سرگئی لاوروف نمایه

وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که کشورهای غربی تلاش می‌کنند تا معیارهای خود را بر همه کشورها تحمیل کنند.

به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه گفت که  کشورهای غربی تلاش می‌کنند تا معیارهای خود را بر همه کشورها تحمیل کنند.

وی در که مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می‌کرد، افزود: «راه‌حل دو دولت تنها راه حلی است که خواسته‌های ملت فلسطینی را تامین کرده و امنیت را برای اسرائیل و منطقه به همراه خواهد داشت اما موضوع فلسطین و اجرای طرح صلح عربی در آستانه ناکامی قرار دارد.»

بیشتر بخوانید:

روسیه: تحریم‌های آمریکا فرصت دیپلماسی را کاهش داد

لاوروف به موضوع ناتو نیز اشاره کرد و گفت که کشورهای عضو پیمان آتلاتیک شمالی همچنان به گفت‌وگوهای خود درباره دشمنان ادامه داده و میزان هزینه‌های نظامی خود را افزایش می‌دهند.

وزیر امور خارجه روسیه اضافه کرد که این کشور طرحی را برای خلع سلاح و محدود کردن تسلیحات ارائه خواهد داد که به موفقیت اجرای پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای در آینده منجر خواهد شد.

وی گفت که پس از پیروزی بر تروریسم در سوریه، مسکو در راستای راه حل سیاسی در این کشور گام برداشته و از همه دعوت می‌کند که تلاش‌های خود برای پیروزی بر تروریسم تحت چتر سازمان ملل را افزایش دهند.

لاوروف به برنامه جامع اقدام مشترک نیز اشاره کرد و گفت:«آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و تلاش کردن که دیگر کشورها را مجبور کند که مطابق خواسته‌اش عمل کنند.»

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که مسکو هرگونه مداخله در امور داخلی کشورها برای تغییر نظام کشورها بر خلاف قوانین بین‌المللی را رد می‌کند. 

لاوروف پیش از سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل با «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در نیویورک دیدار و درباره موضوعات دوجانبه گفت‌وگو کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس