کد خبر 926058
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
زنان خانه دار

بی شک هر تولید کننده ای قصد دارد در هنگام تبلیغ محصولش حس خوشایندی در مخاطب ایجاد کند و برای ایجاد این حس در خانم‌های ایرانی چه ترفندی موثر تر از نشان دادن همسر در آشپزخانه؟

به گزارش مشرق، مجید اسطیری، نویسنده در یادداشتی در روزنامه قدس امروز نوشت:

خانم‌های محترم کشور من! این متن کوتاه قصد ندارد مانع از ورود همسر شما به آشپزخانه شود! فقط می‌خواهد کاری کند فرهنگ غلط به آشپزخانه شما راه پیدا نکند.
در تبلیغات تلویزیونی هر جا که پای خوراکی در میان است یک آقا پیش بند بسته و در یک آشپزخانه تر و تمیز در حال بیرون کشیدن کیک یا پیتزا از فر است. هر جا پای شستن ظرف‌ها در میان است همان آقا با پیش بند و دستکش ظرفشویی در حال خدمت است. در مورد دستمال کاغذی و شستن لباس‌ها و بقیه کارهای خانه هم اوضاع چندان فرقی نمی‌کند.

بیشتر بخوانیم:

فراز و فرودهای حضور زنان در عرصه قانون‌گذاری کشور

آنچه معلوم نیست این است که مردانی چنین خدمتگزار خانواده ساعات کار را کی به پایان رسانده‌اند و کی استراحت کرده‌اند که حالا این طور شاد و شنگول به کارها می‌رسند؟ هر مرد مؤمن و خانواده دوستی قطعاً دوست دارد در کارهای بی پایان خانه به همسرش کمک کند ولی چقدر و در چه شرایطی؟ آیا چنین شرایطی برای همه مخاطبان تلویزیون فراهم است؟

بی شک هر تولید کننده ای قصد دارد در هنگام تبلیغ محصولش حس خوشایندی در مخاطب ایجاد کند و برای ایجاد این حس در خانم‌های ایرانی چه ترفندی موثر تر از نشان دادن همسر در آشپزخانه؟ ترفندی که تاثیرش را اندک اندک و در ناخوادآگاه زن ایرانی بر جای می‌گذارد.

اما وقتی چنین توقعی در واقعیت برآورده نشود چه خواهدشد؟ آیا زن ایرانی که مجبور است هر روز بارها و بارها تصاویر مردان پیش بند بسته را در قاب تلویزیون ببیند می‌تواند از دامنه نفوذ توقعات غلط بگریزد؟ چرا صاحبان سرمایه اجازه داشته باشند با دستکاری کردن توقعات مردم تغییراتی ولو اندک در فرهنگ خانواده ایرانی به وجو بیاورند؟ چرا تبلیغاتی که بر پایه سبک زندگی مرفه‌ترین قشر مرکز نشینان طراحی شده در شبکه‌های سراسری پخش می‌شوند؟

خانم‌های محترم کشور من! قصد ندارم مانع از ورود همسر شما به آشپزخانه شود! امیدوارم خودتان این کار را بکنید!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
    8 2
    عین واقعیت گفته
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
      3 0
      در اسلام اصلا زن وظیفه ای برای انجام کار خونه نداره.بفرمایید خدمتکار بگیرید
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
    4 1
    تبلیغ مایه ظرفشویی دورتو خیلی بده. اونجایی که عمه خانم اومده مهمونی.
  • نع به مردسالاری IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    3 0
    پس زنهایی که هم کار خونه می کنند هم کار بیرون هم چندین بچه بدنیا میارند و بزرگ می کنند چه پهلوان هایی هستند که جامعه مردانه نادیده شون می گیره. مثل مادر من که بدون هیچ کمکی از طرف پدرم شیش بچه رو به سرانجام رسوند تمام کارهای خونه رو کرد و الان نزدیک پنجاه ساله معلمه.حقوقش هم همیشه از پدرم بیشتر بود
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    4 0
    خلاصه که همه جوره تقلا کنید مردسالاری از بین نره!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس