شمال و شمال غرب حماه.jpg

نیروهای ارتش سوریه پس از 24 ساعت درگیری سنگین و نفس گیر موفق شدند حملات تروریست های مورد حمایت دولت ترکیه را در استان حماه و ادلب دفع کنند.

سرویس جهان مشرق؛ نیروهای ارتش سوریه از نیمه دوم اردیبهشت ماه امسال در واکنش به نقض آتش بس های متوالی گروه‌های تروریستی، عملیاتی را در شمال و شمال غرب استان حماه و جنوب استان ادلب آغاز کردند.

نیروهای سوری در شانزده روز گذشته با پشتیبانی جنگنده‌های روسی بیش از ۱۰۰ کیلومتر مربع از مناطق اشغالی را پاکسازی و بیش از ۲۰ شهرک، روستا و ارتفاع را به کنترل درآوردند و وحشت را بر اردوگاه تروریست‌ها حاکم کردند.

شهرک راهبردی «کفرنبوده» در جنوب استان ادلب و شهر مهم «قلعه مضیق» در شمال غرب استان حماه دو منطقه‌ای حساسی به شمار می آیند که در جریان این عملیات به کنترل نیروهای ارتش سوریه درآمدند.

گروه‌های تروریستی در دو هفته گذشته چند مرتبه شانس خود را برای اشغال مجدد مناطق تازه آزاد شده امتحان کردند اما با مقاومت نیروهای ارتش سوریه در محورهای مختلف مواجه شدند و راهی به جایی نبردند.

به گزارش مشرق، ناکام ماندن و به بن بست رسیدن عناصر تروریستی برای اشغال دوباره مناطق باعث شد دولت ترکیه به سرعت وارد عمل شود و با هماهنگی دولت روسیه آتش بس را در شمال استان حماه و جنوب استان ادلب برقرار کند.

گزارش‌ها و رصدهای میدانی نشان می‌دهد دولت ترکیه فرصت را برای گروه‌های تروریستی خرید تا آنان بتوانند در گام نخست نفسی بکشند و با تجدید قوا برای درگیری دوباره با نیروهای ارتش سوریه آماده و وارد عمل شوند.

براساس اطلاعات به دست آمده، دولت ترکیه با سو استفاده از توافق آتش بس در شمال استان حماه و جنوب استان ادلب، گروه‌های تروریستی را در روزهای گذشته به انواع و اقسام سلاح‌های سنگین نظامی مجهز کرد.

گروه‌های تروریستی پس از چند روز استراحت و فراموشی شکست‌ها با تجهیزات نظامی اهدایی از سوی دولت ترکی ه باز هم آتش بس را زیر پا گذاشتند و عصر روز گذشته (سه شنبه) حملات بسیار سنگینی را علیه نیروهای ارتش سوریه انجام دادند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات درگیری‌ها اشاره و اعلام کرد: صدها تن از عناصر تروریستی ضدحملات کم سابقه‌ای را برای اشغال دوباره شهرک راهبردی کفرنبوده و مناطق حومه علیه نیروهای سوری انجام دادند.

این منبع میدانی با بیان اینکه گروه‌های تروریستی عملیات را با ارسال یک خودروی انتحاری به سمت مواضع نیروهای ارتش سوریه آغاز کردند، گفت: نیروهای سوری در آماده باش کامل بودند و خودروی انتحاری تروریست‌ها را قبل از رسیدن به مواضع منهدم کردند.

وی افزود: گروه‌های تروریستی همزمان حملات موشکی و توپخانه ای به مواضع نیروهای ارتش سوریه را در دستور کار قرار دادند تا راه را برای پیشروی یگان‌های پیاده به سمت شهرک‌های «الشیخ ادریس، الهواش، المغیر و کفرنبوده» باز کنند.

به گفته این منبع میدانی، عمده درگیری‌ها در محورهای «القصابیه - کفرنبود»، «الهبیط - کفرنبوده» و «تل هواش - الشیخ ادریس» صورت گرفت و هدف اصلی تروریست‌ها رسیدن به شهرک راهبردی «کفرنبوده» بود.

این منبع میدانی با بیان اینکه تروریست‌های ازبکی و چچنی جبهه النصره در خط نخست درگیری‌ها حضور داشتند، گفت: شهرک راهبردی کفرنبوده یکی از مهم‌ترین مناطق در شمال غرب استان حماه محسوب می‌شود که از محور شرقی به شهر بسیار مهم «خان شیخون» و از محور غربی به شهر «قلعه مضیق» متصل می‌شود و همین موقعیت حساس، اهمیتش را برای طرفین چند برابر کرده است.

وی به واکنش متقابل ارتش سوریه اشاره کرد و افزود: یگان‌های موشکی، توپخانه ای و زمینی ارتش سوریه با پشتیبانی جنگنده‌های روسی به استقبال عناصر تروریستی آمدند و خسارت‌های سنگینی به تجهیزات نظامی آنان وارد کردند.

این منبع میدانی از انهدام چند خودروی انتحاری، نظامی، تانک و دهها موتور سیکلت گروه‌های تروریستی (اهدایی ترکیه) خبر داد و گفت: چندین تن از عناصر انتحاری تروریست‌ها توسط نیروهای سوری شکار شدند و به هلاکت رسیدند.

به گفته این منبع میدانی، درگیری‌ها تا ظهر امروز (چهارشنبه) به شدت ادامه داشت و در نهایت نیروهای ارتش سوریه پس از چندین ساعت موفق شدند حملات تروریست‌ها را به طور کامل دفع و آنان را عقب برانند.

این منبع میدانی با توضیح اینکه عناصر تروریستی از امکانات نظامی زیادی برخوردار بودند، تصریح کرد: تروریست‌ها به سلاح‌های پیشرفته زیادی مجهز بودند اما با متحمل شدن خسارت‌های سنگین از منطقه عقب نشینی کردند.

وی با بیان اینکه گروه‌های تروریستی چیزی جز خفت و ذلت برای خود و حامیانشان باقی نگذاشتند، گفت: عناصر تروریستی برنامه دقیقی در میدان نبرد نداشتند و فقط به صورت گروهی با نیروهای سوری درگیر شدند و در نهایت هم ضربات مهلک بی سابقه‌ای را دریافت کردند.

این منبع میدانی افزود: آمار دقیقی از تلفات جانی گروه تروریستی جبهه النصره در دسترس نیست اما حداقل بیش از ۱۰۰ تن از عناصر تروریستی در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند.

به گفته برخی از منابع میدانی، ترکیه حتی عناصر تروریستی را به موشک‌های ضد جنگنده و ۸۰۰ موتور سیکلت، دهها خودروی نظامی، زرهی و… مجهز کرد تا معادلات میدانی را در شمال و شمال غرب استان حماه و جنوب استان ادلب تغییر دهد اما باز هم به هدف خود دست نیافت.

گروه‌های تروریستی در مجموع در ۲۴ ساعت گذشته ۳ موج از حملات (عصر روز گذشته، شب گذشته و بامداد امروز) را علیه نیروهای ارتش سوریه ترتیب دادند اما یک منطقه را هم نتوانستند به اشغال دربیاورند و با سرافکندگی تمام از میدان نبرد متواری شدند.

انتظار ترکیه این بود که عناصر تروریستی حداقل شهرک راهبردی «کفرنبوده» را دوباره اشغال کنند اما ناکام ماندند و به نظر می‌رسد آنکارا دوباره مذاکره با روس‌ها را برای برقرای آتش بس و جلوگیری از پیشروی نیروهای ارتش سوریه در دستور کار قرار دهد چرا که از تروریست‌ها نا امیده شده است.

به گزارش مشرق، در حال حاضر، آرامش نسبی در شمال و شمال غرب استان حماه و جنوب استان ادلب برقرار شده است و نیروهای ارتش سوریه در آماده باش کامل هستند و وضعیت میدانی را تحت کنترل دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
    چقدر نفرت دارین از ترکیه.خدا شما را با پوتین کمونیست و بشار اسد غلاه شیعه و اون کمونیست و کمونیست های زچین محشور فرماید .و دل سیاه شما را کمی صیقل دهد .
    • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
      خدا تو را هم با ترکیه لائیک محشور و به قعر اسفل عنایت فرماید.
    • علی IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
      سگ پوتین ارتدوکس شرف داره به صد تا عردوقان اروریست پرور آمریکایی
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
    مرگ براردوغان منافق=تجسم ریا
  • aras IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
    27 13
    متاسفانه موج چهارم موفق بود ارتش سوریه از شهر خارج شده و سعی میکنه با آتشباری شدید جلوی پاکسازی شهر توسط تروریستهای مزدور اردوغان بگیره ان شالله پاتکهای ارتش سوریه موفق باشه گرفتن خان شیخون یعنی پاکسازی مساحت زیادی از شمال استان حما بخصوص منطقه موسوم به «مثلث مرگ»
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
    پانترکهای طرفدار دولت تورچیه در ایران و این سایت چه نظری دارند؟
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
    43 5
    کفرنبوده الان حائله ارتش عقب نشینی کرده
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
    لعنت بر ترکیه که اینقدر منافقانه عمل می کنه به زودی خدا جواب این همه مکرشون رو می ده
  • IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
    اشتباه کردید به ترکیه و ترامپ اعتماد کردید پارسال که تو دور بودید باید شرشون می کنیددتموم میشد میرفت
  • حمید کرم IR ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
    واقعا دولت ترکیه و قطر از آمریکا بدترند.
  • NL ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
    47 10
    ترکیه خودش داغون نکنه با این کار ها
  • NL ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
    ترکیه خودش داغون نکنه با این کار ها
  • ارسلان IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
    17 5
    انشاالله پیروزی نهایی با ازاد سازی کامل ادلب از شر تروریست های بدتر از صهیون ها ،
  • Aa IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
    5 13
    شهرك كفرنبوده به دست مخالفان افتاد و عناصر ارتش سوريه لت و پار شدند
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
    4 5
    چرا بمباران نمیشن ؟؟؟
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
    ترکیه منافق
  • تورچیه دوست IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
    6 217
    مشرق خائن دیروز تیتر داشتی که ترکیه به تحریم نفتی پیوسته و امروز داری عقده گشایی میکنی! ترکیه و اهدای مجانی سلاح! اون خودتی!
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
    33 5
    ترکیه فریبکار است
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
    49 4
    ترکیه فریبکار است
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    16 0
    خوب اردوغان از فرصت استفاده کرده و باید 10 هزار نفر از تروریست ها را می تواند به لیبی و طرابلس بفرستد خودش هم اینطور از دولت تحت حمایت سازمان ملل متحد حمایت کرده و بدنام هم نمی شود و نفت لیبی کجا نفت سوریه کجا لیبی 5 برابر سوریه نفت دارد اما دوستان راست می‌گوید اردوغان عقل ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس