مرحله نخست رزمايش پيامبر اعظم6 با رونمايي از "سيلوهاي " زيرزميني پرتاب موشك سپاه انجام شد.

 به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از مهر، سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پی رونمایی از انواع سیلوهای موشکی زمین به زمین نیروی هوافضای سپاه اظهار داشت: با توجه به اینکه موشک ها بصورت عمود داخل سیلوها قرار دارد و نیاز به آماده سازی های قبل از پرتاب نیست لذا عملاً پایگاههای دارای سیلوهای پرتاب به عنوان یگان واکنش سریع موشکی محسوب شده و در زمان بسیار کوتاه قادر به پرتاب آتش بر علیه نقاط تعیین شده خواهد بود.

وی تصریح کرد: فن آوری استفاده از سیلو در اختیار چند کشور پیشرفته بوده و با استفاده وسیع از انواع آن ضمن سرعت عمل و واکنش سریع، امکان نگهداری طولانی در کلیه شرایط آب و هوایی با کاهش آسیب پذیری را خواهیم داشت.

سردار حاجی زاده افزود: توانمندیهای ساخت انواع سیلوهای پرتاب موشک از 15 سال قبل در اختیار سپاه بوده و در طی این مدت به صورت وسیع در کل جغرافیای کشور توسعه یافته است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پایان تصریح کرد: امکان استفاده از این سیلوها تنها به عنوان یکی از حلقه های زنجیر تاکتیک موشکی سپاه به شمار می رود و با روش های مختلف با تکیه به شیوه های متنوع تکنیکی و تاکتیکی فراوان مورد استفاده قرار می گیرد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس