روزنامه

زیباکلام به عملکرد ضعیف دولت و سقوط آزاد محبوبیت خاتمی و جبهه اصلاحات اذعان کرده است اما در ادامه در اظهارنظری تأمل برانگیز مدعی شده است که نمی‌توان به روحانی خرده گرفت.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** فائزه هاشمی: اصلاح طلبان در اعتراضات دی ۹۶، کم کاری کردند!

«فائزه هاشمی» از فعالین فتنه ۸۸ در یادداشتی در روزنامه سازندگی نوشت: «بعد از مسائل و اعتراضات در دی ماه ۹۶، اصلاح طلبان همراه مردم نشدند و از اعتراضات مردم حمایتی به عمل نیاوردند».

هاشمی در ادامه گفت: «مدیریت در ایران امروز عمدتاً براساس شایستگی نیست بلکه بیشتر براساس شاخصه‌هایی است که ارتباطی با عرصه‌های تخصصی ندارد…اصلاح طلبان در هر انتخاباتی با چالش همیشگی تأیید صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان روبرو هستند».

فائزه هاشمی تاکید کرده است که اصلاح طلبان در اعتراضات دی ۹۶ با اعتراضات مردمی همراه نشدند. با سابقه‌ای که فائزه هاشمی در فتنه ۸۸ دارد، مشخص است که منظور وی از اعتراضات مردمی در دی ماه ۹۶، نه مطالبات اقتصادی و معیشتی مردم، بلکه اغتشاشاتی است که برای به حاشیه رفتن مطالبات مردم، از سوی سرویس‌های امنیتی خارجی و دنباله‌های داخلی کلید زده شد.

گفتنی است اصلاح طلبان در سال ۹۶ نسبت به مطالبات اقتصادی و معیشتی مردم بی اعتنا بودند ولیکن پس از آنکه عده‌ای آشوبگر با فراخوان رسانه‌های معاند به کف خیابان آمده و اعتراضات اقتصادی مردم را با شعارهای ساختارشکن و هتک حرمت به اماکن مقدس و پرچم ایران و به شهادت رساندن حافظان امنیت و تعدادی از هموطنانمان، به انحراف کشیدند، ناگهان تمام قد از آشوبگران حمایت کرده و خواستار آزادی آنان شدند.

اصلاح طلبان هیچگاه حاضر نیستند تا درباره کارنامه خود به افکارعمومی پاسخگو باشند؛ بر همین اساس «کارنامه خالی» و به عبارتی «بی عملی» خود را با جنجال سازی از «نظارت استصوابی» پنهان می‌کنند.

لازم به ذکر است که در انتخابات شوراهای شهر، پروسه نظارت استصوابی شورای نگهبان وجود ندارد. اما با اینحال می‌بینیم که اکنون بیشترین انتقادها نسبت به عملکرد شوراهای شهر و به خصوص شورای شهر اصلاح طلب تهران وجود دارد.

** زیباکلام: با روحانی شاید جلو نرفته باشیم، اما عقب هم نرفته‌ایم!

«صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه همشهری گفت: «آقای روحانی متأسفانه نه با عملکرد ضعیف بلکه با بی‌تفاوتی نسبت به مطالبات جامعه، ستون فقرات اصلاحات را خرد کردند…آنچه مسلم است سقوط آزاد محبوبیت آقای رئیس‌جمهور در این روزها و شرایط سخت است. و بدترین بخش ماجرا این است که در این سقوط، آقای خاتمی و جبهه اصلاحات هم پایین کشیده شد».

زیباکلام ضمن اذعان به عملکرد ضعیف روحانی، در ادامه می‌گوید: «البته من به عملکرد دولت روحانی انتقاد ندارم. باور کنید که روحانی ناکارآمد نبود و نیست. هرکس دیگری جای حسن روحانی می‌بود، شرایط ما ازین بغرنج‌تر می‌شد».

این فعال اصلاح طلب در ادامه گفت: «شما اگر به جای محمدباقر نوبخت یا به جای ولی‌الله سیف، آدام اسمیت، میکاردو و…یا هر کدام از نوابغ علم اقتصاد را می‌آوردید، هم کاری نمی‌توانستند بکنند. اما آقای روحانی باید با مردم شفاف‌تر سخن می‌گفت. من همین‌جا از ایشان می‌خواهم که آقای روحانی! یک‌بار هم شده بیا و به این ۲۴ میلیون رأی دهنده‌ات توضیحات شفاف بده. در لفافه سخن نگو...من زیباکلام هرگز از تشویق کردن مردم برای رأی دادن به روحانی احساس پشیمانی و شرمساری نمی‌کنم. من با تمام وجود از شرکت در انتخابات و رأی دادن به ایشان دفاع می‌کنم. اگر شرکت نمی‌کردیم کشور دوباره دست احمدی‌نژاد و احمدی‌نژادی‌ها می‌افتاد...در این ۶ سال شاید جلو نرفته باشیم اما عقب هم نرفته‌ایم».

زیباکلام به عملکرد ضعیف دولت و سقوط آزاد محبوبیت خاتمی و جبهه اصلاحات اذعان کرده است اما در ادامه در اظهارنظری تأمل برانگیز مدعی شده است که نمی‌توان به روحانی خرده گرفت و هرکس جای روحانی بود، وضعیت بغرنج‌تر از این می‌شد.

در روزهای گذشته، «صادق خرازی» از فعالین اصلاح طلب گفته بود: «من جریان اصلاحات را فاقد هدف و برنامه می دانم...در پایان دور دوم، دولت اصلاحات نتوانست انتظارات مردم را برآورده کند و نهایتاً دولت دیگری را انتخاب کردند…اکنون نیز بین آقای خاتمی، مشاورین ایشان و عمق جامعه فاصله زیادی افتاده است».

طیف اصلاح طلب هیچ برنامه و طرحی برای اداره کشور و رفع مشکلات معیشتی مردم ندارد. تنها هنر این جریان، لولوسازی از رقیب و ترساندن مردم از سایه جنگ است.

** عبدی: سناریوی «پرستو سازی» از «میترا استاد»، غیراخلاقی و ناجوانمردانه است

«عباس عبدی» در یادداشتی در روزنامه اعتماد با اشاره به ماجرای قتل «میترا استاد» توسط «نجفی» نوشت: «سناریوی پرستو، رفتاری غیراخلاقی و ناجوانمردانه است که حتی توهین به شعور و فهم آقای نجفی هم هست…در جریان تحلیل و توصیف این قتل پیش از هر چیز باید از کشته شدن یک انسان، یک مادر و یک دختر به نسبت جوان اظهار تأسف کرد و توجه داشت که فرزند او بدون مادر شده و تا پایان عمرش درگیر این فاجعه است. پدر و مادر و خانواده‌اش، دختر خود را از دست داده‌اند و از همه مهم‌تر اینکه یک انسان جان باخته است».

عبدی در ادامه نوشت: «این برداشت (سناریوی پرستو) در درجه اول هدفش لکه‌دار کردن دستگاه‌های اطلاعاتی است ولی پیش از آن یک زن را متهم کرده که عملی به غایت غیراخلاقی است. من امکان چنین رفتارهایی را رد نمی‌کنم و می‌دانم که متاسفانه سوءاستفاده از این ابزار در گذشته بوده است و اکنون را نمی‌دانم ولی این را هم می‌دانم که کاربرد چنین تحلیلی هنگامی مجاز است که اطلاعات قطعی در این زمینه وجود داشته باشد. این برداشت در مورد اتفاق اخیر و تا اینجا که می‌دانم نه درست است و نه اخلاقی».

این فعال اصلاح طلب در ادامه تاکید کرد: «البته ارتباطات بعدی افراد اطلاعاتی خودسر یا تحت امر با آن خانم را نه نفی می‌کنم و نه تأیید. این‌ها در ادعاهای آقای نجفی آمده است و گمان می‌کنم که اگر شواهدی در تأیید این ادعاها باشد، آن‌ها را آقای نجفی جمع‌آوری کرده است…حتی اگر این ادعاها نیز درست باشد، آن را نمی‌توان به منزله پرستو بودن خانم استاد دانست که اتهامی سنگین و غیرموجه است. چنین چیزی می‌تواند دلایل دیگری داشته باشد. حتی اگر هم باشد تاثیری در مسوولیت آقای نجفی ندارد. اگرچه بنده شناخت کاملی از خانم استاد ندارم ولی برحسب شناخت اجمالی بعید می‌دانم دستگاه‌های اطلاعاتی، چنین افرادی را مورد استفاده برای این مقاصد قرار دهند».

تیر اصلاح طلبان برای مرتبط کردن همسر دوم نجفی به دستگاه‌های امنیتی و مظلوم سازی از قاتل به سنگ خورد و افکار عمومی واکنشی منفی نسبت به این رفتار زشت داشت. برای همین فعالین این طیف در تلاش هستند تا این دروغ بزرگ را ماست مالی کنند.

در هفته‌های گذشته و پس از اعلام خبر قتل میترا استاد توسط نجفی- سیاستمدار مشهور اصلاح طلب- طیف اصلاحات- به دلیل آلودگی به رفتار قبیله‌ای- به طرق مختلف به تطهیر این جنایت و عوض کردن جای قاتل و مقتول اقدام کرد. بر همین اساس این جریان در اقدامی غیراخلاقی، مدعی شد که خانم «میترا استاد» همسر دوم نجفی با دستگاه‌های امنیتی در ارتباط بوده و نجفی قربانی یک دسیسه امنیتی شده است!

این اقدام زشت و ادعای بی پایه، حتی صدای برخی اصلاح طلبان را نیز درآورد. در همین رابطه روزنامه اصلاح طلب «آفتاب یزد» در مطلبی نوشته بود: «پرستوسازی از خانم استاد و یا برنامه ریزی شدن ازدواج ایشان و ارتباط این پرونده با اقدامات زمان شهرداری آقای نجفی اگر ظالمانه نباشد، غیرمنطقی است. چرا که در اصل موضوع یک انسان در یک پیوند نامناسب دچار اختلافات مختلف گردیده و دست به قتل زده است».

لازم به ذکر است که نهادهای امنیتی، در مقطع انتخاب شهردار تهران نسبت به وضعیت خاص و حواشی زندگی نجفی و فقدان صلاحیت وی هشدار داده بودند. بر همین اساس نیز وزارت کشور، با شهرداری نجفی مخالفت کرد اما با پافشاری و اصرار مقامات ارشد دولت، مجبور به تأیید و حکم شهرداری نجفی شد.

یکی از فعالین رسانه‌ای با اشاره به تذکر به موقع نهادهای امنیتی و دروغ اصلاح طلبان مبنی «ارتباط میترا استاد با نهادهای امنیتی» نوشت: «اگر واقعاً مقتول "پرستو" ی فلان نهاد امنیتی بود، آیا همان نهاد امنیتی پیشاپیش هشدار می‌داد و مهره ادعایی را لو می‌داد و می‌سوزاند؟!»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 137
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
    زیبا کلام هر روز نظرش عوض میشه
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
    یک کله پوک به معنای واقعی ...
  • بهنام IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
    16 74
    با روحانی از طریق منجنیق یه طوری پرت شدیم که حالا حالا باید خندق بکنیم دور خودمون.
  • شهبازی AE ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
    قول داده بودید که به عقب برگردید و طرفداران شما اسکناس هزار تومانی را اوردند که دلار به قیمت عقب برگرده ولی واقعا درست میگید نشد به عقب برگردید ولی قسمت بعدی حرف درست نیست چرا میگید جلو نرفتید ده سال طول می کشید دلار بشه بیست هزار و شما ده ماهه راه ده ساله را رفتید
  • ملائی IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
    14 78
    فائزه خانم شما و عمله های حزب شما و... در فتنه 88 که هر چه داشتید زیر پل کالج خرج کردین وعلیه نظام با دشمن همراهی کردید البته با اصلاح طلبان و البته بقول ابوی مغروق رفته بودید ساندویج بخورید در عین حال کاری نتوانستید تا چه برسد به فتنه دی
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
    زیباکلام: از هر ۱۰۰ تا پیامی که برای من می‌آید، ۹۰ تایش این است که شارلاتان حقه‌باز! تو ما را گول زدی که به روحانی رای بدهیم.
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
    ما با روحانی عقب نرفتیم بلکه در باتلاقی که حاصل تکرار افسادطلبان است فرو رفتیم
  • جبهه اصلاحات IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
    همون دی 96 باید از امریکا کمک میخواستیم . البته الان هم خیلی خوبه . عربستان هم داریم . همسایمونم هست .
    • IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
      7 70
      از شدت درموندگی و سوزش دوباره رو آوردی به فیک زدن چهره کثیفتون رو شده
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
    بله عقب نرفتیم ' نابود شدیم.
  • علی IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
    7 99
    ...اصلاح طلبان در اعتراضات دی ۹۶ با اعتراضات مردمی همراه نشدند.. این دیگه از اون حرفاست از کی تاحالا شرکت در آشوب-شیشه شکستن-تخریب-به آتش کشیدن-اعتراض وهیاهو وتأمین خوراک رساناهای بیگانه شده همراهی واقعاً که راست گفته اند:کافر همه را به کیش خود پندارد
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
    با روحانی به عقب نرفتیم بلکه سقوط کردیم
  • سید رضا IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
    8 114
    اقای زیبا کلام شما ودوستانتان مواظب باشیدبه پرچم رژیم اشغال گر ودشمنان ایران ومخصوصاًآمریکایی بی حرمتی نشود مخصوصاًمسئولین دوتابعیتی که فرزندانشان در آمریکاهستند
  • ۱۲۵ IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
    6 102
    یعنی درجا زدیم؟
  • FR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
    74 2
    ببین کی به کی میگه کله پوک !!!!!!!!!هههههه
  • TR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
    94 3
    21:26 معلومه که الان بدجوری به سوز وگداز افتاده ای از نارحتیت مشخصه.خخخخخخخخ
    • IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
      1 129
      فعلا که تو از شدت سوزش درموندگی رو آوردی به فیک زدن معلومه از اون مفت خورهای بیکاری
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
    2 20
    خانم،آقا..، هنوز عقده هاتون تخلیه نشده؟
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    زیبا کلام وزیباکلام صفتان..بنیادفکریشون غریزدگیس.ولواینکه شعارضدغربی ازطرف غربیها برونا دیکته شده باشد
  • هلدی IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    77 9
    جنک زرگری اصولگزا اصلاح طلب را دیگه شناختیم
  • DE ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    5 66
    بیجاکلام: با روحانی شاید جلو نرفته باشیم، اما عقب هم نرفته‌ایم!---اینو درست گفته ۶ سال است دارند درجا میزنند و به همه چیز ترمز زدند .میلیاردها ساعت نفر وقت و عمر ملت ایران را تلف کردند.حوالت شما نادانها با خداوند جبار بیهمتا.
  • SE ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    3 89
    پدر مرحوم شما کجا مدیریت و رهبری جنگ آموخته بود
  • IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    5 128
    داعشی منفی ده پر شده مشرق جان .
  • سجاد برمکی IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    5 130
    فائزه هاشمی گرین کارتی و نفوذی انگلیس و امریکا بدونه اصلاحات شکست خورد و تمامه و من به اقای زیبا کلام لیبرال توصیه میکنم شریف ببرید غرب و دوچرخه بسازید
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    4 131
    اتفاقا؛برعکس نظر آقای زیبا کلام خیلی جلو رفتیم پس از زندگی سلبریتی ها در امریکا وکانادا که درایران پول در می اورند حتی کار به جایی رسیده که حکومتی ها هم توانستند زن وبچه ونوهایشان را بفرستند به امریکا وکانادا . این یعنی قشر ی از مردم ایران در رفاه هستند .
  • ناشناس IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    6 127
    آقای زیبا کلام وقتی جلو نرفتیم و عقب هم نرفتیم یعنی داریم درجا میزنیم و این خودش یعنی عقب افتادن از بقیه... بفهم
  • محمدرضا اردکانی IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    0 1
    سلام حالتون چطوره دوستان عزیز سیاست‌های دولت ایران هزار چهره داردبایدبگردیم. پرتقال فروش پیدا کرده..!؟!
  • شهروز IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    1 33
    بیچاره مردم عادی نصف فائزه یاامثال فائزه هاحرف بزنندالان به صلابه کشیده میشدند..من موندم چرا با اینها هیچ کاری نمیکنن!!!
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    3 0
    آقای زشت کلام:لطفاً آیه 11سوره مبارک بقره بخونید: ( وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ ﴿۱۱﴾ : و چون به آنان گفته شود در [اين‏] سرزمين فساد نكنيد، گويند ما كه اهل اصلاحگرانیم‏). شماها دیگه غلط اضافی نکنید وبرید گمشید
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    6 1
    این خاندان اکبر رفسنجانی از جون مردم چی می خواهند ؟ خدا نسل این خاندان را منقرض بکنه .
  • عفت مرعشی IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    1 3
    اگر کم کاری شده ملت باید بریزند توی خیابونها .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس