کد خبر 998996
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
ترامپ اوکراین گیت

شبکه ای‌بی‌سی‌نیوز خبر داد، دومین افشاگر ماجرای «اوکراین‌گیت» که طبق برخی گزارش‌ها اطلاعات بسیاری درباره تماس تلفنی دونالد ترامپ با رئیس‌جمهور اوکراین دارد، برای افشاگری پا پیش گذاشته است.

به گزارش مشرق، با گذشت یک روز از انتشار گزارش نیویورک تایمز درباره احتمال افشاگری‌های تازه درباره رسوایی «اوکراین‌گیت»، خبرها حاکی از آن است که دومین مقام اطلاعاتی آمریکا هم برای افشاگری درباره این رسوایی اعلام آمادگی کرده است.  

بیشتر بخوانید:

رسوایی اوکراین‌گیت ابعاد جدیدی به خود گرفت

شبکه «ای‌بی‌سی‌نیوز» در خبری اختصاصی گزارش داد، «مارک زید» که پیشتر به عنوان عنوان وکیل «افشاگر» پرونده رسوایی اوکراین گیت کار خود را آغاز کرده بود، امروز یکشنبه با پا پیش گذاشتن «دومین افشاگر» در رابطه با تماس تلفنی رئیس‌جمهور آمریکا با همتای اوکراینی او، به عنوان وکیل او نیز فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گفته مارک زید، افشاگر دوم که او هم مانند افشاگر اول یک مقام اطلاعاتی آمریکا است، بعد از صحبت با بازرس کل آمریکا تصمیم گرفت که در رابطه با تماس تلفنی ترامپ با «ولودیمیر زلنسکی» افشاگری کند.

بنا بر گزارش «ای‌بی‌سی نیوز»، «وجود دومین افشاگر (در رابطه با رسوایی اوکراین‌گیت و تماس تلفنی جنجالی رئیس‌جمهور آمریکا و اوکراین) می‌تواند باعث تضعیف ترامپ شود».

وکیل این دو افشاگر رسوایی اوکراین‌گیت که هر دو مقام اطلاعاتی آمریکا هستند، در مصاحبه خود با ای‌بی‌سی‌نیوز اعلام کرد که موکلانش از حمایت کامل قانون برخوردار هستند.

شبکه ای‌بی‌سی‌نیوز ضمن انتشار خبر «پا پیش گذاشتن دومین افشاگر» در رابطه با رسوایی اوکراین گیت، هنوز به جزئیاتی در رابطه با افشاگری‌های او اشاره نکرده است.

پا پیش گذاشتن دومین افشاگر در رابطه با این موضوع جنجالی در حالی صورت گرفته که «نیویورک تایمز» پیشتر گزارش داده بود یک مقام اطلاعاتی دیگر که از تعاملات دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا با رئیس‌جمهور اوکراین احساس خطر کرده است، در حال بررسی این موضوع است که آیا اطلاعات بیشتری را درباره تماس تلفنی ترامپ با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین فاش کند  یا خیر.

در گزارش این روزنامه آمریکایی آمده بود که این مقام اطلاعاتی آمریکا در صورتیکه بخواهد افشاگری‌های بیشتری درباره اوکراین‌گیت مطرح کند به منظور تضمین مصونیت حقوقی خود، باید در بازرسی کل آمریکا طرح شکایت کند.

گفته می‌شود که مقام دوم اطلاعاتی جزو افرادی است که تحت بازجویی «مایکل اتکینسون» بازرس کل جامعه اطلاعاتی آمریکا قرار گرفته تا اتهامات افشاگر اول علیه ترامپ را مورد تأیید قرار دهد.

طبق گزارش نیویورک‌تایمز، اتکینسون روز جمعه هفته گذشته به نمایندگان کنگره درباره چگونگی اثبات اظهارات افشاگر قضیه اوکراین‌گیت توضیح داده است اما هنوز مشخص نیست که آیا وی نمایندگان کنگره را در جریان قصد افشاگر دوم برای طرح شکایت علیه ترامپ قرار داده یا خیر.

افشاگر اول، یکی از مأموران سیا بوده که طبق گزارش‌ رسانه‌های آمریکایی برای نظارت بر عملکرد اعضای ارشد دولت در کاخ سفید گماشته شده بود و افشاگری او روشن کرده که ترامپ با هدف بی‌اعتبار کردن «جو بایدن» رقیب بالقوه‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ میلادی، از اختیارات رئیس‌جمهور و روابط خارجی آمریکا سوء استفاده کرده است

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس