کد خبر 11208
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۷

همسر شهيد حجت‌الاسلام حقاني که رهبر انقلاب سرزده به ديدارشان رفت، گفت: نمي‌دانستم چرا اينقدر مضطرب بودم؛ روز قبل به حرم حضرت معصومه (س)‌ رفتم؛ آنجا دلم شکست و گفتم "خانم‌جان! چند روز است که آقا به قم تشريف آورده‌اند و ما ايشان را زيارت نکرده‌ايم؛ خودتان ع

به گزارش مشرق، معصومه نعيمي همسر شهيد حجت‌الاسلام حقاني در گفت‌وگو با فارس، در خصوص ديدار سرزده پنجشنبه شب مقام معظم رهبري با خانواده شهيد حقاني اظهار داشت:‌ صبح پنجشنبه، خيلي دلم گرفته بود؛ از آنجا که نتوانسته بودم رهبر انقلاب را از نزديک ببينم، ناراحت بودم؛‌ به همين دليل به حرم حضرت معصومه (س)‌ رفتم تا قدري آرام شوم.
وي ادامه داد: نمي‌دانستم چرا اينقدر مضطربم و در حرم حضرت معصومه (س)‌ دلم شکست و گفتم "خانم‌جان! چند روز است که آقا به قم تشريف آورده‌اند و ما ايشان را زيارت نکرده‌ايم؛ خودتان عنايتي کنيد. " وقتي به خانه رسيدم يکي از دامادهايم به خانه زنگ زد و گفت "مادر، رئيس بنياد شهيد به خانه‌تان مي‌آيد؛ آماده باشيد. "
همسر شهيد حقاني بيان داشت: وقتي اين را گفت، من متوجه اصل جريان شدم؛ بعد از آن ديگر دل توي دلم نبود و ديگر نمي‌دانستم دارم چه مي‌کنم؛ سريع ميوه خريدم و بچه‌ها را خبردار کردم؛ دو تا از دخترهاي من در تهران زندگي مي‌کنند؛ وقتي به آنها گفتم که رئيس بنياد شهيد به خانه ما مي‌آيد، متوجه موضوع شدند و پشت تلفن خيلي خوشحالي کردند و ‌گفتند که "فکر مي‌کنيد ما مي‌رسيم " و من گفتم "توکل به خدا کنيد، انشاء الله مي‌رسيد ".
وي ادامه داد:‌ حتي به داماد برادرم هم زنگ زدم؛ چون يک روحاني ولايي است و بسيار به مقام معظم رهبري ارادت و محبت دارد.
نعيمي گفت: بعد از ظهر به ما اطلاع دادند که رهبر انقلاب به منزل مادر شهيد حقاني تشريف مي‌برند و من هم حدود ساعت 5 بعد از ظهر با بچه‌‌ها به منزل مادر شهيد رفتيم؛ شور و حال خاصي در خانه مادر شهيد بود. همه گريه مي‌کرديم؛ به خصوص مادر شهيد که آرام و قرار نداشت. آن روز به لطف آقا، همه فاميل بعد از مدت‌ها دور هم جمع شده بودند و همه نوه‌هاي حاج خانم دورشان بودند.
وي افزود:‌ بعد از نماز مغرب و عشا بود که مقام معظم رهبري تشريف آوردند؛ گريه امان نمي‌داد که حرفي بزنيم و درست و حسابي احوالپرسي کنيم؛‌ آقا با مادر شهيد احوالپرسي کردند و حال بنده را پرسيدند؛ با آقامحمد، پسرم قدري صحبت کردند و به فرزندان شهيد تفقد کردند.

*آقا به فرزندان شهيد فرمودند «معلوم است راه پدر را به درستي ادامه داده‌ايد»
همسر شهيد حقاني خاطرنشان کرد:‌ رهبر انقلاب در مورد شهيد حقاني فرمودند "بنده و شهيد حقاني مدتي در مجلس، هم کميسيوني بوديم؛ کميسيون دفاعي؛ بنده مسئول کميسيون بودم و شهيد حقاني معاون بنده بود و به همين دليل خيلي با هم مأنوس بوديم؛ اين شهيد بزرگوار يک انسان نازنين، مؤمن،‌ مخلص و خستگي‌ناپذير بود که مانند ايشان را نداشتيم " و خطاب به فرزندان شهيد فرمودند که "معلوم است راه پدر را به درستي ادامه داده‌ايد و انشاءالله بهتر از گذشته ادامه دهيد " و ادامه دادند‌ "خداوند انشاءالله به شما صبر دهد و شما را موفق بدارد ".
وي گفت: موقع خداحافظي همه براي بدرقه به دنبال آقا رفتيم ولي چون کوچه شلوغ شده بود، ديگر داخل کوچه نرفتيم؛ از بچه‌ها شنيديم که بعد از رفتن آقا از منزل ما، ‌کوچه تا مدتي شلوغ بوده و مردم از هم مي‌پرسيدند که ديديد آقا را و براي همه‌شان عجيب بوده است.
نعيمي افزود:‌ تا مدتي بعد از ديدار آقا هيچ کس در حال خودش نبود؛ همه توي خانه کوچک مادر شهيد حقاني جمع شديم و زيارت عاشورا خوانديم؛ دل‌هامان آنقدر سبک و بي‌تاب شده بود که با اندک تلنگري اشک‌ها جاري مي‌شد؛ آن شب، شب به يادماندني براي خانواده شهيد حقاني بود.
همسر شهيد حقاني در خصوص ديدار خانواده معظم شهدا و ايثارگران شهر قم با مقام معظم رهبري اظهار داشت: اين ديدار بسيار فوق‌العاده بود و نشان دهنده اين بود که خانواده شهدا همچنان پاي آرمان‌هاي خود با ولايت هستند و ارادت و محبت آنها به مقام عظمي ولايت مثال زدني است.
نعيمي با ابراز تأسف از حمايت برخي خانواده شهدا از جريان فتنه ادامه داد:‌ من واقعاً از شنيدن اينگونه خبرها دلم مي‌گيرد و دوست ندارم اين اتفاق براي خانواده شهدا بيفتد؛ اما دشمن بداند که با اين حمايت‌هاي گاه و بي‌گاه تعدادي اندک از جريان‌هاي مخالف نظام و رهبري، راه به جايي نمي‌برد و اين انحرافات در سد آهنين دفاع ملت از ولايت فقيه و نظام اسلامي خللي وارد نمي‌کند.
همسر شهيد حقاني در خصوص ويژگي‌هاي شهيد «حجت‌الاسلام غلامحسين حقاني» اظهار داشت:‌ شهيد حقاني از شهدايي است که بسيار کم به او پرداخته شده و مردم شناخت زيادي از اين شهيد ندارند.
وي با بيان خاطره‌اي از شهيد حقاني گفت: شهيد حقاني همواره خانواده را به رعايت تقوا و پيروي از آرمان‌هاي امام خميني (ره) و ولايت فقيه سفارش مي‌کرد و خودشان نيز الگوي عملي اطاعت از رهبري بودند.
نعيمي ادامه داد:‌ در دوران رياست جمهوري بني‌صدر، شهيد حقاني با وجود اينکه با بني‌صدر زاويه داشت و افکار او را به هيچ وجه قبول نداشت؛ اما هميشه به بچه‌ها مي‌گفت "تا زماني که امام خميني، بني‌صدر را رد نکرده‌اند، ما هم حرفي نداريم و تابع ولايت هستيم ".
وي افزود:‌ شهيد حقاني در خانه، همسر و پدري بسيار مهربان و دلسوز و در جامعه، خدمتگذار حقيقي مردم و سرباز واقعي امام (ره) بود؛ شهيد حقاني دو ماه پيش از شهادتش غذا نمي‌خورد و بسيار امساک مي‌کرد و تا آخرين روز حياتش از مجلس حقوق نگرفت.
همسر شهيد حقاني خاطرنشان کرد: روزي که براي آخرين بار ايشان را براي رفتن به حزب جمهوري بدرقه کردم، شهيد حقاني به من گفت "خانم! ديگر خسته شده‌ام، دعا کنيد شهيد شوم "؛ من گفتم "اين چه حرفي است که مي‌زنيد، مردم به شما نياز دارند "؛ شهيد حقاني گفت "مردم با خون ما راه را پيدا مي‌کنند و مسير را ادامه مي‌دهند ".
وي اظهار داشت:‌ خانواده شهيد حقاني همچون شهيدشان،‌ تا آخرين لحظه عمر مدافع سرسخت و هميشگي ولايت فقيه و آرمان‌هاي امام خميني (ره) هستند و به لطف و هدايت خداوند از مسير انقلاب خارج نمي‌شوند.
روحاني شهيد «غلامحسين حقاني» فرزند محمد در سال 1320در شهر مقدس قم ديده به جهان گشود.
پس از گذراندن دوره دبيرستان، چند سالي در مدرسه آيت‌الله مجتهدي تهران به تحصيل علوم ديني اشتغال داشت؛ سپس به حوزه علميه قم راه يافت و از محضر درس آيت‌الله داماد، آيت‌الله حائري و حضرت امام خميني (ره) کسب فيض کرد تا به درجه اجتهاد رسيد.
او در جريان مبارزات روحانيت عليه رژيم، چندين بار دستگير و هم‌سلول آيت‌الله طالقاني، آيت‌الله مهدوي کني و آقاي هاشمي رفسنجاني بود و بارها تحت شکنجه دژخيمان ساواک قرار گرفت تا اينکه به 12 سال زندان محکوم شد.
انقلاب که به پيروزي رسيد، او سه سال را در حبس گذرانده بود که آزاد شد. بعد از پيروزي انقلاب، نماينده امام و امام جمعه بندرعباس شد. او عضو شوراي عالي تبليغات اسلامي و دبير شوراي هماهنگي و سرپرست سازمان تبليغات اسلامي بود.
شهيد حقاني نماينده مردم بندر عباس در مجلس شوراي اسلامي نيز بود.
اين سرباز فداکار امام و انقلاب اسلامي،‌ در حادثه بمب‌گذاري 7 تير 1360 در دفتر حزب جمهوري اسلامي همراه با 71 نفر ديگر به درجه رفيع شهادت نايل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس