بسکتبال

تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین بازی خود از رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۹ چین به مصاف پورتوریکو رفت و در حالی که تا اواخر بازی بیش از ۱۰ امتیاز از حریفش پیش بود، بازی را واگذار کرد.

به گزارش مشرق، رقابت‌های جام‌جهانی بسکتبال ۲۰۱۹ چین از ظهر امروز (شنبه) ۹ شهریور ماه ۱۳۹۸ آغاز شد که تیم ملی ایران از ساعت ۱۳:۰۰ در نخستین بازی خود از گروه C این رقابت‌ها به مصاف پورتوریکو رفت و در حالی که تا اواخر بازی از حریف با بیش از ۱۰ امتیاز پیش بود، ۸۱ - ۸۳ نتیجه را واگذار کرد.
بیشتر بخوانید:

ایران با ترکیب حامد حدادی، صمد نیکخواه بهرامی، بهنام یخچالی، محمد حسن‌زاده و محمد جمشیدی بازی را آغاز کرد.

کوارتر اول: ۳۰ - ۱۶ ایران

با شروع بازی ملی‌پوشان ایران عملکرد خوبی در پرتاب‌های سه امتیازی داشتند. صمد نیکخواه بهرامی نیز در پرتاب‌های دو امتیازی عملکرد قابل قبولی داشت تا بازی ۳۰ - ۱۶ به سود ایران به پایان برسد.

ملی‌پوشان ایران در این کوارتر ۴ پرتاب سه امتیازی و ۷ پرتاب دو امتیازی را به ثبت رساندند.

کوارتر دوم: ۴۹ - ۳۱ ایران

با توجه به اختلاف زیاد امتیازات، حامد حدادی بیرون زمین حضور داشت که همین موضوع باعث شد پورتوریکو در زیر سبد ایران عملکرد بهتری داشته باشد. با درخشش صمد در پرتاب سه امتیازی، ایران امتیاز ۳۳ را کسب کرد. پس از لو رفتن پرتاب سه امتیازی زنگنه، پورتوریکو امتیاز ۲۳ را کسب کرد تا اختلاف به ۱۱ امتیاز کاهش یابد. 

با ورود حدادی به زمین از اواسط کوارتر دوم، ایران برتری خود را به حریف در زیر سبد دیکته کرد و ۴۱ - ۲۵ پیش افتاد. در ادامه پورتوریکو عملکرد بهتری در دفاع داشت و از بیشتر شدن اختلاف امتیاز جلوگیری کرد. سرمربی پورتوریکو در فاصله ۱ دقیقه و ۲۶ ثانیه مانده تا پایان بازی تقاضای وقت استراحت کرد. با شروع بازی پورتوریکو با چند نفوذ به زیر سبد ایران اختلاف را در حالی کاهش داد که ایران ۴۶ - ۳۱ پیش بود. با پرتاب سه امتیازی فوق‌العاده یخچالی ایران ۳۱ - ۴۹ نیمه نخست بازی را با برتری پشت سر گذاشت.

کوارتر سوم: ۶۵ - ۵۱ ایران

با شروع بازی در نیمه دوم پورتوریکو در ضد حمله ۷ امتیاز کسب کرد تا شاهین‌طبع در امتیاز ۴۹ - ۳۸ تقاضای وقت استراحت کند. ایران در نهایت با درخشش حدادی زیر سبد دو امتیاز نخست خود در این کوارتر را دشت کرد. در اوایل این کوارتر مایک رستم‌پور جایگزین جمشیدی شد.

با راه افتادن یخچالی در پرتاب‌های سه امتیازی، ایران اختلاف را به ۱۴ امتیاز افزایش داد. در حالی که دفاع پورتوریکو اجازه کسب امتیاز به مهاجمان ایران را نمیداد، گرامی‌پور با پرتاب دو امتیازی ایران را به امتیاز ۶۲ راسند. با پرتاب بی‌نظیر سه امتیازی حدادی، ایران ۶۵ - ۵۱ و با ۱۴ امتیاز اختلاف در کوارتر سوم به برتری رسید.

کوارتر چهارم: ۸۱ - ۸۳ پورتوریکو

با شروع کوارتر چهارم این تیم ایران بود که با حضور گرامی‌پور و حدادی، در زیر سبد خودی و حریف عملکرد بهتری داشت و اختلاف را به ۱۷ امتیاز افزایش داد. در اواسط این کوارتر پورتوریکو با پرس از جلو کار را برای ایران سخت‌تر کرد و توانست اختلاف را به ۱۱ امتیاز کاهش دهد. با درخشش جمشیدی در پرتاب‌های دو امتیازی ایران در حالی اختلاف را به ۱۵ امتیاز افزایش داد که ۷۴ - ۵۹ پیش افتاد. در اواخر این کوارتر با بالا رفتن خطاهای آرون گرامی‌پور، در امتیاز ۷۴ - ۶۳ آرمان زنگنه جایگزین او در ترکیب شد.  پس از توقف زیاد بازی به دلیل ویدیو چک  لحظه اوت شدن توپ، با پرتاب دو امتیازی کلاول برای اولین بار در این بازی اختلاف به ۹ امتیاز رسید.

با پرس شدید بازیکنان پورتوریکو و اشتباه یخچالی در پاس دادن به حدادی، در فاصله ۱ دقیقه و ۵۲ ثانیه تا پایان این کوارتر، اختلاف به ۴ امتیاز کاهش یافت. در حالی که ۴۶ ثانیه تا پایان این دیدار زمان باقی بود، پورتوریکو تقاضای وقت استراحت کرد. سرانجام بازی در امتیاز ۷۸ به تساوی کشیده شد. در اواخر کوارتر چهار این تیم پورتوریکو بود که با پرتاب‌های سه امتیازی ۸۱ - ۷۸ از ایران پیش افتاد. با درخشش دوباره حدادی در پرتاب سه امتیازی در فاصله ۴ ثانیه به پایان بازی، بازی ۸۱ - ۸۱ مساوی شد. اما این تیم پورتوریکو بود که دو امتیاز دیگر را کسب کرده و در نهایت ۸۱ - ۸۳ پیروز بازی شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس