کد خبر 880297
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵
سرگئی رادسکوی

ستاد کل نیروهای مسلح روسیه از آمریکا خواست تا پایگاه «التنف» در سوریه را هر چه سریعتر تعطیل و این منطقه را ترک کند.

به گزارش مشرق، روسیه از آمریکا خواسته تا هرچه سریعتر دسترسی به کمک‌های بشردوستانه را برای اردوگاه پناهجویان «الرکبان» فراهم کرده و پایگاه خود در «التنف» سوریه را تعطیل و این منطقه را ترک کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، آمریکا محدوده‌ای حدود ۳۵ مایلی در اطراف پایگاه نظامی «التنف» را تحت اشغال خود درآورده و در این منطقه بسیاری از تجهیزات و آموزش‌های نظامی را در اختیار تروریست‌ها قرار می‌دهد. اردوگاه «الرکبان» نیز در حدود ۱۱ مایلی جنوب پایگاه «التنف» قرار گرفته و در داخل منطقه تحت کنترل آمریکایی‌ها در مرز سوریه با اردن است.

بیشتر بخوانید:

بشار جعفری: آمریکا باید نیروهای خود را از سوریه خارج کند

«سرگئی رادسکوی» فرمانده عملیات اصلی ستاد کل ارتش روسیه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت، آمریکا باید هرچه سریعتر پایگاه «التنف» را تعطیل و این منطقه را ترک کند.

این فرمانده ارشد روس ادامه داد، دمشق با پشتیبانی نیروهای هوایی روسیه موفق شده است کنترل مناطق «السویدا»، «درعا» و «القنیطره» را در مرز سوریه با اردن به دست گیرد.

وی افزود، در حال حاضر اکثر نیروهای معارض به‌اصطلاح میانه‌رو در سوریه به دمشق ملحق شده و در مبارزات ضدتروریستی علیه داعش و جبهه‌النصره با نیروهای ارتش سوریه همراهی کرده‌اند.

رادسکوی تأکید کرد، تروریست‌ها هنوز در اردوگاه پناهجویان در «الرکبان» نزدیک «التنف» پنهان شده‌اند و این در شرایطی است که بیش از ۶۰ هزار نفر از مردم سوریه در شرایط بسیار بد در این اردوگاه زندگی می‌کنند.

فرمانده ارشد روسیه گفت: «طی عملیات، نیروهای ارتش سوریه با حمایت نیروهای هوایی روسیه به طور کامل گروه‌های تروریستی وابسته به داعش و جبهه‌النصره را در مرز با اردن نابود کرده و کنترل این مناطق را به طور کامل به دست گرفته‌اند».

وی ادامه داد، ارتش سوریه آخرین مقر داعش در جنوب غربی القنیطره را روز چهارشنبه نابود کرد و در نتیجه این عملیات ۳ هزار و ۳۳۲ کیلومتر مربع از خاک سوریه در این منطقه آزاد شد و دمشق مجددا کنترل بر این مناطق را به دست گرفت.

فرمانده عملیات اصلی ستاد کل ارتش روسیه تأکید کرد که مناطق منتهی به «التنف» که همچنان تحت کنترل نیروهای آمریکایی است طی هفته‌های گذشته شاهد افزایش حضور تروریست‌های داعش بوده که عملیات تروریستی در مناطق «السویدا» و «ریف دمشق» انجام می‌دهند و سعی دارند تا عملیاتی تروریستی را در مسیر به پالمیرا و دیرالزور به انجام برسانند.

این ژنرال روس علاوه بر این اعلام کرد که روسیه قرار است نیروهای خود را در مرز بلندی‌های جولان میان سوریه و اراضی اشغالی مستقر کند. وی تأکید کرد که نیروهای ارتش روسیه گشت‌زنی در بلندی‌های جولان را آغاز کرده و قرار است ۸ پست نظارتی نیز در این منطقه راه‌اندازی کنند.

رادسکوی ادامه داد که حضور روسیه در حمایت از صلح‌بانان سازمان ملل در بلندی‌های جولان صورت می‌گیرد که فعالیت خود را در این منطقه از سال ۲۰۱۲ میلادی آغاز کرده‌اند.

وی افزود: «امروز، صلح‌بانان سازمان ملل به همراه نیروهای ارتش روسیه نخستین گشت‌زنی خود در این منطقه طی شش سال اخیر را به انجام رساندند. استقرار ۸ ایست نظارتی در این منطقه با هدف جلوگیری از هرگونه اقدامات تحریک‌آمیز احتمالی علیه پست‌های سازمان ملل انجام می‌گیرد».

نیروی هوایی روسیه در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۵ میلادی به درخواست مستقیم دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه وارد عملیات ضدتروریستی در این کشور شد. در حال حاضر روسیه دو پایگاه هوایی «الحمیمیم» و دریایی «الطرطوس» در سوریه را در اختیار دارد و تجهیزات و نیروهای خود را در این دو پایگاه مستقر کرده است.

طی چند هفته اخیر تنش‌ها بین تل‌آویو و گروه‌های مختلف در همسایگی فلسطین اشغالی از جمله دولت سوریه، حزب‌الله و حماس و همچنین نگرانی دستگاه‌های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی از احتمال وقوع جنگ تمام عیار با گروه‌های مقاومت در منطقه افزایش یافته است.

ارتش سوریه از ابتدای تیر ماه با حمایت هوایی جنگنده‌های روس و پوشش زمینی گروه‌های مقاومت، عملیاتی را علیه معارضان و تروریست‌های حاضر در مناطق جنوبی و استان درعا آغاز کرده است. بعد از پاکسازی این استان از لوث عناصر مسلح، استان قنیطره و مرزهای شمالی فلسطین اشغالی هدف بعدی عنوان شده بود. عملیات ارتش سوریه در آخرین مناطق مرزی استان درعا با قنیطره در جنوب این کشور به پیشروی گسترده ارتش و آزادسازی ارتفاعات «تل الحاره» و روستاهای «کفر شمس»، «کفرناسج»، «أم العوسج»، «الطیحة»، «زمرین» و «نمر» ختم شد.

این پیشروی همزمان با حملات هوایی به مواضع تروریستها در تل الحاره صورت گرفت که سبب شد تروریستها بدون درگیری از این شهرک خارج شوند و ارتش سوریه کنترل آن را به دست گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس