نقشه خاورمیانه

«جوزپ بورل» وزیر خارجه اسپانیا، طی توئیتی نوشت، این اقدام آمریکا که پیامدهای راهبردی دارد، سؤال بر انگیز است و تردیدهای جدی ایجاد می‌کند.

به گزارش مشرق، در ادامه واکنش‌ها به تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا در مورد عقب‌نشینی نظامیان آمریکایی از سوریه، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد، این عقب‌نشینی زمینه تقویت نفوذ ایران در منطقه را فراهم می‌کند و این ایران است که از این پس نقشه منطقه را ترسیم خواهد کرد.


تصمیم « دونالد ترامپ» مبنی برعقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه، همچنان خبر اول رسانه‌های خبری - تحلیلی کشورهای مختلف است و تحلیلگران معمولا از منظر پیامدهای این تصمیم ، آن را مورد توجه قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

کوچ متیس: شوک بزرگ به تیم امنیتی و نظامی ترامپ+ فیلم

کشف سلاح‌های اسرائیلی و آمریکایی در قنیطره +عکس

ادامه حملات دومینوار گروه های تروریستی در شمال سوریه


خبرگزاری فرانسه در همین چارچوب ، نوشت که این اقدام ترامپ، زمینه ایجاد کریدور زمینی که ایران را به مدیترانه متصل می‌کند، فراهم خواهد کرد، چیزی که تهران همواره به دنبالش بوده و واشنگتن با آن مقابله کرده است.این خبرگزاری ادامه داد: منتقدان تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا گفته‌اند که این تصمیم به ایران اجازه خواهد داد به هدف استراتژیک خود دست یابد. «جولیان ترون»، استاد دانشگاه و پژوهشگر امور سوریه، به خبرگزاری فرانسه گفت: واضح است که این، یک پیروزی استراتژیک برای تهران است .


نگرانی تحلیلگران صهیونیست


تحلیلگران صهیونیست نیز اعلام کردند، سیطره ایران بر پایگاه «التنف» در شرق سوریه، موجب ایجاد یک کانال از سوی محور مقاومت از ایران تا سواحل مدیترانه می‌شود و ایران، عراق، سوریه و لبنان را به هم متصل می‌سازد.


به گزارش خبرگزاری قدس، تحلیلگران صهیونیست همچنین معتقدند، تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا ضربه دردناکی را متوجه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل کرده است، چرا که وی روی حمایت‌های واشنگتن حساب ویژه‌ای باز کرده بود.


سر در گمی اروپا


«وال استریت ژورنال» گزارش داد، تصمیم یکجانبه ترامپ، سبب نگرانی کل اروپا و درخواست‌های تازه اروپایی‌ها برای استقلال استراتژیک از واشنگتن، بیشتر شده است. دیپلمات‌های اتحادیه اروپا از این تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا، ابراز شگفتی می‌کنند.


دیپلمات‌های اروپایی با تاکید بر اینکه حس می‌کنند به آنها «خیانت» شده، گفته‌اند که اروپا در قیاس با آمریکا، با تهدیدات بزرگتری از ناحیه تروریست‌ها، موشک‌ها و هجوم مهاجران مواجه است.


«جوزپ بورل» وزیر خارجه اسپانیا، طی توئیتی نوشت، این اقدام آمریکا که پیامدهای راهبردی دارد، سؤال بر انگیز است و تردیدهای جدی ایجاد می‌کند.


ترامپ: مک کورمک را نمی‌شناسم!


رئیس‌جمهور آمریکا به استعفای فرستاده ویژه آمریکا در ائتلاف به اصطلاح ضدداعش، واکنش نشان داد و ادعا کرد که او را نمی‌شناسد.


به گزارش خبرگزاری تسنیم ، ترامپ طی توئیتی نوشت: «برت مک ‌کورمک» که من نمی‌شناسمش، توسط رئیس‌جمهور اوباما در سال ۲۰۱۵ منصوب شد. قرار بود فوریه پستش را ترک کند، ولی قبل از آن استعفا کرد. رسانه‌های جعلی می‌خواهند از این کاه کوه بسازند.


مک کورمک روز شنبه در اعتراض به تصمیم ترامپ برای خارج کردن نظامیان آمریکا از سوریه، تصمیم گرفت از سمتش کناره‌گیری کند.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • US ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
    24 13
    ایران بهترین کارش رسیدگی به وضع داخلی خودش و تقویت تولید برطرف کردن بیکاری، بهبود اخلاق اسلامی و اجتماعی، تویت کانون خانواده و جلوگیری از دزدی و اختلاس اموال عمومیاست و الا واقعا نقشه منطقه اینبار بصورت مصیبت بار تغییر پیدا میکند.
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
      1 0
      تازه تهدیدات بیرونی نظامی صرف هم نیست ، اقتصادیش رو که همه ... فرهنگیش هم که زمانه ... و ... بنا بر این توجه به داخل عذر بی توجهی به بیرون نمی شود
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
    12 22
    دلمون رو به این حرفا خوش نکنیم تا وقتی اقتصادمون لیبرالیه هیچی نمیشیم
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
    2 12
    با تدبیر و امید تفاوت را لمس کنید. گذشت اون دوره 8 ساله که کل عالم و ادم بیان یه گوشه از خاک سوریه رو تسخیر کنن و دولت وقت ایران به فکر طرح های انحرافی باشه
    • سید IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
      11 1
      یعنی آرزو داری امثال سردار سلیمانی از حسن روحانی دستور گرفته باشند!؟
    • سید IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
      11 2
      البته فعلاً که تزویر و کلید به جای تدبیر و امید بود و به همین سبب کسی موفقیت در سوریه را به پایش نخواهد نوشت!!!
  • IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
    5 0
    کاسه آیی زیر نیم کاسه ست
  • IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
    1 3
    حالا بعضیها بگند تصمیم در آمریکا سیستمی است و ... . چه سیستمی است از داخل آمریکا تا متحدان و عواملش همه شکه شدند ؟
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
    2 6
    بلکه نقشه جهان را
  • سید IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
    27 4
    وقتی که خداوند اراده کرده باشد فرعونیان خود زمینه نابودی خودشان را ترتیب می دهند و از هیچ کس کاری برنمی آید! چون هیچ اراده ای جز اراده و مشیت الهی بر جهان حاکم نیست. تقدیم به کسانی که گمان می کنند کدخدا هم اراده اش قابلیت اجرا دارد!!!!!!
    • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
      9 7
      فرعونیان ؟؟ و ما هم احتمالا انبیاء الهی هستیم
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
      5 0
      فرعونیان یعنی فرعون مسلکان ، و در برابرشان معتقدان به مسلک انبیا صلوات الله علیهم هستند و البته هم مسلکی به معنای عصمت نیست ، چنان که هم سلکی با فرعون هم به معنای خود فرعون نمی باشد .
    • سید IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
      2 0
      پاسخ به 09:18 ، گمانم ضمیر مرجعش را پیدا کرده است! جرا عنوان فرعونیان تو را ناراحت کرده است!؟ جالب است!!!
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
    7 30
    خروج امریکا ینی شروع فاروپاشی قدرت پوشالی امریکا. این پیروزی ایمان ست بر کفر
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
    13 16
    ایران گند زده
    • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
      2 6
      خودتان هر کاره ای هستید اما به ایرانیان توهین نکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس