کد خبر 921726
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
توضیحات نوبخت درباره لایحه بودجه ۹۸ در فراکسیون امید

رییس سازمان برنامه و بودجه از انجام اصلاحات بودجه ۹۸ خبر داد و گفت: اصلاحات مدنظر در بودجه برای افزایش مقاومت در فضای تحریم آماده شد.

به گزارش مشرق، محمدباقر نوبخت در مراسم امضای تفاهم نامه با موضوع برنامه اشتغال و تولید سال ۹۷ حوزه فرهنگ و هنر با وزارت ارشاد، با بیان اینکه برنامه برای بیش از یک میلیون و ۳۳ هزار فرصت شغلی برای سال جاری داشتیم، اظهار داشت: ایجاد چنین فرصت شغلی بسنده به یک حوزه و رسته نیست؛ باید این میزان فرصت شغلی را در بخش های محتلف ایجاد کنیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: پیش از این، برای ۲۷۰ هزار فرصت شغلی در بخش صنعت و ۸۲ هزار فرصت شغلی برای بخش کشاورزی تفاهم نامه امضا کردیم و امروز نیز برای ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی در سه عرصه فرهنگی، هنری و رسانه ای با وزارت ارشاد توافق خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

دخل و خرج دولت در سال98 چقدر است؟ +جدول

وی ادامه داد: در این سه رسته، متعهد میشویم ۲ هزار میلیارد تومن تسهیلات در اختیارشان گذاریم که ۱۶۰۰ میلیارد تومان برای مناطق شهری در ازای ایجاد ۱۳ هزار شغل و ۴۰۰ میلیارد تومان در مناطق روستایی اختصاص خواهد یافت.

نوبخت گفت: البته برای اینکه بتوانیم تسهیلات ارزان قیمتی برای این سه رسته در نظر بگیریم نرخ سود ۱۶ درصد برای شهر و ۶ درصد برای روستا در نظر گرفته شد که در این راستا به میزان ۸۲ میلیارد تومان پشتیبانی میشود.

وی در ادامه با بیان اینکه بودجه ۹۸ که ۱۵ آذر ماه به مجلس ارسال شد، افزود: اصلاحات مدنظر در بودجه برای مقاومت در فضای تحریم انجام شد و مجددا ۱۴ جلد و پیوست را آماده کردیم. امیدواریم به فضای عادی برگردیم.

نوبخت اظهار داشت: با توجه به مضایق تحریمی سال آینده سال ویژه ای است اما با این حال اشتغال زایی و تولید را مدنظر قرار داده ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس