کد خبر 998223
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۳
تظاهرات عراق

تداوم تظاهرات در برخی از شهرهای عراق برای سومین روز متوالی باعث شد که مقامات محلی در استان‌های نجف، بابل، میسان و ذی‌قار ممنوعیت آمد و شد اعلام کنند.

به گزارش مشرق، منابع خبری عراقی از اجرای تصمیم منع آمدوشد در استان‌های ذی‌قار، بابل، میسان و نجف اشرف خبر دادند.


شبکه خبری «السومریه» گزارش داد که ریاست پلیس استان نجف امروز پنجشنبه اعلام کرد که آمدوشد در این استان ممنوع است.

بیشتر بخوانید:

فیلم/ تحولات عراق، بدون روتوش

اعتراضات در عراق از کجا آب می‌خورد؟


به گفته ریاست پلیس نجف، این منع آمدوشد، فراگیر بوده و در پی تظاهراتی است که در این استان برگزار شد.


رئیس پلیس نجف همچنین خبر داد منع آمدوشد از ساعت چهار بعد  از ظهر امروز به وقت محلی آغاز می‌شود و تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.


این در حالی است که در استان «ذی قار» واقع در جنوب عراق نیز، مقررات منع آمدوشد، لازم‌الاجرا شده است.


شبکه خبری سومریه با اعلام این خبر، گزارش داد که این قانون تا اطلاع ثانوی لازم الاجراست و از ساعت یک بعد از ظهر آغاز شده و تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.


همزمان نیز رسانه‌های عراقی مانند موازین‌نیوز و خبرگزاری رسمی عراق (اینا) از افزایش دامنه مقررات آمد و شد به استان‌های بابِل و میسان (جنوب شرقی عراق) خبردادند. مقامات محلی در استان میسان گفته‌اند ممنوعیت آمد و شد از ساعت سه بعد از ظهر آغاز شده است.


شماری از استان‌های جنوبی عراق از سه‌شنبه نهم مهر ماه جاری شاهد اعتراضاتی است که تا کنون ۱۱ نفر از جمله یک پلیس کشته شده است.


جنبه ظاهری این تظاهرات، اعتراض به بیکاری و مسائل معیشتی است، ولی منابع خبری عراقی و لبنانی اعلام کردند که سفارت آمریکا در بغداد در پس این تظاهرات قرار دارد.


روزنامه الاخبار (+) لبنان امروز به نقل از منابع آگاه، تظاهرات ‌های خشونت آمیز در برخی شهرهای عراق را سناریوی جدید آمریکا، انگلیس و عربستان برای تحریک به فتنه و آشوب در عراق و سرپوش گذاشتن بر شکست در جنگ یمن دانست.  


در همین ارتباط، خبرگزاری «براثا» عراق اعلام کرد (+) که به یک «سند اطلاعاتی» دست یافته است. بر اساس این سند، آمریکا و برخی از سفارتهای خارجی در بغداد، حمایت از این تظاهرات را بر عهده دارند. برخی از شبکه‌های غربی-عربی نیز بر آتش این اعتراضات می‌دمند و آن را گسترش می‌دهند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس