کد خبر 342288
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۱

رئیس جمهور یمن و معاون باراک اوباما در امور مبارزه با تروریسم روز شنبه ضمن دیدار با یکدیگر در صنعا درباره تحولات کنونی این کشور گفتگو کردند.

به گزارش مشرق، پایگاه یمنی «الثوره نت» نوشت: رئیس جمهور یمن امروز، شنبه با «لیزا موناکو»، معاون رئیس جمهور آمریکا در امور امنیت داخلی و مبارزه با تروریسم و هیات همراه وی در صنعا دیدار کرد.

«عبد ربه منصور هادی»، در این دیدار از مواضع آمریکا در قبال تحولات یمن و حمایت واشنگتن از دولت یمنی برای خروج از بحران کنونی تشکر و بر تحکیم روابط دو جانبه تاکید کرد.

وی ضمن گفتگو با هیات آمریکایی درباره تحولات کنونی یمن و اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم اعلام کرد که آمریکا در حل بحران این کشور در سال 2011 و دعوت شورای امنیت به اتخاذ مواضع واحد برای حل بحران نقش بسزایی داشت و درباره بحران کنونی کشور نیز می تواند نقش‌آفرینی کند.  

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور یمن همچنین این هیات آمریکایی را در جریان طرح‌ها و پیام‌های رد و بدل شده هیات دولت و رهبران حوثی در مذاکرات قرار داده است.

معاون باراک اوباما در امور امنیت داخلی و مبارزه با تروریسم نیز ضمن تاکید بر تحکیم روابط دوجانبه یمن و آمریکا، آن را «روابط استراتژیک» خواند.

وی در انتقاد از اعتراضات مسالمت‌آمیز و مردمی در یمن افزود: «آمریکا و جامعه بین‌الملل تظاهرات گسترده حوثی‌ها که منجر به ایجاد ناامنی در کشور می‌شود را محکوم می‎کند».

خانم «لیزا موناکو» گفت: «فضای دموکراسی برای کسانی که خواستار مطالبات هستند، این فرصت را فراهم می‌کند که به صورت قانونی و به دور از هرگونه خشونتی به آن دست پیدا کنند».

معاون رئیس جمهور آمریکا همچنین بر مواضع حمایتی آمریکا از دولت یمن برای تکمیل مرحله انتقالی به صورت کامل و موفقیت‌آمیز تاکید کرد.

انتقاد مقامات آمریکایی از اعتراضات مسالمت آمیز یمن در حالی صورت می گیرد که این کشور خود را مهد آزادی و دموکراسی و حامی ملت‌های جهان می‌داند.

تظاهرات مردم یمن در اعتراض به اوضاع نابسامان اقتصادی و اجتماعی این کشور از ماه گذشته آغاز شده است و معترضان در شعارهای خود بر سرنگونی دولت «فاسد» یمن تاکید دارند.

شماری از شیوخ و بزرگان قبایل یمنی امروز شنبه با «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری یمن که این روزها تحت فشار شدید اعتراضات مردمی قرار دارد، دیدار کردند.

شیوخ قبایل یمنی در این دیدار طرحی به منصور هادی ارائه کردند تا در صورت قبول و اجرای آن، کشور از بحران کنونی خارج شود.

بر اساس این طرح، دولت جدید به ریاست فردی جدید (نخست‌وزیر جدید) تشکیل خواهد شد اما حوثی‌ها پس از بررسی طرح پیشنهادی دولت یمن اعلام کردند که این طرح برای «دور زدن انقلاب مردم» است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس