دادگاه نمایه

گزارش 3 نفره کارشناسان رسمی دادگستری در آذرماه سال 96 نشان می دهد ارزش واقعی ملک مذکور 96 میلیارد تومان بوده یعنی 100 میلیارد تومان گرانفروشی نسبت به گزارش مذکور.

به گزارش مشرق، پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه یکی از مهمترین آزمونهای دستگاه قضایی در سالهای اخیر است چراکه حجم مبالغ خارج شده از این بانک و اقداماتی که متهمان پرونده در دادگاه در خصوص آن توضیح دادند نشان داد صدها میلیارد تومان از مبالغ مربوط به این بانک، بدون نظارت و بررسی مناسب در اختیار اشخاص خاص قرار گرفته است.

نحوه دست درازی متهمان به این پولها و لابی آنها در استخر و ویلاهای خاص نشان می دهد آنها برنامه گسترده ای برای چپاول سرمایه های این بانک و برخی شرکتهای زیر مجموعه آن داشتند که خوشبختانه با ورود ضابطین قضایی و برگزاری دادگاه، علاوه بر توقف این روند، بازگشت پولها نیز با اعلام متهمان آغاز شده است.

بیشتر بخوانید:

متن کامل حکم اعضای هیأت مدیره بانک سرمایه

یکی از شرکتهایی که در سالهای گذشته، از این اقدامات آسیب دید، شرکت ساختمانی بانک سرمایه است که جدیدترین گزارشات مالی منتشره از این شرکت، بخشی از اتفاقات رخ داده در سنوات قبل را آشکار می کند. این گزارش در اسفندماه سال ۹۷ تهیه شده اما در روزهای اخیر منتشر شده است.

بر اساس گزارش مذکور که سال منتهی به ۳۰ آذر ۹۷ را شامل می شود، مشخص شده اقدامات انجام گرفته توسط یکی از تهیه کنندگان مشهور سینما باعث ورود ضرر قابل توجه به این شرکت شده است. در این خصوص، بازرس شرکت اعلام داشته که طبق مصوبه ۲۱ تیرماه سال ۹۵ هیئت مدیره، شرکت اقدام به خرید یک ساختمان نیمه کاره بر اساس گزارش کارشناسی به مبلغ ۱۹۶ میلیارد تومان از یک خانم و آقا منتسب به تهیه کننده مشهور سینما کرده است.

اما گزارش ۳ نفره کارشناسان رسمی دادگستری در آذرماه سال ۹۶ نشان می دهد ارزش واقعی ملک مذکور ۹۶ میلیارد تومان بوده (یعنی ۱۰۰ میلیارد تومان گرانفروشی نسبت به گزارش مذکور). البته در نهایت مبلغ ۴۱ میلیارد تومان اضافه پرداختی به حساب آن خانم و آقا منظور شده اما ۲ نفر بابت مطالبات خود به مبلغ ۶۰ میلیارد تومان، اقدام به طرح دعوی کرده اند.

در نهایت مقرر شده ما به التفاوت قیمت اعلام شده از سوی کارشناسان جدید با قیمت خید ملک فوق در سال ۹۵ توسط تهیه کننده مورد اشاره، به شرکت توسعه ساختمان سرمایه پرداخت شود یا اینکه ملک به وی مسترد و مبالغ پرداختی قبلی با خسارات و جرائم متعلقه پرداخت و تسویه شود که این موضوع در دادسرای پولی و بانکی در حال پیگیری است.

منبع: صبحانه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس