کد خبر 968237
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹
کریم باقری نمایه

مربی پرسپولیس گفت: من در حال حاضر برنامه‌ای برای سرمربیگری ندارم و خودم را هم در اندازه‌های جانشینی برانکو و سرمربی شدن در پرسپولیس نمی‌دانم.

به گزارش مشرق، در سال‌های اخیر و بعد از قهرمانی‌های متوالی پرسپولیس خیلی‌ها از حرفه‌ای‌گری برانکو و تاکتیک‌های متنوع او حرف زدند. بحث دروازه‌بان کم‌اشتباه و لیدری سیدجلال حسینی را پیش کشیدند و حتی اشاراتی به احمد نورالله‌ی و علی علیپور داشتند، اما کمتر کسی به نقش کریم باقری اشاره کرد.

مردی که آنقدر سرشناس و اسمی است تا بازیکنان پرسپولیس از او حرف‌شنوی داشته باشند. او پیام صادقیان را که ستاره پرسپولیس محسوب می‌شد با توپ و تشر کنار زمین و در رختکن سر جایش نشاند تا کار برانکو را آسان‌تر کند.

در ماجرای درگیری رامین رضاییان و علی علیپور هم آقاکریم وسط آمد و حتی اجازه نداد کار به دخالت برانکو کشیده شود و… خلاصه آنکه باقری یک دستیار واقعی برای مرد کروات بود.

شاید مهم‌ترین ویژگی کریم باقری به عنوان یک دستیار این باشد که بار‌ها و بار‌ها گفته و نشان داده علاقه‌ای به سرمربیگری و جانشینی برانکو ندارد. او در عمل هم به مرد کروات ثابت کرده دنبال گرفتن جایش نیست در حالی که این روز‌ها دوباره صحبت‌هایی شنیده می‌شود. اخباری منتشر می‌شود مبنی بر اینکه پرسپولیس در غیاب برانکو فعلاً زیر نظر باقری تمرین می‌کند و شاید هم خود آقاکریم سرمربی پرسپولیس شود!

به همین بهانه بد ندیدیم دقایقی با خود کریم باقری همکلام شویم.

* آقاکریم من یکی روحیه شما را خوب می‌شناسم ولی باز گفتم از خودتان بپرسم که ماجرای جانشینی برانکو چیست؟
(با تعجب فراوان) جانشینی برانکو؟! متأسفانه برخی دوستان رسانه‌ای در دوران تعطیلی فوتبال برای داغ نگه داشتن اخبار خود چنین مطالب نادرستی را منتشر می‌کنند. من بار‌ها و بار‌ها گفتم و باز هم می‌گویم فعلاً دنبال سرمربی شدن نیستم.
 
* چرا؟
من در حال حاضر برنامه‌ای برای سرمربیگری ندارم و خودم را هم در اندازه‌های جانشینی برانکو و سرمربی شدن در پرسپولیس نمی‌دانم. روزی هم اگر بخواهم سرمربی شوم به طور قطع و یقین از تیم‌های کوچک‌تر آغاز می‌کنم و پله پله بالا می‌آیم.
 
* ولی خیلی از همدوره‌ای‌های شما با سرمربیگری شروع کرده‌اند.
برای همه آن‌ها احترام قائل هستم. هر کسی یک روشی در زندگی اتخاذ می‌کند و من هم برنامه‌های خودم را دارم.
بیشتر بخوانید:
* به هر حال رسانه‌ها هم گمانه‌زنی می‌کنند. شما چند سال دستیار برانکو بودید و با چم و خم کار آشنا هستید. طبیعی است گمانه‌زنی شود که شاید کریم باقری را بالای سر پرسپولیس بگذارند!
نه اصلاً این‌طور نیست. نه باشگاه پرسپولیس چنین برنامه‌ای دارد و نه من می‌پذیرم. من حد و حدود خودم را می‌دانم و شما هم هر چیزی دل‌تان خواست می‌نویسید و بعد اسمش را می‌گذارید گمانه‌زنی!
 
* ما؟!
منظورم شخص شما نیست. خودتان می‌دانید من احترام زیادی برای همه رسانه‌ها و خبرنگاران قائلم ولی این خبر نمی‌دانم چرا منتشر می‌شود؟ این‌ها شیطنت است.
 
* یعنی کریم باقری در پرسپولیس نمی‌ماند؟
همه چیز بستگی به سرمربی جدید و باشگاه دارد. شاید سرمربی بعدی پرسپولیس نخواهد با کریم باقری کار کند.
 
* ولی تا جایی که می‌دانیم مدیران پرسپولیس شما را می‌خواهند.
این نظر لطف آنهاست، اما باید به سرمربی جدید حق داد که کادر خودش را بچیند.
 
* خود شما دوست دارید به عنوان دستیار در پرسپولیس بمانید؟
ببینید من یک فصل قرارداد دارم ولی تابع نظر باشگاه و کادر جدید هستم. باید ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد.
 
* (به شوخی) ولی همه مربیان به ویژه از نوع خارجی آن از خدای‌شان است با دستیاری کار کنند که به فکر سرمربیگری و گرفتن جای آن‌ها نباشد.
(می‌خندد) نه بابا! من به این مسائل فکر نمی‌کنم و تنها به موفقیت پرسپولیس فکر می‌کنم. الان موفقیت پرسپولیس از همه چیز مهم‌تر است.
 
* اما هواداران پرسپولیس این حرف‌ها را نمی‌پذیرند. آن‌ها چند روزی است در اعتراض به جدایی برانکو جلوی در باشگاه اعتراض می‌کنند. حرفی در این رابطه ندارید که به این دسته از طرفداران پرسپولیس بزنید؟
ببینید آقای برانکو یک مربی حرفه‌ای است. در این چند سال او زحمات زیادی برای پرسپولیس کشیده و جام‌های زیادی به دست آورده است. طبیعی است هواداران برانکو را دوست داشته باشند و بخواهند او بماند، اما دنیای حرفه‌ای یعنی همین.
 
* بی‌تعارف باشگاه و مدیران آن تلاش کردند برانکو را حفظ کنند؟
بله، این اواخر باشگاه خیلی تلاش کرد ولی به هر دلیلی برانکو دیگر تمایلی به بازگشت در این مقطع ندارد و باید همه به نظرش احترام بگذاریم.
 
* انصافاً هنگام رفتن از ایران حرفی به شما نزد که برنمی‌گردم؟ به هر حال برانکو با شما رفیق و خیلی نزدیک بود.
اتفاقاً همین امروز یکی نوشته بود برانکو قبل از رفتن از ایران به من گفته که کجا می‌رود. آخر این چه حرفی است؟ دروغ است! او به من نگفت می‌رود و برنمی‌گردد و من هم از طریق رسانه‌ها متوجه شدم قصد بازگشت ندارد یا اینکه با الاهلی به توافق رسیده است.
 
* شما خودتان فکرش را می‌کردید دیگر برنگردد؟
من تا جایی که می‌دانم آقای برانکو لیست بازیکنان مد نظرش را هم به باشگاه داده بود...
 
* (حرفش را قطع می‌کنیم) ولی کتبی هیچ لیستی نداده است.
من می‌دانم برانکو لیست داده بود. نفراتی هم که می‌خواست را گفته بود و به همین خاطر من تصور می‌کردم برگردد، اما او به عنوان یک مربی تصمیم جدیدی گرفته است که من هم به آن احترام می‌گذارم.
 
* حالا که برانکو به صراحت اعلام کرده برنمی‌گردد، چه کسی جانشین او شود بهتر است؛ مربی ایرانی یا خارجی؟
شما هم دنبال داستان می‌گردید آقای یکتا!
 
* چطور؟
من کاری به این حرف‌ها ندارم. به من ربطی ندارد چه کسی قرار است سرمربی پرسپولیس شود. باشگاه مدیرعامل و هیئت‌مدیره دارد که دنبال این موضوع خواهند رفت. این سؤال‌ها هم بیشتر حاشیه تولید می‌کند!
 
* به عنوان یک پرسپولیسی یا هوادار که می‌توانید نظر بدهید؟
من فقط می‌گویم پرسپولیس باید آرامش داشته باشد و این حرف‌ها و سؤال و جواب‌ها کمکی به تیم نمی‌کند!
 
* بسیار خوب، اما خیلی‌ها معتقدند قبول کردن سرمربیگری این پرسپولیس خیلی جگر می‌خواهد؟
طبیعی است برعهده گرفتن سرمربیگری تیمی که ۳ سال پشت‌سر هم قهرمان ایران شده و به فینال آسیا رسیده، کار سختی است.
 
* از سخت هم سخت‌تر است.
بله ولی هر آمدنی، رفتنی هم دارد. برانکو واقعاً یک مربی فوق العاده و عالی برای پرسپولیس بود که به موقع آمد و کمک کرد تیم ما چند سال جام بگیرد و باعث خوشحالی هواداران شود. حالا به هر دلیلی این مربی موفق قصد دارد در لیگ و کشور دیگری کار کند. اول ما باید به نظر آقای برانکو احترام بگذاریم و این تصمیم او را بپذیریم. دوم اینکه به سرمربی جدید، حالا هر کسی بود، اعتماد کنیم.
 
* این پیام شما برای هواداران پرسپولیس است؟
بحث پیام نیست. من در اندازه‌ای نیستم که به هواداران پرسپولیس پیام بدهم و مخلص همه آن‌ها هستم. این نظر من کریم باقری است که به کادر جدید هم اعتماد کنیم و صبور باشیم. الان احساسات همه ما می‌گوید کاش برانکو به ایران برگردد و دوباره روی نیمکت پرسپولیس بنشیند ولی واقعیت چیز دیگری است و باید با آن کنار بیاییم.
 
* اما برانکو با پرسپولیس یک سال دیگر قرارداد دارد. آیا این جدایی حرفه‌ای است؟
من در جریان ریز قرارداد آقای برانکو با باشگاه پرسپولیس نیستم و نمی‌توانم در این رابطه نظر بدهم. بهتر است این سؤال را از خودش یا مسئولان پرسپولیس بپرسید. الان همه ما باید به تداوم موفقیت پرسپولیس کمک کنیم.
 
* گفته می‌شود تا زمان انتخاب سرمربی جدید قرار است شما تیم را تمرین بدهید؟
نه، چیزی به من نگفته‌اند!
 
* ممنون از اینکه وقت خودتان را به ما دادید و برای شما آرزوی موفقیت می‌کنیم.
خواهش می‌کنم، خدا نگهدار.
منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس