آمریکا در ترکیه، عراق، کویت، عربستان، بحرین، قطر، امارات متحده عربی، عمان، افغانستان، پاکستان و قرقیزستان پایگاه دارد و یا از پایگاه های این کشورها استفاده می کند. در این گزارش به بررسی فاصله پایگاه های مهم آمریکا به ویژه پایگاه های هوایی در اطراف ایران و توان موشکی کشورمان در تهدید این مکان ها می پردازیم .

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، چندی پیش و در پی بروز مجدد شایعه حمله به ایران از سوی دشمنان، فرماندهان نیروهای مسلح کشور خصوصاً فرماندهی کل قوا از پاسخ جدی و محکم به این حرکت و ضربه زدن به پایگاه های دشمن در منطقه صحبت نمودند.
در این گزارش به بررسی فاصله پایگاه های مهم آمریکا به ویژه پایگاه های هوایی در اطراف ایران و توان موشکی کشورمان در تهدید این مکان ها می پردازیم .
 آمریکا در ترکیه، عراق، کویت، عربستان، بحرین، قطر، امارات متحده عربی، عمان، افغانستان، پاکستان و قرقیزستان پایگاه دارد و یا از پایگاه های این کشورها استفاده می کند. هر چند که آمریکایی ها اعلام کرده اند پایگاه های خود در عربستان را تخلیه کرده اند و در حال خروج از عراق هستند اما زیرساخت های لازم برای پذیرش واحدهای ارتش آمریکا در این پایگاه ها باقی مانده، ضمن اینکه ارتش این کشورها نیز با استانداردهای آمریکایی تطبیق داده شده اند.
گستردگی پایگاه های آمریکا در اطراف ایران

در تبیین ویژگی های پاسخ کوبنده ایران توان موشکی سطح به سطح کشورمان را می توان به دو بخش راکت ها و موشک های بالستیک تقسیم نمود. راکت ها از نمونه های کوتاه برد با برد 8 تا 250 کیلومتر و موشک ها از کوتاه برد با 220 تا دوربرد با 2000 کیلومتر برد هستند و تفاوت اصلی راکت ها و موشک ها در وجود سامانه هدایت و کنترل در موشک ها است که باعث افزایش چشمگیر دقت آنها می شود. همچنین راکت با توجه به اینکه برای بردهای کوتاه ساخته شده ابعاد کوچکتری دارد و با استفاده از پیشران سوخت جامد، قابلیت واکنش سریع در مواقع لزوم را داشته و از نظر عمر انبارداری تا چند سال آماده شلیک است. موشک های کشورمان نیز شامل هر دو نوع پیشران سوخت جامد و مایع هستند.
در بین راکت های ساخته شده توسط متخصصان کشورمان نمونه های نازعات-10-اچ با بیشینه برد 130 کیلومتر، زلزال-3 با برد 200 و زلزال-3-بی  با برد 250 کیلومتر برای اصابت به پایگاه های دشمن در منطقه مناسب بوده و در بین موشک ها نیز همگی آنها یعنی گونه های مختلف فاتح-110، قیام، شهاب-2 و 3، قدر، عاشورا و سجیل-1 و 2 دورترین پایگاه های دشمن را مورد تهدید قرار می دهند.
برخی از موشک های میانبرد و دوربرد ایرانی

با توجه به اهمیت قدرت هوایی در راهبرد نظامی آمریکا و اتکای این کشور به توان هوایی خود و همچنین ارزش مالی تجهیزات هوایی و دشواری نسبی جایگزنی آنها توسط نیروی کاربر بیشتر به پایگاه های هوایی آمریکا در منطقه اشاره می نماییم. همچنین توجه داریم که با از کار افتادن فرودگاه ها و هواپیماهای ترابری، توان دشمن برای پشتیبانی سریع از نیروهای خود در منطقه و حتی پذیرش جنگنده های پرواز کرده از بین خواهد رفت. بعلاوه با توجه به نزدیک نشدن این هواپیماها به محدوده آتش سامانه های پدافند هوایی کشورمان، از این نظر در امنیت قرار می گیرند و از اینرو باید روی زمین مورد حمله قرار بگیرند.
بیشترین پایگاه های نظامی آمریکا در کشورهای افغانستان و کویت قرار داشته و شامل پایگاه های هوایی و کمپ های استقرار نیروهای زمینی است. فواصلی که برای پایگاه های آمریکا در کشورهای منطقه ذکر می کنیم شامل کمترین فاصله از مرزها یا جزایر کشورمان است که به صورت مسافت مستقیم محاسبه شده و در صورت لزوم شلیک موشک از عمق کشور طبیعتاً برخی از سلاح های ذکر شده در هر مورد قابل استفاده نیستند. هر چند به نظر می رسد در پاسخ اولیه شلیک از عمق مد نظر قرار گیرد اما با این وجود همگی راکت های معرفی شده در مراحل بعدی پاسخ موشکی مورد توجه خواهند بود.
کشور کوچک کویت که بیشتر شبیه به یک پادگان بزرگ نظامی آمریکا است در بر دارنده دو پایگاه هوایی و 6 کمپ نیروهای ارتش این کشور است. پایگاه هوایی علی السالم با 115 کیلومتر فاصله از مرزهای کشورمان، به راحتی توسط تمامی راکت ها و موشک های نام برده در این گزارش قابل تهدید است. مجموعه آشیانه های این پایگاه در دو منطقه جنوب و شمال غربی و محوطه نگهداری هواپیماهای ترابری نیز در شرق آن قرار دارند. طول باندهای این پایگاه هوایی حدود 3000 متر بوده بنابراین ظرفیت پذیرش عمده هواپیماهای سبک و سنگین را دارد.
پایگاه هوایی علی السالم

دیگر فرودگاه نظامی کویت که برای آمریکایی ها آغوش باز کرده پایگاه هوایی احمد الجابر با 134 کیلومتر فاصله از ایران است و راکت های زلزال و انواع موشک های بالستیک کشور می توانند به آن برسند. این پایگاه عظیم با چهار مجموعه آشیانه مستحکم بتونی و تعداد زیادی آشیانه سایبانی و باندهایی با بیشینه طول 3000 متر قابلیت پذیرش انواع هواپیماهای نظامی را دارد.
پایگاه هوایی احمد الجابر

به گزارش مشرق، کمپ های استقرار نیروهای ارتش آمریکا نیز بجز کمپ درمانی نیویورک شامل کمپ های Doha با 94 کیلومتر،  Buehringبا 104،  Spearheadبا 109، Patriot با 123 و arifjan با 126 کیلومتر فاصله از ایران هستند. همگی این مکان ها در تیرس همگی راکت ها و موشکهای سطح به سطح معرفی شده هستند و از این نظر کار نیروهای موشکی کشور ساده تر می شود.
در شرق کشورمان هر چند که دورترین منطقه در خاک افغانستان تنها در حدود 1220 کیلومتر از مرزها فاصله دارد اما چهار فرودگاه نظامی که بیشتر مورد استفاده نیروهای آمریکایی است در فواصلی بسیار کمتر این مقدار قرار دارند و در نتیجه تنوع موشک های قابل استفاده برای ایران بیشتر نیز می شود. پایگاه هوایی بگرام که محل استقرار عمده هواپیماهای ترابری و جنگنده های آمریکایی و سایر کشورها است در فاصله 730 و فرودگاه کابل در فاصله 732 کیلومتری مرز ایران قرار دارند. پایگاه بگرام با طول باند 3 کیلومتر پذیرای هواپیماهای ترابری سی-130هرکولس، سی-17گلوبمستر2، هواپیمای پشتیبانی نزدیک A-10 و انواع بالگردها شده است. با توجه به استقرار این پایگاه ها در عمق متوسط، موشک های قیام با برد 800 کیلومتر، شهاب-3 با برد 1300 تا 1800، قدر، سجیل و عاشورا با برد 1800 تا 2000 کیلومتر توانایی اصابت به آنها را دارند.
پایگاه هوایی بگرام؛ سی-130 و ای-10 ها در تصویر مشخص هستند

از سایر پایگاه ها و فرودگاه های مهم افغانی ها می توان به فرودگاه قندهار در فاصله 387، شیندند در 124 و هرات در 122 کیلومتری مرز ایران اشاره کرد که اولی توسط موشک های شهاب2 و قیام و دو تای دیگر به راحتی توسط راکت های زلزال و موشک های بسیار دقیق فاتح-110 و  همچنین نمونه های دیگر قابل تهدید هستند.
پایگاه هوایی شیندند که محل استقرار پهپادهای شناسایی RQ-170 نیز هست

اما به راستی ابَرپایگاه(Super Base) آمریکایی ها در منطقه پایگاه هوایی العدید در قطر است. هر چند این کشور از روابط خوبی با جمهوری اسلامی ایران برخوردار است اما مواضع اخیر این کشور در قبال مسئله سوریه نشان داده است که همچنان آمریکا می تواند روی آن حساب باز کند.
نمای پایگاه هوایی العدید قطر

این پایگاه که تقریباً در مرکز کشور کوچک قطر واقع شده 278 کیلومتر با سواحل کشورمان فاصله داشته و کلکسیونی از انواع هواپیماهای آمریکایی در آن یافت می شود. هواپیماهای بمب افکن تقریباً پنهانکار(رادارگریز) بی-1بی، ترابری سی-17، سی-130، سوخت رسان های کی-سی-135 و کی-سی-10، هواپیماهای گشت دریایی اوریون و هواپیمای جاسوسی الکترونیکی جوینت استارز در این مکان مشاهده می شود و گزارش شده که جنگنده های اف-16 نیز در آن موجود هستند. این پایگاه در برد موشک های فاتح-110 و انواع موشک های میانبرد و دوربرد بالستیک کشور قرار دارد. محوطه باز این پایگاه که چند ده فروند از انواع هواپیماهای گرانقیمت و بزرگ نام برده در آن وجود دارد بهترین هدف برای سرجنگی خوشه ای موشک های بالستیک هستند و با توجه به گستردگی محوطه قطعاً بسیاری از این هواپیماها منهدم شده یا آسیب جدی خواهند دید.
هواپیماهای کی-سی-135، اوریون و بمب افکن بی-1 در این تصویر مشخص هستند

بعد از این پایگاه باید به محل استقرار ناوگان پنجم دريايي آمریکا در بحرین اشاره کرد که تنها 200 کیلومتر از سواحل کشورمان فاصله داشته، چندین فروند ناوشکن و ناو آمریکایی با تجهیزات و تسلیحات در آن مستقر بوده و به همراه راکت های زلزال، تمامی موشک های کوتاه تا دوربرد کشور نیز توانایی اصابت به آن را دارند هرچند که با توجه به ماهیت هدف، استفاده از موشک به دلیل خطای بسیار کم مفیدتر است. نوع دریایی موشک فاتح-110 با نام خلیج فارس با برد 300 کیلومتر که به طور ویژه توانایی مورد اصابت قرار دادن کشتی ها را دارد نیز برای تهدید این پایگاه دریایی بسیار مناسب است. موشک کروز ضدکشتی قادر که به گفته وزیر محترم دفاع بردی بیش از 200 کیلومتر دارد نیز می تواند در صورت خروج کشتی های مستقر در این پایگاه دریایی و کمی فاصله گرفتن از پایگاه از چند منطقه از سواحل کشور شلیک شده و  آنها را مورد اصابت قرار دهد.
محل استقرار ناوگان آمریکا در بحرین

دیگر محل مهم مورد استفاده آمریکایی ها در بحرین پایگاه هوایی شیخ عیسی نیروی هوایی این کشور است که 238 کیلومتر دورتر از سواحل کشورمان بوده و علاوه بر تمامی موشک های بالستیک کشور، راکت زلزال-3بی نیز توانایی رسیدن به آن را دارد. هواپیماهای سی-17، پی-3اوریون و جنگنده اف-16 در این پایگاه که دو باند با طول نهایی نزدیک به 3800 متر دارد قابل مشاهده است. همچنین جنگنده های اف-18، هواپیماهای جنگ الکترونیک ئی-آ-6-بی پراولر نیز در مقاطعی در این پایگاه مستقر بوده اند.
نمایی از پایگاه هوایی شیخ عیسی؛ اف-18 و پراولرها در توقفگاه دیده می شوند

دیگر پایگاه بزرگ آمریکا در منطقه پایگاه هوایی الظفره در امارات متحده عربی است. این پایگاه بسیار بزرگ دارای دو باند اصلی با طول نهایی در حدود 4200 متر و دو خزشراه سرتاسری در کنار هر یک از آنها است. خزشراه راه های فرعی متعدد، 50 آشیانه سایه بانی و تعداد زیادی آشیانه بتنی در این محل یافت می شود که 253 کیلومتر از سواحل و 184 تا 225 کیلومتر از جزایر کشورمان در خلیج همیشه فارس فاصله دارد.
الظفره در امارات
 
وسعت تأسیسات این پایگاه که با پایگاه العدید قطر قابل مقایسه است این گمانه را بوجود می آورد که شاید آمریکایی ها به فکر روزی که نتوانند از قطر علیه ایران اجرای عملیات کنند بوده اند. این پایگاه توسط انواع موشک های بالستیک کشور قابل دستیابی بوده و هواپیماهای بزرگ سوخت رسان کی-سی-135 و آواکس ئی-3سنتری در آن اهداف بسیار ارزشمندی برای سلاح های ایرانی به حساب می آیند.
آواکس، سوخت رسان ها و آشیانه های سایبانی(سمت راست تصویر) در الظفره
24 آشیانه جنگنده در این تصویر از پایگاه اماراتی دیده می شود

پایگاه هوایی thumrait عمان به عنوان محلی که فعالیت های آمریکایی ها بیشتر در آن به چشم می خورد در 963 کیلومتری کشورمان واقع شده و تنها موشک های بالستیک دوربرد شهاب-3، قدر، عاشورا و سجیل توانایی اصابت به آن را دارند.
یکی دیگر از مراکزی که توسط آمریکایی ها و بیشتر برای امور ترابری و تجسسی مورد استفاده قرار می گیرد فرودگاه مناس در قرقیزستان است که 1344 کیلومتر با مرزهای کشور فاصله داشته و موشکهای شهاب-3 بهسازی شده، عاشورا، قدر و سجیل می توانند از خجالت دشمنانی که در در خانه دوست قدیمی جا گرفته اند درآیند.
سی-17ها و سوخت رسان های کی-سی-135 در مناس

اما در بین فهرست مراکز نظامی آمریکا در منطقه، پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه از جایگاه ممتازی برخوردار بوده و با پایگاه العدید قابل مقایسه است. هر چند که حضور طولانی مدت انواع پرنده های آمریکایی در این پایگاه در کشور ترکیه باید مایه شرمساری این کشور باشد اما گویا این محل در آینده نیز میزبان مزدوران حکومت مستکبر آمریکا، بمب افکن های دوربرد و بمب های اتمی آنها خواهد بود. این پایگاه در فاصله 875 کیلومتری از مرزهای ایران و در شمال غربی مرزهای سوریه قرار داشته و بزرگترین هواپیماهای زرادخانه نظامی آمریکا در آن مستقر هستند. این پایگاه توسط موشک های دوربرد ایرانی قابل تهدید است.
در بین پایگاه هایی که مورد استفاده آمریکایی ها هستند نام چند محل در پاکستان نیز به چشم می خورد که شامل دو پایگاه مهم شمسی در فاصله 199 کیلومتری و شهباز در فاصله 527 کیلومتری است. طبق مطالب موجود در رسانه های تخصصی نظامی، از پایگاه شمسی برای پرواز هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می شود. هر چند حکومت پاکستان در حال حاضر روابط خوبی با ایران دارد اما عدم ثبات سیاسی در این کشور طی دو دهه اخیر قابل توجه بوده و ممکن است در شرایطی تهدیدهایی برای کشور نیز از این ناحیه پدید آید. پایگاه شمسی توسط مدل 3بی راکت زلزال و تمامی انواع موشک های بالستیک کشور قابل تهدید بوده و پایگاه شهباز نیز توسط موشک های بالستیک میانبرد و دوربرد قابل اصابت است. البته در پی کشته شدن تعدادی از نظامیان پاکستانی توسط هواپیماهای بدون سرنشین مستقر در پایگاه شمسی، پاکستان مخالفت خود را با ادامه دسترسی آمریکا به این پایگاه و تخلیه آن اعلام کرده که باید دید تا چه اندازه ممکن خواهد شد.
پس از اشغال کویت توسط عراق پایگاه های زیادی در عربستان در اختیار آمریکایی ها قرار گرفت ولی بعدها تخلیه شده و امروزه تنها صحبت هایی از حضور محدود برخی واحدهای هوایی آمریکا در پایگاه هوایی شاهزاده سلطان در 575 کیلومتری مرزهای ایران است و موشک های میانبرد و دوربرد ایران توانایی اصابت به این پایگاه را دارند.
هر چند سامانه های دفاع هوایی آمریکا در کشورهای مختلفی در منطقه مستقر شده اند اما شلیک موشک های دوربرد و بسیار دقیق ایرانی از عمق خاک کشور به عنوان پاسخ اولیه و همچنین سرعت بسیار بالای آنها در برخورد با هدف که بیش از 10 تا 12 برابر سرعت صوت عنوان شده کار دشمن را برای انهدام این موشک ها عملاً غیر ممکن می کند. هر چند که برخی اجزای خود این سامانه های پدافند هوایی می توانند بخشی از اهداف اولیه پاسخ موشکی کشورمان باشند.
همچنین شلیک همزمان و از چند جهت تعداد زیادی موشک و راکت نیز راه حل دیگری برای عبور راحت تر از حریم این سامانه ها است. علاوه بر این سامانه های موشکی هواپرتاب دورایستا و موشک های ضدرادار نیز در کشور برای سرکوب پدافند هوایی دشمن آماده اجرای عملیات بوده و کار موشک های بالستیک کشورمان را ساده تر می سازند.
بی شک رفتار جمهوری اسلامی ایران در 33 سال گذشته اثبات کننده صلح طلبی ما آن هم به طور پایدار است اما همانطور که فرماندهی معظم کل قوا تصریح فرمودند در صورت تجاوز بیگانگان، پاسخ ملت ایران کوبنده خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 298
  • در انتظار بررسی: 13
  • غیر قابل انتشار: 40
  • س ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    7 3
    بسیار ممنونم از این گزارشتون
  • ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    19 7
    اينهمه پايگاه هوايي آمريكا توي كشورهاي به اصطلاح دوست ايران؟!! به فضل خدا و به ياري امام زمان (عج) و بفرماندهي رهبر معظم انقلاب همه اين پايگاهها توي همون ساعات ابتدايي به ويرانه تبديل ميشوند.
  • میگ میگ ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    3 1
    خوشمان آمد ! صد تا خبر صد من یه غاز میزنین که صدای همه رو در میارین و بعدش با این گزارشای بی نظیرتون جبران می کنین :) خیلی عالی بود
  • soha ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    2 2
    ببینم چیکار می کنید دیگه!!!
  • ناشناس ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 4
    یکباره نقشه کاخ سفید و پنتاگون و cia رو هم میزاشتین دیگه . ایول بابا
  • sarbaz-gomnam ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    2 2
    dar sorate tajavoz b IRAN...DONYA ra barayeshan jahannam mikonim......ghasam b khon nahagh rikhte shode mosaferin IRAN.IR dar khalij fars entegham dar ENTEZAR...YA MAHDI..JANAM FADAY IRAN
  • ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    1 2
    زهی خیال باطل اگر فکر کردن ما ترسیدیم.
  • ali ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    5 1
    یارانه ها رو کی میدن...
  • ايراني ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    2 2
    يك عكس از پايگاه اينجرليك هم مي گذاشتيد تا حسابي امريكا و هم پيماناش و مزدوراي داخليش دق كنند
  • ايراني ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    2 3
    مي زنيمشون....
  • بنده خدا ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    6 5
    اولا پايگاه منطق شما كجاست؟؟ دوماً يه چيزي بگيد كه بگنجه!! چند تا از اين‌ها رو مي‌زنيد؟؟؟ به نظر شما اونها بيكار مي‌شينن؟؟؟
  • سیروس ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    11 13
    مشکل شما این است که یک پرگاربرداشته اید وبه شعاع موشک هایتان هرچه پایگاه آمریکایی درمنطقه است را بعنوان هدف معرفی کرده اید مثل اینکه اسرائیل 400 بمب اتمی خودرابردارد وباآن مدعی بشود 400 شهروکشوررامی تواند باآن نابود کند؟! مشکل اینست که درجنگ با آمریکا حتی یک موشک هم نمی توانید شلیک کنید یعنی اولین موشک آخرین موشک خواهدبود
  • ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    5 2
    بسیار جالب بود ولی به نظر من راهکار ایران برای ازکار انداختن ماشین جنگی امریکا خیلی متنوع تر از استفاده از موشک است ولی به هر حال راهکار خوب و موثری است البته موشکهای کروز ضد کشتی هم میتونند اهداف زمینی را بدون اینکه دیده بشند نابود کنند
  • hossin ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 0
    دادن مگه شما نگرفتین!
  • ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    6 1
    حتما این استدلال شما مثل قضیه RQ170 که میگفتند محال کشوری متوجه حضورش بشه چه برسه بخواد هدف قرار بگیره دیدید که سر اخر تکنولوزی امریکا چی اومد فراتر از اینکه پدافند شکارش کنه اتفاق افتاد یعنی هدایت وکنترل اون دست بردار برادر امریکایی ها اینقدر لاف نمیاند که شماها براشون لاف میزنید
  • علیرضا396 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    8 2
    ماهم در جای جای کشور عزیزمون بسیجی ها سپاهی ها و ارتشی هایی دارم که صد برابر این هواپیما و جنگنده ها ترس و دلهره و وحشت توی دل دشمنان این ملت انداخته است زنده باد کشور اسلامی عزیزمان
  • حسین ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    5 2
    خبر هواپیمای rq170 و توان نظامی ایران قابل توجه آقای سیروس و بنده خدا. بازهم از آمریکا می ترسید
  • کاظمی ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    4 1
    آقا سیروس !!؟ بعضی ها نامشان را از ایران گرفته اند ولی خاکشان را از دشمن و با ترس و لرز پشت دشمن پوشالی که همه فهمیده اند ببر کاغذی بیش نیست پنهان می شوند ...البته بلانسبت شما!!!... و اما آمریکا : این شعار نیست آمریکا از شهامت جوانان ایرانی و عشق به شهادت که همان جاودانگی و راه سرخ حسینی است می ترسد نه از موشکهای ما ... این گوی و این میدان ...بسم الله
  • ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    4 2
    آقا سیروس نترس با اون بنده خدا هم هستم نترسید اونها بیکار ننشسته اند مگر خبر ندارید که هواپیمای فوق مدرن رادار گریز جاسوسیشونو از دست داده اند و آنهم کجا در خاک ایران و توسط ایرانیها به غنیمت گرفته شده اونها خیلی وقته که شروع کردن ولی جرات ندارند حمله کنند چون می دونند با دم شیر نباید بازی کنند اسرائیل اگر جرات داشت همان 400 بمب اتمش را برمیداشت و می اومد ولی عقلش میرسه که نباید پاشو از گلیمش دارزتر کنه اینقدر ذلیل نباشید
  • تلنگر ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    3 2
    قواي نظامي كه فرماندش حضرت آقا باشه خيالمونو راحت ميكنه كافيه خدا بخواد اتفاقاتي ميوفته كه به ذهن هيچ كس نمي رسه ضمن اينكه قدرت ايمان و روحيه شهادت طلبي به اندازه دهها پايگاه نظامي كابرد داره
  • ایران ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    3 2
    حیف اون اسم که رو تو گذاشتن سیروس ... سیروس اجدادی ما رفت اما سیروس های دیگه ای اومدن و میان مثل سیروس زمان ما (حاج قاسم) البته اگه سیروس و گذشته مارو خوب بشناسی سیروس زمان ما هم میشناسی.... نترس سیروس نترس ان شا الله میان اونجا تو ال ای واست تولد میگیریم
  • علي ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    2 2
    آقاي سيروس خان نمي دانم سن و سالت چقدر است ،اگر هم كم باشد رشادتهاي مردان و زنان در دوران جنگ تحميلي را شنيده ايد ، اينهايي كه تابناك نوشته فقط مال يك كشوره اونم ،امريكا در صورتي كه در زمان جنگ با صدام ملعون نزديك به 38 كشور به ايشان كمك ميكردند يعني ايران قرتمند اسلامي بصورت مستقيم و غير مستقيم با اكثر كشورهاي اروپايي و آمريكايي و عربي در حال جنگ بود . بهتر است شما هم توكلت به خدا باشد و شجاعت مسلمان ايراني را داشته باشتي
  • TONADAN ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    2 2
    فكر ميكنم حركت نرم مشرق در انتشار اين گزارش در برهه كنوني بسيار هوشمندانه است. به نظر بنده موضوع اين گزارش اعلام جنگ و احيانا زدن پايگاه هاي امريكا نيست بلكه صرفا ميتواند نشان دهنده اين موضوع باشد كه ايران در صورتي كه بخواهد يا مجبور باشد راهكار و توان لازم براي پاسخ گويي تهديد اميز در قبال تهديدات طرف غربي را دارد.
  • kazemtaherian ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 0
    send
  • سجاد ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    1 2
    دستتون درد نکه که اطلاع رسونی رو کردین که اکه خبری بشه (خداین کرده) بسیجی ها راحت تر بتونن دخل اینا رو بیارن .
  • ایران ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 2
    حیف اون اسم که رو تو گذاشتن سیروس ... سیروس اجدادی ما رفت اما سیروس های دیگه ای اومدن و میان مثل سیروس زمان ما (حاج قاسم) البته اگه سیروس و گذشته مارو خوب بشناسی سیروس زمان ما هم میشناسی.... نترس سیروس نترس ان شا الله میان اونجا تو ال ای واست تولد میگیریم
  • فدايي رهبر ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    2 2
    امريكا اگه بخواد به ايران دست درازي بكنه.ميدونه بايد قيد اسرائيل رو بزنه. الان حرب الله لنگه امريكا دست از پا خطا كنه. تا برنامه اي رو كه غربي ها چند قرنه دارن سعي ميكنن به ثمر برسونن كه همون احيا كردن حكومت سليمانه در بيت المقدس به هم بزنه. امريكا هم مونده اين شمشيري كه ايران گذاشته بيخ گردنشون(كه همون حزب الله كناره اسرئيله)رو چطور رد كنه يا جا خالي بده. در جواب دوستمون كه ميگفت مگه اونا بيكار ميشينن خوب مگه تويه جنگ 33 روزه با لبنان چكار كردن.لبناني كه حزب الله خودش استاني از ايران ميدونه.مگه ارتش اسرائيل از قدرمندان جهان نبود.چرا نتونست حريف حزب الله بشه. الان دنيايي الكترونيك.نمونه بارزش همون هواپيماي جاسوس كه امريكا حريف ايران نشد. من نميگم دشمنمون عددي نيست ميگم ايران اسلامي كم كسي نيست. به اميد اينكه همه ملت هاي اسلامي بيدار بشن و قيام كنن و همه ي مقدمات براي ظهور منجي كه اقامون باشه فراهم بشه و ما هم منتظرانه بابصيرتو با ايمان باشيم كه كه مثل كوفيان روي امامخودمون اسلحه نكشيم.
  • قدرت ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    1 2
    چرا اسرائیل را از اهداف موشک هایمان حذف کرده اید؟ فقط کافیست که 1موشک به دیمونای اسرائیل بخورد تا اسرائیل محو شود
  • reza ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 0
    راجع به تصویر اول.. یعنی شما از پایگاههای مهم امریکا در آذربایجان خبر ندارید؟؟ چرا توی تصویر نیست؟
  • مقداد_ مدافعان حریم مرز و ولایت مازندران ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    2 2
    سلام! تو هشت سال دفاع مقدس و حتی تا الان ادمهایی مثل سیروس که حتی جربزه نداره اسم واقعیشو بنویسه زیاد بودن و هستن اما بدونه لایه های دفاعی مرز ایران ترکیبی از : خاک و مقداری زیادی خون شهدا به اضافه نیروی انسانی قوی با اراده امام حسینی و تا مقدار ابزاری ناقابل که برا ساختن دژ مستحکم مرز سبز ولایت کافی است! سیروس قلابی اصلا از کودکی ضعیف بوده و هست شما سخت نگیرین دوستان!
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    1 1
    به گیرنده های خود دست نزنید یکی دیگه از گزارش های مشرق که گنده تر از دهن این سایت زرد هست رو مشاهده می کنیم،
  • بابک ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    1 0
    منم میخاستم همینو بگم. بعدشم تو نقشه به جای سرزمین های اشغالی فلسطین،اسرائیل نوشته شده
  • ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 0
    لابد حساب روابط با ترکیه رو کردن
  • ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 2
    نه داداش،بدون که اول اونها میان بعد ما میزنیم فکر کردی ما مرض داریم اول حمله کنیم برای از کار انداختن هر کدوم از این پایگاه های هوایی 4 تا موشک بالستیک بزرگ با سر جنگی چندگانه کافیه
  • ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    1 0
    خوب شد گفتی وگرنه نمی فهمیدیم باید ده ها موشک رو همزمان از ده ها نقطه شلیک کنیم!
  • حسین ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    1 0
    rq رو نشوندن. پ ن پ IQ رو ...
  • بیسیمچی ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 2
    با تشکر به جواب هایی که دوستانمون به آغای! سیروس دادن... بچه ها به نظر من سیاست زمانی می شه این پایگاه ها رو با تخریب بالا منهدم کرد که ما ضربه اول رو زده باشیم(سیاست ضربه اول).من فکر می کنم در صورتی که دشمن پیش دستی کنه شاید برای دادن پاسخ دیر شده باشه و ما در همون ساعات نخست توان سنگین موشکی خودمون رو از دست بدیم.البته بی تردید حضرت امام بعنوان فرمانده کل مطمئنا خیلی بهتر از ما تحلیل وضعیت می کنن.بی تردید نبرد پیش دستانه در صورت تداوم فشارهایی که بوضوح به سمت و سوی مقابله پیش می ره می تونه ضربه جبران ناپذیری به دشمن وارد کنه.نظر شما چیه؟؟
  • محمد ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 0
    موشک ها از جستجوگر غیر فعال، فعال یا نیمه فعال راداری یا اپتیکی یا فروسرخ یا لیزری استفاده می کنند. غیر فعال که به امواج راداری ساطع شده از رادار دشمن حساسه پس نمیتونه ساختمون بزنه نیمه فعال راداری مثل لیزری احتیاج به حضور هواپیمای رها کننده(نیروی پیاده یا غواص برای نشانه گذاری لیزری) احتیاج داره پس محدودیت زیاد داره اما اپتیکی و فروسرخ با صرف نظر از شرایط جوی هم می تونن کشتی بزنن هم اهداف زمینی(به شرطی که امواج حرارتی ساطع کنه) میمونه فعال راداری که بهترین گزینه برای ایفای هر دو نقش هست فقط برای زدن اهداف زمینی نیاز به رادار فعال با قابلیت تصویرسازی هست و همچنین سامانه ناوبری و مسیریابی که باعث میشه همینجوری نشه موشک ضد کشتی برداشت به سمت یه ساختمان تو 200 کیلومتری خاک دشمن(مثلا) شلیک کرد در حالی که یه کشتی بازتاب راداری داره و موشک خودش رو به سمت اون میبره.ضمنا موشک در حالت ضد زمینی باید بتونه هدف رو بهتر تشخیص بده مثلا اگه بخوای تو یه مجتمع که ده تا بلوک 10 طبقه هست به یه بلوک خاص حمله کنی اونوقت سامانه باید خیلی هوشمندتر و دقیق تر از حد نیاز در ضدکشتی باشه
  • ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 1
    حرکت نرم چیه بابا گفتن یه چیزی بزنیم مردم تحریک بشن
  • ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 1
    آره. مخصوصا برای اون کویتی ها نیاز نیست موشک خرج کنید با همین سی جی125 ها میریم حالشونو میگیرم.خواستید هواپیما هم میاریم از اونجا براتون
  • ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 0
    اولا اسرائیل نه و رژیم اشغالگر قدس دویما اون زیر زدن اونیکی گزارش رو که کدوم موشکها تا اونجا میره
  • ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 2
    آخه آذربایجان که دیگه موشک نیمی خواد با توپ و کاتیوشا ته دیگشو در میارن
  • بابک ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 1
    گزارش خیلی خوب .دم تابی گرم عه مشرق تویی؟ دمت گرم :)) ایشالله حال اینارو میگیرم
  • ابراهیم ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 1
    پایگاه تازه تاسیس هوائی و دریائی و زمینی اورامارا در کشور پاکستان و در منطقه ممنوعه جیوانی که 15 سالی بیشتر از تکمیل آن نمی گذرد ، نزدیک بندر چابهار است . از قلم افتاده .
  • ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 3
    آخه بنده خدا آمریکا هم ترس داره؟
  • ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 0
    عمو خوابی ! دادن
  • ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 2
    خود امام خامنه ای فرمودن ما شروع کننده جنگ نخواهیم بود پس دیگه از این حرف ها نزن عزیزم موشک های آماده شلیک توی سیلو و موشک های سوخت جامد که ایکی ثانیه ای شلیک میشن اولین پاسخ ما خواهند بود وقتی هواپیماهای اونها که بلند شدن دیگه پایگاهی برای نشستن نداشته باشن یا مجبور بشن یا از دست میرن یا میرن تو فرودگاه غیرنظامی میشینن که تا چند وقت رسیدن تدارکات برای عملیات های بعدیشون به تأخیر می افته از طرفی اگه دشمن تمام توان هوایی خودش رو یهو باهم بلند کنه تلفاتش در اثر پدافند ایران وحشتناک تر خواهد بود پس مجبوره یه تعداد از پرنده هاشو درگیر نکنه. پس ضربه اولش محدود خواهد بود میمونه موشک های کروز و کشتی ها و زیردریایی ها که با موشک های کشتی زن مختلف تهدید میشن ضمنا ایران اعلام کرده بود چند سال پیش که میتونه 70 درصد از موشک های دشمن رو بزنه و الان شاید این عدد به 90 هم رسیده باشه پس موشک های کروزشون هم که جز ضربه اولشون به حساب میاد خیلی از ضربش گرفته میشه. میمونه بالستیک های دشمن اگه اتمی باشه که هیچی دنیا علیه شون بسیج میشه اگه معمولی هم باشه اونقدر تأسیسات حیاتی ایران پراکنده و دارای بک آپ های متعدد هست که بالستیک های اونها تلفات کمتری برای ما به بار میاره و حتما در صورت رسیدن بوس جنگ ایران نیروهای خودش رو بیش از پیش پراکنده می کنه تا آسیب کمتری در ضربه اول ببینند ولی دشمن امکان گسترش کمتری داره دقت کنید که تمام خاک ایران پایگاه ماست ولی دشمن در منطقه پایگاه های محدودی داره چون از اونور دنیا پاشده اومده غلط کنه که البته هیچ غلطی نمی تواند بکند روح اما شاد
  • ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 1
    نوشتن دیگه مهمترین. اینا که اوستوقرصدارهاشه میشه زد دیگه بقیه اش رو بیخیال
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    1 0
    این نقشه هه اینترنتیه یه سرچ بزنید تو گوگل پیداش می کنید
  • کمال آبادی ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 3
    این عکس رو نشون اون کسانی بدهید که هر چه می گوئیم امریکا برای ایران نقشه دارد آنها برای خواب کردن مردمی می گویند توهم است . توهم . تصویر این پایگاه ها را نشان جناب خاتمی بدهید که برای ماله کشی بر روی جنایات آمریکا در منطقه و متهم ساختن خودمان به کناره گیری از گفتگو با امریکا مرکز گفتگوی تمدن ها را پایه گذاری کرد تا خودمان را متهم و آنها را اهل گفتگو جلوه دهد . این تصویر را نشان اون کسانی بدهید که می پرسند نیروی قدس برای چه تشکیل شده ؟
  • علی ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 2
    عزیز جون در صورتی که یه گلوله از سمت اونا شلیک بشه 100 تا موشک و راکت به سمت هر کدوم از این پایگاهها شلیک میشه
  • ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    1 0
    اين جز جيگر گرفته چه علاقه اي به ايران داره دورتادور ايران پايگاه درست كرده
  • ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    3 1
    اینکه تبلیغ بر عکس هست ! در همه کشور ها پایگاه دارند. با این همه هواپیما و تجهزات. نکنه می خوایید با همه کشور ها بجنگید ؟! تازه این عکس ها از گوگل پلاس هست که یک سرویس آمریکایی هست. یعنی اونها عکس های بسیار دقیق تر و بروز تر از این عکس های قدیمی دارند. از دید اونها نگاه کنید به قضیه. ایران. تنها متحد ما سوریه و لبنان هست. به جز چند تا موشک و هواپیمای ساخت بالای ۳۰ سال چی داریم؟!
  • ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    2 0
    این ها عکس های گوگل هست ! یعنی مال خود امریکا ! بعد انوقت عکس رو دوباره بزاریم تا آمریکا دق کنه ؟! خودش داده بهمون این عکس هارو برادر
  • sorena ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    1 2
    جالبه من الان بیشتر احساس قدرت میکنم و افتخار میکنم ایرانی هستتم یه نگاه بندازین تا حالا شده دنیای غرب این همه نیرو دور تا دور کشوری که باهاش در مخالفت هستش بریزه و جرات حمله نداشته باشه بصیرت بدونین اگر امریکا احساس میکرد که با حمله از همه اون پایگاه ها ایران سر تعظیم میکنه جلوشون همین فردا نه همین الان حمله میکرد برای بعضی ها هم متاسفم که پایگاه هوایی و تعدادش رو براشون ترس میاره ما در افغانستان پاکستان عراق بحرین عربستان و لبنان و... نیروی نفوذی وفادار به اسلام کم نداریم که برای ایران و اسلام حرکت کنن پس امریکا باید بترسه که این پایگاهها در تیر رس مسلمونا هستش نه ما !!!!!!!!!!!!!!!
  • سردار تنها ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    1 2
    اوايل انقلاب:امام خميني:امريكا هيچ غلتي نمي تواند بكند،ما امريكا رو زير پا ميزاريم... . . . 30سال پس از انقلاب:امريكا هيچ غلتي نتوانست بكند و ما امريكا را با تمام دبدبه و كبكبه اش زير پا گذاشتيم..و اين مسير را با امام خود((امام خامنه اي)) ادامه مي دهيم.
  • سمیر ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    3 1
    منم میتونیم برم با گوگل ارث یا گوگل مپیا عکس هوائی از تمام پایگاه های شما بزارم و بگم موشکهای ارتش افغانستان میتوانید تمام این اهداف را مورد حمله قرار دهد و نابود کنید . اینقدر بچه نباشید مثل اینکه کارکنان مشرق حتی یه سربازی خشک و خالی هم نرفته اند تا بدانند جنگ یعنی چیست ؟
  • ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 1
    آقا این شیپور جنگ را بنوازید که دلمون خیلی هوایی شده دوست دارم سفرهای متعددی به این کشورهای همجوار داشته باشیم
  • ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    1 1
    همين جنگ نديده ها هشت سال كمر شرق و غرب رو شكوندند و همه رو به توانايي هاشون به اعتراف واداشتند
  • ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    3 0
    عزيزم توي هشت سال جنگمون چي داشتيم كه پدرشون رو در آورديم؟
  • ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    2 1
    در گزارش مشرق نیوز برام یه نکته خیلی جالب بود که آمریکا از این مطلب که نوشتید جنین و جنان اصلا خبر نداره و همه پایگاهاشو به امون خدا در اطراف ایران رها کرده؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
  • ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    2 1
    اين همه پايگاه؟؟؟ كدومو ميخواد بزنه؟
  • ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    2 1
    مثل عقاب بهشون حمله مي كنيم اين رو مطمئن باش
  • امیر ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    3 0
    بنده به عنوان جانبازی که 6 سال در جنگ بوده توصیه ای کوچک برای همه عزیزان ایران دوست دارم.اگر صلاح و خیر مملکت را میخواهید.اگر به فکر آبادانی ایران هستید.هیچوقت به فکر جنگ نباشید.جنگ فقط منجر به ویرانی و خسارات بیحد به تاسیسات و زیر ساختهای ایران و آینده مبهم و تاریک برای فرزندان این مرز و بوم میشود. هیچوقت از کسانی که عاشق آغاز جنگ هستند پیروی نکنید.جنگ یعنی ویرانی . به فکر تلاش برای آبادانی بیشتر کشور با عقل و درایت خودتان باشید. با توسل به قوه قهر آمیز بجایی نخواهیم رسید
  • امین ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    4 1
    انقدر بچه نباشید ، فرض کنید تونستید با بمب اتم اسراییل رو محو کنید ، یک ساعت بعدش یکی از زیر دریایی های اتمی اسراییل سر از آب بیرون میاره و تهران رو محو میکنه ، چطور میخواید زن و بچه هاتونو نجات بدید؟
  • ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 1
    من ده سال بيشتر است كه ندا ميدهم اگر ميخواهيد در جنگ بازنده نباشيد بايد دكترين دفاعی را با دكترين تهاجمی عوض كنيد حمله بهترين دفاع است همانطور كه اسرائيل با ارتشی خيلی كوچكتر اعراب را چندين بار شكست داد چون اسرائيل هجوم كرد با اينكه نام ارتش اسرائيل را ارتش دفاعی گذاشته‏اند از لحاظ تجهيزات ارتش دشمن از ما جلوتر است پس ما بايددست پيش را بگيريم كه پس نيفتيم در ضمن زيردريائي‏ها وكشتي‏های دشمن در خارج از محيط را هم نبايد فراموش كرد
  • ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    4 2
    همه پایگاهها هم عین ماست موندن منتظر موشک های ایران هستن بله؟ بله اگه ما اول جنگ رو شروع کنیم شاید اینطور بشه ولی ما منتظریم اول جنگ رو اونا شروع کنن که در این صورت اون پایگاهها خالی از هواپیما خواهند بود در ضمن جنگنده های اف 35 نیازی به باند فرود ندارن هر جا بخوان مثل هلی کوپتر فرود میان
  • ولی ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    1 0
    من هم با نظرآقای امیر موافقم.انشاالله جنگ نخواهد شد.
  • حنانه ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 1
    خيلي بي تربيتي اگه غربيهاقدرتشون روبه رخ مي كشيدند هم مي گفتي گزارش گنده ترازدهن اي وطن فروش
  • سرزمین ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 0
    نظرات جالب و مختلفی نوشته شده
  • ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    1 1
    خیلی پدرشون رو در آوردیم. این همه شهید. این همه عقب افتادگی. این همه هزینه و تخریب. در ضمن اون موقع با الان خیلی فرق داره.
  • ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 1
    امین جان! بمب اتمی ما برای حمله نکردن اسراییل و امریکا هست که بمب اتم ایران مانع اصلی حمله آنها به ایران هست نه حمله اتمی ایران به اسراییل یا امریکا!!! از خواب رسانه های غربی بیدار شو...
  • زرتشتی نیا ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 2
    اگر آمریکا و اسراییل شروع به جنگی احمقانه و متجاوزگرانه نمایند ابتدا باید دلاور مردان ایرانی مناطق مزدوران و بدون پایگاه مردمی آنها را چنان نا امن نمایند که سر این داستان به جهنمشان متصل گردد .
  • ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    1 1
    کشورهایی که به دشمن ایران پایگاه داده اند بدانند اگر روزی اتفاق نظامی بیفتد به آخر خط خواهند رسد
  • ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    2 1
    عزیزم توی هشت سال جنگ حداقل چند تا هواپیمای به روز تر داشتیم ثانیا اگه در یک مرحله 300 تا 400 تا هویما به ایران حمله کنند شما هم خیلیدافند خوب داشته باشین 100 تا هواپیما بزنین بقیهاش چی؟ ثالثا مگه آمریکا موشک نداره؟ تو دنیا ما فقط موشک داریم
  • ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    3 1
    سیروس جان دمت گرم فکر کنم آمریکا از ساختن این هواپیما خوشحال نشده که اینا از گرفتنش همه شون تو توهمند میخوان با 200 تا موشک با دنیا بجنگند بله این حرفهایی که میزنند مال یه ساعت اول جنگه بعدش چی؟
  • ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    4 1
    اوناییه که به چند تا موشک وراکت دلخوش کردند یا جنگ ندیدند یا تو توهمند هر وقت هم کم میارن روحیه بسیجی و از این چیزا وسط میکشن
  • ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    1 0
    طرف اصلا گوگل ارث ندیده تو کفه عکساس
  • عباس محمدی ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    1 2
    آمریکا هم خیلی زور میزنه بدونه ما در صورت بروز جنگ چکار خواهیم کرد . اما بدونید مثل RQ170 رودست بدی خواهند خورد .
  • ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    3 1
    واي اين همه پايگاه خدا.دارن ما چنتا پايگاه داريم
  • ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    2 1
    رهبر معظم انقلاب فرمودند ما دفاع خواهیم کرد . البته پاسخ ما پشیمان کننده است . در صورت دیوانگی دشمن ما دفاع خواهیم کرد که دفاعی مقدس خواهد بود .
  • ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 2
    ما هم هستیم تا اخرش
  • الف میم ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    1 3
    نظرات خیلی منطقی نبود عین فیلم جنگی های خودمون . به قول حاج سعید اگه عراقی ها اینقدر په په بودند جنگ 8 سال طول نمی کشید .آمریکا رو نباید دست کم گرفت که تموم موشکهامون به پایگاه هاش می خوره و نه اونقدر بزرگ که دست و پامون رو گم کنیم ملت ایران دو چیز دارند که ارتش آمریکا ندارد اول ایمان به خدا و دوم رهبری سید علی این همون دو چیزیه که در جنگ عراق هم داشتیم .
  • ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    3 1
    جنگ آمریکائی ها با جنگ های منطقه ای فرق میکند خدا نکند که جنگ شود آنوقت سیاست سر زمین سوخته را اجرا میکنند یعنی هرچه در مسیرشان قرار بگیرد میسوزانند و تا ما به خودمان بیائیم ما را موشک باران میکنند مانند عراق و لیبی وژاپن و... پس به دنبال روش سیاسی باشید تا روش تهاجمی و به توان نظامی تکیه نکنید زیرا شما با یک کشور طرف نیستید با تمام همسایگانتان طرف هستید آنهم چه همسایه های خوبی عربستان امارات ترکیه خلاصه خود حدیث...
  • هومن ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 2
    مهم اینه که ما وظیفه دینیمون را انجام بدیم حالا میخواد ما دشمن را نابود کنیم یا اونها نابود کنند و من الله توفیق
  • ايران شيعه خانه ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 1
    همه را با هم بسه هر چي كوتاه اومديم يا علي (ع)
  • ماهم ماست نيستيم ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 1
    ماهم ماست نيستيم گوگولي
  • مسعود ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    1 1
    همين اسرائيل در تاكتيك به اصطلاح تهاجمي از لبنان شكست خورد
  • مسعود ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    1 1
    من هم موافقم. ولي " و اعدوا لهم ماستطعم من قوه" بايد هميشه آماده بود. اين مهمه
  • مسعود ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 1
    گوگولي نبايد همه چيز را توي بوق و كرنا كرد. يه چيزي داريم كه هواپيما مي شونيم روي زمين.
  • گمنام ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    2 3
    برادران وخواهران گرامی ! افتخارمان در نزد ملت های دنیا به شهدای عزیزمان است که در دفاع از سرزمینمان به شهادت رسیده اند !وافتخار دیگرمان این است که طی یک اقدام بی نظیر در دنیا در اوایل جنگ نام جنگ رااز رسمی ترین ارگان شناخته شده در دنیا یعنی وزارت جنگ به وزارت دفاع تغیریافت تابرای همیشه تاریخ بگوییم و بماند اگر زنان وکودکان و کلاسهای درس دانش اموزان مورد بمبارانهای میراژهای فرانسوی ومیگ وتوپ وموشکهای شرقی ومواد کشنده المانی وخنجر از پشت زنهای وطن فروش منافق امریکایی درزیر خیمه صدام گور به گورشده به خاک و خون کشیده شدند ولی پاکترین وعدالت خواهانه ترین انقلاب قرنهای اخیربه نام واوازه اسلامی ازحنجره دوست داشتی ترین رهبر دنیا یا به گفته مبارکشان( خادم ملت ) طنین انداز گردید که:اهای ازادی خواهان وپابرهنه های دنیا : اسلام درهچ دورانی تجاوزگرنبوده ونخواهد بود.واینگونه بود که دفاع مااوازه جهان شد وننگ تجاوز گری با داشتن وزارتهای جنگ به گردن چپاول گران شیک پوش غرب وشرق افتاد .واینگونه پا برهنه های دنیا زیر خیمه دفاع در تمام نقاط جهان جمع شدند چه اسلامی وغیر اسلامی و مطالبه ی حق و عدالت میکنند !وایستادگی قاطعانه دفاعی امام عظیم الشان مظلومان عالم حضرت امام خامنه ای بربالای این خیمه جنگ طلبان معروف جهانی را به سوراخها خزانده وعدالت خواهان دنیا را به حالت اماده باش در اورده تایکبار برای همیشه جهان را از وجود رهبران جنگ طلب نشسته برناوهای جنگی از ابهت افتاده وبه خاک وخون کشاندن مردم در چهار گوشه جهان پاک کنند ودنیا برای همه باشد واین هواپیما جمع کردن تو این سوراخ وان سوراخ ترساندن مردم دنیاست که البته اگر با هزار حقه وکلک قبلا مردم دنیا را فریب می دادنند اینبارباید یا بامردم دنیا باشند یا نقاب صلح طلبی دروغین از چهره انداخته وتیغ بر روی مردم دنیا بکشند و اخر هیتلر گونه خود کشی کنند .رهبران همیشه جنگ طلب غربی انقدر سریع در حال غرق شدن هستند که کشورهایی مثل چین وروسیه هم اماده شده اند بر سر خاکستر انها لعن بخوانندبلکه در دنیای بدون جنگ طلبان وخون بشرریختگان اینده جایی داشته باشند و این وعده ی قران است که مستضعفان حاکم زمین خواهند شد و از توپ و موشک و هواپیما و ناو و هر چیز که سلاح دزدان است به گواهی تاریخ کاری ساخته نیست و قطعا بدانند که میدانند همانگونه که خمینی بت شکن اراده فرمودند که:چنان سیلی به صدام خواهیم زد که از جایش بلند نشود که پا برهنه ها وفداییان دلاورمکتب حسینی به تکلیف عمل کردند نه با هواپیماهای گرانقیمت ویا ناوسریع که با ایمان وهدیه خون وبا کلاشینگف (عکس تاریخی مجاهد سرشناس ووارسته جهان اسلام شهید دکتر مصطفی چمران گلاشینگف به دست مردانه ایستاده برخاکریز صحنه نبرد که این عکس در اتوبان شهید چمران روبروی نمایشگاه بین المللی تهران بصورت بزرگ نصب شده)گواه است واینبار نیز واینباربزرگ عالم جهان اسلام حضرت امام خامنه ای ضمن وعده پیروزی قطعی ملتهای مستضعف وفرو پاشی حکومتهای فاسدغربی قاطعانه امر فرمودند علاوه بر اینگه کسی حتی اجازه تهدید ملت بزرگ ایران راندارد درصورت این اشتباه فرزندان دلیر ملت ایران دفاع تاریخی خواهند کرد وهزاران شهید چمران های مجاهد اماده اند با تااهدا خون اراده امام خامنه ای در زذن سیلی محکمتر از سیلی که به یاغی بغدادصدام تجاوزگربه امر واراده خمینی بت شکن زده شد اجرا کنند .هم صدا با با مردم خاورمیانه بویژه برادران وخواهران لبنانی ومحاهدکبیر ایت الله سید حسن نصرالله............لبیک یا حسین......لبیک یا حسین...
  • باكي ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    1 2
    ما به ماشين و تانك و موشك دل نميبنديم ما ميدونيم اونا تو كشتن بهترن ولي ما زهرا داريم حسن و علي داريم ما امام عصرو داريم اين طياره ي اف كوفت و تانك اي زهرمار در برابر ايمان امت اسباب بازيه...برادرا!مرد با اين مقاتله ميكنه نه ماشين...خداوكيلي ايمان و عشق به مولا و شهادت باشه اين امريكا همونه كه امام فرمودند اين همون شير بي ياليه كه از........(الهم ارزقنا الشهادة كشهادة الحسين بحق الحسين)
  • شهرضا يدالله شاهچراغي ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    1 1
    سلام چرامثل يك عقاب بگوييدمثل يك بسيجي مثل حاج همت ها ، باكري ها ، بروجردي ها ، كاظمي هاو....
  • شهرضا يدالله شاهچراغي ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    1 2
    سلام هربسيجي يك بمب افكن است تالحظه ايي كه فرزندان ايران اسلامي درمكتب عاشورادرس مي خوانندومطيع بي چون وچراي اوامرمقام معظم رهبري هستند آمريكاهيچ غلطي نمي تواندبكند ديگرگذشت آن روزهاكه فريادمي زديم ماآمريكارازيرپامي گذاريم درحال حاضرماآمريكارازيرپاگذاشتيم مگرمشاهده نمي شودبه زيركشيدن هواپيماي جاسوسي آمريكارا اين خودزيرپاگذاشتن آمريكااست نسل هاي بعدي ما اين عظمت هارابهتردرك خواهندنمود
  • ولایت ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    1 1
    آقا سیروس دیگه همه مردم دنیا فهمیدن بمب اتم قدرت نمیاره از شما بعیده دیگه!!!! اگه قرار بود بمب اتم قدرت بیاره همون اسرائیل که ازش دم میزنین از لبنان پس از 33 روز جنگ شکست نمی خورد. اون چیزی که باعث قدرته نیروی ایمان ، اراده و دیپلماسی فعال با ادبیات اسلام و امام(ره)است والسلام
  • ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    3 0
    دم مشرق نیوز گرم!! بگو چرا؟؟ برای اینکه پنتاگون را از هواپیماها و پایگاههای نظامی بی حفاظش مطلع کردی ! آخه پنتاگون ناشیانه این همه پایگاه را در منطقه رها کرده که هر چی پیش آمد خوش آمد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • مهران ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    2 0
    جنگ با صدام صدمات جبران ناپذیری به ملت ما وارد کرد این هزینه ای بود که برای حفظ تمامیت ارزی تقبل کردیم امیدوارم مجبور به مقابله با ارتش نامرد آمریکا نشویم زیرا آنها توان رویارویی با نظامیان ما را ندارند و به جای آن به جان غیر نظامیان خواهند افتاد
  • ایرانی ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 1
    گفت: اگر وسط اقیانوس توی آب باشی و کوسه ها دنبالت باشند چیکار می کنی؟ گفت: از یک درخت مروم بالا.. گفت: وسط اقیانوس درخت از کجا می آوری؟ گفت : مجبورم مجبور یعنی نمی فهمی. خدا نکنه مجبور به دفاع باشیم در آنصورت مجبوریم وسط اقیانوس ناو های آمریکایی را غرق کنیم. مجبورریم، مجبور یعنی در ک نمی کنید؟
  • ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 1
    عاشورا
  • ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    2 0
    ‫یعنی میخواهید به پاکستان و ترکیه حمله کنید!!!هیتلر هم از این نوع همین توهمات داشت و نابود شد.این حرفها فقط مصرف داخلی داره.بدون تنش با خارج حکومت در داخل میسر نیست،فقط برای گمراهی افکار عمومی در داخل است از بی کفایتی مسئولین.
  • ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 2
    بزدل انقدر cod بازی کردی فکر میکنی جنگ هم با با کالیبر تفنگ تعیین میشه برو 8 سال جنگ با عراق رو ببین تا بفهمی ایمان کجای جنگ جا داره
  • ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 1
    ترکیه هم نوکر اروپا و آمریکاست فقط ببین تو قضیه سوریه تا حالا چند بار تغییر موضع داده
  • ایرانی ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    1 2
    ایرانی ها در طول تاریخ خود وبه مشیت الهی وبه تبع فرهنگ ظلم ستیزی وحق طلبی خود منشاء تحولات عظیمی درتاریخ بشریت بوده اند:مانند سرنگونی سلسه بخت النصر دربابل بعنوان سفاکترین ابرقدرت زمان توسط کورش کبیر با ثبت اولین منشور حقوق بشر دربابل ونجات یهودیان وهمه ستمدیدگان زمان ازچنگال ان ابرقدرت. اضمحلال وتضعیف ستمگری رومیان با مبارزات چند صدساله ساسانیان. وبالاخره همانگونه که تاریخ ثابت کرده عظیم ترین قدرتهای بشری دراثر ظلم وستم به مستضعفین عالم بدست کسانی که خرد شمرده می شدند نابود می شوند بنابراین امریکا ویا ابرقدرتهای شرق وغرب از این قائده محتوم مستثنا نیستند وشواهد تاریخ معاصر بوضوح گویای این واقعیت ظاهرا مخفی است که چه همه ایرانی هاو جهانیا ن بخواهند وچه نخواهند دوباره این افتخار وماموریت تاریخی به ایرانیان محول گردیده که در محوریت جهان اسلام تااتصال به منجی عالم بشریت ایفائ وظیفه نمایند.لذا ابرقدرتهای دنیا خیلی بزرگ نبینید چون قدرت مدریر اصلی علم درتصورنگنجد. ان شاءالله
  • ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 1
    تنها راه شکست امریکا نارو زدن در دل شب میباشد
  • ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    1 0
    ببخشی شما کجا ندا در میدهید؟
  • حسنی ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    1 0
    آقا دمتون گرم برید ببینیم چی میشه. من اینجام نترسید. تا هر جا برید من اینجام
  • ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    :))))))))))))))))))
  • سامان ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    درسته که در طی 8 سال جنگ مردم ایران غیرتی جلوی چند تا کشور وایستادن و حتی ابزار آلات مانند تانک دشمن رو میگرفتن و جلوی دشمن استفاده میکردن اما باور کنید ما ایرانیا ملت جنگ نیستیم و در عوض ملت باهوشی هستیم و حتی میتونستیم با کمی سیاست و زیرکی و خلاقیت یه طوری دوستانه با بعضی کشورا رابطه داشتیم اما همش برای سود خودمون استفاده میکردیم مطئن باشید اونا در این عصری که ایرانیا یکم باهوشتر شدن و اتحادمونم یکم بیشتر بود راحت میتونستیم با رفتار دوستانه در مقابل بعضی از کشورا سود حسابی ببریم و اون موقع بود که مثلا بعد از 40 سال کشوری مثل امریکا به خودش میومد و میدید که از ایران نه تنها سود نبرده بلکه حسابی تو خرج و هزینه رفته حالا این وسط یه ماه انرژی خرمایی تعطیل بشه چه اتفاقی برای ما میفتاد؟ میخواستن چیکار کنن؟؟ هیچی اونموقع بعد یه ماه ما دوباره شروع به کار میکردیم ولی اینبار خیلی از کشورا حرف مارو میخوندن و نه امریکا خواهشا متن منو بزارید در سایت با تشکر یک ایرانی وطن پرست
  • ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    1 0
    دوست عزیز ممنون - بچه ها درست میگه جنگنده ی اف 35 که نیازی به باند نداره
  • ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    بی لیاقت
  • مصطفی ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    1 2
    عزیزان ما تو دفاع مقدس - با یک سوم جهان جنگیدیم - سند میخوای برو یه تحقیق در مورد مارک های موشک هایی که از طرف عراق میومد بکن - بعد متوجه میشی - که یک سوم جهان به عراق کمک میکردند - در زمانی که ما سیم خار دار نداشتیم - از این موشک ها نترسید و فکر جنگ نباشید - کشوری که رهبری داره نترس آخر سیاست کی میتونه حمله کنه - اگه میتونست تا حالا حمله کرده بود - دعای اقا امام زمان عج پشت سر مردم شیعه هستش
  • ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    1 2
    بله درسته - این رهبر ما پدر جهان رو در آورده - کی میتونه حریفش باشه وقتی آقا امام زمان از ایشون راضی هستن
  • حسین ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    2 0
    بچه گانه است اگر فکر کنیم که اونها درباره موشک های ما فکر نکرده اند و منتظر بشینند تا با موشک از بین بروند!!!! در ضمن تا موشک شلیک بشه و برسه اونحا همهاون پایگاه ها تخلیه شده ..موشک که به سرعت نوره نمیره ..زمان میبره و با اون همه ماهواره و تجهیزات پیشرفته اطلاع از شلیک موشک برای اون ها غیر ممکن نیست .... اجتناب از جنگ و درگیری به هر نحوی برای ما بسیار ازشمنده... توکل به خدا......
  • رضا ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    1 1
    ما به فضل خدا با اعتقاد و تأسي از سيدالشهدا (ع) با آنها روبرو خواهيم شد و اين يعني اينكه قدرت ما در سلاحها و فن آوري نيست. و حتي اگر دراين راه كشته شويم هزينه اين مبارزه براي آنان آنقدر بالاخواهد بود كه فكر جنگ را هم نكنند. البته تا زماني كه تهاجم فرهنگي اثر نكرده مطالب بالا صادق خواهد بود والا با تهاجم فرهنگي قدرت نظامي همچون شوروي هم توسط آنان ازبادرآمده است و بايد هوشيار باشيم كه نقطه اتكاي ما قلب ماست نه سلاح ما.
  • ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    1 1
    سیروس جان و امین جان ، اینجا ایرانه و مردم ایرانی مسلمان شیعه هستند . ما هیهات منا الذله را از حسین عزیزمان آموختیم و بارها امتحان پس داده و ثابت کردیم . ما که هیچ ، دست پرورده های رهبرمون هم با چند هزار نیروشون ، دشمن بغل گوششونو در هم شکستند . یادت باشه ما علاوه بر راه " أعدوا لهم ماستتعتم من قوه " راه حسینی هم اصلی ترین راهمونه
  • ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    یخ کنی
  • ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    1 1
    همون که رهبر گفت ، ما شروع کننده جنگ نخواهیم بود ، تمام . تکلیف من اینه
  • ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 1
    عزیزم توروخدا خواهش میکنم : غلت نه ، غلط . هیهات منا الذله
  • ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    این چه حرفیه داداش . چرا حرفارو قاطی میکنی . آبرومونو بردی . مگه شما جانبازی کردی که به جایی تجاوز کنی ؟ ما دفاع میکنیم . متوجهی ؟!
  • عباس ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    1 1
    سلام خيالتون راحت باشه اگه امريكا جرات حمله به ايران عزيزمون رو داشت يكروز هم تاخير نميكرد. چرا بعضيا خودشونو دست كم گرفتن. چرا به هر دليلي دوست داريد در نقطه مخالف قرار بگيريد. چرا وقتي قراره به كشورمون تعرض بشه همه با هم متفق القول نميشيد. مطمئن باشيد سازمانهاي جاسوسي امريكا همين نظرات شما تو همين سايتا رو هم ميخونن و در موردش تحليل مي كنن كه چند درصد از مردم ايران ترس از شكست دارن. هي نشينيد مثل كارتون گاليور نفوس بد بزنيد و بگيد از همون اول هم ميدونستيد شكست ميخوريد. به اميد خدا سربازان پارسي همه دشمنان ايران عزيزمون رو از پا در ميارن. همونطور كه شكر خدا از اول تاريخ همين بوده. مطمئن باشيد اين كشور اينقدررررررررررررررر جوون فدايي براي حفظ كشور عزيزمون رو داره كه حتي نيازي به موشك هم نداريم. مطمئن باشيد جنگي نخواهد شد و احيانا اگه دشمن اشتباه كنه سخت پشيمون خواهد شد و تمام معادلات جهان بعد از اين جنگ به نفع ايران خواهد بود. شايد خدي متعال براي سر افرازي ايران عزيزمون در جهان مقدر بدونه به جنگ هم بريم. ولي نتيجش جز پيروزي هميشگي پارسيان چيزي نخواهد بود.
  • ديوار ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 1
    نظرات جالب و در خوري بود اما هيچ يك از برادران وخواهران ذكر نكرد كه هشت سال جنگ رو به لطف چه كسي پيروز شديم تمام اينها از امدادهاي غيبي خداوند بود و عزم اراده ايراني توكل بر خدا انشاالله هيچ وقت جنگ نشه چون جزء ويراني تجاوز و غارت چيزي نسيب دو طرف نيست.
  • ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    1 1
    وقتی پایگاه هاشون تخلیه شد کجا میرن؟ فکر می کنی ایران اونها رو زیر نظر نداره؟ ضمن اینکه هر جا برن میشه موشک رو به سمت محل جدیدشون فرستاد و اساسا مسئله اینه که یک پایگاه فقط یک مکان استقرار نیست، کلی زیرساخت و امکانات توش گنجونده میشه که اونها رو نمیشه جابجا کرد و باز به مشکل برمی خورن
  • ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    1 0
    خودتو مسخره کن بی ادب
  • ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    ان الله لایغیر مابقوم حتی یغیرو ما بانفسهم در نتیجه اگه نخوایم نمیشه
  • ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    1 0
    من باشما دوست عزیز که واقع بینانه به این قضیه نگاه میکنی موافقم و در جواب دوست ناشناس بگم ما تو هشت سال فقط از یک ناحیه تو جنگ شرکت داشتیم و اگر جنگی صورت بگیره دیگه نمیشه پیش بینی کرد که از کجا و چجوری به ما حمله شروع بشه
  • ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    نمی گفتی نمی فهمید کسی!
  • ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    1 0
    بابا چرا بعد از خوندن مطلب دو دقیقه فکر نمیگنی؟ وقتی پایگاه هاشون زدن دیگه به کدوم جهنمی برگردن؟ همون اف-35 هم چند ده ساعت بیشتر نمیتونه دور از پایگاه نگهداری بشه بعدش برای چک های مهم باید برگرده به جایی که تأسیسات هست. اون هرجایی که میگی باید بالاخره امکانات سوخت رسانی و مهمات هم توش باشه. برای هر هواپیماهم که نمیشه یکی از این مقرهای موقت درست کرد پس میشه یک تجمع نسبی پس میشه یک هدف دیگه برای ایران
  • حسینی ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 1
    نعوذ بالله! قابل توجه امام زمان کار ما جنگ مقدسه و شروع کننده نخواهیم بود اما تمام کننده خواهیم بود
  • ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    بیشتر این پایگاهها تو این 6 سال گذشته ساخته شده چه ربطی به خاتمی داره
  • کپک ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    1 0
    آفرین به بجه های توانای کشور. من فکر کنم اگر یک جوری از طریق دوستان چند تا سیلویی تو آمریکای جنوبی هم بسازیم که در صورت لزوم از تحدیدش علیه خاک آمریکا استفاده کنیم خیلی در جلوگیری از جنگ احتمالی موثر باشه.
  • بسیجی ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 2
    آره الان با فناوری فضایی و نانو و پزشکی و این مقدار آبادانی چقدر حال بنده ی متولد 1365 تیره و تاریکه شما بهتره با اجتهاد شخصی اجر جانبازیت رو زائل نفرمایی برادر بلکه اسلام و راهنمایی هاش رو مدنظر قرار بده و گوش به فرمان امام باش. ضمناً اگه با فیلترشکن اومدی که هیچ اما اگه واقعا از خارج کشور هستی که امیدوارم جزو اون دسته اول رزمنده های بعد جنگ که مهدی باکری می گفت نباشی...
  • ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 1
    نخیر رها نکرده سرلشگر صفوی چند وقت پیش گفت ما می دونیم که یه تعدادی از موشک های ما رو می تونن منهدم کنن اما ما تعداد زیادی شلیک می کنیم. اونها پدافند دارن ولی ما با تعداد زیاد میریم سراغشون بالامجان
  • سعيد ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 1
    وقتي آمريكا و نوكرش اسرائيل در جنگ 22 روزه با پابرهنه هاي غزه شكست مي خورن چقدر پر رو هستن كه اسم حمله به ايران رو ميارن!
  • حسینی ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 2
    سمیر، تجهیزات ارتش افغانستان فعلا در حد دسته بیله، تجهیزاتی که امریکایی ها در اختیار طالبان و القاعده قرار می دن تا سربازاشون رو بکشن و هر از چند گاه اخبارش درز می کنه، بسیار پیشرفته تر از تسلیحاتیه که به ارتش افغانستان می دن؛ و دوم اینکه یعنی واقعا تو اینقدر نادانی که فرق سپاهی که می تونه پهپاد C I A رو از کنترل ماهواره های جاسوسی N S A خارج کنه و اون رو زنده شکار می کنه و با این کارش ورود خودش به عرصه دفاع رباتیک رو اعلام می کنه با ارتش افغانستان نمی فهمی؟ و سوم سرعت موشک های ما بیشتر از توانمندی رهگیری پاتریوته چهارم اینکه ما 200ساله که شروع کننده جنگ نبودیم لطفا هوچی گری نکنین اگه امریکاییا می تونستن تا حالا حمله کرده بودن اینقدر ذلیل نباشین خوشبختانه سیستم دفاعی کشور رو یه عده مرد در دست دارن نه خودباخته های خواجه ای مثل تو و ...؛ بدبخت هنوز چیزی از جنگ33 روزه نگذشته که سویمن ارتش جهان نتونست یه وجب از خاک لبنان رو به اشغالی هاش اضافه کنه اونا طاقت کاتیوشا و موشک های کوتاه برد و سبک و ضعیف رو نداشتن چه برسه به شهاب و پیشرفته تر از اون فقط انفجار سوخت جامدش دو تا استان تهران و البرز رو لرزوند! بله جنگ ویرانی داره ولی به اونایی بگو که حیاتشون با جنگ افروزی گره خورده نه مایی که آمادگی دفاعیمونو اعلام می کنیم و اگه منظورتون اینه که ما از اعتقاداتمون دست بکشیم امام حسین رو فراموش کنیم و کل یوم عاشورا و ... رو بذاریم کنار، مثلش مثل مردیه که حاضر در ازای خرید جنس با کیفیت تر و ارزون تر زنش رو در اختیار اجنبی قرار بده اعتقاد انسان ناموسشه دین ناموسه انقلاب ناموسه انقلاب مهدی ناموسه غیرت و حمیت و مردانگی داشته باش شما ها این همه کورش داریوش می کنین که غرب رو ذله کرده بودن و همزمان همونایی هستین که می گین ما باید خر امریکاییا بشیم و مال این حرفا نیستیم بالاخره شما فرزندان کورش هستین یا حمال امریکا؟ و اگه کورش اونی که شما می گین آیا به شما افتخار می کنه یا به ما؟ در ضمن مدیرای سپاه مدیرای لیبرال و ... خودروسازی ایران نیستن که با سرعت لاک پشت راه می رن اینا در عرض 9 ماه تکنولوژی پرتاب موشک ماهواره بر رو تولید و اجرا کردن یعنی از زمانی که احمدی نژاد از سپاه خواست تا زمانی که ماهواره سالم به فضا رفت 9 ماه طول کشید که این رکوردی تاریخی و یه گوشمالیه حسابی برای روسیه بود
  • ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    پرستش غیرخدا در خور مخلوق خداشناس نیست اقای وطن پرست
  • ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    آقا من مخالف این نظر بودم می خواستم منفی بزنم اشتباهی مثبت زدم
  • ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    داریم یه چندتایی؛ فقط 10 تا تا قبل انقلاب داشتیم که البته همش فعال نبود؛ الان همه فعالن تازه چندتا هم جدید زدن فکر کنم 14-15 تا پایگاه هوایی داریم
  • احمد سلطانی ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    با سلام در اینکه همه ما معتقد به حفظ حریم مملکتمون هستیم شکی نیست. و از نیت شر امریکا و اسرائیل ملعون هم خبر داریم، اما کمی احساسات رو کنار بگذاریم و منطقی باشیم. من یه سوال می پرسم: اگه در شروع جنگ امریکا با هواپیماهای رادارگریزش فقط نیروگاهها ، فرودگاهها و مناطق حساسی از این قبیل رو در خاک کشورمون بزنه کشور ما به چه وضعی دچار میشه؟ بی شک تمامیت ما تهدید خواهد شد. این درسته که ما اتکا به ایمان و رشادت جوانان و فرمانده هامون داریم، اما این جنگ در خاک کشور ما و منطقه ماست نه امریکا. پس بیش از همه مردم ما آسیب می بینند. در مواجهه با عواقب جنگ فرار به جلو نباید کرد. ما حتی اگر کوبنده ترین پاسخ رو هم به اونها بدیم این معنی اش این است که به اونها صدمه زدیم اما خودمون رو نمی تونیم از آسیب حفظ کنیم. پس پرهیز از جنگ بهترین کار است. به یاد بیاریم که در زمان جنگ خلیج بین عراق و امریکا و متحدانش یک عده در ایران دلشون می خواست که ما هم وارد جنگ بشیم، اما رهبری این عقیده صد در صد اشتباه رو بهیچ وجه تایید نکردند و مملکت ما از نابودی نجات پیدا کرد.
  • حسین ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    فعلا که اف-35 مشکل داره؛ خبر روغن ریزیش رو همین مشرق زده بود؛ تو مشرق سرچ کنید اف-35 ببینید چقدر مشکل داشته چند بار زمینگیر شده تا الان. تازه هنوز عملیاتی هم نیست
  • ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    ببین احمدخان؛ این پهپاد RQ-170 که ایران گرفتتش اگه بیشتر از اف-22، اف-35 و بی-2 رادار گریز نباشه به اندازه ی اونها هست پس ایران میتونه رادار گریزهای اونها رو کشف کنه و غافلگیر نشه، ضمنا با پدافند هم به حساب تعداد زیادی از اونها میرسه. این رو بدونید که تلفات همیشه برای آمریکایی ها پاشنه آشیل بوده. نکته اینجاست که ایران از سرتاسر خاکش برای پاسخ اول به دشمن نه تنها در خاک و پایگاه هاش بلکه در دریا هم استفاده خواهد کرد. ده ها فروند کشتی دشمن اهداف راحتی برای موشک های بسیار ارزانتر کروز ضدکشتی و یا بالستیک های ضد کشتی هستند که خسارتش برای آمریکا بسیار بسیار زیاد. یک ناوشکن پیشرفته آمریکایی چندصد میلیون دلار قیمت داره و یک ناو هواپیمابر 6 میلیارد دلار خودش ارزش داره و 80 تا هواپیمای به طور متوسط 35 میلیون دلاری هم داره و کلی خلبان که ارزششون از هواپیماها خیلی بیشتره. قطعا پاسخ ایران محدود به شلیک موشک های بالستیک نیست
  • ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    چرا ما همیشه به جون هم میفتیم؟ اقای جانباز ببخشید اگه بسیجی بااین همه ادعا هنوز ندونه اگه نقدی داره به مطلب بکنه نه گویندش. من همین کارو اینجاباهاش کردم تا بفهمه چه حالی میده. جنگ هر چیزی باشه بازم جنگه و آسیبش فقط و فقط به مردم میرسه.
  • علي ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    جملگی سر کاریم
  • سيد رضا ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    تو جنگ اسرائيل و لبنان ايران فقط پشت لبنان بود كه اسرائيل اينجوري شكست خورد واي به حال اينكه بخوان با ايران رو در رو بشن.
  • ناشناس ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    دعا كنيم كه هيچ وقت جنگ شروع نشه ولي اگه شروع بشه خواهر مادر آمريكا رو بوووووووووووووووووووووووووووووووووووووق
  • علی ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    حالا ما اگر جنگ نخواهیم و بخواهیم با دنیا رابطه بهینه داشته باشیم کی رو باید ببینیم؟جالب اینجاست این عکسها گوگل ارتز آمریکایی گرفته شده!!!!!!
  • حهمد ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    ان شاالله اقازودتربیاد
  • مهرداد ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 1
    داستان این موشک های ایران داستان ترقه هستش جلوی توپ چی. اول از اون که آمریکا دستش توی عراق و افغانستان باز بشه سراغ ایران هم میاد . دوم اینکه جنگ عراق رو یادتون رفته که تمام تجهیزاتی که استفاده شده مربوط به خریدهای زمان شاه بوده بعد از این 30 سال دیگه چیزی ازش نمونده سوم اینکه زمانی که جنگ بشه قبل از خروج موشک از آشیانه اون رو منهدم میکنن
  • xx ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    نه بابا
  • جابر ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    ای بابا اگه جنگ بشه که دهن همه سرویسه. شعار از نیل تا فرات اسراییل و به حقیقت میزاریم و از فرات تا نیل رو جهنمی برای این سگ نگهبان آمریکایی یعنی رژیم صهیونستی میکنیم. هیهات من الذله
  • کدو ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    مهرداد جون! میشه بفرمائی این آمریکائی که اینقدر مجهزه و به قول تو تا موشک ما بخواهد بیاید بیرون میزندش، چرا تا حالا هیچ .ُ.هی!! نتوانسته است بخورد؟!
  • محمدی ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    هشت سال جنگ هم خودمان کش و قوسش دادیم . سفارت آمریکا ررا هم خودمان حمله کردیم . سفارت انگلیس را باز خودمان حمله کردیم. پس حق مان است که هر بلایی به سرمان بیاید. تورم وبیکاری وفقر وفساد نتیجه کار خودمان است.
  • سعیدی ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    2 0
    در این کشور به غیر از شعار ، کار دیگری صورت نمی پذیرد. در تورم جزء 10 کشور برتر دنیا هستیم. در رشد اقتصادی صد وشصت ویکمین کشور هستیم. حال صحبت از جنگ می کنیم .
  • سرباز زمان جنگ ایران وعراق ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 1
    جنگ ایران وعراق برای عده ای در کشور منفعت داشت. به پست ومقام و درجه رسیدند. حال دوباره تیر و تبار این افراد بر طبل جنگ می کوبند.
  • صنعت گر این مملکت ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    به سفارت آمریکا حمله کردیم ونتیجه اش را دیدیم . تورم ، بیکار ، فقر وعقب ماندگی علمی را به ارمغان بردیم. بسیاری از صنایعی که قبلا داشتیم از بین رفت .مثل نساجی وغیره
  • ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    اشتباه كردی آقای سعيد آمريكا نوكر اسرائيل است
  • رضا ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    التماس می کنم به اون اشک های گرمی که در دهه عاشورای 1390 از چشم مرد و زن ولایی این کشور مانند دهه های گذشته و بلکه پرشورتر جاری شد، روز واقعه جزو آنهایی نباشم که پس بزنم و پشت رهبر را خالی کنم.
  • اسماعيل ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    باتوجه به 8سال جنگ دنيا فهميده كه با چه كشور ومردمي طرف است، پس نگران نباشيد هيچوقت به ايران حمله نخواهند كرد.
  • ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    آقایی که به اسم صنعتگر کامنت گذاشته ای! تسخیر لانه جاسوسی آمریکا برایمان خیر آورد. شما خیر را نمی بینی و نخواهی دید. چون جز به شکم و خودت فکر نمی کنی. ما در علوم اینهمه پیشرفت داشته ایم و اینها همه به برکت تسخیر لانه جاسوسی بود. آمریکا غلط می کند به مملکت ما چپ نگاه کند. اما اگر دست از پا خطا کند تکه بزرگ پیکرش گوشش خواهد بود. قبول نداری به اربابانت بگو امتحان کنند.
  • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    1 0
    اگر سرباز در جنگ ایران و عراق بودی باید یادت باشد که در آن جنگ ایران به عراق حمله نکرد. این عراق بود که به ما حمله کرد و کشور و آب و خاکمان را مورد تجاوز قرار داد. کسی هم که برای خدا جنگیده نیازی به منافع دنیوی ندارد. البته منکر برخی مسائل نیستم. بالاخره خوب و بد در هم است. اما دفاع ما در برابر صدام و ارتش بعث عراق «مقدس» بود. این را می فهمیدکه انشاءالله!!
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    در دوران جنگ تحمیلی را درک نکرده ای باید بگویم که همان زمان هم اراده و نیروی ایمان ما را پیروز کرد، نه سلاح و تجهیزات. کمی هم خاطرات دلاوران دوران دفاع مقدس را بخوان، همه چیز را درک خواهی کرد، البته اگر چشم و گوش حقیقت بین و حق شنو را باز کرده باشی
  • لهیده ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    آفتاب شد دلیل آفتاب چیزهایی که شما نشان دادید بیشتر هراس در دل ما می اندازد. چون اگر برنامه ریزیهایمان در صنعت نظامی هم مانند بخش اقتصاد- کار - صنعت و... باشد که در برابر این قدرت نظامی دول غرب خیلی راحت به زمین می خوریم . آیا بهتر نیست بجای چنگ و دندان نشان دادن به همه کشورهای دنیا کمی هم به فکر تعامل و ارتباط سازنده باشیم و همچنین با احزاب و قومیتها و مذاهب داخل کشور خوب باشیم.
  • برادر ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    آمريکا هر چقدر هم سلاح داشته باشه ، ولي هيچوقت حسين فهميده و عباس دوران و به طور کل مجاهد في سبيل الله و بسيجي جان بر کف نداره . به خاطر همينه که : آمريکا هيچ غلطي نمي تواند بکند America cant do a damn thing
  • برادر ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    البته بهتره بگم آمريکا داره از عراق و افغانستان پرت ميشه بيرون و اينهم بگم که وقتي نتونست توي افغانستان و عراق و غيره و ذالک کاري کنه ، اينجا هم نمي تونه اگه قرار بود به ايرن حمله کنه ، قبل از عراق و افغانستان اين کارو مي کرد .
  • آشنا ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    تا اسم جنگ اومد زمزمه بنزین 1000 تومنی هم در اومد حلا خوبه بنزی تو آفریقا هم 745 تومان فروخته میشه معلومه این آقای ناشناس که همه جوابا تو آستینشه از موقع جنگ 8 ساله یادش نمیاد که اونهمه جوون مرد رو به کشتن دادن اگه اون شهدا میتونستند الان رو ببینند هیچوقت نمی رفتند که خیلیها با نام جبهه و جنگ بشن آقا زاده و خیلی ها هم با شکم گرسنه سر روی زمین بزارن واقا راست میگن سیاست پدر و مادر نمیشناسه اینها همه منتظرن اگه جنگ بشه بازم بری واسشون جون بدیم ولی دیگه کی میره جنگ مگه خودت تنها بری جناب آقازاده ناشناس بوی شهادت ده$$$$$$$$$$
  • ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    جالب بود
  • ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    چش دادا هوامو داری دیگه برممممممممممممم؟
  • حامدجون ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    لهیده جون!!! تو بزدلی مشکل ما چیه؟؟؟ سواد نداری! اگه داشتی میفهمیدی این گزارش چی میگه عزیزدلم
  • US army ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    1 0
    24 ساعت پس از آغاز جنگ.... با دیده شدن قارچ اتمی 25 کیلومتری بر فراز تهران رژیم ایران دست های تسلیم را بالا خواهد برد
  • iranian army ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    زرشک
  • ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    بازم میریم جنگ - وقتی آبرو ناموس در میون باشه - بازم میریم - جهاد در راه خدا از هیچ کس نمی ترسیم - راه ما خون می طلبد هرکه مرد است بسم الله
  • ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    موافقم
  • ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    اسراييل كشور نيست. رژيم اشغال گر قدس است. رژيم است نه كشور. لطفا عكس هايي را كه بعنوان منبع استفاده مي كنيد را قبل از انتشار اصلاح فرماييد.
  • ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    آقازاده شدن عده ای که شما می گویید برای بی عرضگی برخی بود که نتوانستند پاسدار خون شهدا بود و جلو ایجاد پدیده آقازادگی را بگیرند.
  • ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    برای هر کاری تقوی از تخصص لازمتره، ولی کسی که بدون تخصص کاری رو می پذیره بی تقوی است، میخواد استاندار باشه، وزیر باشه، رئیس جمهور باشه و . . .
  • ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    بابا ما هم بلدیم با google earth بریم عکس بگیریم! اینم شد تهدید؟
  • IR Cyber Army ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    SHUT UP BOY
  • ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    ایمان!
  • habib ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    ba ba IQ
  • ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    سلام انشالله جنگی رخ نده، ولی من تمام تلاش خودم را برای دفاع از کشورم انجام میدم ولی کاش نمیذاشتیم مسئولای کشور کوتاهی کنن که وضع مملکت این بشه و بیگانه بخواد سو استفاده کنه. این قصه سر دراز دارد، همه مقصریم...
  • ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    تو اگه دلت برا امریکایی ها تنگ شده برو کمکشون کن ما فرزندان امام خامنه ای هستیم و از دشمن هراسی نداریم
  • ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    بی بصیرت
  • س ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    حتی اگه کله ایران هم نابود بشه ما تسلیم نمیشیم همونطور که امام حسین و یارانش شهید شدند ولی تسلیم نشدند با این که میدونستن کشته میشن ولی به شهادت فی سبیل الله معتقد بودن
  • عبدالله ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    آن روز که آمریکا از ما تعریف کند باید عزا گرفت،آن ها که خواب آمریکا را دارند خدا ببیدارشان کند.امام(قدس)
  • ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    ازآنجائی که به عنوان یک شهروند معمولی ونه یک کارشناس نظامی نمیتوانم در مورد چنین مقاله ای اظهارنظرکنم فقط به این نتیجه گیری اکتفا میکنم که آمریکائیها نشان داده اند آستانه تحملشان برای پذیرش یک تهدید آنهم درخاورمیانه بسیارپائین است وباتوان نظامیشان رابطه عکس دارد واگرتوان شکست قطعی ایران راازنظر نظامی داشتند سالها پیش خودراازاین کابوس خلاص میکردند. آنها همان کابوی های ماجراجو هستند که اسبشان رابا اف 18 وناوهواپیما برعوض کرده اندوهفت تیرشان رابابمب اتمی.آنها وقتی تهدیدی راحس کنندبی تامل هفتیر رامیکشند وباهیچ کشوری و هیچ نهادبین المللی تعارف ندارند مگر اینکه احتیاط آنهارادچارشک وتردید کند .البته نبایداین نکته راهم نادیده گرفت که تهدیدات واقعی عبارتنداز آقازاده ها -بسیاری ازمدیران جاه طلب میانی وحاشیه نشینهای اکنون فربه شده دوران جنگ اما باتمام اینها چیزی که مهم است آمادگی کامل وهمه جانبه برای ارائه پاسخی کوبنده به یانکیها وصحیونیستهای نظرتنگ وبدنیت است درصورت جسارت آنها برای ماجراجوئی بااحترام مجدد برای تمام نظرات به استثنای نظر us army
  • ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    بمیریم یا نمیریم، پیروزیم.
  • ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    دیگه باید واستاد تا آقا بیاد.
  • علی ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    بپا انگشت شصت پات نره تو چشمت...
  • علی ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    پاشو مدرسه ات دیر شد...
  • سرباز ایرانی ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    آی خدا چه حالی میده وقتی امریکا غلط اضافی بکنه... 5 تا شهاب 3 بفرستی تل آویو.... جواب آمریکائیهای خونخوار را باید اینگونه داد... اول نابودی اسرائیل بعد بسم الله بریم سراغ تار و مار آمریکائیها... وقتی حرمت مرز ایران شکسته شد ما دیگه شرق و غرب نمیشناسیم.... آمریکا مطمئن باشه که اول اسرائیل رو نابود میکنیم بعد تمام پایگاههاش در منطقه رو میزنیم... یا حسین مظلوم(ع)
  • علی ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    اون عراق بود این آمریکا.هشت سال کمر کجا رو شکوندیم؟کمر خودمون شکست فقط.میلیاردها دلار هزینه و نیم میلیون کشته و زخمی و شهرهای ویران شده به این میگی چی؟جنگ ایران و عراق از دو جنگ جهانی طولانی تر بود.از خواب پاشید لطفا.
  • علی ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    خودتم اعتراف میکنی تروریستی!
  • مهدی حمزه ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    همتها باکریها کشوریها شیرودیها دورانها کاظمیها .....تکرار خواهند شد اگر جنگ شود به عشق رهبری می جنگیم ولی تن به ذلت نخواهیم داد.
  • ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    هر دقیقه یه ماهواره میزنیم. پالایشگاه ها و بنادر صادرات نفت عربستان رو بزنیم کار اقتصاد دنیا تمومه. ... و دیگر هیچ
  • علی ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    0 0
    غرق کردن ناوهای آمریکایی وسط اقیانوس به مضحکی همون بالا رفتن از درخت وسط دریاست!اونم میزنه هر چه داریم و نداریم میفرسته هوا مجبوره مجبور یعنی نمیفهمی؟
  • علی ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    0 0
    عزیزم همین ایران از اسراییل موشک خرید تو طول جنگ سند میخواهی؟کمکهای اسراییل به ایران در طول جنگ رو تو گوگل سرچ کن.
  • علی ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    0 0
    دوتا بمب همین چند وقت منفجر کردند ایران جرات نمیکنه بگه کاره اسراییل بود!!!میگه بمبه از دست بسیجیها افتاده رو پای فرمانده!!کجای کاری؟!
  • علی ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    0 0
    به 32 سال تحریم و زدن هوائیمای مسافری ایران رو هوا و ماجرای طبس و داغون شدن صنعت و اقتصاد ایران میگی هیچ غلطی؟خیلی خوابی تو!
  • علی ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    0 0
    کاملا با جناب صنعتگر موافقم.من به عنوان یک ایرانی جنگ نمیخواهم.
  • علی ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    0 0
    اگر فکر میکنی اون مردم هنوز همون مردم هستند پس بدون سخت در اشتباهی.
  • علی ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    0 0
    دقیقا!
  • amin3271 ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    0 0
    ما منتظر ظهورآقاییم نه منتظر آمدن ایشان. مگه ایشان کجا رفته که باید بیاد. اگه قراره کسی بیاد اون ماهاییم که باید به خودمون بیایم تا زمینه برای ظهور فراهم شود. به قول شهید آوینی که میگفت: فکر ما این است که شهدا رفته اند و ما مانده ایم اما حقیقت آنست که شهدا مانده اند و زمانه ما را باخود برده است. حالا ما رو زمانه با خود برده و فقط برای ظهور میگیم آقابیا آقابیا
  • ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    0 0
    اون موقع هم ایران همچین تنها نبود. ماجرای ایران کنترا رو میدونی؟
  • ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    0 0
    مثل ژاپن. هفت سال بعد از بمباران اتمی آمریکا و بعد از اشغال ، شد هم پیمان آمریکا و در دهه 80 رشد اقتصادی 20% رو تجربه کردن.
  • حسنی ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    0 0
    از نظر نیروی رزمی ما 1/100 امریکا ها که 1/100000000000 هم نیستیم مگر فقط توی حملات انتحاری
  • رضا ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    0 0
    آقا به خدا من موندم که چرا همه به اسم ناشناس کامنت میزارن .... ولی خوب نترسین من خودم کونگفو کارم و یه تنه یه گردان آمریکایی رو حریفم تازه با دست خالی . اگه یه یوزی هم بدهند دستم که دیگه هیچی... میشم بلای جون کلهم اجمعین آمریکاییها..... متنفرم از کسی که حتی فکر حمله به به ایران به مخیله اش خطور کنه!!
  • احمد.ش ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    0 0
    داداش من هر چقدر اسرائیل غاصب که ارتش شکست ناپذیر نام داشت از پس چند هزار نیروی به قول اونا شبه نظامی حماس و حزب الله در اراضی محدودی که کن فیکون کردن اون دوجا (غزه و لبنان) با سلاح های متعارف امکانپذیر بود موفق شدن، در انهدام سرزمین بزرگی ایران که چندین هزار برابر غزه و لبنان مساحت داره به قول شما با سلاح غیر متعارف، موفق میشن. یه کم از کارتونی فکر کردن خارج شو داداش من. هشت سال دنیا با این مملکت به رهبری امریکا و با مجری گری سگ هاری مثل صدام جنگیدن و هیچ غلطی نتونستن بکنن. اونم تو اون شرایط سخت که ما هیچی نداشتیم. این رو هم بدون که هر جنگی، هم زدن داره هم خوردن. قرار نیست همش امریکایی ها بتونن بزنن و یا اینکه ما. اونی که آخرش موفق میشه رو میگن پیروز. بد نیست، تاریخ رو در جنگ ویتنام مرور کنید.
  • سرباز حضرت ماه ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    0 0
    تا کی کاسه لیسی امریکا ؟وضع عراقو ببینید عبرت بگیرید
  • ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    0 0
    کوچولو امریکا اگه میتونست موشک تو اشیانه منهدم کنه تو جنگ 33 روزه با موشک های دست دست ساز حزب الله این کار میکرد از خواب بیدار شو میترسم اخر خدا به خاطر شما جماعت ناشکر و نمک نشناس یه عذابی رو بر ما نازل کنه و چه بسا اگه خوبان نبودند این کارو تا حالا کرده بود
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    0 0
    تا زمانی که ملت ما پشت سر رهبری باشن و گوش به فرمان رهبری باشند هیچ خطری ما رو تهدید نخواهد کرد و کسی جرات حمله به ما رو نخواهد داشت اما امان از ان روزی که تفرقه و عدم اطاعت از رهبر پیش بیاید
  • ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    0 0
    اقای ای کیو ایشون نگفته من رو ایران رو پرستش میکنم وای بر تو که نصفی از ایمان رو به جهالیت فروختی {وطن پرستی نصفی از ایمان هست}
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    0 0
    لاحول ولا قوه الا بالله العلی العظیم
  • هیچکس ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    0 0
    تنها جهل ونادونی بزرگترین دشمن هر کس است نه آمریکا و....
  • سرباز نیروی هوایی ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    0 0
    عزیزان ملت ما جز اندکی ازشون تن به ذلت نمیدن.خاک ایران یه خاصیت عجیب داره که نمیزاره بریم زیر ذلت به همین واسطه مردم ما ترسو نیستن اون آقایی که میگه چرا جنگ ایران 8 سال طول کشید بره ببینه دست خالی چطور عراقو با جان فشانی ترکوندیم.هنوز هستن سربازان متعصبی که اگه کوچکترین تجاوزی به حریم ایران بشه جونشونو بگیرن کف دستشون تا از خاک وطن حفظ و حراست کنن.مسل ان که شمام از زیر ساختای نظامی ایران زیاد خبر ندارین......
  • حسین ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    0 0
    و تو هم جاهلی و هم نادان که آمریکا شیطان بزرگ رو دشمن به حساب نمیاری
  • ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    0 0
    به قولی سگ کشی را میندازیم
  • حسین ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    0 0
    در هر صورت ما پیروزیم درست به مانند امام حسین زیر بار ذلت نرفت و تا قیام و قیامت پیروز و سر فراز باقی موند
  • محمد ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    0 0
    خدا امام را رحمت کند فرموده امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند والسلام
  • ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    0 0
    خدا شفا بده یوزی!!! گونگفوکار هم که هستی یوزی سلاح جنگ شهریه و مطمئن باش با یوزی حریف یه آمرکایی هم نمیشی فقط میتونی قلقلکشون بدی
  • کیوان ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    0 0
    این آمریکا عجب خفن ، همه جا هست... ولی عوضش خدا با ماست دعای کوروش پشت سربازان ماست و هنوز بوی خمینی در هواپیچیده است... چه باکی وقتی خون آماده فدا شدن است برای خدا و ایران ...
  • amin3271 ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    0 0
    هیچ آدم عاقلی از جنگ خوشحال نمیشه اما شهید آوینی میگفت وقتی شیپور جنگ نواخته می شود مرد از نامرد شناخته می شود. بخاطر اینه که بعضی ها از جنگ میترسند چون میترسند نامردیشان برای همه مشخص بشه!!
  • رامين ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    0 0
    آمريكا فرغوني چنده ؟ ببين جنگ يه معادله ست... بايد ساختش بعد حلش كرد . آمريكا برا حمله به ايران اول بايد حزب الله رو نابود ميكرد ( تو 2006 اقدام كرد ولي نتونست ) بعد بياد سراغ ايران......... اگه حزب الله رو ميزد ميتونست فكر حمله به ايران و تو ذهنش بگنجونه .... چون با وجود حزب الله به محض حمله به ايران اسرائيل ......پر ....پس وجود حزب الله لبنان نقطه اتكاي ايران در برابر آمريكا ست ........... ...........حالا مفهميم امام چه فكر روشني داشت كه دستور تشكيل حزب الله رو داده بو د ... واقعا اون مرد كي بود؟؟؟ اصلي ترين دليل حمايت ايران از لبنان همينه برادرا ..... حالا چند تا جوون كه رسانه هاي غربي بهشون تجاوز كردن و بهشون ميخندن ميان تو خيابوناي تهران شعار نه غزه نه لبنان سر ميدن ........ آخه دادا مگه اونا راحتي تو رو ميخوان ......... تف به روي انگليس اه اه اه اه از خوك نجس تره .............. ديدين چه طور يه دختره عراقي رو تجاوز 8 نفري كردن ....... ميخايين سر ايراني جماعت سر ناموس ما سر خواهر ما سر عشقاي هم اين بلا رو بيارن ................ به خدا آمريكا و همدساشو رو ايران با شروع جنگ منفجر ميكنه ... اسراييل ماله دقيقه اولشه ................
  • ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    0 0
    اگه ایران به پایگاه های آمریکا در این کشورها حمله کنه یه جورایی به این کشورها هم اعلام جنگ داده!!!
  • محسن ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    0 0
    اولا کشور ایران ،نه رژیم ایران ما اگه ذره ذره هم بشیم با افتخار میمیریم حالا اگه رژیم آمریکا جرات داره حمله کنه
  • ben ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    0 0
    باسلام من یکی از ازادگان دوران جنگم با توجه به اینکه در ان دوران خیلی زجردیده ام ولی با اغاز جنگ از جان دل جهت جنگیدن برای دفاع به جبهه میروم مگه ما چقدر دراین دنیا عمر میکنیم که یکعده امریکای یا عرب یا اروپائی کشور مارا تسخیر کنند وبه نوامیس ما تعرض نمایند اگر ما از کشورمان دفاع نمیکردیم از مخالفها سوال دارم چند تا از بچه های شهردیار ما پدرشا ن عرب بودند به این فکر کردید انوقت دوست داشتی مثلا امریکائیها کشور مارا فتح کنند وداداش یا خواهرتان نیم ایرانی ونیم امیرکائی باشند مگر این کاررا در عراق یا کشورهای دیگر نکردند عموجان اونا دلشون به حال ما نمی سوزه فکر خودتون وکشور باشید وگول تبلیغات انهارا نخورید انها به مردم خودشون رحم نمی کنند انتظار دارید به مردم کشور ما رحم کنند میدانید چند تا از پسر بچه های ودختر بچه های عراق افغانستان و....... را تابه حال جهت کسافت خانه هایشان ربوده اند می دانید چند هزار از نوامیس کشورهای که امریکا دایعه ازادیشان را دارد درزندانها یش شکنجه جنسی می نماید پس به فکر خواهر مادر وبرادرانتان باشید
  • سمین ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    0 0
    دین ناموسه!!؟؟ پس آنوقت تقیه چیه!؟!؟
  • ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    0 0
    ما هم که تا دلت بخواهد موشک داریم!! بنده خدا آخر جنگ ملت میگفتند: "موشک جواب موشک"!! ولی چون ته کشیده بود صلح کردیم!! زیاد نگران نباشید! علاوه بر قیام حسینی، صلح حسنی هم داریم!!
  • ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    0 0
    یادتان رفته چطور ظرف همان روزهای ابتدایی جنگ تمام پایگاههای عراق را با خاک یکسان کردیم!!؟؟ صدام بدبخت دیگه تا آخر جنگ نتوانست حتی یک هواپیما به ایران بفرسته!! تازه اون فقط 1کشور فسقلی بود!! اینها که دیگه هیچند!!
  • سمین ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    0 0
    یدا... فوق ایدیهم
  • kobra ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    0 0
    علاوه بر موشک . هزاران مین دریایی ایران در خلیج فارس و دریای عمان و اقیانوس هند قیمت نفت را به بیش از 1000 دلار میرسانند .اقتصاداروپا ورشکست میشود و توانایی دفاع از اسراییل را از دست میدهد نهایتا اسراییل بین لبنان سوریه و مصر تقسیم میشود.
  • ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    0 0
    داش علی! بلخره جنگ جنگه. حلوا خیرات نمیکنن. و احتمالا شما میدونی که هزینش هم یک طرفه نیست. دقت داشته باش که هشت سال جنگیدن با اون امکانات و شرایط در برابر یک ارتش "اعتلافی" که میگفت:(فتح تهران در 24 ساعت) یعنی کمر شکوندن. توی این زمان هم میدونی که آمریکا و اروپا شرایط چنین هزینه کردنی رو ندارن. و این در حالیه که ما میگیم :"هیهات منا الذله" البته زمان 8سال دفاع مقدس هم خیلی ها بودن که جونشونو ورداشتن در رفتن و بعدا اومدن با 2متر و نیم زبون! شمام میتونی از همین الان در ری! نون خور کمتر، زندگی بهتر!!
  • مهدی ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    0 0
    چه بسا گروهی اندک بر گروهی کثیر غلبه کند به اذن خدا (قرآن کریم)
  • ناشناس ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    0 0
    خیلی باحال بود
  • علی ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    0 0
    ایران شهاب میزنه تل آویو(به فرض اینکه برسه و تو راه نزنندش) اونها هم کروز میزنند تهران!
  • AFG ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    0 0
    وقتی که توپ افتادوسط میدان اون موقع معلوم میشه کی بزی کنه؟؟دوطرف ادعانکنند؟هه
  • علی ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    0 0
    بله آدم عاقل میترسه نه شماد برادر!
  • محمود ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    0 0
    هر چند قدرت و پیشرفت های ایران در زمینه موشکی قابل تقدیر و تا حدی قابل اطمینان هست ولی با وجود تحریم های فرهنگی و اقتصادی و اخیرا تحریم بانک مرکزی نیاز به جنگ نیست. بهتره مسولین بیشتر فکر کنن و اینقدر تن پرور نباشن.
  • ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
    1 0
    ما بجنگیم و آقازاده ها ونور چشمی ها پولهارو پارو کنن و برن خارج مدرک بگیرن بیان .....
  • یوسف ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
    0 0
    علی آقا اگه فکر می کنی همه مردم مثل خودتون هستن سخت در اشتباهی
  • واعدوا الهم ما استطعتم من قوه ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
    0 0
    جواب جواب موشک.جنگ جنگ تا رفع فتنه.
  • محسن ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
    0 0
    ما صحبت از جنگ نميكنيم ما صحبت از دفاع از ايران اسلامي ميكنيم
  • محسن ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
    0 0
    هشت سال جنگو چطور كش داديم يعني منظورت اينه كه زود تسليم ميشديم؟ اون سفارت ها هم ميموندن كه به خراب كاريهاشون و جاسوسي تويه ايران ادامه بدن.اگكسي تويه خونه شما دوربين كار بزاره چكار ميكني. تورم و بيكاري و فقر و فساد هم مشكلاته داخليه كه مسئولين بايد حلش كنن. عرب ها هم همين فكرارو ميكردن كه تا الان تويه سرشون ميزدن الان تازه دارن بيدار ميشن
  • محسن ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
    0 0
    ببينيد اگه امريكا هر لحظه مطمئن باشه كه اگه به ايران حمله كنه ميتونه موفق بشه لنگش نميكنه.چون ايران همه برنامه هاشونو زده به هم.
  • محسن ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
    0 1
    مطمئني ته مهماتمون در اومده.ببين با اين مطالبي كه ميگي معلومه ادمي هستي سرشار از بصيرت. مرد حسابي الان دنيا به قدرت ايران پي برده اون وقت تو ميگي ترقه. 4 تا با اين فكر ويه ايران باشن اگ امريكا خواست مملكتو تحويلش ميدن كه يه وقت به زحمت نيفتن. اون وقته كه خواهرو برادرا امريكايي اوروپايي و حتي عرب گيرتون مياد. واقعا دلم ميسوزه. پدره من رفت كه ايرانه اسلامي سرپا بمونه بهمنهم گفت كه اگه لازم شد تو هم بايد جونتو بزاري وسط براي اين نظام
  • محسن ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
    0 0
    ما با كسي سر جنگ نداريم.اونا گير دادن ماصحبته دفاع در برابر تجاوز داريم. اخه رابطه بهينه .الان همه فقط بهفكر خودشونكسي به فكر رابطه بهينه با ما نيستچون خيلي ها نوكر غربن
  • ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
    0 0
    مث اينكه شما فقط به يه چيز فكر مي كني و فكر و ذكرت تو همه خطوط نوشته ات همونيه كه شب و روز بهش فكر مي كني. نه جونم اونا اگه به خاطر اين چيزا بخوان بيان كه تو هفت گوشه دنيا براشون مهياست. يه كم طرز فكرتو عمقي تر بكن.
  • ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
    0 0
    موافقم. فقط گفته ميشه پايگاه هاي امريكا تو عراق و پاكستان و افغانستان و تركيه و ... پس خود اون كشورها چي ميشن. نكنه فكر كردين مث چغندر وايميستن نيگاه مي كنن؟
  • ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
    0 0
    دادا همين الان همين جا تجاوز گروهي از 8 نفر به بالا هم ميكنن. هيچ اتفاقي هم نمي افته. پس لااقل اين هدفت نباشه چون تا الان اصلا نتونستي و نخواستي بهش برسي
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
    0 0
    آي گل گفتي
  • ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
    0 0
    هر وقت آمريكا غلط اضافي كرد بهش مي گيم يه كم دست نگهداره (سيستم رو pause مي كنيم) بعد ميريم اسرائيل رو مي زنيم (در اينجا اسرائيل هنگ كرده و هيچ عكس العملي نميتونه نشون بده). بعدش كه اون محو شد برمي گرديم، سيستم رو Run مي كنيم و همه ي آمريكا و پايگاه هاشو تو كشورهاي منطقه مي زنيم (در اينجا هم امريكا و كشورهاي منطقه و ساير كشورهاي جهان هنگ كرده اند). آره اگه سيستم اين قابليتهايي كه گفتم رو داشته باشه، معلومه كه: مييييتووووونييييم (بدون اينكه از دماغ يه نفر هم خون بياد)
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
    0 0
    لايك
  • خواننده ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
    0 0
    مطلب شما خيلي با حال و متفكرانه مي باشد
  • مریم ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
    0 0
    من از جنگ خوشم نمیادومیترسم. هرچه قدر هم جنگ کوچیک باشه ولی تا سالهای سال عواقب داره.خدا برا هیچ کشوری نخواد. امریکا حمله کنه بیچاره میشیم همه
  • kms ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
    0 0
    خدا در قرآن می گوید: «و ما رمیت اذ رمیت و لکن الله رمی…» «ای پیامبر، کفار با دست تو کشته نشدند بلکه این خدا بود که این کفار را کشت». … الیس الله بکاف عبده … (آیا خداوند در یاری کردن بندگانش کفایت نمی کند؟)
  • منصور ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
    1 0
    اون زمان که ایران بدجور تلفات و خسارت در جنگ تحمیلی با عراق داد خیلی گذشته و اون موقع فرق میکرد اول اینکه اون موقع اول انقلاب بود و ارتش از هم پاشید و رده ی سرهنگ به بالا از کشور متواری شده و راهی ارتش آمریکا شدند درضمن الان 25 سال میگذره و ارتش ایران بسیار مجهز شده و پیشرفت کرده
  • 00720 ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
    0 0
    تازنده ایم رزمندهای این کشوریم.
  • حسن ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
    0 0
    ببین آقا پسر یا دختر خانم، من نمیدونم تو کی هستی اصلا فکر نکنم کسی هستی! ما آریایی هستیم و یه زمانی ابرقدرت بودیم و به هیچ بی سرو پایی باج نمیدادیم، پس اگه بخوایم ،بازم میتونیم ابرقدرت باشیم (البته الان کمتر از ابرقدرتم نیستیم)، همین که آمریکا با این همه پایگاه جرات حمله به ایران رو نداره واسه تو و امثال تو کافیه.
  • آریایی ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
    0 0
    ببخشید علی آقا نکنه شما انتظار داشتید ما به صدام میگفتیم :بفرما این خاک و اینم وطن ما، همش مال شما. در ضمن صدام هیچ وقت تنهایی جرات حمله نداشت پس مطمئنا آمریکا و انگلیس پشتش بودن. شما هم بهتره از کسی که اسمش روته الگوبرداری کنی یعنی به ظالم و ستمگر جماعت باج نده!!!
  • کورش ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
    0 0
    ما ایرانی هستیم که درهشت سال دفاع مقدس خودرانشان دادیم اینبار هم خودمان رانشان میدهیم با ذکر یاحسین (ع)
  • SAK ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
    0 0
    امریکا هی میگه می خواد حمله کنه برای حملش هم امروز فردا میکنه با تشکر
  • ابوالفضل ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
    0 0
    سلام به همه من فقط میخوام بگم سیاست و جنگ خیلی پیچیدست اولا غربی ها بچه که نیستن که با حرفای ایران عزیزمان احساساتی بشن و چون ما اینقدر فوش میدیمو میگیم اگه میتونست کاری میکرد بخوان جنگ راه بدازن که الان آمریکایی نبود من عاشق وطنمم و نمیخوام از غرب دفاع کنم ولی همیشه باید واقع بین بود به نظر من اگه رو حساب این که ما رشادت طلبیم بخوایم بجنگیم که نمیشه خودتون میگین که آمریکا این همه جنگ شروع کرده و ما هیچی فکر نمیکنین هر کشوری بود تا حالا استاد شده بود بهد میگین غرب تو جنگاش شکست خورده این ظاهر داستان در باطنش که ما نمیبینیم از همه پیروزترن و دارن سرمایه ملتهارو میخورن و کم کم ایمان مردمم میدزدن پس اونا شکست نمیخورن یعنی هیچوقت شکستو قبول نمیکنن این قدر احساساتی نباشین و دعوا نکنین چون خدا نکرده اگه جنگ بشه ایران عزیزمون به همه احتیاج داره هم اون برادر بسیجیمون هم اون بچه رپی مو سیخ سیخی غربی به گفته امام باید متحد باشین تا ایرانو سربلند نگه داریم به امید روزی که هم ایران سربلند تر از همیشه باشه هم مردممون
  • آتش ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    0 0
    تا آخر جنگ عراق خمله هوایی نکرد؟!
  • آتش ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    0 0
    تو آذر بایجان ندارن.ماله اسراییله
  • احسان ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    0 0
    سلاااااااااااااام اقا مگه سپاه قدس بیکاره که هر کی از راه رسید به ایران یه لگد بزنه اوا برید در مورد سپاه قدس تحقیق کنید بعد بییاید حرف از قدرت امریک بزنیم راسنی ما ونزویلا رو داریم لبنان داریم روسیه رو داریم
  • داش ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    0 0
    داداش ما هم یه چیزهایی داریم ولی رو نمیکنیم دشمن از همینها میترسه وگرنه تا الان دخلمونو اورده بود
  • 007جیمز باند ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    0 0
    فقط این از دستم میاد که بگم (آمریکا هیچ غلطی نمیکند) درود بر ایران وشهیدان دلاور8سال دفاع مقدس درووود خداوند...!
  • ENSAN ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    همه اینها را درست فرض میکنیم .فقط یک سوال از خودتون بپرسین به چه دلیل ما که با آمریکایی ها یکی بودیم و آنها بدون بایگاه در ایران این همه از ایران حمایت میکردن چی شد و به چه دلیل به این وضعیت رسیدیم ( روسیه که از استعمارگر های اولیه ایران بوده و هنوز هم هست حرفی ازش نیست) دوم تکنولوژی های جدیدی که نیاز نیست حتی آمریکایی ها از خونشون هم تکون بخورن و همه موشک های ما رو از کار بندازن چی می شود مانند HARRP و خیلی چیز های دیگه ما اکثر وسایلی که داریم استفاده میکنیم از تکنولوژی نظامی امریکا و شوروی سابق بوده که قدیمی شده و یه عنوان یه محصول غیره نظامی فرستادن بیرون آخه چرا این همه احمق هستین بجای حرف از رابطه با آمریکا همش دنبال یه دریچه برای زربه زدن به آمریکا هستین آمریکا سرزمین مهاجر نشین است و وقتی میگی مرگ ب آمریکا یعنی به تمام اقوام دنیا داری توهین میکنی در دین اسلام توهین حرام است و آمریکایی ها مسیحی هستند نه لاییک که بعضی از روایات که میکن برای لایک ها است مسیح پیامبر خداوند است .
  • ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    جميعا خسته نباشيد.
  • مهرداد ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    آقایون محترم، بنده هم سنم اجازه می ده و هم تجربم. کل کلتون اینجا برای چیه؟ یکی می گه ما آمریکا رو می زنیم، اون یکی می گه آمریکا مارو میزنه! اصلاً می دونین جنگ چیه و یعنی چی؟ هیچ از ابعاد ویرانگر جنگ خبر دالرین؟ معلومه که نه! ما چه بکشیم و چه کشته بشیم باختیم. چرا حرمت خون انسان رو در دینمون فراموش کردیم؟ شیعه به این می باله که دین کامله! یادمون رفته حضرت علی (ع) رو؟ امام حسن (ع) رو چی؟ بقیه امامامون رو که با مظلومیت و صلحشون در تاریخ موندگار شدند. اگر امام حسین (ع) جنگیدن، فقط می خواستن نشون بدن بی معرفتی و ترسویی چه عاقبتی داره که تا ابلآن می بینیم عراق و مردم بدبختش پا نمی گیرن. یادمون نره، امام حسین (ع) رو منتظرانش کشتند!! ما انقلاب کردیم تا سرنوشتمونو خودمون در یک کشور اسلامی تعیین کنیم و به کشورای دیگه باج ندیم. اما متاسفانه امروزه روز فقط چون بدنبال جنگ و اینجور چیزا بودیم مجبوریم به چین و روسیه و دیگران خراج بدیم. بیایین بجای مخالفت با یکدیگر، خرد جمعی و نفع جمعی رو در پیش بگیریم. نه ما از کسی می ترسیم و نه قراره کسی از ما بترسه. با گفتمان علوی و فرهنگ غنی پارسیمون کاری رو بکنیم که کسی جرات اینو بخودش نده که به ایران توهین کنه. کل دنیا رو می تونیم با خودمون همراه کنیم. منتها مثل اینکه متاسفانه سود برخی در این درگیری هاست و مردم بیچارمون در حال دست و پا زدن در گردابین که تمام سودش به نفع غیر خیرخواهان ایرانه. شما رو بخدا بیاین با هم باشیم.
  • ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    0 0
    اگه این امکانات مال ایران بود الان کل کهکشان راه شیری رو تسخیر میکرد اونا واقعا ترسو هستن
  • مجتبی ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    0 0
    امریکا از موشک های ایران نمیترسه از جوونای ایران میترسه که اگه پای دفاع از ایران_ اسلام و ناموس باشه بمب اتم حالیشون نیست
  • ناشناس11 ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    0 0
    امریکا .اسرائیل .و متحدان ان هیچ غلطی نمی کنند.
  • فدایی رهبر ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    0 0
    اره جون خودت سپاه وارتش وایستادن تا اون بیاد بمب اتم بزنه تو تهران
  • خانم شیرزاد ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    0 0
    واقعا بله !!!!!!!!!
  • فدایی رهبر ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    0 0
    اگر مقام معظم رهبری دستور دهد جنگ هم میکنیم انشا الله
  • فدایی رهبر ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    0 0
    قابل توجه بعضیا آمریکا الان 35 ساله که میگه من میخوام حمله کنم پس اگر اینجور بود ما الان باید بنزین 10000000000000 تومانی مزدیم
  • فدایی رهبر ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    0 0
    شما کی باشی ؟؟؟؟؟؟؟ به قول معروف گنجیشک جیه که کلش باشه.
  • فدایی رهبر ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    0 0
    ما رو در روشون وایمیستیم خنجر از پشت نمی زنیم .
  • فدایی رهبر ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    0 0
    یک سوال از اقا امین داشتم زیر دریایی های اسراءیل میتونن زید خاک هم بره آخه تو تهرون دریا یی ما نمی بینیم . اونی که زن و بچه رو داده ازشون هم مراقبت میکنه .
  • حسین ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    اگر آمریکا قدرت حمله به ایران رو داشت از این کار دریغ نمی کرد
  • نوکر امام حسین ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    1 0
    بچه ها نگاهتون به ولی فقیه باشه.نه یک قدم جلوتر و نه حتی یک قدم عقب تر.خیالتون راحت اونام هیچ غلطی نکردن ،نمیکنن،نخواهند کرد.تا حالا خیلی از این زرا زدن و بازم میزنن.به امید خدا و با دعای حضرت زهرا و امام حسین و با توجهات امام زمان و با پشتیبانی امام رضا و با ذکر یا حیدر کرار که وقتی نامش رو میبردند دشمن به لرزه می افتاد و پراکنده میشد میریم جلو....................
  • ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    اگه میخوان حمله نکنیم پایگاه های امریکا رو از تو کشورشون جمع کنن..این قدر خود باخته نباشین
  • ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    هموطنان ایرانی عزیز سابقه آمریکا رو یه بررسی بکنید ببینید تو این چند دهه اخیر با ایران چه رفتاری داشته..دوستی بوده یا دشمنی
  • ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    مسولین جمهوری اسلامی ایران گفته اند که ما هیچ وقت آغاز کننده جنگ نیستم..این آمادگی این موشک ها برای دفاع است.
  • ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    هواپیما نیازمند فرودگاه و تجهیزات دقیق هست وقتی که پایگاه امریکا با 10 موشک منهدم بشه جمع کردن و موقعیت یابی دوباره برای هواپیماهاشون مدت ها طول میکشه و برای مدتی زمین گیر میشن
  • سيامك ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    0 1
    دوست عزيز حتمآ اف 35 هم نيازمند فردگاهه..... اونام وايميستند موشكهاي ما بخوره بهشمن.اصلآ ديدي چند تا پايگاه هستش.ايران چند تا پايگاه داره.پس بهتره اصلآ فكر جنگ نباشيم.كلآ بيخيال اين نيز بگزرد.
  • سید حسین ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    1 0
    عزیزم همیشه کشورت کم نبین ایران هم قدرت داره
  • ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    0 0
    موافقم
  • محمد ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    0 1
    نباید دشمن رو دست کم گرفت یادتون باشه امریکا خودش تنهایی دست ب اقدام نظامی نمی زنه ....امریکایی ها در جنگ تنها نیستن هم پیمانشان مثل ترکیه . عربستان . پاکستان .و.... بعدشم ما بر فرض مثال پایگاه رو زدیم فک کردید اونا همینجور میشینن ....اگه ب اونجا کار بکشه ...داعش هم ب ایران حنله میکنه .ی حمله همجانبه از سوی امریکا و هم پیمانش ....ی طرف ترکیه .عربستان . پاکستان و داعش هم از افغانستان و عراق هواستون رو جمع کنید نباید دشمن رو ساده گرفت .... اگه اونا تا حالا حمله نکردن ...صبر کردن تا ی تغییراتی در ایران بوجود بیاد بعد ....حمله کنن .
  • ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    شماها همه راست میگین و حق دارین ولی به لطف خدا ما همه ایرانی هستیم و با غیرت تا اخرین قطره خونمون از ناموس وطن دفاع میکنیم خدا بزرگه
  • مسلمان ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    به نام ... باسلام ... امکانش هست منابع خبریتون رو ذکر کنید؟. سپاسگزارم.
  • حسن ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    1 1
    شکست خواهیم خورد
  • ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    بعضی ها با گوش کر و چشم بسته و از روی جهل نظر میدهند..ما قصد دفاع داریم و نه جنگ..اگر خفه بشویم و پاسخ تهدید را ندهیم خفه میشویم پاسخ تهدید و رزمایش نشانه بازدارندگی است..ما در مقابل آمریکا خدا را داریم وآمریکا از خدا قدرتمندتر نیست و ما با توکل به خدا در مقابل کشور کفر و نفاق یعنی آمریکا می ایستیم..سی و چند سال است آمریکا میخواهد ما رو نابود بکند..اول انقلاب کجا بودیم امروز کجا هستیم..منکر مشگلات نیستیم ولی برای حل مشگلات باید تلاش کنیم..زشته برای ما هشت سال جنگیدیم 200هزار شهید حالا تسلیم شویم..دشمن از ترس و جهل و نادانی و دو دستگی ما امیدوار میشود..نکنیم این کارها رو
  • عرفان ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    0 0
    قطعا پایگاه های نظامی امریکا نابود میشن ولی نه همشون شاید تعداد اندکی باقی بمونن و طی حمله دوم نابود بشن ولی اگر با چشم باز ببینیم ان ها هم ضربه سنگینی میتونن به ما وارد کنن در کل دو سر باخته رخ نده بهتره
  • مهران ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    امیدوار هستیم جنگی رخ نده اما اگه رخ داد با هر وسیله ای باید از کشور دفاع کرد .پس بهتره ایران عزیز وسایل دفاعی خودشو داشته باشه . درضمن جنگ هایی که بحثش هست جنگ ایران عراق نیست اینبار با تکنولوژی میجنگیم حالا هرچقدر تکنولوژی بیشتر هر سمت از طرفین داشته باشن قطعا جنگ او پیروز میشه البته عوامل الهی قطعا بی تردید نیستن . اما باید تلاش کرد که دفاع مستحکمی از هر لحاظ داشته باشیم از حنله نظامی تا تهاجم فرهنگی که تخریب هزار برابر جنگ داره .خدارو شکر مردم دولت به خصوص رهبر اگاه عالم و باهوشی داریم .خدا رو هزاران بار شک
  • خودرو IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
    0 0
    عالی
  • رضا IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    0 0
    بایدآرامش راازامریکایی هاگرفت باید خواب راازچشمان امریکای پیرگرفت انشالله
  • داریوش IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    0 0
    شما باید افراد نظامی خود را در میان بی خانمانان آمریکایی با جابه‌جایی ایرانی با بی‌خانمان‌ها عوض کنید واین ارتش سری به عنوان گدا به آنها پول برسانید که آنها از اسلحه فروشی های آمریکا مسلح شوند به آمریکا باید در خود آمریکا جنگید
  • IR ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    0 0
    ایران خط قرمزه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس