کد خبر 247513
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۰

بعد از رأی اعتماد مجلس به رحمانی‌فضلی برای سکان‌داری وزارت کشور، وی رایزنی‌هایی را برای انتخاب استانداران با نمایندگان مجلس داشته است.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، بعد از انتخاب رحمانی‌فضلی به عنوان وزیر کشور گمانه‌زنی‌ها برای انتخاب 31 استاندار جدید شروع شد.

بر اساس این گزارش عبدالرضا رحمانی‌فضلی که پیش از این نیز به عنوان رئیس دیوان محاسبات ارتباط تنگاتنگی با مجلس داشت در حال حاضر نیز در جایگاه وزیر کشور قصد دارد همچنان با تکیه بر تعامل با مجلس اقداماتش را پیش برد، وی تا کنون رایزنی‌هایی را با برخی نمایندگان برای انتخاب استانداران داشته و قرار است در آینده نیز با سایر نمایندگان در همین رابطه جلساتی داشته باشد.

**پیشنهاد 5 گزینه برای تصدی استانداری آذربایجان شرقی

محمد اسماعیل ‌سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست وزیر کشور از مجامع نمایندگان استانی برای معرفی گزینه‌های پیشنهادی جهت استانداری، گفت: در پی درخواست وزیر کشور، مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی چند جلسه برگزار و گزینه‌های مختلفی را برای استانداری این استان مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: در نهایت، بعد از بحث و بررسی 5 گزینه برای تصدی استانداری آذربایجان شرقی انتخاب و به وزیر کشور پیشنهادی شد.

**تشکیل کمیته ویژه نمایندگان آذربایجان غربی برای بررسی گزینه‌های استانداری

جواد جهانگیرزاده نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی هم از تشکیل کمیته‌ای برای بررسی شرایط گزینه‌های استانداری آذربایجان غربی توسط مجمع نمایندگان این استان خبر داد و گفت: قرار است اعضای این کمیته، نتایج بررسی‌های خود را به مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی اعلام کنند.

وی افزود: بعد از معرفی افراد از سوی کمیته ویژه، گزینه‌ها را در مجمع عمومی مورد بررسی قرار داده و در نهایت افراد پیشنهادی را به وزیر کشور اعلام خواهیم کرد.

جهانگیرزاده گفت: گزینه‌هایی که مجامع نمایندگان استانی به وزیر کشور معرفی می‌کنند، گزینه‌های پیشنهادی هستند و لزوما به این معنا نیست که استاندار از بین گزینه‌های پیشنهادی نمایندگان انتخاب شود.

**معرفی 3 گزینه به وزارت کشور برای استانداری اردبیل

مصطفی افضلی‌فر نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به جلسه سه‌شنبه هفته گذشته مجمع نمایندگان استان اردبیل با وزیر کشور گفت: در آن جلسه مباحث مربوط به انتخاب استاندار این استان طرح و مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در مجمع نمایندگان استان اردبیل سازوکاری برای انتخاب گزینه‌های پیشنهادی برای استانداری اسن استان تعیین کردیم، خاطرنشان کرد: شاخصه‌هایی در این رابطه تعریف شد و هر کدام از این شاخصه‌ها امتیازاتی را به خود اختصاص داد.

افضلی‌فر با اشاره به اینکه هر کدام از اعضای مجمع 3 نفر افراد پیشنهادی خود که با شاخصه‌ها تطابق بیشتری دارند را معرفی می‌کنند، اظهار داشت: در نهایت 50 نفر به مجمع معرفی خواهند شد، در نهایت از این 50 نفر برنامه خواسته می‌شود و 3 نفر به عنوان گزینه‌های نهایی به وزارت کشور معرفی خواهند شد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس با بیان اینکه تاکنون 50 نفر یاد شده برنامه‌های خود را به مجمع ارائه کرد‌ه‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر در حال بررسی برنامه‌های افراد معرفی شده هستیم.

وی با بیان اینکه 3 گزینه مطرح برای معرفی به وزارت کشور به صورت تقریبی مشخص شدند، از ذکر اسامی این افراد خودداری کرد.

افضلی‌فر از احتمال برگزاری جلسه مجمع نمایندگان استان اردبیل برای تصمیم‌گیری نهایی درباره گزینه‌های پیشنهادی وزارت کشور برای استانداری این استان در هفته آینده خبر داد.

**طباطبایی‌نژاد، سقائیان‌نژاد و خراسانی 3 گزینه استانداری اصفهان هستند

محسن صرامی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص نظر مجمع نمایندگان اصفهان برای استاندار جدید این استان اظهار داشت: نظر مجمع نمایندگان برای سکان داری استان به ترتیب اولویت روی آقایان سیدحمیدرضا طباطبائی‌نژاد نماینده مردم نائین، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار اصفهان و مجید خراسانی فرمانده بسیج سازندگی کشور است.

وی افزود: البته آقای رحمانی فضلی گفته که ما هم 2 گزینه را معرفی می‌کنیم و در نهایت طی جلسه‌ای که قرار است ساعت هشت شب دوم مهرماه برگزار شود، در مورد استاندار جدید به جمع‌بندی برسیم.

**جلسه مجمع‌ نمایندگان البرز با وزیر کشور برای انتخاب استاندار جدید طی روز‌های آتی

عزیز اکبریان نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در خصوص نظر نمایندگان استان البرز برای انتخاب استاندار جدید این استان اظهار داشت: مجمع نمایندگان استان البرز در رابطه با انتخاب استاندار هنوز به جمع‌بندی نرسیده است.

وی افزود: قرار است در جلسه‌ای که طی روزهای آینده برگزار می‌شود با حضور وزیر کشور این موضوع را بررسی کنیم تا نظر نهایی را در این رابطه ارائه دهیم.

**رایزنی برای تعیین شاخص‌های استاندار ایلام/ تاکنون به گزینه قطعی نرسیده‌ایم

احمد شوهانی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه مجمع نمایندگان با وزیر کشور برای تعیین استاندار ایلام اظهار داشت: تاکنون با دعوت آقای عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، جلسات متعددی برای تعیین استاندار با مجمع نمایندگان استان ایلام برگزار شده است.

وی افزود: در حال حاضر اعضای مجمع نمایندگان استان ایلام در حال رایزنی در زمینه شاخص‌هایی که استاندار باید دارا باشد، هستند، اما تاکنون به نتیجه قطعی در این زمینه نرسیده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تعدد گزینه‌ای مطرح برای استانداری ایلام خاطرنشان کرد: با توجه به رایزنی و تعامل‌های نمایندگان با وزیر کشور، در مجموع آقای رحمانی فضلی ارزیابی مثبتی از روند جلسات داشته‌اند، اما تاکنون وارد مصادیق نشده‌ایم.

**جلسه نمایندگان بوشهر با رحمانی‌فضلی برای بررسی گزینه‌های استانداری

موسی احمدی نماینده مردم دیر، کنگان،‌جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جلسه مجمع نمایندگان استان بوشهر با عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور به منظور بحث و تبادل‌نظر درباره انتخاب استاندار بوشهر یکشنبه 31 شهریورماه بعد از پایان تعطیلات تابستانی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این جلسه گزینه‌های مجمع نمایندگان بوشهر برای استانداری به وزیر کشور معرفی می‌شوند، از اعلام گزینه‌های پیشنهادی استانداری بوشهر خودداری کرد و گفت: گزینه های مورد نظر نمایندگان استان برای استانداری بوشهر در جلسه شورای هماهنگی استان نیز به بحث گذاشته می‌شود و تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه و اعلام گزینه‌ها به وزیر کشور در جلسه شورای هماهنگی استان اتخاذ خواهد شد.

احمدی با بیان اینکه گزینه‌های پیشنهادی نمایندگان استان از میان افراد بومی و غیربومی انتخاب شدند، خاطرنشان کرد: جلسه شورای هماهنگی استان در زمینه انتخاب گزینه‌های نهایی برای استانداری بوشهر برای معرفی به وزارت کشور در روزهای آتی برگزار می‌شود.

**سید حسین هاشمی استاندار تهران شد

روز گذشته سید حسین هاشمی نماینده سابق مردم میانه در مجلس از سوی هیئت دولت به عنوان استاندار تهران انتخاب شد. 

**نشست مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری با وزیر کشور

امیرعباس سلطانی نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی هم گفت: نشست مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به منظور بررسی گزینه‌های مطلوب برای حضور در استانداری این استان 30 شهریورماه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری گزینه‌ای به وزارت کشور معرفی نکرده است، اظهار داشت: نمایندگان درحال بررسی گزینه‌هایی هستند که توانایی اداره استانداری این استان را دارند.

سلطانی بومی‌گزینی، کارآمدی، توانمندی و برنامه‌های مطلوب را ازجمله ویژگی‌هایی دانست که نمایندگان در بررسی‌های خود مدنظر قرار می‌دهند.

**بررسی گزینه‌های پیشنهادی برای استانداری خراسان‌ جنوبی

مراد هاشم‌زهی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی دیداری با وزیر کشور در رابطه با انتخاب استاندار نداشته‌ است.

وی با بیان اینکه درحال بررسی گزینه‌های پیشنهادی برای حضور در استانداری استان خراسان جنوبی هستیم، خاطرنشان کرد: نمایندگان تاکنون به گزینه نهایی نرسیده و روند بررسی افراد واجد شرایط ادامه دارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی همچنین اعلام کرد که قرار نیست نمایندگان این استان با عبدالرضا رحمانی‌فضلی طی روزهای آینده دیداری داشته باشند.

**معرفی سه گزینه برای استانداری خراسان رضوی از سوی مجمع نمایندگان استان

مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در جلسه‌ای ضمن بررسی گزینه‌های مطرح برای استانداری خراسان رضوی، مرتضی بختیاری وزیر سابق دادگستری، علی نیکزاد وزیر سابق راه و شهرسازی و حسین فروزان مهر استاندار فعلی خرسان رضوی به عنوان سه‌گزینه پیشنهادی به وزارت کشور معرفی شده‌اند.

**معرفی 10 گزینه به وزارت کشور برای استانداری خراسان شمالی

قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد و جاجرم در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به جلسه هفته گذشته نمایندگان مجمع استان خراسان شمالی با عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور گفت: در این جلسه نمایندگان مباحث خود در رابطه با انتخاب استاندار این استان را مطرح کردند.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی اضافه کرد: وزیر کشور در آن جلسه از نمایندگان خواست که گزینه‌های پیشنهادی خود را ارائه کنند که در این راستا مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی گزینه‌های خود را به وزارت کشور معرفی کرد.

وی با اعلام اینکه مجمع این استان 10 نفر را به وزارت کشور معرفی کرد، از احتمال انتخاب استاندار استان خراسان شمالی تا پایان این هفته خبر داد.

**جلسه نمایندگان خوزستان برای تعیین استاندار با وزیر کشور 31 شهریور برگزار می‌شود 

اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: مجمع نمایندگان استان خوزستان عصر روز یکشنبه 31 شهریورماه بعد از پایان تعطیلات تابستانی مجلس، با رحمانی‌فضلی وزیر کشور برای بحث و تبادل‌نظر درباره موضوع تعیین استاندار خوزستان در محل آن وزارتخانه جلسه خواهد داشت.

وی افزود: اعضای مجمع نمایندگان استان خوزستان، بیشتر به دنبال معرفی افرادی با قدرت تعامل بالا در استانداری و نیز دارا بودن توان اقتصادی برای رشد و توسعه استان هستند.

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان با تأکید بر اینکه ما می‌خواهیم فردی استاندار خوزستان شود که رویکرد سیاسی نداشته باشد، گفت: استاندار خوزستان نباید وابستگی جناحی داشته باشد، فردی که بخواهد به دنبال مسائل سیاسی و جناحی در استانداری خوزستان باشد، مد نظر اعضای مجمع نمایندگان خوزستان نیست.

جلیلی در خاتمه اعلام کرد: تلاش مجمع نمایندگان خوزستان این است که یکی از اعضای مجمع را برای استانداری به وزیر کشور معرفی کند.

**نمایندگان زنجان لیست پیشنهادی خود برای استانداری را به وزارت کشور دادند

یکی از اعضای مجمع نمایندگان استان زنجان گفت: مجمع نمایندگان این استان اسامی 10 نفر از افراد پیشنهادی خود برای به عهده گرفتن سمت استانداری زنجان را به وزارت کشور تحویل داد.

وی اضافه کرد: در لیست پیشنهادی مجمع نمایندگان این استان چهره‌هایی همچون حسن غفوری‌فرد رئیس هیئت نظارت و بازرسی دبیرخانه شورای عالی انقلاب، سیدسجاد کاظمی استاندار سابق زنجان، مجید خلیلی خشنود معاون وزیر جهاد کشاورزی در دولت دهم،‌ سیدافضل موسوی نماینده ادوار این استان وجود دارد.

**نشست نمایندگان استان سمنان با وزیر کشور برای انتخاب استاندار

عبدالرحمان رستمیان نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه نمایندگان استان سمنان با عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور گفت: در این جلسه پیرامون مباحث مرتبط با انتخاب استاندار این استان مباحثی مظرح شد.

وی اضافه کرد: نمایندگان در روزهای آینده طی جلساتی گزینه‌های مدنظرشان برای حضور در استانداری سمنان را بررسی خواهند کرد تا به گزینه‌های نهایی برسند.

نماینده مردم دامغان در مجلس با بیان اینکه هنوز گزینه‌های نهایی مجمع نمایندگان این استان مشخص نشده‌اند، تصریح کرد: نمایندگان در هفته‌های آتی جلسه‌ای با وزیر کشور خواهند داشت و در آن جلسه گزینه‌های خود را معرفی خواهند کرد.

**مجمع نمایندگان سیستان گزینه‌ای برای استانداری ندارد/ منتظر گزینه‌های وزیر کشور هستیم 

ناصر کاشانی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جلسه مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان دوم مهر با وزیر کشور پیرامون انتخاب استاندار برای این استان برگزار می‌شود، اظهار داشت: مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان گزینه یا گزینه‌هایی را برای پیشنهاد به وزیر کشور در نظر نگرفته و منتظر گزینه‌های پیشنهادی از سوی وزیر کشور است. وی افزود: طبق توافق صورت گرفته، در آخرین جلسه مجمع نمایندگان استان مقرر شد تا گزینه‌های وزیر کشور برای استانداری سیستان و بلوچستان در جلسه اعضای مجمع مورد بررسی قرار گیرند و از میان گزینه‌های مطروحه، گزینه مورد نظر انتخاب و معرفی شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: البته مجمع نمایندگان استان در روز یک‌شنبه اولین هفته کاری مجلس پس از تعطیلات، جلسه‌ای را برگزار خواهد کرد و ممکن است که در این جلسه تصمیم جدیدی در این باره اتخاذ شود که در این صورت موضوع به اطلاع رسانه‌ها خواهد رسید.

کاشانی اظهار داشت: در اولین جلسه وزیر کشور با نمایندگان مجلس که پیش از رأی اعتماد مجلس به وی برگزار شد، رحمانی‌فضلی عنوان کرد که در خصوص استانداران گزینه‌هایی از سوی شما نمایندگان و گزینه‌هایی نیز از سوی وزارت کشور مطرح شود تا در این زمینه به جمع‌بندی برسیم که بنا به تصمیم مجمع نمایندگان سیستان‌و‌بلوچستان، گزینه‌ای از سوی نمایندگان این استان گزینه‌ای برای استانداری سیستان در جلسه با وزیر کشور مطرح نخواهد شد.

** لیست 3 نفره مجمع ‌نمایندگان فارس برای استاندار جدید

مجمع نمایندگان استان فارس، سه گزینه خود برای معرفی به وزیر کشور جهت تصدی پست استانداری را معرفی کردند.

بر این اساس غلامحسین نوذری نماینده دوره‌های چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی و وزیر نفت در کابینه اول دولت محمود احمدی نژاد، محمد حسین فروزانمهر استاندار فعلی خراسان رضوی و محمدرضا رضازاده رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران سه گزینه مطرح برای استانداری فارس هستند که از سوی مجمع نمایندگان این استان به رحمانی فضلی معرفی شده‌اند.

**معرفی 6 گزینه استانداری قزوین از سوی نمایندگان این استان به وزیر کشور

رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار مجمع نمایندگان استان قزوین با وزیر کشور گفت: در این دیدار که یک‌شنبه هفته گذشته برگزار شد دو طرف بر تعامل و همکاری در اداره امور تأکید داشتند و مجمع نمایندگان استان در این دیدار 6 نفر را به عنوان گزینه‌های پیشنهادی برای استانداری استان قزوین به وزیر کشور پیشنهاد کردند.

وی با پرهیز از اعلام اسامی افراد پیشنهادی مجمع نمایندگان استان به وزیر کشور برای استانداری قزوین اظهار داشت: چهار نفر از افراد پیشنهادی از میان افراد بومی و دو نفر دیگر غیر بومی هستند. این افراد، افرادی توانمند بوده و هر یک از آنها از سوی وزیر کشور به عنوان استاندار انتخاب شوند نمایندگان استان با وی همکاری خواهند کرد البته ما قصد نداریم تا دست وزیر کشور را در این ارتباط ببندیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: در انتخاب استاندار اصل بر کاری بودن، توانمندی و پیگیری امور است و فردی که به عنوان استاندار انتخاب می‌شود باید فردی باشد که هماهنگی لازم را با مجمع نمایندگان و نماینده ولی فقیه در استان داشته باشد.

**نمایندگان استان قم امروز با وزیر کشور دیدار می‌کنند

احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع نمایندگان استان قم عصر امروز با عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در محل این وزارتخانه جلسه دارد.

وی بحث پیرامون مسائل استان و انتخاب استاندار را ازجمله دستور کارهای جلسه فردای مجمع نمایندگان استان قم با وزیر کشور عنوان کرد.

 نماینده مرم قم همچنین گفت: مجمع نمایندگان استان قم با نهایی کردن گزینه‌های پیشنهادی خود برای استانداری این استان، آنها را به وزارت کشور معرفی خواهد کرد.

**معرفی «حسین فیروزی» به وزیر کشور برای استانداری کردستان توسط مجمع نمایندگان

محسن بیگلری نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تاکنون مجمع نمایندگان کردستان چندین جلسه با عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور برای بحث و تبادل‌نظر درباره تعیین استاندار داشته است.

وی افزود: در این جلسات، مجمع نمایندگان کردستان «حسین فیروزی» فرماندار سابق سقز و بانه را برای استانداری کردستان به وزیر کشور معرفی کرده است اما رحمانی‌فضلی از مجمع نمایندگان خواسته که چند گزینه دیگر را برای استانداری کردستان معرفی کند.

نماینده سقز و بانه در مجلس در ادامه یادآور شد: چهار گزینه دیگر در جلسات مجمع نمایندگان کردستان برای استانداری مطرح شده‌اند اما هنوز به جمع‌بندی در این زمینه نرسیدیم.

بیگلری در خاتمه خاطرنشان کرد: احتمالاً مجمع نمایندگان کردستان برای معرفی گزینه‌های دیگر استانداری، جلسه دیگری با وزیر کشور خواهد داشت اما هنوز زمان این جلسه مشخص نشده است.

**وزیر کشور گزینه‌اش را برای استانداری کرمان معرفی کند/نظرمان را می‌گوییم

محمد رضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: مجمع نمایندگان استان کرمان تاکنون برای انتخاب استاندار جدید جلسه‌ای نداشتند و ما صحبتی در این رابطه نکردیم.

وی افزود: قرار است بعد از اینکه وزیر کشور استاندار جدید را معرفی کرد ما نظراتمان را در رابطه با وی بگوییم. پورابراهیمی گفت: البته اگر وزیر کشور گزینه‌ای را مد نظر دارد می‌تواند با معرفی این گزینه به نمایندگان نظرات آنها را جویا شود.

**گزینه‌ای برای استانداری کرمانشاه معرفی نکردیم/ ارائه گزینه‌های مجمع نمایندگان در آینده نزدیک

علی جلیلیان نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسات مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با وزیر کشور گفت: در این جلسات درباره مشکلات استان مباحثی مطرح شد.

وی اضافه کرد: در جلسه نمایندگان استان کرمانشاه با عبدالرضا رحمانی‌فضلی بحثی درباره استاندار این استان مطرح نشد و تاکنون نیز گزینه‌ای از سوی نمایندگان در این زمینه به وزارت کشور معرفی نشده است.

جلیلیان همچنین گفت: مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در روزهای آینده با بررسی‌های لازم افراد توامند، باتجربه و کارآمدی را برای حضور در استانداری به وزارت کشور معرفی خواهد کرد.

**جلسه مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد با رحمانی‌فضلی 18 شهریور تشکیل می‌شود

حجت‌الاسلام سیدعلی‌محمد بزرگواری نماینده مردم کهگیلویه و بهمئی در مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه مجمع عمومی این استان با عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور امروز دوشنبه 18 شهریورماه برای بحث و تبادل‌نظر درباره استاندار کهگیلویه و بویراحمد تشکیل می‌شود.

وی درباره گزینه‌های مطرح برای تصدی استانداری این استان گفت: مجمع نمایندگان خوزستان هنوز به جمع‌بندی و نتیجه‌ای در این زمینه نرسیده است اما هم گزینه‌های بومی و هم افراد غیربومی برای استانداری مطرح هستند.

بزرگواری همچنین با اشاره به استاندار فعلی کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: استاندار فعلی ظاهراً خودش تمایلی به ماندن در این سمت ندارد البته ما دوست داشتیم او همچنان استاندار باقی بماند.

وی در خاتمه از احتمال معرفی بیش از سه نفر به وزیر کشور برای استانداری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

**مطرح شدن 18 نفر برای تصدی استانداری گلستان

محمدجواد نظری مهر نماینده مردم بندرگز در مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه مجمع نمایندگان استان گلستان با وزیر کشور به منظور بحث پیرامون انتخاب استاندار گلستان در مهر ماه برگزار می‌شود اما تاکنون تاریخ دقیق آن مشخص نشده است.

وی افزود: تاکنون 18 نفر از افراد بومی و غیربومی برای استانداری استان گلستان در نظر گرفته شده که تصمیم‌گیری در این خصوص پس از برررسی‌های سوابق آن انجام می‌شود و از میان این 18 نفر سه یا چهار نفر در جلسه مجمع نمایندگان استان با وزیر کشور به عنوان گزینه‌های نهایی پیشنهاد خواهند شد.

**موافقت اکثر نمایندگان استان گیلان با ابقای مجدد استاندار

محمدحسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به جلسه مشترک مجمع نمایندگان استان گیلان با وزیر کشور، گفت: مجمع نمایندگان استان گیلان به همراه نمایندگان استان‌های مازندران، گلستان، قزوین و البرز نشست مشترکی را یکشنبه هفته قبل با وزیر کشور برگزار کردند که البته در این جلسه شخص خاصی از سوی مجمع نمایندگان استان گیلان برای استانداری این استان پیشنهاد نشد و تنها در کلیات، نمایندگان استان با وزیر کشور به تبادل نظر پرداختند.

وی افزود: در آخرین جلسه‌ مجمع نمایندگان استان گیلان که در روز سه‌شنبه هفته قبل برگزار شد، اکثریت اعضا بر ابقای مجدد (هاشمیان) استاندار فعلی استان گیلان نظر موافق داشتند و تنها دو نفر از نمایندگان استان با این مسئله مخالف بودند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: اگرچه اکثریت نمایندگان استان گیلان بر ابقای استاندار فعلی استان معتقد هستند اما تاکنون تصمیم نهایی در این خصوص اتخاذ نشده و شخص خاصی از سوی مجمع نمایندگان استان برای تصدی این پست پیشنهاد نشده است.

**مجمع نمایندگان استان لرستان در مورد انتخاب استاندار به جمع‌بندی نرسیده است

محمدتقی توکلی نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: آقای رحمانی فضلی وزیر کشور یکسری جلسات با مجامع استانی برگزار کرده که مجمع نمایندگان استان لرستان هم به همراه 4 استان غربی کشور در همین راستا جلسه‌ای با وزیر کشور داشتند.

وی در خصوص نظر مجمع نمایندگان استان لرستان برای انتخاب استاندار جدید گفت: ما تاکنون جلسه‌ای در این رابطه نداشتیم و کسی را برای استانداری معرفی نکردیم چرا که هنوز در حال مشورت و بررسی هستیم.

توکلی اظهار داشت: شعار ما این است که یک بار هم که شده برای لرستان استاندار بومی انتخاب شود ولی در کل هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.

**ربیع‌فلاح استاندار مازندران شد

هیئت دولت در جلسه روز گذشته خود ربیع‌فلاح رئیس اسبق سازمان منابع طبیعی را به عنوان استاندار جدید مازندران منصوب کرد.

**جلسه مجمع نمایندگان اراک با رحمانی‌فضلی اول مهرماه برگزار می‌شود/ بررسی گزینه‌های مطرح استانداری مرکزی

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی  اظهار داشت: جلسه مجمع نمایندگان اراک با عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور برای بحث و تبادل‌نظر درباره استاندار اراک اول مهرماه در محل دفتر وزیر کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: اعضای مجمع نمایندگان اراک تاکنون 2 جلسه با آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در این استان، برای بحث درباره استاندار داشته‌اند اما تاکنون به نتیجه قطعی در این زمینه نرسیدند.

این عضو مجمع نمایندگان اراک در ادامه یادآور شد: از بین افرادی که برای تصدی پست استانداری اراک مطرح هستند، پس از بحث و بررسی سوابق افراد، سه نفر را به وزیر کشور معرفی می‌کنیم.

 «شعبانی‌فر» استاندار فعلی اراک، یکی از گزینه‌های مطرح برای احراز پست جدید استانداری است.

**مجمع نمایندگان استان یزد از 11 گزینه برای استانداری رزومه گرفت

محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست وزارت کشور از مجامع استانی برای ارائه پیشنهادات برای انتخاب استانداران، گفت: در مجمع نمایندگان استان یزد، درباره درخواست وزارت کشور تشکیل جلسه داده و گزینه‌های احتمالی و مطرح را مورد بررسی قرار دادیم.

وی گفت: از یازده گزینه برای استانداری یزد، رزومه گرفتیم و در جلسات آتی شرایط این یازده گزینه را بررسی خواهیم کرد.

جوکار گفت: تلاش داریم بعد از جمع‌بندی‌‌های لازم، گزینه‌های پیشنهادی خود را به صورت مکتوب به وزارت کشور اعلام کنیم.

**جلسه مجمع نمایندگان هرمزگان با رحمانی‌فضلی دوم مهر برگزار می‌شود

سیدعبدالکریم هاشمی نماینده مردم میناب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جلسه مجمع نمایندگان هرمزگان با عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور برای بحث و تبادل‌نظر درباره تعیین استاندار هرمزگان دوم مهرماه در محل دفتر وزیر کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: ما هنوز به جمع‌بندی و نتیجه‌ای درباره گزینه‌های مطرح استانداری هرمزگان نرسیده‌ایم.

**جلسه نمایندگان استان همدان با رحمانی‌فضلی بعد از تعطیلات تابستانی برگزار می‌شود

امیر خجسته نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بعد از پایان تعطیلات تابستانی خانه ملت، جلسه مجمع عمومی همدان در مجلس با عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور برای بحث و تبادل‌نظر درباره استاندار همدان برگزار می‌شود.

وی افزود: تاکنون درباره گزینه‌های مطرح استانداری همدان تصمیمی اتخاذ نشده است اما آقای آزاد استاندار فعلی همدان یکی از گزینه‌های مطرح برای استانداری همدان است.

همچنین علی‌نعمت چاردولی نماینده مردم ملایر در مجلس نیز با اشاره به جلسه‌ای که پیش از تعطیلات تابستانی مجلس با وزیر کشور برای بحث درباره استاندار همدان برگزار شد، گفت: در آن جلسه نظر اکثریت نمایندگان استان همدان بر این بود با توجه به اینکه آقای آزاد استاندار فعلی همدان از حدود یکسال پیش انتخاب شده و کار خود را آغاز کرده و البته اقدامات خوبی هم در استان انجام داده است، لذا بهتر است تغییر و تحولی در استانداری همدان انجام نشود.

وی افزود: با توجه به اینکه هر تغییر و تحولی در مدیریت‌ها، موجب کُند شدن چرخ حرکت می‌شود، به همین دلیل نظر نمایندگان استان همدان در آن جلسه بر این بود که استاندار همدان تغییر نکند، چون او هم حاشیه‌ساز نبوده و هم با نمایندگان مجلس تعامل خوبی داشته است.

چاردولی با بیان اینکه در آن جلسه گزینه جدیدی برای استانداری همدان به وزیر کشور پیشنهاد نشد، گفت: برای اینکه چرخ حرکت استان همدان متوقف نشود، نظر مجمع نمایندگان همدان بر این بود که فعلاً استاندار این استان تغییر نکند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس