شمال و شمال غرب حماه (3).jpg

شمال استان حماه و جنوب استان ادلب در روزهای گذشته به یک میدان جنگ واقعی میان نیروهای ارتش سوریه و گروهک های تروریستی تبدیل شده است.

سرویس جهان مشرق، جنوب استان ادلب و شمال استان حماه در ۴ روز گذشته شاهد درگیری‌های نفس گیری بود و گروه‌های تروریستی مانند آنچه که در یک ماه قبل گذشت باز هم در مقابل نیروهای ارتش سوریه ناتوان بودند و متحمل شکست‌های سنگینی شدند.

نیروهای ارتش سوریه صبح روز سه شنبه (چهاردهم خردادماه) پس از تثبیت مواضع در شهرک تازه آزاد شده «القصابیه»، عملیات غافلگیرانه دیگری را علیه گروهک‌های تروریستی در شمال شهرک‌های «الهواش و الشیخ ادریس» ترتیب دادند.

رزمندگان سوری پس از چند ساعت درگیری سنگین موفق شدند عناصر تروریستی را عقب برانند و با آزادسازی شهرک‌های «الحمیرات، القیروطیه و الحردانه»، پیروزی مهم دیگری را در جنوب استان ادلب به دست آوردند.

نیروهای ارتش سوریه با پاکسازی این سه شهرک، امنیت را در شهرک «هواش» به طور کامل برقرار کردند؛ تأمین امنیت شهرک راهبردی «کفرنبوده» از محور شمال غرب نیز یکی دیگر از نتایج این عملیات بود.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه پس از اینکه شهرک‌های «الحمیرات، القیروطیه و الحردانه» را در جنوب استان از اشغال عناصر تروریستی خارج کردند بر روی حملات موشکی، توپخانه ای و هوایی متمرکز شدند.

از صبح روز چهارشنبه (پانزدهم خردادماه) تا بعدازظهر روز پنج شنبه (شانزدهم خردادماه)، پایگاه‌های عناصر تروریستی در مناطق اشغالی جنوب و جنوب غرب استان ادلب و شمال و شمال غرب استان حماه به شدت هدف قرار گرفتند.

جنگنده‌های روسی و سوری در نخستین حمله کاروان یکی از فرماندهان ارشد گروهک تروریستی احرارالشام را در شمال استان حماه هدف قرار دادند؛ ۳ تن از همراهان فرمانده ارشد گروهک تروریستی احرارالشام در این حملات به هلاکت رسیدند و ۶ تن دیگر زخمی شدند.

یگان‌های موشکی و توپخانه ای نیز دومین حمله را در دستور کار قرار دادند و کاروانی از عناصر تروریستی را در حومه شهرک «کفرزیتا» در شمال استان حماه هدف قرار دادند؛ در این حملات تعدادی زیادی از خودروهای نظامی تروریست‌ها منهدم شد.

به گزارش مشرق، کشته و زخمی شدن دهها تن از تروریست‌ها در جریان این حملات تأیید شد؛ نام ۱۱ تن از فرمانده میدانی گروه تروریستی جبهه النصره در لیست کشته شدگان دیده می‌شود.

یگان‌های موشکی و توپخانه ای ارتش سوریه همچنین بیش از ۲۰۰ موشک و خمپاره را به سمت مواضع گروه‌های تروریستی در شهرک‌های «لطمانه، کفرنبل، الزقوم، قلیدین و الزکاه، ترملا و النقیر» در شمال استان حماه و جنوب استان ادلب شلیک و ضربات مهلکی به آنان وارد کردند.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

جنگنده‌های روسی و سوری نیز مواضع گروهک‌های تروریستی را در شهرک‌های «کفرسجنه، ارینبه، الشیخ مصطفی، کرسعه، اریحا، خان شیخون، معره الصین، سفوهم، کنصفره، کفرعوید و حزارین» در هم کوبیدند.

در مجموع تا بعدازظهر روز پنج شنبه (شانزدهم خردادماه) دهها تن از عناصر تروریستی در جریان حملات هوایی، موشکی و توپخانه ای کشته و زخمی شدند و خسارت زیادی به تجهیزات نظامی آنان وارد آمد.

به گزارش مشرق، تحولات میدانی از عصر روز پنج شنبه تغییر کرد و عناصر تروریستی حملات سنگینی را برای اشغال شهرک‌های «کفرهود، تل ملح و جبین» در شمال استان حماه آغاز کردند و برای ساعاتی موفق شدند بر این شهرک‌ها سیطره پیدا کنند.

اما نیروهای سوری از صبح روز جمعه (هفدهم خردادماه) عملیات را با پشتیبانی یگان‌های هوایی، موشکی و توپخانه ای برای بازپس گیری شهرک‌های اشغال شده شروع کردند و پس از درگیری‌های سنگین توانستند شهرک «کفرهود» را به کنترل دربیاورند.

همزمان با ادامه درگیری‌ها در شهرک‌های تل ملح و جبین، عناصر تروریستی از عصر روز گذشته (جمعه) جبهه جدیدی را برای فشار بیشتر بر نیروهای سوری باز کردند و حملاتی را برای اشغال شهرک‌های «الکرناز و الحمامیات» ترتیب دادند.

نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی جنگنده‌های روسی و سوری، یگان‌های موشکی و توپخانه به سرعت وارد عمل شدند و پس از درگیری‌های سنگین موفق شدند حملات را به طور کامل دفع و پیشروی تروریست‌ها را متوقف کنند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه در ۴ روز گذشته ابتکار عمل را در شمال استان حماه و جنوب استان ادلب در دست داشتند و روند تحولات میدانی نشان می‌دهد ضد حملات تروریست‌ها نمی‌تواند نتیجه را در میدان نبرد تغییر دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    8 19
    همون اندازه که پیشروی کردند از اون طرف عقب نشستن
  • کفر IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    4 3
    چرا همه شهر هاشون کفر دارن
    • IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
      5 4
      ظاهرا به برخی روستاها کفر می گویند
    • DE ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
      10 4
      کَفَر بمعنی آبادی کوچکی در صحرا است که دارای آب‌ و گیاه باشد ، در صحرا مناطق سرسبز که درختان او را پوشانده باشند را کَفَر یا وحله میگویند اصل کلمه کُفر نیز از پوشیدن شدن حق گرفته شده ، و هر امری که حق را پنهان کند کفر میگویند
    • IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
      1 5
      واژه «كَفْر» و «ریف» در عربی به معنای ده یا روستا هست... مثل کفر نبوده، کفرزیتا و ...
  • IR ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    14 4
    انگاری ارتش سوری و مقاومت در حال دور زدن شهرک الهبیط هستن که اگر این باشد و بتوانند شهرک النقیر را بازپس بگیرند پشتیبانی حرامزاده ها در شمال حما و جنوب ادلب تضعیف خواهد شد در ادامه بازپس گرفتن کفرسجنه روند بهتری به کار می ده و اگر ادامه کار به رسیدن به شمال خان شیخون و قطع بزرگراه معره النعمان خان شیخون ختم شود مساحتی حدودا 700 کیلومتر مربعی شامل ده ها دژ مثل خان شیخون (محل خودزنی های مکرر شیمیایی) ، مورک (مقر نظامیان ترکیه) ، لطامنه ، کفرزیتا و ... اتوماتیک سقوط خواهد کرد وقتی جایی مثل تل ملح را می زنند یعنی خودشان هم داستان را فهمیدند و سعی می کنند سرعت کار مقاومت را بگیرند ، مقاومت دنبال جنگ شهر به شهر تا مرز ترکیه نیست چون ادلب اساسا بخاطر شرایط جغرافیایی سخت جنگه حداقل 20 هزار سلفی تکفیری مسلح و آموزش دیده شامل جنگجویان خوب چچنی و ترکستانی و افسران ترکی عبری عربی غربی آنجا حضور دارند و پشتیبانی هم مرتب از سمت ترکیه می رسه بخوان مثلا از همان شمال حما و مثلا لطمانه بسمت شمال حرکت کنند تعداد شهدا و خسارات زیاد خواهد شد طرح همان طرح جواب داده قدیمه پیشروی طولی و قطع راه های پشتیبانی ، محاصره و نهایتا تخلیه اجباری ؛ درواقع مقاومت می خواد هزاران سلفی تکفیری را به درون خاک ترکیه هل دهد ، 1.5 سال پیش در همین مشرق نظر دادم که راه ورود به ادلب از بازپسگیری کفرنبوده و پیشروی به سمت جبل زاویه و چرخش به سمت شرق و رسیدن به شمال خان شیخون می گذره .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس