کد خبر 891883
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
اعتراضات مردمی در عراق

یک رسانه عراقی به نقل از سفیر انگلیس در بغداد از تلاش‌ها برای انجام گفت‌وگو میان آمریکا، انگلیس و ایران درباره عراق خبر داد.

به گزارش مشرق، شبکه الفرات گزارش داد : «جان ویلکس» سفیر انگلیس در بغداد گفت من همانند همه دیپلمات‌ها طبیعی است که هرگونه اقدامات خشونت‌آمیز علیه نمایندگی‌های دیپلماتیک را محکوم کنم، همانطور که شاهد بودیم آنچه را در بغداد و بصره طی روزهای اخیر رخ داد(حمله به کنسولگری ایران در بصره)

بیشتر بخوانید:

هشدار سفارت آمریکا به اتباع خود در عراق

النجباء: هدف از فتنه سیاه در بصره انحلال حشد شعبی بود

وی افزود : دیپلماسی راه مهمی برای جلوگیری از نزاع و درگیری و اداره تنش‌هاست، ولی این مسئله مستلزم فضای امنی برای دیپلمات‌هاست تا کار و فعالیت کنند و مفاهیم مشترکی را مبتنی بر قوانین بین المللی پایه‌ریزی کنند، اعضای تیم من و خودم در حال  ارتباط منظم با همکاران  ایرانی و آمریکایی هستیم و امیدواریم از این ارتباط طی روزهای آینده برای به اشتراک گذاشتن دیدگاه‌هایمان درباره حقایق این روزها استفاده کنیم.

ویلکس افزود:« عراقی‌ها باید مطمئن باشند که نظریه‌های توطئه درباره سیطره آمریکا یا ایران در عراق را نمی‌توان جدی گرفت به ویژه وقتی ما می‌بینیم که آقای مقتدی صدر رهبر جریان صدر و سائرون در انتخابات پیروز می‌شوند و نقش رهبری و محوری در تشکیل دولت ایفا می‌کنند.»

سفیر انگلیس در بغداد با اشاره به تاکید عراقی‌ها بر استقلال و حاکمیت خود گفت من هم از این مسئله استقبال می‌کنم، زیرا بهترین راهی است که عراق به بهترین روابط با همسایگان و کشورهای قدرتمند جهان می‌رسد، در حال حاضر معتقد نیستم که کشوری وجود داشته باشد که خواهان هرج و مرج در عراق باشد.

خاطرنشان می‌شود روز جمعه شانزدهم شهریور عناصر نفوذی و اغتشاشگر مورد حمایت آمریکا و عربستان با سوء استفاده از تظاهرات مردم بصره که در اعتراض به نابسامانی در خدمات‌رسانی و سوء‌مدیریت دولت برگزار شده بود، به مراکز و مقرهای حشد شعبی و کنسولگری ایران در بصره حمله کردند و این مراکز را به‌آتش کشیدند که برخی شخصیت‌های مطرح عراقی از جمله المهندس از فرماندهان ارشد حشد شعبی و اعضای ائتلاف الفتح تأکید کردند کنسولگری آمریکا در پس این حملات و حوادث قرار داشته است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    11 0
    پست فطرت! شما شریک جرم و همدست دولت یاغی آمریکا هستید و قصد داشتید با فریب کاری شیعیان بصره و مردم سایر مناطق عراق رو علیه ایران تحریک و بسیج کنید. عراق گورستان شما آشغال ها خواهد بود و دست کثیف تون هم برای همه رو شده
  • کاوشگر فضایی IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    13 0
    توی انگلیسی خفه شو ...
  • شاه IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    5 0
    اینگیلیس خیانت کار کثیفه لعنت بشون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس