کد خبر 997392
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۱
کرملین

وزارت خارجه روسیه بر ضرورت ادامه نبرد علیه تروریسم در سوریه تاکید کرد.

به گزارش مشرق، به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که دو گروه تروریستی داعش و النصره در سوریه از بین رفته است اما باید نبرد علیه کانون‌های تروریستی دیگر به ویژه در ادلب ادامه یابد.

بیشتر بخوانید:

تشکر نماینده سازمان ملل در امور سوریه از ایران

لاوروف: غربی‌ها معیارهای خود را بر همه تحمیل کنند

سرگئی ویریشین معاون وزیر خارجه سوریه طی سخنانی در نشست شورای امنیت گفت: ملت سوریه با کمک روسیه پیروزی قاطعانه‌ای علیه تروریسم کسب کردند. 

دقیقاً ۴ سال قبل "بشار اسد" رسماً از دولت روسیه خواست تا از سوریه حمایت نظامی کند و در سایه عملیات نظامی-هوایی روسیه و تلاش‌های سیاسی در چارچوب "گروه آستانه"، اکنون بیش از ۹۰ درصد از خاک سوریه تحت کنترل نیروهای دولتی بازگشته است.

مناقشات نظامی در سوریه بین نیروهای دولتی و تروریست‌ها در این کشور از ماه مارس سال ۲۰۱۱ آغاز شد که تشدید این درگیری‌ها باعث قدرت گرفتن تروریست‌های گروه‌های داعش و جبهه النصره در سوریه و آغاز مصائب بیشمار برای مردم این کشور شد. از سپتامبر سال ۲۰۱۴ ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا تشکیل شد که هدف خود را حمله به مواضع تروریست‌ها در سوریه و نابودی آنها اعلام کرد، البته این عملیات بدون اجازه دولت قانونی سوریه انجام می گرفت.

در پاییز سال ۲۰۱۵ اوضاع در سوریه بسیار بحرانی بود و تنها ۸ درصد از خاک این کشور تحت کنترل نیروهای دولتی قرار داشت. در تاریخ ۳۰ سپتامبر سال ۲۰۱۵ ، کاخ کرملین اعلام کرد که "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه از دولت فدراسیون روسیه خواسته تا به این کشور کمک نظامی کند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
    0 0
    باسلام. 8 درصد! واقعا عدد کمی می باشد.. شاید چیزی بین 10 تا 20 درصد،به واقعیت نزدیک تر باشد..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس