شمال غرب سوریه1.jpg

تحولات میدانی شمال سوریه در آستانه تغییر 180 درجه ای قرار گرفته و خواب از چشمان تروریست‌ها ربوده شده است.

سرویس جهان مشرق - بیش از سی روز از درگیری‌های سنگین در شمال و شمال غرب استان حماه و جنوب استان ادلب سوریه می‌گذرد و پیشروی نیروهای ارتش با وجود مقاومت سرسختانه گروهک‌های تروریستی ادامه دارد.

تروریست‌ها با نقض مداوم آتش بس (توافق کاهش تنش) و حمله به مواضع نیروهای سوری، درگیری‌ها را در استان‌های حماه و ادلب شعله ور کردند و با از دست دادن حدود ۱۵۰ کیلومتر مربع از مناطق اشغالی در آستانه یک خطر جدی قرار گرفته‌اند.

شاید گروهک‌های تروریستی پیش بینی نمی‌کردند که وضعیت برای شأن به این اندازه سخت شود اما واقعیت‌های میدانی موضوع دیگری را روایت می‌کند و آن نزدیک شدن نیروهای ارتش سوریه به شهر راهبردی خان شیخون در جنوب استان ادلب است.

تروریست‌ها خوب می‌دانند اگر شهر خان شیخون را از دست دهند، مناطق اشغالی زیادی در کمترین زمان ممکن به کنترل نیروهای ارتش سوریه درخواهند آمد و همین مسئله آنان را به شدت نگران کرده است.

پاکسازی مجدد شهرک راهبردی «کفرنبوده» در جنوب استان ادلب نیز نشان داد مقصد نهایی و هدف اصلی نیروهای سوری شهر خان شیخون است و گروهک‌های تروریستی به شدت تلاش می‌کنند تحولات میدانی را به سود خود تغییر دهند.

تروریست‌ها با انجام ضد حملاتی متوالی و البته سنگین درصدد هستند سرعت پیشروی نیروهای ارتش سوریه را به سمت شهر خان شیخون به حداقل برسانند اما با هوشیاری طرف مقابل مواجه و غافلگیر شده‌اند.

نیروهای ارتش سوریه آگاه هستند برای رسیدن به شهر خان شیخون باید از شهرک مهم «الهبیط» عبور و کار تروریست‌ها را در این منطقه تمام و یکسره کنند و به همین دلیل در میدان نبرد تغییر راهبرد داده‌اند.

در حال حاضر، رسیدن مستقیم به الهبیط سخت و دشوار است چرا که ارتفاعات و بلندی‌ها در حومه شمالی این شهرک در اشغال کامل تروریست‌ها است و همین مسئله باعث شده آنان بر مناطق اطراف اشراف داشته باشند.

فرماندهان ارتش سوریه با درک شرایط میدانی، به ضرورت پاکسازی این ارتفاعات و بلندی‌های مهم واقف هستند و فقط با برنامه ریزی دقیق باید عقب راندن عناصر تروریستی از حومه شمالی شهرک الهبیط را در دستور کار قرار دهند.

نیروهای سوری باید در سریع‌ترین زمان ممکن آزادسازی و پاکسازی شهرک‌های «مغر الحمام، مغر الحنطه، حرش العابدین و خربه العابدین» را به سرانجام برسانند تا راه برای پیشروی به سمت شهرک الهبیط از محور شمالی باز شود.

در صورتی که حومه شمالی شهرک الهبیط به کنترل نیروهای ارتش سوریه درآید، تروریست‌ها در شهرک الهبیط زیر آتش سنگین قرار خواهند گرفت و گزینه‌ای جز عقب نشینی در انتظار آنان نیست و این به معنای یک شکست کامل است.

البته نباید فراموش کرد نیروهای ارتش سوریه باید همزمان از محور جنوب غرب پیشروی کنند و ارتفاع الصخر و سپس شهرک «الجیسات» را به کنترل دربیاورند تا تروریست‌ها از محور جنوبی در شهرک الهبیط محاصره شوند.

اگر نیروهای ارتش سوریه بتوانند حلقه محاصره را از محورهای شمالی، جنوبی و غربی تکمیل کنند، شهرک الهبیط از لحاظ نظامی ساقط شده محسوب می‌شوند و تروریست‌ها مجبور خواهند شد به سمت مناطق شرقی عقب نشینی کنند.

نیروهای سوری با آزادسازی شهرک الهبیط به دروازه‌های غربی شهر راهبردی و مهم خان شیخون در جنوب استان ادلب خواهند رسید و این همان موضوعی که در ابتدای گزارش به آن اشاره شد و وحشت را به اردوگاه تروریست‌ها حاکم کرده است.

تروریست‌ها خوب می‌دانند اگر نیروهای ارتش سوریه به دروازه‌های غربی خان شیخون برسند کار تمام است چرا که فقط این شهر را از دست نمی‌دهند و کل مناطق اشغالی در شمال استان حماه از تصرف آنان خارج می‌شود.

البته نیروهای سوری می‌توانند همزمان از جنوب شرق استان ادلب (شهرک ابودالی) به سمت شهر خان شیخون پیشروی کنند و فشار را بر گروهک‌های تروریستی در این محور چند برابر کنند و کار را برای آنان گره بزنند.

اگر حامیان تروریست‌ها با حربه آتش بس به میدان نیایند، جنوب استان ادلب در روزهای آینده شاهد پیروزی‌های میدانی چشمگیر نیروهای سوری خواهد بود و در مجموع پاکسازی الهبیط و خان شیخون به معنای آزادسازی بیش از ۹۵ درصد استان حماه است.

ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی در روزهای گذشته انواع و اقسام تجهزات نظامی سنگین، نیمه سنگین و سبک را برای گروهک‌های تروریستی ارسال کرده تا آنان را نجات دهند اما به نتیجه ملموسی دست نیافته است.

به گزارش مشرق، سناریوی تکراری و البته دروغ حمله شیمیایی نیز یکی دیگر از گزینه‌های ائتلاف برای نجات عناصر تروریستی است که احتمال دارد با ادامه پیشروی نیروهای ارتش سوریه اجرا شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • صداقت IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
    18 55
    چرا ارتش تا بن دندان مسلج سوریه با داشتن نیروی زرهی و بالگرد به همراه نیروی هوایی روسیه و زمینی ایران از پس 30 تا 40 هزار تروریست بر نمی آید؟؟؟؟
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
      28 16
      همچین میگه ۳۰ -۴۰ هزار نفر انگار که ۳۰-۴۰ نفرند.
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
      32 15
      یا بن رو نمی دونی چیه یا دندان .... عزیزم 7 ساله این ارتش درگیر جنگ بوده نیمی از ارتش فرار کردن و خیلی ها هم کشته شدن ... اگر نقشه 2 سال پیش را دیده بودی متوجه میشدی سوریه را از دهان شیر بیرون کشیدن
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
      11 14
      نگران نباش مزدور نفس های آخر خودت و اربابانت است که به شماره افتاده
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
      3 5
      بخاطر اینکه مردم بی سلاح شهر و روستاها در محاصره تروریست ها هستند و ارتش و ایران نمیخواهند مردم عادی کشته شوند. بخاطر همین پیش روی بسیار کند است
    • IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
      4 0
      مثل اینکه تروریستها ازطرف نوددرصد کشورهای جهان بخصوص ابرقدرتهای غربی تغذیه میشن.خودتوزدی بکوچه چپ.جنگ بنحوی جهانیس
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
    33 9
    به پایان سلام کن . ایران پیروز است
  • DE ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
    13 55
    یاشاسین رجب دون کی شوت ،بزرگ مرد تاریخ بشریت
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
      19 14
      خفه شو مزدور بیگانه
  • عرب DE ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
    8 10
    باید و اگر. خواهند رسیدو خولهد شد.
  • اصغر IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
    10 13
    فشردگی و وجود تروریست های رنجرز و با تجربه کار را گره زده ولی طبق تفسیر فوق سرعت و حملات و تحرک بالا و حساب شده رمز پیروزی است نه قبول آتش بس و بسط نشستن والا اینجوری دست تو کندوی زهر آلود تروریست ها کرده اند و زیر بار حملات موشکی و دسته جمعی باید هر روز خسارات و تلفات بدهند.
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
    10 14
    با اینکه من شخصا با ذات اسلام مشکلات خاصی دارم ، اما حقیقتا به عنوان یک کارشناس با تجربه عرض می کنم: پاسخ این مرد به شینزو آبه ، حاوی ابعاد گوناگونی است که اگر ساعت ها در متن و مطالب عمیق گفتمان او غرق شوید متوجه می شوید او یک انسان زمینی نیست و این تعصب و خرافه نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس