کد خبر 202165
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۲

در روزها پایانی که بسیاری از خانواده ها مشغول آماده کردن سور و سات عید هستند برخی همچنان خانه را هم تمیز نکرده اند و این مشکل بر استرس آن ها افزوده است ولی همچنان امیدی برای داشتن خانه تمیز در نوروز هست.

به گزارش ویژه نامه نوروزی مشرق، بسیاری از خانم ها این روزها از تمیز شدن خانه لذت می برند و البته برای رسیدن به این تمیزی روزهای قبل بسیار تلاش کرده اند ولی در مقابل افرادی هستند که در این کار سهل انگاری کرده اند.

این افراد البته نباید خیلی نگران باشند چرا که هنوز می توان با ترفندهای خاصی خانه را کاملا تمیز و زیبا کرد. البته باید دقت داشته باشید که این راه را نیز باید خیلی زود انجام دهید.

** اگر تا این زمان موفق به شستن فرش ها نشدید روزهای پایانی سال ناچار به استفاده از شامپو فرش ها هستید که در این زمان کم، پیشنهاد میشود. بهترین زمان برای  کشیدن شامپو فرش شب ها است که کمتر تردد روی آنها وجود دارد.

** در این روزهای پایانی بهترین راه برای شستن دیوارها بخارشوها هستند که سرعت شما را بالاتر میبرد. درصورتی که بخارشو ندارید تنها به شستن قسمت هایی که در دید هستند بسنده کنید.

** بعد از بخارشو کردن دیوارها آشپزخانه مورد پیشنهادی بعدی است.بهتر است بیشترین وقت را روی آن بگذارید. آشپزخانه در طول سال کمتر تمیز می شود و بهتر است این روزها حتما آن را تمیز کنید.

** از شوینده های مخصوص گاز برای پاک کردن آن استفاده کنید اطراف شعله پخش کن ها و دیواره ی گاز را با یک ابر بکشید. با یک ابر نم دار روی در و دیواره های یخچال را با دقت تمیز کنید.

** بعد از تمیز کردن رکن های اصلی آشپزخانه میتوانید به سراغ حال و پذیرایی بروید و از گردگیریه وسایل شروع کنید.سرامیک ها را با طی یا بخارشو برق بیاندازید چرا که تأثیر زیادی در تمیزی خانه دارد.

** شیشه ها را با یک شیشه پاک کن و روزنامه از شر گرد و غبار خلاص کنید. اگر پرده های خانه کدر هستند و وقت کافی برای شستن آنها ندارید بخارشو ها باز هم بهترین گزینه هستند با سریه مخصوص از بالا به پایین روی پرده ها بکشید.

** در انتها سراغ سرویس بهداشتی و حمام بروید و با پودرهای شوینده سرامیک و دیوارها را بشویید.شیرآلات را با آب و اسکاچ تمیز کنید و مایه ی جرم گیر را روی سرویس ها بریزید تا سنگ ها را کاملا برق بیاندازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس