حامد حدادی

تیم ملی بسکتبال ایران در دومین بازی خود از جام‌جهانی ۲۰۱۹ چین مقابل تونس شکست خورد تا شانس صعود را از دست دهد.

به گزارش مشرق، تیم ملی بسکتبال ایران از ساعت ۱۳ امروز (دوشنبه) ۱۱ شهریور ماه ۱۳۹۸ در دومین بازی خود از گروه C رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۹ چین با نتیجه ۷۹ - ۶۷ نتیجه به تونس واگذار کرد تا به این ترتیب شانس صعود به دور دوم جام‌جهانی را از دست بدهد. ایران پیش از این برابر پورتوریکو نیز تن به شکست داده بود.

بیشتر بخوانید:

شکست عجیب بسکتبال ایران مقابل پورتوریکو

ترکیب ابتدایی ایران در این بازی را حامد حدادی،  محمد جمشیدی، محمد حسن‌زاده، بهنام یخچالی و صمد نیکخواه‌بهرامی (کاپیتان) تشکیل می‌دادند.

کوارتر اول: ۲۹ - ۱۹ تونس

با شروع بازی اشتباه‌های فردی بازیکنان ایران در دفاع و لو دادن توپ مانند کوارتر چهارم بازی با پورتوریکو مشهود بود و تونس توانست با سه پرتاب سه امتیازی صلاح مجری ۲۴ - ۱۵ پیشی بگیرد. با ورود گرامی‌پور ایران سرانجام امتیاز ۱۷ را کسب کرد. درخشش مجری در پرتاب‌های سه امتیازی هم‌چنان ادامه داشت تا فاصله به ۱۰ امتیاز افزایش یابد و تونس ۲۹ - ۱۹ پیش بیافتد.

کوارتر دوم: ۴۴ - ۳۵ تونس

با شروع مجدد بازی زنگنه دو امتیاز را برای ایران به دست آورد. دفاع ایران در این کوارتر عملکرد بهتری داشت اما باز هم این مجری بود که پرتاب‌های سه امتیازی خود را وارد سبد ایران کرد تا بازی ۲۵ - ۳۴ به سود تونس باشد. با پرتاب مایک رول اختلاف درحالی ۱۰ امتیاز شد که تونس ۲۷ - ۳۷ پیش افتاد.

با ادامه روند خوب دفاع ایران و درخشش مشایخی در ریباند و پرتاب سه امتیازی اختلاف به ۸ امتیاز کاهش یافت تا بازی ۳۱ - ۳۹ شود. پس از بلاک شات مجری و پرتاب سه امتیازی عمر آبادا تونس ۳۵ - ۴۴ پیش افتاد. در نهایت تونس ۴۴ - ۳۵ نیمه نخست بازی را با برتری پشت سر گذاشت.

کوارتر سوم: ۵۹ - ۴۸ تونس

با شروع بازی آبادا دو امتیاز دیگر را روی ضد حمله کسب کرد تا بازی ۴۶ - ۳۵ به سود تونس شود. درخشش مجریی در ضربات سه امتیازی ادامه داشت تا امتیاز ۴۹ را برای برای تونس کسب شود. بازی دور از سبد تونس جواب داد و ۵۳ - ۳۹ از ایران پیش افتاد. با ادامه روند نا امید کننده ایران در این کوارتر، شاهین‌طبع در امتیاز ۵۵ - ۳۹ تقاضای وقت استراحت کرد.

با ورود دو تیم به زمین تونس اختلاف را در حالی به ۱۷ امتیاز افزایش داد که نتیجه بازی ۵۸ - ۴۱ بود. زوج خوب حدادی و گرامی‌پور در حمله، با اسلمدانگ زیبای گرامی‌پور ایران را به امتیاز ۴۸ رساند تا اختلاف به ۱۱ امتیاز برسد.

کوارتر چهارم: ۶۷ - ۷۹ تونس

با شروع بازی ایران اختلاف را با دو پرتاب خطای حدادی به ۹ امتیاز کاهش داد تا بازی ۵۰ - ۵۹ شود. با درخشش حدادی امتیاز ۵۸ برای ایران کسب شد تا تونس در امتیاز ۶۳ - ۵۸ تقاضای وقت استراحت کند.

با چهار خطا شدن حدادی و خروجش از بازی، عملکرد تونس در زیر سبد ایران بهتر شد و توانست با دو امتیاز مایکل رول ۷۳ - ۶۰ پیشی بگیرد. در نهایت تونس با نتیجه ۶۷ - ۷۹ پیروز این بازی شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس