کد خبر 921534
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
ترامپ و اردوغان

رسانه های ترکیه امروز اعلام کرده اند که وعده اردوغان به ترامپ مبنی بر پاکسازی داعش از سوریه موجب اتخاذ تصمیم برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه شده است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه به نقل از رسانه های ترک می نویسد: «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا تصمیم شوک آور خود درباره خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه را در هنگام گفتگوی تلفنی با «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه ای خود و بعد از آنکه اردوغان عنوان داشت ترکیه می توواند بقایای داعش را از سوریه پاک کند، اتخاذ کرد.

 

به نوشته رسانه های ترکیه، ترامپ بعد از شنیدن این اظهارات، به جان بولتون مشاور امنیت ملی خود دستور داده تا مقدمات خروج نظامیان آمریکایی از سوریه را آماده کند.

بیشتر بخوانید:

پشت پرده فرمان عجیب و ناگهانی ترامپ

ترامپ پیروزی بشار اسد را پیشاپیش تبریک گفت!

مخالفت نتانیاهو با معامله روسیه- آمریکا درباره سوریه و ایران

سفارت آمریکا در ریاض عربستانی‌ها را به تظاهرات خیابان‌ دعوت کرد!

هر چند تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای خارچ کردن نظامیان این کشور از سوریه موجب ناراحتی همپیمانان واشنگتن شده اما با این وجود روز گذشته  ترامپ در پیامی توییتری و در ادامه اظهارنظر درباره خروج نیروهای این کشور از خاک سوریه مدعی شد: علیرغم دروغ‌پراکنی‌های رسانه‌ای، روسیه، ایران و سوریه از خروج نیروهای آمریکایی خوشحال نیستند چراکه اکنون مجبورند بدون ما با داعش و دیگران بجنگند!

وی در پیامی دیگر مدعی شد: آیا آمریکا می‌خواهد بی هیچ مزیتی و به قیمت قربانی کردن جان‌های عزیز و تریلیون‌ها دلار برای دفاع از آنهایی که عمدتاً قدرنشناس هستند، پلیس خاورمیانه باشد؟ آیا می‌خواهیم برای همیشه آنجا بمانیم؟ حالا بالاخره نوبت دیگران است که بجنگند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
    7 1
    وعده اینکه منافع امریکا را در سوریه حفظ کنه ما احمق نیستیم که نفهمیم قضیه چیه
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
      5 4
      زور خدا رسید بر سرشون . مرگ بر آمریکا
    • IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
      2 6
      ارزشی ها که میگن سیل حملات خیالی ما به نیروهای امریکایی مجبورشون کرده منطقه رو ترک کنن!
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
    9 5
    هر کشوری منجمله ایران و ترکیه خروج آمریکا را به نحوی دستاورد خودشان میدانند. اما واقعیت این است که برایند تمام منافع و مضرات، آمریکا را ترقیب به ترک سوریه کرد. البته حضور سناتور راند پال به عنوان عامل روسیه! هم بی تاثیر نبود.
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
      1 0
      ترغیب
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
    12 2
    تنها امید امریکا برای بقا در سوریه همان حیدر عبادی بود با قطع شدن راه زمینی و هوایی برای نیروهای امریکایی و پ ک ک امریکا مجبور به تمکین به ترکیه و روسیه و ایران شد بحران بعدی نحوه تقسیم قدرت در خاورمیانه مابین ترکیه و ایران است اگر ایران و ترکیه بتوانند مشکلات خود را هر چه بیشتر حل کنند در نتیجه موقعیت امریکا در خاورمیانه تضعیف می شود ایران باید از موضع ترکیه و پاکستان در عمان و کویت دفاع کرده و انگلیس و امریکا را از خاورمیانه بیرون کنند
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
    13 8
    خدایی دم ترامپ گرم جایی که برایش سود نداشته باشه خرج الکی نمیکنه ولی قربونش برم ما فقط بلدیم از جیب خرج کنیم آخرش هم هیچ
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
      2 5
      آخرش مقلد غربید ، اولا ما کدوم خرج آنچنانی کردیم ، ثانیا شما تا دشمن نیاد تو خونتون گلوتون رو ... بیدار نمیشید
    • ۱۲۵ IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
      2 6
      ما از جیب خرج کردیم که الآن ارتش آمریکا دمشو رو کولش گذاشته و دست از پا درازتر داره از سوریه خارج میشه به نظر شما این یعنی هیچ.آیا اون خرج به این فایده نمیارزه. سودش از شماره بیرون است. سیلی خوردگان و ستمدیدگان به خوبی این را متوجه میشوند.
    • IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
      2 9
      واقعا خیلی نادانی.... آمریکا در سوریه نتوانست به اهدافش برسد.. حضور ما در سوریه عمل به آیه قرآن است برای کمک به مستضعفین.. عمل به قانونی اساسی است. ضامن امنیت ایران است... شما یکم فکر کنید می فهمید.. چرا دروغ شبکه های ماهوارها رو باور میکنید.
    • حمید ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
      2 10
      خطاب به 20:09، حرف بی خود نزن، حضور ایران در سوریه و عراق خرج چندانی روی دست ایران نگذاشت و در عوض منافع سرشار امنیتی ، سیاسی و حتی اقتصادی نصیب ایران کرد، ظاهراً از چند برابر شدن صادرات ایران به عراق بی خبری و یا درباره حضور اقتصادی ایران در بازار سوریه چیزی نشنیده ای!!!! ف البته ایران باید از ظرفیت عظیم اقتصادی عراق و سوریه بهره بسیار بیشتری ببرد، ولی در مقایسه با هزینه ای که کرده، استفاده بیشتری کرده است.
    • احمد IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
      1 6
      اگرماآنجانبودیم آمریکاوعربستان پیروزشده بودندوتاناامیدنشدند خارج نشدندبخصوص که سوریه باهماهنگی باجبهه مقامت آنهارادعوت به مبارزه کرد وکیست که نداند جنگ قبلی باعث شدجنگ آینده را رهاکنند ! البته آنهابااسراییل هستندمگرواقعا احساس کنند هزینه آن بالاست که بالاست .
    • Ali IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
      1 1
      دوست گرامی برفرض صحیح بودن حرف شما باز هم همه اذعان کردن خروج امریکا به نفع ما شده یعنی این از جیب خرج کردنه جواب داده قانع شدی یا تَكرار كنم!
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
    6 1
    بری که بر نگردی عجبم جنگ کردی با داعش
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
    7 1
    ترامپ از جنبه اقتصادی نگا میکنه ولی خوب ترامپ با حضورش در سوریه نزدیکترین متحدش ترکیه رو از دس داده و به طرف روسیه سوق داده شد
  • علی IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
    12 1
    امروز خارج می شوند و فردا با تکنولوزی می آیند و در سوریه شروع به زیرساخت ها می کنند و این یعنی پول و ثروت برای ترامپ . باز سر ایران کلا ه رفت . روسیه و امریکا تکنولوزی دارند و صادر می کنند ایران چه دارد؟آیا شهروند سوریه ای باز پراید ایرانی را می خرد یا ماشین آمریکایی را؟ بیخود خرج می کنیم برای هیچ .
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
    6 3
    امریکا می خواهد ایران و ترکیه و روسیه را به جان هم بیاندازد
  • دانشجوی تاریخ IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
    1 0
    در بررسی تاریخ مشخص می شود که امریکایی ها یک بار دیگر این روش را انجام داده اند: جنگ ویتنام. نیکسون جمهوریخواه با شعار پایان جنگ ویتنام به قدرت رسید. پس این روش مسوبق به سابقه است. خصوصا این که عامل اصلی آن قدرت سخت جمهوری دمکراتیک ویتنام (شمالی) و جنبش ازادیبخش ویتنام جنوبی (ویت کنگ) بوده است. البته در کنار آن باید به تغییر روابط میان دو قطب بزرگ جهان کمونیسم یعنی جمهوری خلق چین و اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی نیز توجه شود. شاید هم امریکایی ها به این نتیجه رسیده اند که ثبیت دولت قانونی دکتر بشار اسد عملا به اتمام رسیده است و آنها نمی توانند کاری انجام دهند. لذا تصمیم گرفته اند که منطقه را ترک کنند. ولی یک مورد مهم در این جا وجود دارد و آن این که نیروهای رزمی امریکا منطقه را ترک نمی کنند بلکه از شرق فرات به شرق دجله رفتند و در اقلیم کردستان مستقر شدند. این مطلب کمی نگران کننده است.
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
    1 0
    امریکا ازسوریه خارج شدچون خودش هم گفته ما هزینه نمیکنیم تا داعش به ایران نرسد ما میرویم تا داعش به مرز ایران وکشور ایران وارد شود ازانطرف درافغانستان هم همینطور پس ازسالها نیروهایش را فراخوانده تا داعش گازعنبری بتواند به ایران برسد پس کفشهارا محکم ببندید
  • حسینعلی کرمی IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
    0 0
    در هیچ زمانی ظلم و زورگویی پایدار نبوده است شاید مدت مدیدی طول بکشد اما پایداری نداشته است اسراییل پشت پرده و دستور دهنده ترامپ است و امت امریکا از این موضوعات بی خبرند تعدادی لابی یهودی زیون عامل کشتار همه امت ها هستند هروقت امت های دنیا این فاجعه را متوجه شوند کودک کشی و کشتار زنان و تجاووز در همه کره زمین برچیده میشود
  • حسینعلی کرمی IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
    0 1
    در هیچ زمانی ظلم و زورگویی پایدار نبوده است شاید مدت مدیدی طول بکشد اما پایداری نداشته است اسراییل پشت پرده و دستور دهنده ترامپ است و امت امریکا از این موضوعات بی خبرند تعدادی لابی یهودی زیون عامل کشتار همه امت ها هستند هروقت امت های دنیا این فاجعه را متوجه شوند کودک کشی و کشتار زنان و تجاووز در همه کره زمین برچیده میشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس