کد خبر 342484
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵

در پی افزایش خطر بازگشت موج تروریسم به کشورهای عربی خلیج فارس، عربستان و متحدان عربی آن اقدامات پیشگیرانه را افزایش داده‌اند. قرار است نشستی ضدتروریستی در جده و طرحی امنیتی در اردن برگزار و اجرا شود.

به گزارش مشرق، بعد از افزایش احتمال حمله گروهک «داعش» به مرزهای عربستان و اردن، و اقداماتی که عربستان در مرزهای خود اجرا کرد و از سویی دیگر متحدان منطقه‌ای آن مانند امارات، قوانینی در این خصوص جهت رفع نگرانی‌های خود، تصویب کرد، قرار است هفته آینده نشستی بین المللی با حضور وزرای خارجه کشورهای مختلف در جده برگزار شود و از طرفی دیگر قرار است اردن طرحی امنیتی اجرا کند.

در نشست عربستان، که به منظور بررسی مسئله مبارزه با ترورسیم برگزار می‌شود، «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان جزء اولین مسئولانی است که دعوت نامه رسمی دریافت کرده است.

در همین راستا نیز «جان کری» وزیر خارجه آمریکا اوایل هفته آینده به خاورمیانه سفر می‌کند و با سران کشورهای منطقه برای تشکیل ائتلافی به منظور مبارزه با داعش بر اساس طرح «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

از سوی دیگر نیز روزنامه عربستانی «عکاظ»، گزارش داد که اردن طرح امنیتی خود برای مقابله با گروه‌های افراطی و تندرو را بعد از مشارکت اخیرش در نشست ناتو در ولز، آغاز کرده است.

شنبه (دیروز) «عبدالله نسور» نخست وزیر اردن اعلام کرده بود که کشورش در هیچ ائتلاف منطقه‌ای برای مقابله با گروهک تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش و یا مقابله با هر گروه دیگری حضور پیدا نخواهد کرد.

نسور تأکید کرده بود که اردن به جنگ نیابتی دیگران علیه داعش نخواهد رفت و گفته بود، ما کشوری مستقل هستیم و استقلال خود را داریم و تصمیمات خود را بر اساس منافع ملی خود اتخاذ می‌کنیم.

امروز (یکشنبه) نشست اتحادیه عرب با حضور وزرای خارجه کشورهای عضو با محوریت مبارزه با تروریسم برگزاری می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    0 0
    عربستان خودش محور تروریسم
  • بهنام ح ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    0 0
    ننگ با رنگ پاک نمیشود
  • علی ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    0 0
    میکروب از تمیزی دم میزنه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس