شورای شهر

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل ۵ دانشگاه بزرگ تهران نوشتند: جریانات سیاسی در شورای شهر تهران بیش از آنکه به فکر کارآمدی شهرداری باشند گرفتار سهم خواهی های حزبی شده اند.

به گزارش مشرق، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل ۵ دانشگاه بزرگ تهران طی نامه‌ای  به اعضای شورای شهر نوشتند: ما معتقدیم جریانات سیاسی در شورای شهر بیش از آنکه به فکر کارآمدی شهرداری باشند گرفتار سهم خواهی های حزبی شده اند و متوجه نیستند که عملکرد ضعیف شهردار آینده تهران در صورت بندی سیاسی کشور نیز لکه ننگی بر دامن جریانات اصلاح طلب خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

سروری: تهران با آمدن آخوندی «فریز» می‌شود

اصلاح‌طلبان چه نقشه‌ای برای مردم تهران کشیده‌اند؟

متن این بیانیه به شرح زیر است:

« اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران

سلام علیکم

نیک مستحضرید که شوراها و شهرداری ها، بیشترین ارتباط و مواجهه مستقیم با مردم را دارند. آنچه در شهرداری صورت می پذیرد کاملا قابل اندازه گیری است و از این رو کارنامه و عملکرد آن مستقیما در معرض دید و قضاوت عموم مردم قرار می گیرد. در یک قضاوت منصفانه و بدور از ملاک های جناحی و سیاسی باید گفت متاسفانه پنجمین شورای اسلامی شهر تهران از کارنامه قابل قبولی در مدیریت شهری برخوردار نیست. واقعیتی که بزرگترین نشانه آن عدم ثبات در مدیریت شهری، حواشی دائم شورای شهر و تغییر مکرر شهردار می باشد. اکنون و در آستانه انتخاب سومین شهردار تهران در کمتر از دو سال ذکر نکات مهمی را لازم می دانیم:

انتظار می رفت شورای شهر از حضور شکست خورده آقایان نجفی و افشانی تجربه لازم را اندوخته باشد و روند معیوب و معیار های غیر تخصصی و سیاسی در انتخاب شهردار را کنار بگذارد. لکن انتشار اسامی نامزد های اصلی تصدی شهرداری تهران نشان داد گویا در بر همان پاشنه سابق می چرخد! می دانید که شهرداری تهران از پیچیدگی و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و تصدی این پست ویژگی ها و توانمندی های متعددی را می طلبد.

اولا شهردار تهران باید تجربه، تخصص و توانمندی اجرائی بالایی داشته باشد که متاسفانه آقایان آخوندی و حناچی از چنین ظرفیتی برخوردار نیستند. کارنامه ۵ ساله جناب آقای آخوندی در وزارت راه و شهرسازی نشان می دهد ایشان در قیاس با همتایان سابق خود، عملکرد بسیار ضعیف و خالی از دستاوردی داشته اند.

افت شدید راه سازی، کاهش محسوس گسترش شبکه ریلی و ناتوانی در بازساری ناوگان هواپیمائی واقعیت هایی نیستند که بتوان آن را پنهان نمود. به راستی عباس آخوندی که پس از سال ها حضور در وزارت راه و شهرسازی آجر روی آجر مسکن اجتماعی نگذاشت قرار است چه گلی به سر کلان شهر تهران بزند؟ ناتوانی ایشان در حوزه مسکن و شهرسازی خصوصا عدم اعتقاد به بازسازی بافت فرسوده شهرها حتی پشت تریبون و از زبان شخص رئیس جمهور نیز بیان شد. فردی که ۵ سال به جای کار و خدمت، وزارت را با کرسی نظریه پردازی و ارائه برداشت سطحی از دیدگاه های لیبرالی اشتباه گرفته بود، مرد میدان فعالیت سنگین اجرائی شهرداری تهران نیست. جناب آقای حناچی نیز در زمینه فعالیت های اجرائی کارنامه قابل ارائه و مشخصی ندارند و مشخص نیست با چه شناختی در معرض انتخاب اعضای شورا قرار گرفته اند.

ثانیا شهردار تهران باید قدرت تعامل موثر و همکاری با تمامی نهادها، سازمان و مجموعه ها و گروه ها را دارا باشد. لازمه این مهم، تمرکز روی کار و خدمت و پرهیز از حاشیه و از طرفی تجربه بالای سیاسی اجتماعی و فرهنگی است. شهردار تهران علی رغم اینکه باید یک شخصیت سیاسی باتجربه باشد، به شدت باید از سیاست زدگی و تنش دور باشد.

جناب آقای حناچی عملا با فضای سیاسی اجتماعی کشور در عالی ترین سطح آن بیگانه اند و قطعا در آزمون های دشوار سیاسی و اجتماعی دچار لغزش های هزینه زا خواهند شد. از سوی دیگر جناب آقای آخوندی در وزارت راه و شهرسازی، یکی از پرحاشیه ترین و سیاست زده ترین عضو کابینه بوده اند. کسی که میکروفون از دست خبرنگار بگیرد و یا با یک شهروند توهین آمیز برخورد کند، در جایگاه شهرداری و در مواجهه با منتقدان چه خواهد کرد؟

فردی که با یادآوری بیمه بودن قربانیان حادثه قطار نشان داد درک درست رسانه ای و اجتماعی ندارد چگونه می تواند شهر تهران را در بحران های احتمالی مدیریت کند؟

ما معتقدیم جریانات سیاسی در شورای شهر بیش از آنکه به فکر کارآمدی شهرداری باشند گرفتار سهم خواهی های حزبی شده اند و متوجه نیستند که عملکرد ضعیف شهردار آینده تهران در صورت بندی سیاسی کشور نیز لکه ننگی بر دامن جریانات اصلاح طلب خواهد بود. بدون شک حصور آخوندی در شهرداری مهر تائیدی بر ناکارآمدی جریان اصلاح طلب در مدیریت شهری است.

در پایان توصیه می کنیم که سرنوشت تلخ و شکست خورده شورای شهر اول تهران را به یاد آورید و به جای تلاش برای جذب منافع حداکثری بر مبنای دسته بندی های حزبی، به آینده تهران و کشور بیندیشید.

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاهدصنعتی شریف

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد

انجمن اسلامی دانشجکیان دانشگاه خوارزمی»

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    2 0
    اعضای شورای شهر .. حقوق بگیران ملت ایران چرا به خواسته ملت اهمیت نمیدهید؟ آخوندی از نظر مردم مردود است و نباید شهردار بشود .. نان حرام نخورید اصلاح طلبان ناکارآمد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس