نینوا (2).jpg

نیروهای عراقی موفق شدند شماری از تروریست های داعش را در استان های «نینوا و کرکوک» از پای دربیاوردند.

به گزارش مشرق، همزمان با عملیات مشترک نیروهای بسیج مردمی عراق در استان های صلاح الدین و الانبار، از شمال غرب استان نینوا خبر می رسد نیروهای اطلاعات موفق شدند گروهی از عناصر مخفی داعش را در حومه شهر تعلفر شناسایی کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای تیپ ۵۳ بسیج مردمی با کمک نیروهای امنیتی موفق شدند هسته های خاموش داعش را در روستای «بغله» در حومه جنوب شرق شهر تعلفر رصد کنند و هدف قرار دهند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای بسیج مردمی پس از درگیری های سنگین توانستند شماری از تروریست های داعش را در این منطقه کشته و زخمی کنند؛ عملیات برای شناسایی سایر تروریست ها ادامه دارد.

نیروهای متخصص یگان های مهندسی هم تعداد زیادی تله انفجاری را در روستای «بغله» کشف و خنثی کردند؛ عملیات جست وجوی منطقه به منطقه در روستای «بغله» برای کشف مقرها، انبارهای سلاح و تونل های تروریست ها در جریان است.

از محور شمالی شهر تلعفر خبر می رسد، گروهی از نیروهای تیپ ۳۳ بسیج مردمی، عملیاتی را در روستاهای «مشت الخنزیز، السویعیه و تویوات» انجام دادند و موقق شدند شماری از تروریست ها را در حملات غافلگیرانه به هلاکت برسانند.

با انجام این عملیات از تجمیع و به هم پیوستگی عناصر تروریستی داعش در حومه شمالی شهر تعلفر جلوگیری شد؛ نیروهای متخصص وارد مناطق شده اند و در حال خنثی سازی تله های انفجاری هستند.

به گزارش مشرق، هسته های خاموش تروریست های داعش در شمال غرب استان نینوا تلاش می کنند با نا امن کردن شهر تلعفر، امنیت جاده شهر موصل به مرز سوریه را با چالش روبه رو کنند.

در حال حاضر، بخش هایی از مناطق غربی شهر موصل، حومه شهر تلعفر، مناطق مرکزی استان نینوا از جمله الحضر، مناطق غربی هم مرز با سوریه و استان الانبار آلوده به تروریست های مخفی داعش است که عمدتا مناطق بیابانی هستند.

از غرب استان کرکوک خبر می زسد، گروهی از عناصر مخفی داعش، حملات گسترده ای را علیه مواضع نیروهای تیپ ۵۶ بسیج مردمی و پلیس فدرال در ورودی روستای ربزه در منطقه الحویجه انجام دادند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای بسیج مردمی و پلیس فدرال با هوشیاری توانستند تحرکات تروریست ها را در این محور رصد کنند و به سرعت عکس العمل قاطع نشان دهند و پس از یک ساعت درگیری موفق به دفع حملات شدند.

به گزارش مشرق، در جریان درگیری ها در این محور حدود ۱۰ تن از عناصر تروریستی داعش کشته و زخمی شدند و شماری دیگر هم پس از متحمل شدن ضربات سنگین از منطقه متواری شدند.

تروریست های داعش درصدد بودند با اشغال این روستا، منطقه الحویجه که دروازه ورودی به جنوب غرب شهر کرکوک است را ناامن کنند؛ بخش هایی از مناطق مرکزی، غربی و جنوبی استان کرکوک از جمله «العباسی، الریاض، الحویجه، الرشاد و ...» آلوده به تروریست های داعش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
    10 3
    داعش مگه تموم نشد؟
  • US ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
    28 3
    زنده باد حشد الشعبی عراق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس