photo_2019-06-06_23-30-41.jpg

شمال استان حماه سوریه در ساعات گذشته شاهد درگیری های سنگین میان نیروهای سوری و عناصر تروریستی است.

به گزارش مشرق، عصر روز گذشته (پنج شنبه)، عناصر تروریستی جبهه النصره (هیأت تحریرالشام)، جبهه الوطنیه التحریر و جیش العزه، عملیات گسترده‌ای را با نام «معتصم بالله» علیه مواضع نیروهای ارتش سوریه در شمال استان حماه آغاز کردند.

به گفته منابع میدانی، تروریست‌ها عملیات را با پشتیبانی یگان‌های توپخانه ای از شهرک‌های «لطمانه، الجیسات و کفرزیتا» علیه مواضع نیروهای سوری در شهرک‌های «کفرهود، تل ملح و جبین» انجام دادند.

درگیری‌های سنگین و نفس گیر در شهرک‌های «تلح ملح، کفرهود و جبین» میان طرفین چندین ساعت به طول انجامید و در نهایت نیروهای ارتش سوریه به صورت موقت از این سه شهرک عقب نشینی کردند.

پیشروی‌های شب گذشته عناصر تروریستی در حومه شهرک «کفرهود» باعث شد خطوط امدادرسانی نیروهای ارتش سوریه از شهرک «محرده» به شهرک «سقیلبیه» در شمال استان حماه برای ساعاتی قطع شود.

براساس اطلاعات به دست آمده، شدت درگیری‌ها و حملات موشکی و خمپاره‌ای در مناطق درگیری در شمال استان حماه به اندازه‌ای بود که نظامیان و مستشاران روسی مجبور شدند ایستگاه مراقبتی خود را در منطقه «تل صلبا» تخلیه کنند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات درگیری‌های شب گذشته اشاره و اعلام کرد: نیروهای ارتش سوریه برای کاهش تلفات مالی و جانی از شهرک‌های «کفرهود، تل ملح و جبین» عقب نشینی کردند.

این منبع میدانی با بیان اینکه نیروهای سوری پیشروی تروریست‌ها را به سرعت متوقف کردند، گفت: جنگنده‌های سوری و روسی از شب گذشته به صورت مداوم مواضع تروریست‌ها را در مناطق اشغالی به شدت هدف قرار دادند.

وی از حملات سنگین توپخانه ای و موشکی ارتش سوریه علیه عناصر تروریستی خبر داد و افزود: مواضع تروریست‌ها در شهرک‌های اشغال شده در حملات هوایی، موشکی و توپخانه ای شخم زده شد و همین مسئله ماندن آنان را در این مناطق بسیار سخت کرد.

این منبع میدانی، حجم خسارت‌های وارد شده به تروریست‌ها و تعداد تلفات آنان را در ساعات گذشته کم سابقه توصیف کرد و گفت: دهها تن از عناصر تروریستی در حملات موشکی، توپخانه ای و هوایی کشته و زخمی شده‌اند.

وی افزود: پس از حملات سنگین هوایی، موشکی و خمپاره‌ای و فلج شدن تحرکات تروریست‌ها، چند گروه از نیروهای تازه نفس ارتش سوریه برای بازپس گیری مناطق تازه اشغال شده وارد عمل شدند.

به گفته این منبع میدانی، نیروهای سوری پس از درگیری‌های سنگین موفق شدند ظهر امروز وارد شهرک‌های «کفرهود و تل ملح» شوند و این مناطق را از اشغال عناصر تروریستی خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

این منبع میدانی تصریح کرد: درگیری‌ها در حومه شهرک‌های «کفرهود و تل ملح» همچنان در جریان است و نیروهای ارتش سوریه در تلاش هستند مواضع را در این دو شهرک به طور کامل تثبیت کنند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، عملیات نیروهای ارتش سوریه برای بازپس گیری شهرک «الجبین» ادامه دارد و روند تحولات میدانی نشان می‌دهند تروریست‌ها به دلیل شدت حملات هوایی، موشکی و خمپاره‌ای از این شهرک عقب نشینی کنند.

به گزارش مشرق، جنگنده‌های سوری و روسی مواضع تروریست‌ها را به صورت همزمان در شهرک‌های «لطمانه، لطمین، الصیاد و الزکاه» در شمال استان حماه هدف قرار می‌دهند و خسارت‌های سنگینی به آنان وارد کردند.

عمده حملات ساعات گذشته تروریست‌ها از شهرک مهم و راهبردی «لطمانه» ترتیب داده شده است؛ این شهرک اتاق عملیات تروریست‌ها و یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های آنان در منطقه به شمار می‌آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
    ارتش سوریه پوکید خخخخخ:-) :-) :-)
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
      57 7
      همین پوکیده های تمام نقشه های شما رو به هم ریختن و 90 درصد منطقه رو از دست نیروهای داعشی شما خارج کردن از چی داری میسوزی
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
      47 11
      کور خوندی بیچاره
    • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
      8 37
      آره ایول خخخ .
    • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
      8 31
      درود بر تروریست های گرامی .
    • IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
      10 17
      خخخخخ آره پوکید. ینی رو که نیست سنگ پای قزوینه.
    • IR ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      27 6
      وقتی از جلو منقل نظر بدی همین میشه
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
    14 69
    ارتش سوریه پوکید خخخخخ:-) :-) :-)
    • محمد IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
      46 4
      خدا شفات بده همه مناطق پس گرفته شده این عقب نشینی یه تاکتیکه برای گرفتن تلفات حداکثری از شیوه های مرسوم سهیل حسن دفعه قبل هم به کفرنبوه همیچن تک زدن یه چن روز اشغالش کردن بخاطر بمباران های شدید ارتش سوریه و روسیه اخرش با کلی تلفات عقب نشستن
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
    7 31
    و افزود: مواضع تروریست‌ها در شهرک‌های اشغال شده در حملات هوایی، موشکی و توپخانه ای شخم زده شد و همین مسئله ماندن آنان را در این مناطق بسیار سخت کرد خب جنگ که تا ابد ادامه نداره با این کارتونفقط میمونه یه وسرونه یه اسم سوریه
  • حسین MD ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
    12 59
    روسیه عجب ابرقدرتیه تو فرار کردن اگه نیروی هوایی روسیه نبود الان تو حماه بودن
    • IR ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      14 7
      حماقت بار نظر نده
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
    8 13
    طبق معمول منتظر ترکیه نشستن و به اعتماد دیپلماسی جنگ را متوقف کردن نتیجه ای جز خفت و خواری ندارد.
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
    38 6
    از اول هم نباید به ترکیه و تروریستها و امریکا اعتماد می شد
  • ناشناس IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
    9 9
    صباح الخیر یا شیخ هفته هاست ارتش سوریه و تروریستها دارند با هم میجنگند و بارها تک و پاتک داشته اند الان میگی شیپور جنگ به صدا دراومده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      20 4
      احتمالا منظورشون اینه جنگ خیلی شدید شده چون من هر روز مشرق چک می کنم و خبرهای شمال سوریه دقیق کار می کنه. البته تیرشون معنی دار بود هم شیپور جنگ که نشون میده نباید به تروریست ها امان داد و هم عقب نشینی روس ها. ببینید چقدر درگیری زیاد بود که روس ها جون خودشون برداشتن و رفتن. به نظرم نیروهای مقاومت باید وارد بشن تا تروریست ها حساب کار بیاد دست شون.
  • NL ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
    9 5
    مشرق شما هم خیلی پرتی ها تل ملح شهرک که هیچی یه روستایی بیش نیست شیپور جنگ کجا بود تو هم!!! یه رسانه هم که سوریه رو پوشش میده فقط جوسازی بلده
  • محمد IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
    6 6
    درودبرارتش قهرمان سوریه‌ای جنگ غیروستایمان با آمریکا واگرا ایل استتروریشتها بهداشت مثلث شوم آمریکا عربستان واگرا ایل است
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    0 18
    جنگ باطل بر علیه باطل بجنگید
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    16 5
    یعنی فهم این موضوع اینقدر سخته ؟ هر چقدر بیشتر عملیات پاکسازی ادلب را به تاهیر بیاندازید تردریست های النصره کمک های نظامی بیشتری از ترکیه دریافت می کنند. این یعنی تلفات بیشتر نیروهای مقاومت ! چرا راضی به تلفات بیشتر هستید ؟ شما که میخواهید حمله کنید چرا دست دست می کنید ؟
  • امیر TR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    8 26
    رژیم اسد و ایران خیلی ترسوندالحمدلله با این که دولت هستند اما بایه مشت به قول نادان ها )تروریست ) نمی تونند بجنکند
  • ناشناس IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    23 4
    چه جالب است همزمان شدن حملات تروريست هاي سوري و اعمال تحريم هاي حداكثري امريكا بر ايران. امريكا مي خواهد جلوي درآمد ايران را بگيرد تا در سوريه با تروريست ها مقابله نكند. عجب كثافت هايي هستند اين يانكي هاي امريكايي - اسراييلي.
  • fd IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    5 1
    سوریه و عراق هیچوقت درست نمیشن همیشه و تا ابد جنگه و کشتار و بدبختی
  • US ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    2 2
    ای کاش عضو گیریشون مشخص بود میرفتیم از بیکاری عضو می شدیم، چند تا ادم می کشتیم جیگرمون خنک میشد. فکر میکردم طبق گفته شبکه ملی پارسال داعش نابود شده، خدا نعلتشون کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس