کد خبر 998699
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸
مایک پمپئو

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: وزارت خارجه آمریکا به درخواست کنگره در رابطه با استیضاح رئیس‌جمهور این کشور یک پاسخ مقدماتی داده است.

به گزارش مشرق، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه (امروز) گفت: وزارت خارجه آمریکا برای نخستین بار به درخواست کنگره در رابطه با اسنادی برای تحقیقات درباره استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پاسخ داده است.

بیشتر بخوانید:

واشنگتن‌پست: پامپئو در حال تخریب دیپلماسی آمریکا است

دردسر تازه برای ترامپ

براساس گزارش خبرگزاری «رویترز»، پامپئو در یک کنفرانس خبری در یونان، گفت: «وزارت خارجه آمریکا شب گذشته نامه‌ای را به کنگره ارسال کرد که پاسخ مقدماتی ما به درخواست اسناد است. ما مسلما تمام کارهایی که طبق قانون نیاز است را انجام خواهیم داد.»

دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا در حال بررسی موضوعی مبنی براینکه آیا دلایلی برای استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه آمریکا وجود دارد، هستند.

در گزارشی به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا آمده که پامپئو نیز جزو مقاماتی بوده که در تاریخ بیست‌وپنجم جولای در زمان تماس دونالد ترامپ با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین حضور داشته و به درخواست وی برای فشار آوردن به «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا گوش داده است.

ترامپ در مکالمه تلفنی خود از زلنسکی درخواست می‌کند تا احتمال فساد اقتصادی پسر بایدن را که برای یک شرکت انرژی در اوکراین کار می‌کرده است، پیگیری کند. بنا به گزارش شبکه «بی بی سی»، در متن شکایت افشاگر این اطلاعات آمده است که ترامپ در ازای دریافت این اطلاعات علیه رقیب سیاسی خود، وعده افزایش کمک نظامی را به اوکراین داده است.

در پی افشای مکالمات ترامپ با زلنسکی، مجلس نمایندگان آمریکا،‌ فرایند استیضاح ترامپ را آغاز کرده است و درخواست ترامپ از زلنسکی برای کمک سیاسی به وی به عنوان موضوع اصلی استیضاح ترامپ قرار است مورد بررسی قرار بگیرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس