فرمانده نيروي هوافضاي سپاه با بيان اينكه برد نهايي موشك‌هاي ما 2 هزار كيلومتر است، گفت: البته ما توان توليد موشك‌هاي با برد بيش از 2 هزار كيلومتر را داريم اما احتياجي به اين كار نيست چرا كه دشمنان ما در فاصله‌اي كمتر از 2 هزار كيلومتر قرار دارند.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از فارس، سردار اميرعلي حاجي‌زاده فرمانده نيروي هوافضاي سپاه پاسداران در نشست خبري كه امروز صبح به منظور تشريح دستاوردهاي رزما‌يش موشكي پيامبر اعظم(ص) 6 برگزار شد، اين رزمايش را جزو برنامه‌هاي ساليانه سپاه دانست و افزود: در اين رزمايش چند هدف كلي از جمله تمرين تاكتيك‌هاي جديد توسط پايوران، تست تجهيزات بهينه‌سازي شده و جديد، آشنايي نيروها با اين تجهيزات و سنجش ميزان آمادگي يگا‌ن‌هاي مختلف مورد ارزيابي قرار گرفت.

* توليد انبوه موشك خليج فارس توسط وزارت دفاع

حاجي‌زاده با بيان اينكه اين رزمايش در دو مرحله موشك‌هاي زمين به زمين و دريايي انجام گرفت، افزود: در بخش زميني همه سكوهاي پرتاب كه كاركنان جديدالورود در آن حضور داشتند با موفقيت و دقت كامل انجام گرفت و گزارش‌هاي اوليه يگان‌ها نيز موفقيت‌آميز بودن اين شليك‌ها و اصابت آنها در محدوده موردنظر را تاييد كرد.

وي اظهار داشت: در بخش دريايي نيز از جديدترين تجهيزات مانند موشك بالستيك خليج فارس كه كار تحقيقاتي آن سال گذشته تمام شده و توسط وزارت دفاع به توليد انبوه رسيده است، استفاده كرديم كه اين مرحله نيز موقيت‌آميز بود.

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه با اشاره به دستيابي به توان بالاي توليد موشك‌هاي بالستيك عليه اهداف دريايي، اظهار داشت: تلاش مي‌كنيم تا از موشك‌هاي بالستيك با كلاهك‌هاي مجاورتي عليه اهداف بسيار بزرگ شناوري در دريا استفاده كنيم.

* احتمال هدف قرار دادن موشك‌هاي بالستيك دريايي ايران نزديك به صفر است

حاجي‌زاده ادامه داد: معمولا موشك‌هاي ساحل به دريا سرعتي زير صوت دارند اما ما موشك‌هاي ساحل به دريا با سرعت مافوق صوت داريم كه اين تكنولوژي تنها در اختيار چند كشور محدود است.

وي ادامه داد: اين موشك‌ها از سرعت و برد بيشتري نسبت به موشك‌هاي كروز برخوردار بوده و احتمال مورد اصابت قرار گرفتن آنها چيزي نزديك به صفر است چرا كه معمولا امكانات پدافندي بر روي ناوها متناسب براي مقابله با موشك كروز است كه سرعتي زير صوت دارند.

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه همچنين با بيان اينكه ما طي 10 روز انجام رزمايش موشكي پيامبر اعظم(ص) 6 به اهداف كلان خود رسيده‌ايم، اظهار داشت: البته در هفته‌هاي آتي جمع‌بندي نهايي اين رزمايش توسط تيم‌هاي متخصص نهايي شده و اشكالات احتمالي آن نيز رفع و رجوع خواهد شد.

* تهديد نظامي از ايران دور شده است

حاجي‌زاده همچنين در خصوص پيام اين رزمايش براي ديگر كشورها گفت: كساني كه با جمهوري اسلامي ايران خصومت دارند، قطعا حق دارند كه از اين رزمايش نگران باشند. اما ما از كشورهاي منطقه اين نگراني را نشنيده‌ايم چرا كه همواره اقدامات ما با هدف دفاعي بوده و ما حق داريم براي حراست از ايران اسلامي هرچه بيشتر خود را تقويت كنيم و طبيعي است كه روز به روز بر قدرت خود خواهيم افزود تا به بازدارندگي كامل برسيم و البته وضعيت امروز ما هم همين امر را نشان مي‌دهد كه ديگر تهديدهاي نظامي از ما فاصله بسياري گرفته است.

وي خاطرنشان كرد: پيام اين رزمايش براي كشورهاي منطقه، پيام صلح و دوستي است و ما هيچ تهديدي براي اين كشورها محسوب نمي‌شويم.

* ناوهاي هواپيمابر آمريكا با 80 جنگنده در تيررس موشك‌هاي سپاه هستند

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه همچنين به حضور كشورهاي فرامنطقه‌اي در آب‌هاي خليج فارس اشاره كرد و افزود: اين حضور براي تهديد كشورهاي حاشيه‌ جنوب خليج فارس نيست چرا كه آمريكايي‌ها در اين كشورها پايگاه دارند و به همين منظور است كه ناوگان پنجم خود را در اين منطقه مستقر كرده و صدها فروند ناو، رزم‌ناو و كشتي‌هاي جنگي خود را به خليج فارس گسيل داده تا تهديدي براي جمهوري اسلامي ايران باشند.

حاجي‌زاده تصريح كرد: با وضعيتي كه ما امروز از لحاظ توانمندي‌هاي نظامي داريم، ديگر وجود اين شناورها براي ما خطري محسوب نمي‌شود چرا كه يك ناو بزرگ با 330مترطول، 70 متر عرض،‌6 هزار نفر نيرو، 70 تا 80 فروند هواپيما به عنوان يك هدف آماده براي ما هستند و در شرايطي كه آنها بخواهند ما را تهديد كنند، به آنها هجوم خواهيم برد هرچند ما هيچگاه شروع‌كننده جنگ نيستيم.

* شليك دو فروند موشك دوربرد سپاه به دهانه اقيانوس هند با حضور نيروهاي امريكايي

وي همچنين در خصوص نحوه سنجش برد موشك‌هاي مورد استفاده قرار گرفته در رزمايش افزود: اگرچه ما در ابتداي كار با سعي و خطايي اين سنجش را انجام مي‌داديم اما وزارت دفاع به امكانات خوبي در زمينه نرم‌افزاري سنجش مسافت مجهز شده است كه ما مي‌توانيم اين فواصل را با دقت محاسبه كنيم.

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه با اشاره به اينكه معمولا رزمايش‌ها زماني صورت مي‌گيرد كه تمامي كارهاي تحقيقاتي و تست‌هاي اوليه پايان پذيرفته باشد، افزود: ما اين آزمايش‌ها را در مناطق كويري انجام مي‌دهيم چرا كه خداي متعال بيش از هزار كيلومتر فضاي امن دراختيار ما قرار داده است.

حاجي‌زاده افزود: مواردي هم هست كه لازم مي‌شود برد بيشتر مورد آزمايش قرار بگيرد كه براي مثال در بهمن ماه سال گذشته دو فروند موشك دوربرد، اهداف از پيش تعيين شده ما در دهانه اقيانوس هند را در فاصله هزار و 900 كيلومتري مورد هدف قرارداد.

وي ادامه داد: اين درحالي بود كه آمريكايي‌ها در منطقه حضور داشت و ما با اعلام قبلي منطقه را بستيم و حتي اجازه داديم هواپيماهاي جاسوسي آمريكايي‌ها نيز در اين مناطق حضور داشته باشند اما آنها هيچ خبري را در اين خصوص مخابره نكردند.

* توان توليد موشك‌هاي با برد بيش از 2000كيلومتر را داريم

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه با بيان اينكه برد نهايي موشك‌هاي ما 2 هزار كيلومتر است، گفت: البته ما توان توليد موشك‌هاي با برد بيش از 2 هزار كيلومتر را داريم اما احتياجي به اين كار نيست چرا كه دشمنان ما در فاصله‌اي كمتر از 2 هزار كيلومتر از ما قرار دارند.

* سيلوهاي زيرزميني پرتاب موشك در ايران سابقه‌اي 15 ساله دارند

حاجي‌زاده در بخش ديگري از اين نشست خبري به موضوع سيلوهاي زيرزميني پرتاب موشك اشاره كرد و افزود: ما از اين سيلوها موشك‌هاي عمودپرواز خود مانند شهاب 1، 2 و 3 و نيز موشك‌هاي سجيل و قيام را پرتاب مي‌كنيم چرا كه از اين سيلوها امكان پرتاب موشك‌هاي زاويه‌دار مانند فاتح 110 نيست و براي آنها راهكارهاي ديگري داريم.

وي افزود: با استفاده از اين سيلوها مي‌توان زمان آماده‌سازي موشك‌ها را كم و ميزان آسيب‌پذيري ناشي از حملات احتمالي دشمن را پائين آورد و سابقه اين سيلوها در كشورمان به 15 سال قبل برمي‌گردد كه در مناطق مختلفي كل جغرافياي كشور وجود دارند.

* سپاه و ارتش مكمل يكديگرند

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه همچنين ارتش و سپاه و نيروهاي تابعه آنها را مكمل يكديگر دانست و گفت: ما در اين زمينه با يكديگر هماهنگي كامل داريم و هيچ نيروي موازي وجود ندارد.

* 70 درصد از پايگاههاي امريكا تحت پوشش موشك‌هاي كوتاهبرد و ميانبرد سپاه است

حاجي‌زاده با بيان اينكه امروز بيش از 70 درصد پايگاه‌هاي آمريكا در منطقه در فاصله 300 تا 400 كيلومتري و در پوشش موشك‌هاي كوتاه‌برد و ميان‌برد ما قرار دارد، افزود: ما از اين موشك‌ها به تعداد زياد در اختيار داريم و البته مي‌توان همزمان از پايگاه‌ها با استفاده از موشك‌هاي دوربرد مناطق مختلفي از پايگاه‌هاي دشمن را هدف قرار داد.

* سامانه‌هاي پدافندي دشمن توان هدف قرار دادن موشك‌هاي ما را ندارند

وي در خصوص احتمال هدف قرار گرفتن اين موشك‌ها توسط سامانه‌هاي پدافندي دشمن نيز خاطرنشان كرد: البته آنها در اين زمينه كار مي‌كنند اما اين امكان در محدوده و گستره زياد حتي براي آمريكايي‌ها نيز متصور نيست.

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه همچنين سامانه پدافندي رژيم صهيونيستي موسوم به "گنبد آهنين " را تنها تبليغاتي براي مصرف داخلي اسرائيل دانست و افزود: موشك‌هاي تاكتيكي كه آنها شليك مي‌كنند 2 ماخ سرعت دارد اما براي مثال وقتي موشك سجيل به نزديكي هدف مي‌رسد، چيزي حدود 12 ماخ سرعت خواهد داشت.

* تعداد بمبلت‌ها در كلاهك‌هاي باراني افزايش يافته است

حاجي‌زاده در پايان در خصوص كلاهك‌هاي باراني موشك‌هاي شهاب در رزمايش اخير گفت: ما تعداد بمبلت‌ها را از حد متعارف در دنيا بالاتر برديم كه با اين كار مي‌توان منطقه وسيع‌تري را با حجم بالاي آتش پوشش داد كه مي‌تواند بر عليه اهداف بزرگ زميني يا دريايي مورد استفاده قرار بگيرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۸
    0 0
    زنده باد سپاه عزیز ما
  • مجتبی « تنکابن » ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۸
    0 0
    ما می توانیم.
  • مجتبی « تنکابن » ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۸
    1 0
    «وَ اعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوّة» یازهرا
  • k-1 ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۸
    0 0
    برادر تنكابن فارسي بنويس يه چيزي بفهميم البته دومين نظرت رو البته مي دونم امثال شما با فارسي يكم غريبن
  • محمود ولایت مدار ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    ما با ولایت زنده ایم، تا زنده ایم رزمنده ایم. برادران خدا قوت.
  • مجتبی « تنکابن » ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    برادرم؛ من که ادّعائی در زمینه تسلّط بر ادبیّات زبان فارسی ندارم؛ ولی شما که با فارسی قریب و عجین اید؛ چرا کلمه "البته" رو در یک خط دوبار تکرار نمودید؟!!!!! در ضمن ملّت مسلمان ایران با این آیه شریفه کاملاً آشنا هستند! زیرا این آیه شریفه در آرم سپاه پاسدران آمده است!!!! یا مرتضی علی مدد
  • مجتبی « تنکابن » ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    (آیه کامل و ترجمه آن را؛ به درخواست جناب آقای k-1 آورده ام.) ***سوره مبارکه انفال؛ آیه شریفه 60*** «وَ أَعِدُّوا لَهُم مَّا استَطعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَ مِن رِّبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّكمْ وَ ءَاخَرِينَ مِن دُونِهِمْ لا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ يَعْلَمُهُمْ وَ مَا تُنفِقُوا مِن شىْءٍ فى سبِيلِ اللَّهِ يُوَف إِلَيْكُمْ وَ أَنتُمْ لا تُظلَمُونَ» ترجمه آیه شریفه: در برابر آنها (دشمنان ) آنچه توانائى داريد از نيرو آماده سازيد (و همچنين ) اسبهاى ورزيده (براى ميدان نبرد) تا به وسيله آن دشمن خدا و دشمن خويش را بترسانيد و (همچنين ) گروه ديگرى غير از اينها را كه شما نمى شناسيد و خدا مى شناسد و هر چه در راه خدا (و تقويت بنيه دفاعى اسلام ) انفاق كنيد. یازهرا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس