سکینه اشرفی

شهرداری تهران دستورات و ادعاهای فردی را پیگیری می‌کند که کذب بودن ادعایش در دادگاه به اثبات رسیده و محکوم به شلاق و حبس هم شده است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

تاجزاده: انقلاب نمی‌شود ولی انقلاب می‌شود!

«مصطفی تاجزاده»، از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ و از عاملان وضع موجود کشور به تازگی طی اظهاراتی در نشست «آیا انقلاب اسلامی اجتناب‌ناپذیر بود؟» که توسط حزب توسعه ملی برگزار شده، گفته است:

«باید در نظر داشته باشیم که هر نارضایتی جدی است و این نارضایتی فعلی در جامعه ما هم جدی است و اگر توجهی به آن نشود ممکن است به بی دولتی، خشونت و هرج و مرج منجر شود که در کشورهای منطقه هم شاهد آن بوده ایم، هرچند که انقلاب هم نمی شود.»

او اما در بخش دیگری از همین اظهارات با اشاره به انگیزه‌های وقوع انقلاب اسلامی در سال ۵۷ می‌گوید: ناامیدی از اصلاحات و قانون گرایی در کنار خودکامگی شاه مردم را به سمت انقلاب برد.

*در خوانش اظهارات تاجزاده بایستی این سابقه را نیز مد نظر داشت که جریان سیاسی خاص یا همان اصلاح‌طلبان، طی ۹ سال گذشته بصورت علی‌الدوام مشغول بزرگنمایی از مشکلات کشور، سیاه‌نمایی از وضع موجود و روی کار آوردن کسانی بوده است که به ناکارآمدی اقتصادی شهره‌اند.

این رفتارها که از نظر برخی محافل تحلیلی می‌تواند منجر به «فتنه اقتصادی» شود؛ توانسته فضا را برای اظهارات بالا و صحبت‌هایی مثل "مردم ایران ناراضی" هستند و "جامعه ایرانی در شرایط انقلاب" و «عام‌البلوی» قرار دارد! داغ کند.

فضایی که همانطور که توضیح داده شد در ابتدا و وسط و انتهای آن اصلاح‌طلبان قرار دارند و هر روز به نحوی از انحاء در کنار تقلّا برای سابوتاژ و تخریب ذهن افکار عمومی، مشغول دادن آدرس خیابان و اغتشاش به مردم هستند.

تناقض جالب تاجزاده در بالا که از یکسو می‌گوید در جامعه ایرانی انقلاب نمی‌شود و از سوی دیگر اصرار دارد که اگر مردم از «اصلاحات» ناامید شوند انقلاب می‌کنند؛ به زعم ما به معنای پیش‌بردن یک بازی دوگانه است.

بازی دوگانه‌ای که اگر شاهد خیزش خیابانی باشد، خود را سمپات آن و به عبارتی پیشوای انقلاب خیابانی معرفی می‌کند و اگر خیزش مردم را نبیند و نظاره‌گر آرامش کشور باشد؛ علیرغم یک سابقه تمام عیار برای به خیابان کشاندن مردم اما فریاد «من آنم که رستم بود پهلوان» سر می‌دهد و اینطور می‌گوید که من گفته بودم انقلاب نمی‌شود!

فهم ابعاد مختلف این بازی خطرناک بصیرت نافذ طلب می‌کند.

گفتنیست، سعید حجاریان به تازگی در نشستی با تاجزاده و علیرضا علوی‌تبار گفته است:

«مشکل مشروع و نامشروع بودن انتخابات نیست. من گمان دارم، سال آینده (۹۸) همین روزها، فشارهای اقتصادی و معیشتی بر مردم زیاد می‌شود و آن‌ها فارغ از بحث سیاسی نه‌تنها به صندوق رأی بلکه از تمام سیستم اداره کشور قطع امید می‌کنند. یعنی، نه اصول‌گرا و اصلاح‌طلب می‌شناسند و نه به مجلس و دولت اهمیت می‌دهند. از این جهت انتخابات از معنا تهی می‌شود.»

در ادامه اظهارات او نیز تاجزاده در صحبت‌هایی که باید آنها را عقبه ماجرای «انقلاب می‌شود انقلاب نمی‌شود»! دانست عنوان می‌کند: من هم معتقدم اگر به نقطه بحران برسیم، ساخت قدرت باید تصمیم‌های متفاوت بگیرد و به احتمال زیاد خواهد گرفت. ولی مستقل از آن، معتقدم با لغو نظارت استصوابی در هر شرایطی باید لیست بدهیم. برای اینکه یک گام به سمت دموکراسی است. اگر شورای نگهبان صلاحیت و پلتفرم کسانی را که فتنه‌گر خوانده می‌شوند، تأیید کرد، پروژه انتخابات را پیش می‌بریم.در غیر این صورت آن را تحریم می‌کنیم و با مردم تحریم‌کننده هماهنگ می‌شویم .[۱]

***

مجرمی که شهرداری تهران دستوراتش را اجرا می‌کند!

«سکینه اشرفی»، معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران به تازگی در یک مصاحبه با خبرگزاری دولتی ایرنا، در اشاره به اعلام نرخ بدهی‌های شهرداری تهران توسط محمدباقر قالیباف، گفته است: رقم قطعی بدهی‌های ثبت شده و ثبت نشده شهرداری تهران تا پایان شهریور ۹۶، نزدیک به ۵۲ هزار و ۱۲۳ میلیارد تومان است.

او با بیان اینکه برخی از دعاوی مطروحه علیه شهرداری نیز داریم که هنوز رای قطعی در مورد آنها صادر نشده است تصریح کرد: کل بدهی‌های ثبت شده و ثبت نشده شهرداری تهران تا پایان شهریورماه ۹۶ تقریباً ۵۲ هزار و ۱۲۳ میلیارد تومان است. این بدهی‌ها توسط یک شرکت حسابرسی خصوصی معتبر بر اساس مدارک و مستنداتی که توسط معاونت مالی و اداری ارائه کرده، احصا شده است. البته طی این مدت حتماً جرایم بیشتری مشمول تسهیلات بانکی شده و رقم قطعی قطعاً بیش از این است. [۲]

* خانم اشرفی در واقع دستور محمود میرلوحی، محکوم قضایی شورای شهر تهران را اجرا کرده است که چند روز قبل و پس از محکوم شدنش به شلّاق و زندان؛ در اعتراض به قالیباف گفته بود: «از دفتر حقوقی شهرداری تهران نیز می‌خواهم که اقدام حقوقی و قضائی لازم در این خصوص انجام دهد .»[۳]

میرلوحی پس از مصاحبه علیه شهردار سابق تهران و اعلام اینکه قالیباف ۵۲ هزار میلیارد تومان بدهی برجا گذاشته است؛ با شکایت قالیباف به دادگاه رفت اما نتوانست حرف‌هایش را اثبات کند و در نتیجه طبق رأی دادگاه به ۷۴ ضربه شلاق و ۶ ماه حبس محکوم شد.

این در حالی بود که پس از اثبات نادرستی اظهارات میرلوحی، محمدباقر قالیباف در یک مصاحبه رسمی اعلام کرد که رقم واقعی بدهی‌های شهرداری در دوران او فقط ۱۶ هزار میلیارد تومان بوده که از این میزان ۱۴ هزار میلیارد نیز مربوط به طلب شهرداری از دولت است.

اصلاح‌طلبان شهرداری و شورای شهر قصد دارند با اصرار بر دروغ میرلوحی؛ رأی دستگاه قضایی برای میرلوحی را باطل جلوه داده و فاز دیگری از عملیات‌های نجومی خود علیه مدیریت جهادی را اجرایی کنند.

***

اسم رمز ظریف برای التهاب بازار ارز و سکه

«محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه دولت روحانی به تازگی در حاشیه همایش «چندجانبه گرایی در سیاست خارجی ایران» با کنایه به مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره تمدید مهلت ایران از سوی گروه ویژه اقدام مالی (FATF) اظهار کرده است: دوستان واقعیات را نگاه کنند و تصمیم بگیرند. هر تصمیمی هم بگیرند ما تبعیت می‌کنیم، اما خوب بدانند که تصمیم آنها چه آثاری دارد.
به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، او همچنین می‌افزاید: دوستان ما نگاه کنند و بر اساس واقعیات تصمیم بگیرند، تا حالا می‌گفتند که «اتفاقی نمی‌افتد، اتفاقی نمی‌افتد» حالا دارند، می‌بینند ![۴]

*اشاره ظریف از «اتفاقات» حکماً اشاره به صف‌های گوشت، صف‌های مرغ، گرانی برخی اقلام، بریده شدن نان صیادان جنوب، ماجرای کارگران هفت‌تپه و بویژه التهاب دوباره بازار ارز و سکه بعد از یک دوره ثبات و آرامش نسبی است. همزمان با اعلامیه ظریف مبنی بر "مشاهده آثار عدم تصویب FATF" قیمت سکه به مرز کانال ۵ میلیون و دلار نیز تا مرز ۱۴ هزارتومان افزایش یافت.

اتفاقاتی که آقای ظریف اصرار دارد، بگوید به دلیل عدم پذیرش FATF بر ایران تحمیل شده‌اند!

در مقابل اصرار ظریف اما کسانی هستند که می‌گویند اثر تمام تحریم‌ها بر اقتصاد ایران بسیار کم است و این رخدادها عمدی هستند.

مثلاً حسین راغفر از اقتصاددانان نزدیک به دولت و اصلاح‌طلبان اخیراً گفت که اثر تحریم‌ها بر مشکلات داخلی کشور فقط ۵ تا ۱۰ درصد است .[۵]

این تحلیلگران همچنین اصرار دارند که عمده حوادث این روزهای اخیر در اقتصاد خرد کشور که ظریف به آنها اشاره دارد؛ طرح‌های عملیاتی برای ایجاد «فتنه اقتصادی» هستند که توسط یک باند خاص طرح‌ریزی و اجرا می‌شوند.

باندی که اصرار دارد، بگوید شرایط اقتصادی ایران بد و سیاه است، مردم ایران گرسنه‌اند، اگر FATF نباشد گوشت هم نیست و فی‌الجمله اگر در مقابل خواسته‌های غرب و آمریکا کوتاه نیاییم، از زور قحطی خواهیم مرد!

برای تحلیل این تحلیلگران البته کدهای بسیاری نیز وجود دارد...

ماجرای زد و بند برای آوردن کشتی‌های چینی به آبهای ایران و صید گسترده ماهی که منجر به بریده شدن روزی صیادان منطقه جنوب می‌شد از این قبیل است.

ماجرایی که با دخالت کارای سپاه پاسداران منقطع و یک مقام ذیربط دولتی هم در این زمینه برکنار شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در اشاره به این ماجرا گفته است: «باورم شد مافیایی پشت ماجرای کشتی‌های چینی وجود دارد »[۶]

سؤال اینجاست که چرا محمدجواد ظریف از باب مثال به رخدادی ابتنا می‌کند که مشخص شده ثمره فعالیت یک باند مافیایی است؟!

ما همچنین صحبت‌های محمدعلی پورمختار، عضو کمیسیون قضایی مجلس را یادآوری می‌کنیم که چند ماه قبل گفته بود: «دولت اخیراً دست سازمان تعزیرات را در امر نظارت بسته و اجازه نمی‌دهد مأموران این سازمان به ویژه در بحث مقابله با محتکران مواد اولیه و همچنین کالاهای تولیدی ورود کنند .»[۷]

و باز سؤال اینجاست که چه ارتباطی هست میان این رخدادهای عامدانه اقتصادی و گروگان‌گیری محرزی که در صحبت‌های ظریف وجود دارد...

بحث عدم نظارت بر قیمت‌ها چطور؟!

مردم و ناظران سیاسی و امنیتی چقدر باید ساده باشند که نفهمند وقتی گوشت قرمز که قیمت واقعی آن کیلویی ۵۰ و چند هزار تومان است اما به قیمت ۱۰۰ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد این مسئله نه تنها به پذیرش یا عدم پذیرش FATF هیچ ربطی ندارد بلکه قاعدتاً به دلیل یک فعالیت سازمان یافته است.

و دوباره این سؤال به ذهن خطور می‌کند که چرا ظریف از رخدادی گروکشی می‌کند که عقل می‌گوید یک رخداد سازمان‌یافته است و اگر نگوییم برای به خیابان کشاندن مردم طراحی شده اما ثمره بی‌عرضگی و اشکالات داخلی است.

این سؤال از ظریف همچنین در حالی است که او چندی قبل و در بحبوحه طرح شدن مسئله FATF و لوایح مرتبط با پولشویی؛ به یکباره از این گفت که پولشویی‌های کلانی در ایران وجود دارد.

او البته در محاجّه قضایی و هنگامی که از او خواسته شد سند این ادعای سخیف خود را ارائه کند؛ شکست خورد و مقامات قضایی صراحتاً اعلام کردند که ظریف نتوانسته هیچ سندی را برای این ادعا ارائه کند.

ما البته در این استنتاج، حالات بدبینانه را در نظر نمی‌گیریم و فقط به این سؤال خواهیم اندیشید که میان اظهارات ظریف، خرابکاری‌های عامدانه اقتصادی و اصرار بر پذیرش FATF به بهانه همین رخدادهای عامدانه، چه ربط و ارتباطی وجود دارد؟!

***

۱_ mshrgh.ir/938200

2_ http://www.irna.ir/fa/News/83220450

3_ mshrgh.ir/937819

4_ http://www.irna.ir/fa/News/83220487

5_ https://khabarfarsi.com/u/66609393

6_ https://www.alef.ir/news/3971127237.html

7_ http://fna.ir/bqr1wv

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 81
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 41
  • ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    معيشت و زندگي مردم را گروگان تصويب فاتف كرده اند وا مصيبتا
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      12 17
      فاتف ؟ خخخخ
    • IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      0 1
      غربگداها عبرت بگیرد با دم و دستگاه امام حسین ع دارید میجنگید...همانا فتنه گران و منافقبن فی اسفل درک من النارند...فاعتبروا یا اولی الابصار...
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      0 0
      خرابکاری کار بازنده های انتخاباته اخیره
    • حرف حساب IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      3 0
      مشرق چرا منتشر نمی کنی که زمان جنگ که امریکا خودش در یک شب به جزیره مجنون 20 هزار گلوله توپ شلیک کرد و همه روزه زیر بمباران بودیم دلار یک ریال گران نشد با وجودی که نفت را بخاطر بمباران نمی توانستیم بفروشیم و زیر 8 دلار می فروختیم گوشت از اول انقلاب تا پایان جنگ 100 تومان گرانتر نشد
  • OM ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    اون موقعی که برجام انجام می دادید چرا به گند متعفنش فکر نمی کردید، آقای ظریف.
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      9 63
      چه ربطی به برجام داره؟!! این ساز و کار مالی یک رژیم بین المللی هست که چندسال قبل شکل گرفته و تقریبا همه کشورها هم عضو اون شدن. چرا فکر می کنید به خاطر ایران ایجاد شده؟!!! احتمالا سازمان ملل، یونسکو، یونیسف و ... هم به خاطر ایران و دشمنی اونها با ایران ایجاد شدن!!!!!!!
    • به IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶ IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      72 10
      والله خسته شدیم از بس به افرادی مثل شما پاسخ دادیم. یعنی برایتان اینقدر سخت است که به سایت FATF بروید و ببینید که فقط 37 کشور عضو این سازمان هستند که همه یا نوکران آمریکا یا شرکای اصلی آن هستند؟ ضمنا. بله خیال کرده ای سازمان ملل برای رضای خدا ایجاد شده است؟ خیر. و.سیله تحمیل سلطه قدرتهای پیروز جنگ جهانی دوم و ضامنت اقتدار ابدی آنها است.
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    49 14
    باند مافیایی چیه. کار خودتونه
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    51 6
    این مملکت در هیچ جهتی از زن و مرد چپ و راست خیر ندیده البته فرقش این است که چپی دینداریشان ضعیف است و هر چا لازم باشد دین را به خاطر نشان دادن انقلابی بودن خودشان یا بخاطر سستی اعتقاداتتشان براحتی زیر پا می گذارند.
    • حقجو IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      27 5
      نه فقط دینداری بلکه دنیا داری و کشور داری و مردم داری و ... اسهال طلب ها هم ضعیف و افتضاحه. تنها غرب پرستی و ویرانه کردن کشور و گروگان گرفتن ایران و مردمش به خاطر منافع شهوانی خودشونه که در آن مهارت دارند
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    30 56
    ایا اگر جناح راست حاکم بودند همان روز های اول این قرارداد وقرار دادهای مشابه را نمی پذیرفتند متا سفانه سیاست بعضی از اقایان و امکانات تبلیغاتی انها در جهت منافع ملت نیست همانگونه که غیر مستقیم برای برجام با ترامپ همکاری کردند
    • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      24 5
      همچین میگه ترامپ که انگار اوباما جونش ایران رو تحریم و .. نکرد ترامپ مجری قوانین وضع شده اوباما است زمان اوباما چه تحریمهایی شدیم؟ یادت رفته؟
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      28 2
      آقایان سیاسیون دست از این بکش بکش چپ و راست بردارید.مردم تحت فشارند.تمام امکانات کشور رو بسیج کردید تا همدیگر رو تخریب کنید و فکر می کنید مردم عوام هستند و نمی فهمند.
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      15 0
      راست می گویی. راستی ها هم در انتخابات 96 یک کلمه علیه برجام نگفتند. تازه تاییدش هم کردند و گفتند موفقیت بزرگ و امر اجتناب ناپذیر بود. اساسا در انتخابات 96 همه انقلابی ها رد صلاحیت شدند.
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    51 3
    اصولاتمامی اعضاباندمافیایی باهم ارتباط دارند.وهرکدام بطریقی راه صاف کنه بقیه اعصامیباشد
    • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      21 3
      شیر مادر حلالت
    • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      15 1
      یعنی میگی همه یه باندن و ملت رو سر کار گذاشتن ؟و ما بی جهت حرص اینو اونو میخوریم .ها
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      25 0
      بله تا دیروز می گفتین لیبرالها مملکت رو درست می کنند حالا که دیگه اقیانوس آرام هم نمیتونه گندی که زدن رو پاک کنه، بجای پذیرش اشتباه زدین زیر میز و بازم با قباحت تمام تقصیرات را به گردن دیگران می اندازید. تا مردم مسولین دزد، دروغ گو و نوکر آمریکا رو انتخاب کنند وضع مملکت به همین صورته. باید مردم بالاخره از گذشته درس بگیرن و کسانی رو انتخاب کنند که زندگی اشرافی نداشته باشند، دروغ گو نباشند، به فکر گیرین کارت نباشند، به فکر خدمت شبانه روزی باشند و ...
  • سید IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    90 26
    هرگاه سخن از خیانت است نام اصلاح طلبان تهوع آور می درخشد!
    • محمدرضا IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      11 31
      حیف سید
    • عبدالله IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      50 5
      صدر درصد موافقم
    • BE ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      24 12
      همه شان یک پخ هستند؛ دزدهایی که با نقاب دین؛ اسهال طلب و.... مشغول غارت و خیانت هستند.
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    12 25
    با وجود دانایی شما از این امورات چرا این دولت هنوز هم پابرجاست. ساده ترین روش برای متلاشی کردن
  • محمد IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    64 6
    دولت مشخصا اقتصاد و معیشت مردم رو برای تحمیل کردن خواسته های خودش گروگان گرفته و بالا رفتن قیمت ها دقیقا عمدی هست (نه تحریمی اضافه شده و نه تحریمی برداشته شده)
  • حسینی IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    69 13
    خدایا! ما برای دین تو قیام کرده ایم، برای تو ایستاده ایم و برای تو و با استعانت از تو می ایستیم! ... خدایا! حال روز ما و این نامردهای داخلی و خارجی رو نظاره گر باش... آبروی نداشته شون رو ببر و به خاک ذلت بنشان ... آونها رو به داغ عزیزانشون دچار کن... فقر و نداری رو جلوی چشمشون بزرگ کن تاااااا دست از سر این ملت مظلوم شهید داده بردارند. الهی آمین
  • علی IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    42 15
    درود بر سریازان گمنام امام زمان عج ولعنت خدا بر فتنه گران و بدخواهان ملت مظلوم ایران و مخالفین ولایت .
  • مومنی IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    1 5
    این مبلغ رو کار کرده ومردم بهره می برن ویا خورده !!!!!؟؟؟؟
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    41 20
    اصلاح طلب ها ساکت دیگه حرف نزنند .پرونده سیاه عملشان را سیاهترنکنند.
  • محمد IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    33 5
    در برهه الان خیانت مسئولین با اعدام باید تمام شود نه با بر کناری ...تا در پست دیگری مشغول به کار شوند...
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      4 4
      آقا مقصر منم... شما خودتو کنترل کن....
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    23 5
    فقط اعدام
  • بابا ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    14 2
    اقای سید مهدی صدرالساداتی کیست... شما چرا دربارش نمیگید...لال شدید
    • LB ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      4 2
      یه روحانی دیگر فقط جوانتر و نادار!
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    34 6
    آرام آرام دارد حسن ظنم به ظریف مبنی بر ساده لوحیش تمام شده و جنس خیانت خدای ناکرده رنگ میگیرد انشاء الله این نباشد ولی شرط عقل برکناری او و تمام همفکرانش است
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      0 0
      الان تو بیشتر میفهمی و بهتری جوجه!
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    121 6
    تاجزاده از عاملان وضع موجود اقتصاد کشوره؟ واقعا اون دنیا میتونید پاسخ بدید؟
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    23 0
    خدا شرشون از سر ملت کم کنه به حق محمد و آل محمد (ص)
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    8 31
    آقا من یه چیزی رو متوجه نشدم. اصولگراها؛ امامان جمعه، تندروها؛ پایداریها ( منافقین واقعی) می گویند برجام بده خوب نیست، ترامپ و بولتون و پمپئو نیز همین رو می گن... چیه داستان؟
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      23 6
      اگه واقعا جاهلی گوش کن داستان اینه دلسوزانی که نام بردی از اول میدانستند برجام و هر قرارداد دیگری با شیطان بزرگ و جهانخواران و استعمارگران بیرحم تاریخ خانه ایست ساخته شده بر کوه نمک که با کمترین نمی ویران خواهد شد و البته شد و اما ترامپ هم به این خاطر مخالف است چون بر عکس اوباما که تدرجا میخواست برجام موشکی و منطقه و .... را تحمیل کند خیلی عجله دارد تا یک شبه تمام منفعت را یکجا ببرد و غریزه تاجرمسلکیش را ارضا کند
    • RO ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      13 2
      من موندم امریکا انگلیس،عربستان،امارات و....از برجام حمایت و اصلاحات هم حمایت؟ دشمن رو بحث موشکی و دفاعی ما میخواهد مذاکره کنه،اصلاحات هم میگه مذاکره کنید در پایان این بیت چاره ساز است او می برید ه. من می بریدم ......این بریدن کجا وآن کجا
  • سید IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    12 7
    الله اکبر از دست این منافقین چقدر پرروهستند بابا یه نگاه به گذشتتون بندازید ببینید چقدر تودهنی خوردید بس نیست
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    20 4
    امیر کبیر زمانه .... برو بابا باد بیاد با این برجام تماماً ضرر . برجامتو درست کن fatf پیشکشت
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    17 9
    دو سال بیشتر از دولت روحانی نمونده مصلحت نظام نباید قراردادهای ننگین در این دولت رو تصویب کنه.شورای نگهبان هم برای دور بعدی ریاست جمهوری آدمای مومن و کاربلد و متعهد به نظام رو تایید کنه.
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    6 9
    شهرداری که مجرم شد چه؟ فکر می کنید قوه قضائیه قالیباف را محکوم می کند ؟؟؟.
  • ایرانی IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    14 15
    اگر این وضعیت ادامه یابد انقلاب اجتناب ناپذیر است .گرانی و بیکاری بیداد می کند چپاول ملت به مراتب بیشتر از زمان شاه است . کشور به سمت دیکتاتوری پیش می رود.مردم جرات اعتراض را ندارند! اگر به خیابان بیایند جمع کردن این مردم غیر ممکن خواهد بود.
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      25 6
      اگر قرار باشد انقلابی در کشور صورت بگیرد که از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب برسیم این انقلاب علیه دنباله های نهضت ازادی و منافقین و جریان نفوذی غرب است که در چهل سال گذشته با عمیلیات ایذایی و خبیثانه خود مانع تحقق عدالت و معنویت و محرومیت زدایی در کشور هستند .
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      8 5
      من و اون بیست سی میلیونی که 22 بهمن راهپیمایی کردیم تکلیفمون روشنه ایستادن و جان دادن پای ارزشهای انقلاب و امام و اقا با بقیه هم کار نداریم بعد از ما میخواد ترامپ ارباب باشه یا بن سلمان یا نتانیاهو خود دانید البته وضعمون هم تعریفی نداره که باز تهمت شما اخورتون روبراست را بزنید
    • NL ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
      0 0
      شما و اون دهها هزار نفر که همه کانالهای خبری گفت پول یا مفت میگیرید.تکلیف ۷۹ میلیون هم مشخصه از چپ و راستتون از اصلاح و اصولتون از ریا و دزدیتون خسته شدیم.
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    22 2
    مثل اینه که طرف را ببری لب پرتگاه و بگی اگه هرچه گفتم عمل نکنی ، پرتت می کنم . بعد که طرف تسلیم شد ، منت سرش باشه که من نجاتت دادم . اینه بازیه دو سر برد ! در انتخابات قبلی برجام مستمسکی بود برای رای آوردن ، بالاخره برای انتخابات پیش رو هم باید یک کد پیروز دست و پا کرد!
  • امان الله خان NL ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    21 6
    آقای تاجزاده لطفا خفه شیداگر انقلاب شود همتون نابود میشید
  • یونس IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    22 2
    علی برکت الله تا 1400 با دولت قاجار/مغول روحانی
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    19 5
    امروز دیگر بر کسی پوشیده نیست که ناهنجاریها و چالشهاو فساد اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی امروز کشورمان در اثر نسخه های اشتباه و خیانت بار جریان حاکم لیبرالیسم داخلی موسوم به اصلاحات است .و تا دست این جریان الوده از قدرت کوتاه نشود و این تفکر باطل از میدان بیرون نرود امکان اصلاح اقتصاد و فرهنگ و اخلاق وجود ندارد .
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      4 7
      جانمممممممم!!!! حیا خوب چیزیه جوان....
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    21 9
    چهل سال تحریم بودیم تا قبل از این برجام چنین وضعی نداشتیم چه اتفاقی افتاد که به این وضعیت دچار شدیم حال دوباره لایحه دیگر را امضا کنیم تا وضع بهتر شود دستهای پشت پرده است با این فشارها میخواهند این لایحه را تصویب نمایند برای خشنودی دشمنان این برجام که این بود حالا ببینید با این fat چه میشود
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      3 11
      واقعا انسان از این تحلیلهای آبکی و سطحی حیرت زده می شود.
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      13 6
      تحلیل آبکی همان ادعاهای توخالی ظریف جانتان است. والا آنچه عیان است چه جحاجت به بیان است. با همان برجام دلار را 6000 تومان کردید و با همان برجام ارج و آزمایش و صدها تولیدی دیگر را با واردات بی رویه ورشکست کردید/
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    11 20
    اتفاقا تاجزاده وضعیت جامعه رو خیلی ملایم بیان کرده . من فکر کنم اوضاع خیلی بدتر از اینه
  • TR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    9 7
    تمام حرفت از بالا تاپایین این بود که کشور گل است و بلبل میخواند اما عده ای میخواهند آشوب کنند...اما آیا واقعا دروغ دیگه فایده ای داره؟
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      8 5
      تمام تاکتیک شما هم خلاصه شده در به نفهمی زدن
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    15 3
    سوال اصلی اینجاست عادل الجبیر در زمان دانشجویی توسط دختر اسرائیلی جذب و الان در وزارت امور خارجه عربستان قرار می گیرد چرا نمی شود در مورد ما نیز صدق کند
  • مردم IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    13 4
    با سلام مگر شما خوابید. یا وضعیت معیشتی مردم را با وضعیت حقوقهای نجومی خودتان محک میزنید . مشکلات وجود دارد حسابی هم وضع نابسامان است. اکثریت مردم مشکلات شدید اقتصادی دارند. اما عده ای سیاسیون به عمد این شرایط را ایجاد کرده اند. تا راحت تر حکومت کنند. و کاسبی کنند.باندی که اصرار دارد، بگوید شرایط اقتصادی ایران بد و سیاه است، مردم ایران گرسنه‌اند، اگر FATF نباشد گوشت هم نیست و فی‌الجمله اگر در مقابل خواسته‌های غرب و آمریکا کوتاه نیاییم، از زور قحطی خواهیم مرد!
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    12 3
    این دولت اگر نمیتواند کار کند استعفا دهد ملت با جان و دل میپذییرند
    • IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
      1 0
      بعد عید روحانی رئیس جمهور نیست .
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    4 2
    البته بگذریم از اینکه اکثریت مردم از اصلاح طلبان نیز عبور کرده و امیدی به اصلاح امور نمیبینند ولی واقعا فجایع اقتصادی حال حاضر از نظر نگارنده محترم سیاه نمایی و بزرگنمایی مشکلات اقتصادی مردم است؟؟؟؟..... واقعا متاسفم یا شما بین این مردم زندگی نمیکنید و یا اینکه درامد نجومی دارید
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    9 0
    گذشت زمان همه چیز را مشخص میکند
  • ناشناس IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    14 5
    بله اگر هم انقلابی بشه مانند عقاب بر سرتان فرود میاییم همان طور که برسر اسراییل فرود میاییم ونسل تان را بر می افکنیم مرگ بر فتنه گر اسراییلی
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    15 11
    وطن فروش کیست؟ کسی که برای رسیدن به اغراضش مردم را گروگان گرفته و بازار را به آشوب بکشد بعدشم بگه ما که اختیاری نداریم
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    3 0
    یکی بر سز شاخ و بن می برید
  • ناشناس US ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    5 2
    مگر دروغ میگند اصلا مردم از همه چیز راضی هستند و همه مردم در رفاه هستند اعتراض برای چی
  • sdn IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    12 6
    ننگ ونفرین بر تاج زاده
  • ایمان IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    9 3
    ننگ بر وابستگان به غرب به معیشت مردم فکر کنید سیاسی بازی ووابسته به خارج مشکتات را حل نمی کند مردم تحت فشار شرایط بد اقتصادی هستند
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    4 0
    اینکه تاجزاده مقاصد سیاسی دارند یا ندارند را کاری نداریم اما انکار وجود سوء مدیریت و مشکلات شدید اقتصادی هم پاک کردن صورت مسئله است... باید پذیرفت و چاره اندیشید تا بهانه ای دست این افراد داده نشود. حذف افراد منتقد یعنی استبداد و سرکوب آزادی بیان .... اینم راهش نیست ...
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    2 2
    این در حالی بود که پس از اثبات نادرستی اظهارات میرلوحی، محمدباقر قالیباف در یک مصاحبه رسمی اعلام کرد که رقم واقعی بدهی‌های شهرداری در دوران او فقط ۱۶ هزار میلیارد تومان بوده فقط 16هزار میلیارد تومن همین آفرین
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    13 1
    وقوع پی در پی بسیاری از بحران های بازار از جمله کرانی پوشک و گوشت و ... عمدی است
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    13 7
    خدایا فریدون و ظریف و اون زنگنه رو نابود کن و
  • نبی IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    0 1
    اگه قدرتشو دارید fatf رو تصویب کنید تا بهتون بگن انقلابیون چکارتون میکنند.
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    0 0
    وقتی صورت مسئله در مورد توطئه عوامل داخلی در ایجاد بخران های ساختگی محرز است اکتفا فقط به بیان آن بدون اقدام عملی وپیشگیرانه به معنای شراکت در خیانت آقابان است .
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    1 1
    ننگ بر مدیران بی لیاقت که برای به کرسی نشاندن حرف خود با معیشت مردم بازی می کنند ننگ بر امضا کنندگان برجام بی فرجام ننگ بر افرادی که تا جلوی بینی خود را بیشتر نمی بینند و ننگ بر افراد بزدل وطن فروش
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    2 0
    اگر امریکا یا همان شیطان بزرگ همه خزانه اش را خرج می کرد هرگزنمی توانست ضرباتی را که دولت هصن روهانی به انقلاب وارد کرده است را وارد کند ایران کشوری است که اگر دورتا دورش را هم حصار می کشیدند امکان نداشت که این روزهای زشت را تجربه کند
  • ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    1 0
    در غیر این صورت آن را تحریم می‌کنیم و با مردم تحریم‌کننده هماهنگ می‌شویم. این جماعت عمدا 22 بهمن را نمی خواهند ببینند و حرف خودشان را میزنند. الان میشود معنی ایه قرآن را خوب فهمید که: چشم دارند و نمی بینند گوش دارند و...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس