کد خبر 921444
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵
جنگنده اف 15

مقام‌های آمریکایی اعلام کرده‌اند پس از تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج نیروهای این کشور از سوریه، حملات هوایی علیه گروه تروریستی «داعش» نیز در این کشور متوقف خواهد شد.

به گزارش مشرق، پس از اعلام رئیس جمهور آمریکا مبنی بر خروج تمام نیروهای این کشور از سوریه، مقام‌های آمریکایی امروز (پنجشنبه) از توقف عملیات‌های هوایی علیه داعش در سوریه خبر داده‌اند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌های آمریکایی که البته نامی از آنها ذکر نکرده، گزارش کرد تصمیم «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای خارج کردن نیروهای این کشور از سوریه همچنین شامل توقف حملات هوایی آمریکا علیه گروه تروریستی «داعش» نیز می‌شود.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا بارها به بهانه حمله به مواضع داعش در سوریه، غیرنظامیان را به خاک و خون کشیده است.

 ترامپ شب گذشته (چهارشنبه) و پس از گزارش رسانه‌های آمریکایی مبنی بر خروج نیروهای این کشور از سوریه در توئیتی نوشت:« ما داعش را در سوریه شکست دادیم و این تنها دلیل ماندن ما برای ماندن در آنجا بود.»

او همچنین صبح امروز (پنجشنبه) به وقت تهران نیز در پیامی گفت: «ما داعش را شکست دادیم، بد هم شکست دادیم. زمان آن است که نیروهای ما به خانه بازگردند».

این اظهارات ترامپ مبنی بر شکست داعش درحالیست که او ساعتی پیش با انتشار توئیتی گفته‌های خود درباره «شکست» داعش را به نوعی نقض کرد و نوشت: «برخلاف گزارش‌هایی که رسانه‌های جعلی منتشر می‌کنند، روسیه، ایران، سوریه و دیگران از اینکه آمریکا در حال خارج شدن از سوریه است خوشحال نیستند. زیرا آن‌ها اکنون باید با داعش و دیگران، بدون ما بجنگند».

بیشتر بخوانیم:

چگونگی تاثیر خروج آمریکا بر ثبات اوضاع سوریه

این تصمیم ترامپ با موجی از انتقادها در محافل سیاسی آمریکا و به خصوص در میان نماینده کنگره و سناتورها مواجه شده است. آن‌ها این تصمیم ترامپ را «خطایی جدی» و «پیروزی برای ایران و بشار اسد» عنوان کرده‌اند.

انگلیس و فرانسه نیز با تاکید بر تکمیل نشدن حلقه شکست داعش در سوریه، ضمن مخالفت با تصمیم ترامپ، بر حضور نیروهای خود در سوریه تاکید کرده‌اند.

این تصمیم در شرایطی اتخاذ شده که رئیس‌جمهور ترکیه تهدید کرده قصد حمله نظامی به شبه نظامیان کُرد هم‌پیمان آمریکا در شرق فرات را دارد. 

شبه‌نظامیان کُرد سوری نیز در واکنش به این تصمیم رئیس جمهور آمریکا گفتند «خروج آمریکا از سوریه خنجر از پشت به ما و یگان‌های مدافع خلق است».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس