپا؟
  • امیر ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    هرکی میخواد نیروی نظامی ایران رو امتحان کنه بسم الله جرعت میخواد
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    0 0
    آمریکا و سگ کثیفش اسرائییل بداند دست از پا خطا کند هیفا و تل آویو با خاک یکسان خواهد شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس