نوبخت نمایه

یک روزنامه حامی دولت وعده ایجاد یک میلیون شغل را آرزوی خام توصیف کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

روزنامه اعتماد می‌نویسد: محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشستی با کمیسیون تلفیق پیش‌بینی کرد که در سال ۹۸ یک میلیون شغل ایجاد شود.

بیشتر بخوانید:

۷ هزار میلیارد تومان برای رفع فقر مطلق در نظر گرفته‌ایم

پیش‌بینی ایجاد بیش از یک میلیون شغل در سال ۹۸


نوبخت درحالی اظهارات خود را مطرح کرد که یکی از اعضای اتاق بازرگانی ایران در سخنانی از نزول ۱۰ پله‌ای شاخص سهولت کسب و کار خبر داد. سید محمد واعظی در این خصوص در جمع خبرنگاران گفته بود: «طی یک سال گذشته رتبه کسب و کار در شاخص سهولت کسب و کار از ۱۱۸ به ۱۲۸ تنزل یافته است.


بی‌توجهی به الزامات توسعه اشتغال و فرصت‌های شغلی در کشور ماحصلی دارد که به خوبی در بازار کار قابل مشاهده است. پیش‌بینی تحقق این میزان از اشتغال از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه با وجود آگاهی کامل این مقام مسئول به آمارهای اقتصادی کمی دور از انتظار می‌رسد. این میزان از ایجاد اشتغال آرمانی است. این درحالی است که این میزان از تولید اشتغال مسیری بسیار سخت و پیچیده است و در چند سال اخیر، - محقق نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
    0 0
    نوبخت یک چرندی گفته اما کسی باور نمیکند
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
    0 0
    کاش قبل از اینکه ریس جمهور شوید به پیامد ناتوانیتان در سرنوشت یک ملت پی میبردید.از ماکه گذشت اما حتما ریس جمهور بعدی یک مهندس بزارید.چون تحصیلکرده رشته های علوم انسانی به این معناست که توان حل پیچیدگی مسایل ریاضی را نداشته.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس