سوريه (2).jpg

شهرک راهبردی کفرنبوده در جنوب استان ادلب پس از ۴ روز درگیری سنگین و نفس گیر به اشغال عناصر تروریستی درآمد.

سرویس جهان مشرق؛ نیروهای ارتش سوریه صبح روز چهارشنبه (اول خردادماه) پس از چندین ساعت درگیری سنگین و نفس گیر سه موج حملات گروه‌های تروریستی را در جنوب استان ادلب دفع و از سقوط شهرک راهبردی کفرنبوده جلوگیری کردند. (اینجا)

نیروهای سوری در جریان دفع حملات که از سه محور (کفرنبوده، الشیخ ادریس و تل هواش) صورت گرفت، خسارت‌های سنگینی را به گروه‌های تروریستی وارد کردند و بیش از ۱۰۰ تن از آنان را کشته و زخمی کردند.

اما پیش از ظهر روز چهارشنبه صدها تن دیگر از عناصر تروریستی چهارمین موج حملات کم سابقه را با تجهیزات سنگین نظامی اهدایی ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی علیه نیروهای سوری برای اشغال شهرک راهبردی «کفرنبوده» ترتیب دادند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات حملات اشاره کرد و افزود: تروریست‌ها حملات را از حومه شهرک «الهبیط» تشدید کردند و پس از چند ساعت درگیری‌های سنگین توانستند به محله‌های شرقی شهرک «کفرنبوده» وارد شوند.

این منبع میدانی با بیان اینکه عناصر تروریستی همه توان خود را با وجود تلفات و خسارت‌های بی سابقه وارد میدان کردند، گفت: نیروهای ارتش سوریه در نهایت از شهرک «کفرنبوده» خارج شدند تا از میزان تلفات احتمالی بکاهند.

وی با توضیح این مطلب که نیروهای سوری شهرک را در زمان خروج به تله‌های انفجاری آلوده کردند، افرود: فقط در یک مورد، ۱۷ تن از تروریست‌های جیش العزه در کمین گرفتار شدند و به هلاکت رسیدند.

به گفته این منبع میدانی، نیروهای ارتش سوریه در جریان درگیری‌ها ضربات مهلکی را به تروریست‌ها وارد کردند و عقب نشینی آنان از شهرک کفرنبوده تاکتیکی بود چرا که درصدد بودند راه را برای حملات یگان‌های موشکی، توپخانه ای و هوایی باز کنند تا تلفات تروریست‌ها چند برابر شود.

وی همچنین اضافه کرد: همزمان با خروج نیروهای پیاده ارتش سوریه، یگان‌های موشکی، توپخانه و جنگنده‌های روسی به شدت مواضع تروریست‌ها را در شهرک «کفرنبوده» هدف قرار دادند و این حملات تاکنون ادامه دارد.

وی تصریح کرد: حملات مداوم یگان‌های توپخانه ای، موشکی و جنگنده‌ها باعث شده دهها تن از تروریست‌ها در شهرک کفرنبوده کشته و زخمی شوند و نتوانند مواضع را در این شهرک تثبیت کنند.

این منبع میدانی با بیان اینکه تروریست‌ها مواضع را در محله‌های مرکزی و غربی شهرک به دلیل شدت حملات تثبیت نکرده اند، گفت: تلفات عناصر تروریستی فقط در حومه شهرک کفرنبوده در ۴۸ ساعت گذشته به بیش از ۲۰۰ تن رسیده که شماری قابل توجهی از آنان ملیت چچنی، ازبکی، چینی و… دارند.

به گفته این منبع میدانی افزود: اکثریت تروریست‌هایی که در ۴۸ ساعت گذشته در جریان درگیری به هلاکت رسیدند پیشتر در شهرک «داریا» و غوطه شرقی (حومه دمشق) و استان حمص حضور داشتند.

به گزارش مشرق، در لیست کشته شدگان نام چند فرمانده میدانی ارشد تروریست‌ها از جمله «صدام الشیخ» دیده می‌شود؛ وی سرکرده ارشد گروهک تروریستی «جیش العزه» بود که از پای در آمد.

براساس اطلاعات به دست آمده، در موج چهارم حملات حدود ۵۰۰ تن از عناصر تروریستی جبهه النصره، الترکستانی، جیش العزه و… با ۷ تانک، ۳۴ خودروی نظامی، زرهی و ۲ خودروی انتحاری حضور داشتند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای ارتش سوریه با وجود عقب نشینی از شهرک «کفرنبوده» موفق شدند ۳ تانک و ۲۴ خودروی نظامی مجهز به دوشکای عناصر تروریستی را هدف قرار دهند و منهدم کنند.

در حال حاضر، نیروهای سوری در حومه شهرک کفرنبوده (المغیر، جابریه الحسان و تل هواش) موضع گرفته اند و حملات موشکی، توپخانه ای، جنگنده‌ها و بالگردها علیه عناصر تروریستی در جریان است.

به گزارش مشرق، یگان‌های هوایی گروهی از عناصر تروریستی را در مزارع شرق شهرک الهبیط (شمال شرق کفرنبوده) هدف قرار دادند و ۲۵ تن آنان را به هلاکت رساندند و ۳ خودروی نظامی آنان در این حملات منهدم کردند.

نیروهای هوایی همچنین ۶ خودروی نظامی و ۲ تانک تروریست‌های تکفیری را در زمین‌های کشاوری شمال شرق شهرک کفرنبوده و جنوب شرق شهر الهبیط منهدم و شماری از آنان را در این محور کشته و زخمی کردند.

یگان‌های توپخانه و موشکی ارتش سوریه نیز یک مقر گروه‌های تروریستی را در حومه شهرک الهبیط شناسایی و منهدم کردند؛ تروریست‌ها از این مقر با موشک‌های تاو خودروهای نظامی ارتش سوریه را هدف قرار می‌دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، یگان‌های هوایی، موشکی و توپخانه کاروانی از خودروها و تجهیزات نظامی تروریست‌ها را در مناطق مرزی مشترک شمال استان حماه و جنوب استان ادلب هدف قرار دادند و منهدم کردند.

به گزارش مشرق، همزمان با بی توجهی دولت ترکیه به نقض آتش و اشغال دوباره شهرک «کفرنبوده»، دولت سوریه از ساکنان مناطق اشغالی در شمال سوریه خواسته هرچه زودتر از گذرگاه‌ای امن «ابوظهور مورک» خارج شوند و به نظر می‌رسد خبرهایی در راه است…

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • علی IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
    25 24
    سلام واقعا آفرین تا حالا که رپرتاژ زدی که حمله رو دفع کردن الآن بعد از سه روز میزنی کفرنبوده رو از دست دادیم
    • AT ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
      26 23
      به نظرم مشرق درست عمل کرده. سه موج حمله انجام دادن و حملات دفع کردن و اعلام کرد و حالا که گردو غبار رفته کنار واضح اومده گفته سقوط کرده. البته باید دیروز این گزارش کار می کردن اما این یک رسانه مرجع هست و احتمالا اجازه نداشتن. مشرق من دنبال می کنم واقعا تو انتشار اخبار رقیب نداره. حالا خوبه اینها اومدن جزئیات دادن. رسانه های دیگر که فقط یک خبر کوتاه زدن و رفت. اگر هم رپرتاژ زده برای جبهه مقاومت زده.
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
    29 6
    هر وقت به ترکیه و تروریست ها اعتماد کردیم ضرر کردیم
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
    18 15
    گند زدید. نباید به ترکیه اعتماد می کردیم. نمی دونم چرا سوریه موشک بارون نمی کنه این تروریست ها رو.
  • US ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
    27 28
    ارتش پخمه سوریه :-) :-)
  • PL ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
    30 8
    ترکیه خیلی کثیفه ،تمام دستور این حملات در اتاق عملیات کشور ترکیه صادر می شود،ترکیه علرغیم اعلام عدم تابعیت از تحریم های خصمانه آمریکا علیه مردم ایران خرید نفت رو از ایران متوقف کرد .
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
    27 24
    اولا صدام هم وقتی در بستان شکست خورد گفت عقب نشینی تاکتیکی بود! ثانیا وقتی مدتها به امید روسها می نشینید و به تروریستها فرصت تجدید قوا می دهید باید منتظر بدتر از اینها هم باشید. دنیا را چه دیدی؟ یکهو دیدی فردا گفتند حلب هم مجددا اشغال شد!
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
    39 8
    تنها راه تارومار کردن شیاطین ترکیه شور حیدریه نه جنگنده های روسی
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
    16 18
    ان شا الله کل استان ادلب آزاد خواهد شد باید جنگنده های سوری و جنگنده های ایران و روسیه بی وقفه مقرهای ارهابیون و جاده هایشان را بزنند و سپس با حملات توپخانه ای سنگین و لشگرهای جرار و پر شمار به ادلب حمله کنند همچنین خط مرزی ترکیه و ادلب نیز باید تبدیل به جهنم شود ،هفت روز اگر این کارها که گفتم انجام دادند روز هشتم جملگی ارهابیون باقیمانده تسلیم میشوند
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
    19 4
    اگر این تروریست های خاک بر سر به جای مسلمانان تفنگ خودشون را سمت اسراییل گرفته بودند تا الان از اسراییل حتی نشانی هم نبود اما حیف که تاریخ تکرار می شود
  • مرتضی مقدسی NL ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
    20 3
    اخه اینا چرا همیشه گول اتش بس رو میخورن
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
    14 1
    با خاک یکسانشون کنید
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
    21 9
    لعنت بر ترکیه لعنت بر وهابیت
  • ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
    13 2
    تروریستها آخرین نفس هایشان را می کشند از تقلاهای شان معلوم است.
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
    18 3
    اللهم انصر حزب الله اللهم انصر جیش السوری اللهم اهلک اعدائنا
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
    15 3
    اللهم انصر حزب الله اللهم انصر جیش السوری اللهم اهلک اعدائنا
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
    8 27
    مشرق آماده جنگ دو هفته آینده با کدخدا باش.ترامپ با اعزام ۳۰۰ هزار نیرو به منطقه موافقت کرد.
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
      11 2
      جنس ش خیلی خوب بوده
    • رضا IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
      20 8
      پادوهای آمریکا مثل تو را قطعا" از بین می بریم. بدبخت خبر نداری ، فقط بسیج بیش از 500 هزار نیرو برای نبرد آماده کرده. بدون سر وصدا. حالا دیگه ارتش و سپاه جای خودش. روزگار خوش فتنه گران و بهایی ها و منافقین و سلطنت طلبها داره تموم میشه. آماده جابجایی شمال و جنوب شهر باشید. تا دیر نشده فرار کنید اون ور آب. فرار کن جونم فرارکن.
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
    7 7
    عمده حملات ارتش سوریه باید به طرف منابع نفتی عربستان باشد فقط اینگونه مشکلش حل میشود
  • US ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
    27 8
    براساس اطلاعات به دست آمده، در موج چهارم حملات حدود ۵۰۰ تن از عناصر تروریستی جبهه النصره، الترکستانی، جیش العزه و… با ۷ تانک، ۳۴ خودروی نظامی، زرهی و ۲ خودروی انتحاری حضور داشتند. یعنی ارتش سوریه مغلوب 500 نفر شد ؟!!!
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    3 1
    شهر کفر نبود امروز ظهر دوباره دست ارتش افتاد (بدلیل آتش سنگین ارتش و بسته بودن راه امدادی)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس