سیدمناف هاشمی

پس از برملا شدن حضور استاندار گلستان درخارج از کشور ابعاد تازه‌ای از ماجرای غیبت مناف هاشمی در بحران سیل این استان افشا شد.

سرویس سیاست مشرق - ماجرای استاندار گلستان که چند روز پس از سیل در این استان همه به دنبال وی می‌گشتند با سخنان «عبدالرضا رحمانی فضلی»، وزیر کشور درباره علت غیبتش ابعاد تازه‌ای یافت. چند رو پس از سیل که مردم استان گلستان بخصوص شهر آق قلا را با مشکل زیادی روبرو ساخته است و نمایندگان این استان بیان می‌کردند که نمی‌توانند استاندار را بیابند و هر چه با او تماس می‌گیرند پاسخگو نیست، با رسانه‌ای شدن این موضوع وزیر کشور در گفتگو تلفنی با رسانه ملی گره از این معما گشود و بیان کرد که «مناف هاشمی» در خارج از کشور به سر می‌برد.

«رحمانی فضلی» درباره غیبت استاندار گلستان اینطور توضیح می‌دهد:

«استاندار گلستان شاید بیش از یک ماه قبل از عید نوروز تقاضای مرخصی داشتند که سفری داشته باشند گویا مشکل خانوادگی داشتند و مجبور به اعزام به خارج بودند. ایشان یک روز قبل از نوروز هم بیان کردند اینجا (استان گلستان) برنامه ریزی شده، تمام مسئولین حضور دارند و امکانات فراهم است و ضرورت دارد که ایشان برود. تقاضا داشتند و بنده هم به ایشان عرض کردم خودتان برآورد دقیق از محل داشته باشید اگر احساس کردید مشکلی ایجاد نمی‌شود و ضرورت شما در این زمینه حتمی و قطعی است می‌توانید (از مرخصی) استفاده کنید که ایشان به مرخصی رفتند در این ایام.»

آنچه از سخنان وزیر کشور می‌توان استنباط کرد این است که استاندار گلستان در بحبوحه سیل این استان، مردم و مشکلات آنرا رها کرده و به خارج از کشور رفته است - هر چند برای مشکلات خانوادگی که خود جای سؤال دارد خانواده آقای استاندار چرا و در کدام کشور زندگی می‌کنند و آیا خود ایشان نیز تابعیت یک کشور اروپایی را دارد؟

چند موضوع مهم در اینجا مطرح است. اول اینکه همواره مطرح شده که استاندار باید از نیروهای بومی استان باشد که ضمن آشنایی با امور استان نسبت به آن دلسوزی بیشتری داشته باشد اما ظاهراً آنچه که مطرح شده استاندار نه تنها بومی استان گلستان نیست بلکه به سبب مسائل خانوادگی به خارج از کشور عزیمت کرده است.

بیشتر بخوانید:

گلستان را آب برد؛ همه به دنبال آقای استاندار می‌گردند

عکس / وضعیت تأسف بار هموطنان در آق قلا

از سوی دیگر باید گفت که وظیفه استانداری یک مأموریت مستمر در کل سال است و بیشتر از همه، استانداران بایستی در زمان‌های بحران از جمله سیل و زلزله و بلایا و حوادث طبیعی و غیر طبیعی در استانداری حضور داشته باشند و تصمیمات مهم و حیاتی برای نجات مردم و کاستن مشکلات آنها بگیرند.

در همین رابطه، در روز ۲۹ اسفند «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور در گفتگوهای تلفنی جداگانه با استانداران گلستان و مازندران ضمن دریافت گزارش آخرین وضعیت سیل و خسارات وارده به این دو استان، گفت: «لازم است همه امکانات استان برای کمک به مردم و جبران خسارات بکار گرفته شود.»

البته مشخص نیست که استاندار مازندران از کجا با جهانگیری صحبت کرده است استان گلستان یا خارج از کشور؟

آقای استاندار دلش با استان گلستان نیست؟

آنچه از اخبار و وقایع درباره استاندار گلستان بر می‌آید وی حتی در زمانی که در داخل کشور و استانداری بوده برای سمت‌های دیگری در پایتخت تلاش می کرده است. این موضوع را «محمود صادقی» نماینده اصلاح طلب تهران در توئیتی بیان کرده است. طبق گفته این عضو فراکسیون امید، مناف هاشمی علاقه‌ای به حضور در گلستان ندارد؛ دائم مشغول رایزنی برای شهرداری تهران یا معاونت وزارت اقتصاد است.

محمود صادقی نماینده تهران در این باره بیان می‌کند: «به مردم قول می‌دهم با مناف هاشمی و رحمانی فضلی برخورد لازم را کنیم.»

«حسینعلی حاجی دلیگانی»، نماینده مجلس درخصوص غیبت استاندار گفت:

با توجه به اینکه «پیگیری مشکلات خانوادگی» دلیل مرخصی یک ماهه آقای استاندار اعلام شده است، نمایندگان مجلس حتماً تحقیق و تفحص لازم را برای بررسی دوتابعیتی بودن یا نبودن آقای هاشمی انجام خواهند داد تا اگر این مسأله ثابت شود، برخوردهای لازم و قانونی در خصوص ایشان اعمال شود.

وی غیبت استاندار گلستان در وضعیت بحرانی فعلی را اقدامی دور از انسانیت توصیف کرد و ادامه داد: اصولاً مسؤولیت حکم می‌کند که مسؤولین در ایام عید آماده هر اتفاق غیرمترقبه ای باشند. حالا که سیل آمده و مردم خانه و کاشانه‌شان را در آب می‌بینند و حتی مشاهده می‌شود، در منطقه‌هایی خورد و خوراک هم پیدا نمی‌شود، دور از انصاف و انسانیت است که آقای استاندار حاضر نشده تا سفرش را نیمه کاره رها کرده و به استان محل مأموریتش بازگردد.، چون هیچ کاری را نمی‌توان مهمتر از رسیدگی به مشکلات مردم سیل زده دانست.

دروغ گویی مسئولان محلی استان گلستان برای پنهان سازی غیبت مناف هاشمی

جالب اینجاست که وزیر کشور دروغ غراوی، معاون استاندار گلستان را برملا کرد.

«میرمحمد غراوی»، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری درباره دلیل غیبت مناف هاشمی در استان گفته بود:

«طبق آخرین صحبتی که با استاندار داشتم، ایشان می‌خواست برای فرصتی کوتاه بر سر مزار مادر در روستای هزارجریب حاضر شود و به همین دلیل به آنجا رفت اما گویا بارش سنگین برف باعث مسدود شدن راه‌ها شده و ایشان نتوانست در منطقه حاضر شود».

خبرگزاری برنا هم در کانال خود و با دروغ خواندن مسئله غیبت هاشمی مطرح می‌کرد: «مناف هاشمی در جلسات ستاد بحران استانداری حضور داشته و در این روزها به طور مستمر پیگیر نحوه رسیدگی و کمک رسانی به سیل زدگان است و این نکته قابل تاکید است که مسئولان در چنین شرایطی نقش مدیریتی و ایجاد هماهنگی بین ارگان‌های امدادی را دارند و بیشتر از اینکه نیاز باشد آنها را در وسط آب سیلاب‌ها یا ویرانی خانه‌ها ببینیم باید انتظار هماهنگی‌های به موقع برای ساماندهی آوارگان حادثه داشته باشیم.»

جالب‌تر اینکه «پیروز حناچی» در تماسی با استاندار گلستان، آمادگی شهرداری تهران را برای کمک به مردم سیل زده این استان اعلام کرده است. به نظر می‌رسد فرد دیگری در استان گلستان خود را مناف هاشمی معرفی کرده و پاسخگوی تلفن‌ها بوده است!

قرائن و شواهد از این ماجرا بر می‌آید که استاندار و مسئولان زیر دستش برای اینکه سفر استاندار به خارج از کشور پنهان بماند تلاش بسیاری کردند اما با بحرانی‌تر شدن وضعیت مردم در این استان موضوع عاقبت توسط وزیر کشور بعد از چند روز برملا شد و در نهایت اسحاق جهانگیری حکم برکناری وی را امضاء کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 57
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 32
  • IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    115 3
    دولت تدفین امید و مسئولاش !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
      63 1
      اولین آزمون قوه قضاییه.
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
      57 0
      حداقل اش اين است كساني هم كه دروغ گفتند عزل شوند، نه اينكه معاون دروغگو جانشين استاندار شود!!!
    • ناشناس آذری IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
      19 0
      این آقای جهانگیری همون شخصی نبود که حتی نمی توانست منشی و دفتردار خود رو عوض کنه؟؟؟!!!!
  • IR ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    7 90
    دو روز دیگه که امریکا سد ها رو بمبارون کرد کل ایران رو آب میبره .
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
      77 6
      امریکا وقتی ناوش غرق شد خودش دستش را بالا می برد عمو جان
    • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
      67 4
      با آب دهان مان فرزند نا مشروع آمریکا را زیر آب می بریم. از مادر زاده نشده کسی به ایران حمله کند.
    • DE ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
      48 3
      ۰۲:۲۳دو روز دیگه که امریکا سد ها رو بمبارون کرد کل ایران رو آب میبره .// فقط مواظب خودت باش سگ ها رو بمب بارون نکنند که زیر بمب سقط میکنی.
    • BE ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
      34 2
      آمریکا غلط کرده با تو
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
      25 2
      این مزدوران مفلوک هنوز خواب آمریکای شکست خورده رو می بینن
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
      11 2
      سدها آبی ندارن ....چیو آب ببره ....چقدر گفتم برای تامین آب ایران دنبال روش های پایدار باشین نه توصیه چارتا کارشناس سد ساز امریکایی و یهودی ....
  • IR ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    52 1
    مسبوق به سابقه است. ياد گزارش مردم كرمان در بحران، مدير بحران در تورنتو افتادم. چرا جريان غربگراي كشور جولانگاه مفسدان اقتصادي و مسئولان دوتابعيتي است؟
  • محسن IR ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    40 0
    خدا لعنتشون کنه
  • IR ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    34 2
    همون معاون اولی که اجازه منشی دفترش رو هم نمی تونست جابجا کنه؟
  • حسین PL ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    36 0
    چه عجب یک مسئول بالاخره برکنار شد در ابن دولت
  • NL ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    51 0
    هرچی بیشتر هَمِش میزنن وضعیت بدتر و دروغ ها بیشتر برملا میشه :|
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    34 1
    ايشان در اينده وزير يا حداقل به معاونت وزير منصوب خواهند شد
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    36 1
    اگه همین آقای مناف هاشمی چندروز دیگه پست مهمتری نگرفت من اسممو عوض میکنم
  • ناراضی وضع موجود IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    17 0
    شیرتو شیره ها
  • امید انتظاری IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    30 1
    محمود صادقی گفته مناف دنبال معاونت وارت اقتصاد بوده، از این تویبت میشه راز اتهام زنی وزیر اقتصاد به رسانه ها و حمایت و ماله کشی های او ازمناف در جریان غیبتش را دریافت.
  • سعید IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    39 2
    غربگداهای عزیز برای توجیه اعمال ننگین کاردستی هاتون از دستگاه نوبت دهی شماره بگیرید لطفا
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    12 21
    پس رئیسی داره چی کار میکنه تو قوه قضائیه؟
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
      3 0
      گلابی جان ،بزار برسه بنده خدا
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    38 1
    استاندار خارج از کشور بوده رییس جمهور کجا بوده؟فقط زمان انتخابات همه خوش سفر می شوند ودلسوز مردم؟
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    32 1
    چه راحت حکم برکناری . خود جهانگیری و سایر دوستان و همکارانش هم یه روز به همین شیوه فرار را برقرار ترجیه میدن البته باچمدان های سود دلار جهانگیری
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    27 2
    جهانگیری بیا از منشی ت اجازه بگیر بعد استاندار برکنار کن، یا ابوالقاسم فردوسی
  • ناشناس RO ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    25 0
    حق ما مردم ،مقاماتی چون این آقاست....برای مردم سفر خارج رفتن،اشکالات داره،برای ایشان خیر!به کدام کارمند مرخصی این چنینی داده میشه؟واقعا جاداره از این شعار یادی کنیم که: ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت!
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    25 1
    حتما باید مردم به خاک سیاه بنشینند تا مدیران بی لیاقت اون هم به خاطر ترس از اینکه سری بعد رای نیاورند رو برای عوامفریبی هم که شده برکنار کنند
  • محسن IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    20 1
    این استاندار بی مسؤلیت و بی خیال که درک این مسؤلیت را نداشته است باید محاکمه شود تا بقیه حساب کار دستشان بیاد.
  • ایرانی IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    28 0
    این استانداران مانند گلستان ابروی نظام را بردند ومردم را دلزده
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    11 0
    عجب ناقلایی هایی هستن بعضی از مسیولین
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    25 0
    مسئولان محلی هم چوب تو آستینش کنید تا دیگه دروغ نگن
  • MD ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    15 4
    بنظرم مشکل سفر ایشان به خارج از کشور نیست.هر انسانی حق مسافرت رفتن و مرخصی گرفتن داره. اما اگر ذره ای دلش برای استان گلستان میسوخت و از اون مهمتر تعهد و حس مسولیت داشت با اولین پرواز بر میگشت.آخه این چه وضعشه.
  • وا IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    35 2
    ای جهانگیری که عرضه نداره منشیشو تغییر بده ..هر دم از این باغ بری می رسد
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    13 8
    آفرین آیزاک عزیز، بالاخره یه کار مفید انجام دادی:)
  • طاها ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    24 0
    واقعا خنده داره که نمایندگان هنوز نمیدانند که یک استاندار تابعیت مضاعف دارد یا نه؟؟؟؟؟
  • AT ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    26 0
    معلوم نیست در جمهوری اسلامی چه خبر است که مسئولان خانواده هایشان را به کشورهای خارجی می فرستند و بعد برای حل مشکلات خانوادگی خودشان هم به خارج تشریف می برند!!!!! از کجا به کجا رسیدیم! مرگ بر فلان و مرگ بر بهمان! بدبختی اش برای مردم بیچاره و منافعش برای مسدولان دو تابعیتی با چمدانهای پر از پول!
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
      12 4
      والا خود مردم به همین دولت دو تابعیتی ها رای دادن ......اگه احمدی نژاد بود تا حالا صدبار شلوارش را روی سرش کشیده بودن......
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
      2 0
      ۱۵۱۶مسئولیتی هم که داخل کشورن کمتر از خارج زندگی نمیکنن هم ماشین و هم خونه و اسکرت و لاکچری بازی فرزاندشون و ...
  • سوخته IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    19 0
    از این بی خواسیت ها در دولت زیاد هستند که باید برکنار شوند
  • DE ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    18 0
    استانداری که بر سر مزار مادر رفته بود، از خارج از کشور سر درآورد// مشکل اینه که کلاس ما مبصر نداره حضور غیاب کنه.تعطیلات نوروزی و تعطیلات کریس مست!خیلی از مدیران زحمتکش ما با خرج بیت الاموال به ماموریت خارج میروند یک سری به بروبچ بزنن واقامتشون را هی تمدید کنند تا بتونند دوگانه سوز شوند.
  • ریز علی روحت شاد IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    20 0
    مرخصی یک ماهه استاندار ما را یاد توچال رفتن یه آقا انداخت
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    17 0
    دغل بازی در حد اعلا . اگر جایی مثل کره جنوبی یا ژاپن بود نصف مسوولین از شرمندگی استعفا میکردن و چند نفری هم (هاراگیری)
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    6 0
    کارهای این دولت مصداق ضرب المثل هرچه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک کاربجایی رسیده دیگه نمک هم گندید
  • US ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    9 0
    آماده برخورد قوه قضایه در اولین پرونده جدی در مدیریت جدید هستیم
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    3 0
    راست میگه قول میدن برخورد لازم شه و پست و مقام بهتری بهشون واگذار شه
  • افشین IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    11 0
    دولت خارج نشین و دو تابعیتی .مملکت را به منجلاب بردین .
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    5 0
    کدوم کشورش هم مهمه عزیزم ......کدوم کشور
  • شریف زاده IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    6 1
    باز هم سوپرمن (جهانگیری اسحاق خودمان همانی که قیمت دلار را تثبیت کرد) وارد شدو استاندار سفرکرده را مجدد به سفر فرستاد. تا پس از بازگشت از سفر در جای بهتر و خوش اب و هوا و جای گرم و نرم تر و بی دردسرتر سامان دهد. ملت هم ..... بله !؟ مهم نیست چه بلا برسرشان می آید. رئیس جمهور هم در سواحل کیش دنبال عیش خود است. مردم را سننه !!!!
  • جواد IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    6 1
    نتیجه فرار از توهم حجاب اجباری رئیسی افتادن در دام چنین مسئولینی
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    1 1
    استاندار نباید بومی باشه اینو بدان مشرق ، همینطوری در شهر غریب پاسخگوی ما نیستن چه برسه استاندار بومی بشه شوتمون میکنن .
  • جعفری IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    3 0
    این اقای استاندار اسمش خیلی غلط اندازه چون اسمش مناف هست همه مسئولان مملکتی فکر میکنند که ......
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    11 0
    وزیر کشور هم باید عزل و محاکمه شود. آدمی که درباره کار کردن پسرش به مردم دروغ می گوید، حتما درباره استاندار هم دروغ می گوید...
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
    2 0
    مسئولین با ریش مردم بازی می کنند اگر استاندار در خارج از کشور هست چه طوری آقای جهانگیری دستور پیگیری امورات استان آب برده را می دهد اینها همه بی حرمتی به مردمه . استاندار در خارج به دنبال حال گردن هست و مردم زندگی شان تباه شده و میگن ما دستور دادیم . و اما بعد جالب‌تر اینکه «پیروز حناچی» در تماسی با استاندار گلستان، آمادگی شهرداری تهران را برای کمک به مردم سیل زده این استان اعلام کرده است. به نظر می‌رسد فرد دیگری در استان گلستان خود را مناف هاشمی معرفی کرده و پاسخگوی تلفن‌ها بوده است!
  • علی رضا IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
    1 0
    چرا این مساله سیل گلستان یکبار برای همیشه حل نمیشه؟ اگر لازمه آنجا کانال حفر کنند یا سد بزارند ... یا محل سکونت مردم را جابجا کنند.
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
    3 0
    همشون دروغگو هستند
  • آنتی سانسور IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
    1 1
    مدیریت مشعشعانه جمهوری اسلامی! با مرخصی یکنفر شهر را آب می برد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس