کد خبر 1597018
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۵

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی نواصولگرا نوشت:

فروپاشی تصویر تمدن غرب در ماجرای این روزهای فلسطین

اعتراضات دانشگاه‌های آمریکا علیه نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه به نقاط جالبی رسیده است. تحصن در دانشگاه کلمبیا باعث شده تا انواع رفتارهای پلیسی و خشونت‌آمیز علیه دانشجویان صورت گیرد. ورود پلیس به محیط دانشگاه، تعطیلی کلاس‌ها، اخراج برخی اساتید، دستگیری دانشجویان و تهدید آنان به برخورد سخت‌تر از جمله مواردی است که سابقا علیه ایران به عنوان نمادی از ضددموکراسی بودن نظام اسلامی استفاده می‌شد و حالا در مقابل چشم همگان در آمریکا رخ می‌دهد. در آخرین مورد هم کنگره برای تغییر وضعیت دانشگاه‌های پرشمار آمریکا که وارد اعتراضات شده‌اند، ورود کرده و درخواست تغییر روسای برخی از آنان را مطرح کرده است. ثروتمندان صهیونیست هم کمک‌های مالی خود را متوقف کردند تا شاید بتوانند وضعیت را نه از کف دانشگاه که با زور پول کنترل کنند.

تشت رسوایی غرب در قضیه‌ی حقوق بشر با کشته شدن ۳۴ هزار انسان بی‌گناه که حدود ۱۵ هزار نفر آن کودک بودند، هم افتاده. تمام شعارهایی که کشورهای ضدغربی را با آنها تحت فشار قرار می‌دادند، حالا تمسخرآمیز شده است. گرچه همان زمان هم مشخص بود که این شعارها توخالی است اما امروز همه دنیا به وضوح می‌فهمد که قضیه چیست؟ فاجعه گورهای دسته‌جمعی در مقابل بیمارستان‌های سوخته، هر وجدان خاموشی را بیدار می‌کند اما انگار غربیان قصدی برای بیدار شدن ندارند و برایشان حفاظت از صهیونیست‌های غاصب از هر چیزی مهمتر است.

یکی دیگر از شعارهای معمول غربیان، آزادی بیان و جریان آزاد اطلاعات بود که پس از سخنان مالک تلگرام، مشخص شد آن هم دروغی بیش نیست. الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی و بزرگترین کمپانی‌های اینترنتی و فناوری جهان طوری طراحی شده‌اند تا اخبار را به صورت سانسور شده به دست مخاطبین به ویژه در غرب برسانند. یعنی برعکس ایران که یک جریان به شدت قوی، هر خبر کوچک ضد جمهوری اسلامی را از طرق مختلف به مخاطب داخلی می‌رساند، در آمریکا هیچ جریان ضدسیستمی امکان رشد و نمو ندارد و در لابه‌لای جریان فناورانه به انحای مختلف سرکوب می‌شود.

اینها یعنی تمدن غرب، بیش از هر زمانی توخالی و بی‌معنی شده است و دیگر نمی‌تواند هسته اصلی فکری خود را حتی در عرصه رسانه تداوم ببخشد. ما در میانه‌ی مسیری از گذر از تمدن غرب هستیم؛ همان تمدنی که قرار بود تمام کشورهای در حال توسعه در گذر برای رسیدن به آن باشند. مهم آن است که این وجوه فکری، تمدنی و فلسفی را بیش از هر زمان دیگر، سردست بگیریم و متفکرین غربی را زیر سوال ببریم. چارچوب واقعیت، شرایط را برای پرسشگری از غرب مهیا ساخته تا جاییکه هابرماس هم دیگر سکوت را بر فلسفه‌بافی صهیونیست‌پسند ترجیح می‌دهد. امروز، زمان پاسخگو کردن تمدن مدرن غربی است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
    1 0
    راست میگی واقعا
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
      0 0
      عرصه شطرنج رندان را مجال شاه نیست .ــــ سنت الهی است: مستکبران تاریخ ؛ توسط ضعیفترین مخلوقات نابود شوند. نمرود که ادعای خدایی می نمود و می گفت انا احیی و امیت ؛ بوسیله کوچکترین موجود زنده شناخته شده آنزمان یعنی پشه ـــ و فرعون که عربده می زد انا ربکم الاعلی توسط شل ترین موجود دنیا یعنی آب ـــ آمریکا نیز توسط ضعیفترین کشورها (چه از لحاظ GDP ؛ چه از لحاظ نظامی و چه از لحاظ رسانه و تبلیغات) یعنی به قول روح الله: پابرهنگان زمان: غزه و یمن ـــ عرصه شطرنج رندان را مجال شاه نیست .
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
    0 0
    دودولتی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس