سوريه (2).jpg

نیروهای ارتش سوریه در جریان عملیات در شمال استان حماه و جنوب استان ادلب شکست های سنگینی را به گروه های تروریستی متحمل کردند.

سرویس جهان مشرق؛ هشت روز از عملیات یگان‌های زمینی، توپخانه ای و موشکی ارتش سوریه برای پاکسازی مناطق اشغالی شمال استان حماه و جنوب استان ادلب با پشتیبانی رزمندگان جبهه مقاومت، مستشاران و جنگنده‌های روسی گذشت.

عملیات آزادسازی مناطق اشغالی شمال سوریه زمانی آغاز شد که گروه‌های تروریستی توافق آتش بس را در مناطق کاهش تنش نقض کردند و به حملات توپخانه ای علیه نیروهای ارتش سوریه ادامه دادند.

در جریان عملیات یک هفته گذشته در شمال استان حماه و جنوب استان ادلب حدود ۲۰ روستا، شهرک، ارتفاع و یک سد از اشغال عناصر تروریستی خارج شدند و به کنترل نیروهای ارتش سوریه در آمدند.

آرشیو

شهرک‌های «کفرنبوده، الجنابره، هواش، جابریه، الحسان، افامیا، قلعه مضیق، الکرکات، التوینه، حویجات السله، الجماسیه، الشریعه، المستریحه، باب الطاقه» و سد «افامیا» از جمله مناطق آزاد شده در این عملیات به شمار می آیند.

نیروهای ارتش سوریه و در پیشاپیش آنان نیروهای فرمانده سهیل حسن (معروف به ببرهای سوریه) در جریان عملیات در شمال استان حماه و جنوب استان ادلب حدود ۱۰۰ کیلومتر مربع از مناطق اشغالی را از تصرف گروه‌های تروریستی خارج کرده‌اند.

به گفته منابع میدانی حاضر در منطقه، دهها پایگاه، مقر و انبارهای سلاح گروه‌های تروریستی در شمال استان حماه و جنوب استان ادلب از جمله شهرک‌های «الهبیط، کفرنبل، دیرسنبل و…» هدف قرار گرفتند و منهدم شدند.

در حال حاضر، حومه شمالی «قلعه مضیق» یکی از محورهای عملیات محسوب می‌شود و نیروهای ارتش سوریه درصدد هستند پیشروی‌ها را تا پاکسازی کامل دشت الغاب (شمال غرب استان حماه) و رسیدن به دروازه غربی استان ادلب (شهرک‌های القاهره، حمیدیه، المنصوره، زیاره، قسطون، عمیقه، حویز، حریه و… و.) ادامه دهند.

به گزارش مشرق، پیشروی از شهرک راهبردی «کفرنبوده» به سمت شهر خان شیخون (مهم‌ترین پایگاه تروریست‌ها در جنوب ادلب) محور دوم عملیات نیروهای سوری برای پاکسازی نقاط اشغال شمال به شمار می‌آید.

آرشیو

اگر نیروهای ارتش سوریه بتوانند خود را به «خان شیخون» برساننند و این شهر استراتژیک را به کنترل دربیاورند، تمامی مناطق تحت اشغال گروه‌های تروریستی در شمال استان حماه به محاصره در می آیند و به صورت دومینوار سقوط خواهند کرد.

البته نیروهای سوری مستقر در محور جنوب شرق استان ادلب (شهرک ابودالی) نیز همزمان با نیروهای حاضر در شهرک کفرنبوده می‌توانند به سمت شهر خان شیخون پیشروی کنند و فشار را بر گروه‌های تروریستی چند برابر کنند.

شهر خان شیخون مهمترین پایگاه گروه‌های تروریستی در جنوب ادلب محسوب می‌شود و در مسیر جاده «حماه - حلب» واقع شده و همین مسئله به اهمیتش برای نیروهای ارتش سوریه افزوده است.

به گزارش مشرق، تاکنون آمار دقیقی از تعداد تلفات گروه‌های تروریستی به خصوص هیأت تحریر الشام (جبهه النصره) و جیش العزه در جریان عملیات نیروهای ارتش سوریه در شمال استان حماه و جنوب استان ادلب منتشر نشده است اما نام شماری از فرماندهان ارشد میدانی تروریست‌ها از جمله «محمد عبدالکریم خاروف و موید الجاسر» در لیست کشته شدگان دیده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مرتضی IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
    21 9
    به امید آزادسازی کامل شمال سوریه از دست تفاله های اردوغان
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
    18 1
    خدا کنه دوباره عملیاتو متوقف نکنن
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
    1 0
    به امید پیروزی ارتش و ملت سوریه...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس