کرکوک (2).jpg

نیروهای مشترک عراقی توانستند چند گروه از عناصر مخفی داعش را در استان های الانبار و کرکوک، شناسایی کنند.

به گزارش مشرق، از شمال شرق عراق خبر می رسد، نیروهای عراقی در یک عملیات ویژه موفق شدند گروهی از عناصر مخفی داعش را در منطقه «الرشاد» در استان کرکوک شناسایی کنند.

نیروهای عراقی پس از رصد تروریست های داعش در جنوب غرب استان کرکوک، اطلاعات لازم را در اختیار یگان های عملیاتی تیپ شانزدهم و بیست و دوم بسیج مردمی قرار دادند تا وارد عمل شوند.

نیروهای بسیج مردمی و پلیس فدرال در ادامه، عملیات پاکسازی و بازگرداندن امنیت را به منطقه در دستور کار قرار دادند و در همان ساعات اولیه موفق شدند چهار مقر عناصر تروریستی داعش را منهدم کنند.

در جریان عملیات نیروهای عراقی در این محور، مقادیر زیادی از تجهیزات نظامی و مواد منفجره کشف و ضبط شد؛ نیروهای عراقی درصدد هستند عملیات خود را تا منطقه «وادی ام الخناجر» ادامه دهند و از احتمال حمله تروریست ها به منطقه الرشاد جلوگیری کنند.

به گزارش مشرق، استان کرکوک با وجود عملیات های متعدد نیروهای عراقی همچنان به هسته های خاموش داعش آلوده است؛ مناطق «الحویجه، الرشاد، العباسی، ریاض» و مرزهای مشترک با استان صلاح الدین نقاطی به شمار می آیند که محل اختفای تروریست های داعش است.

بخش های شمالی استان کرکوک به دلیل داشتن منابع بزرگ نفتی از جمله مناطقی به شمار می آیند که به محل تجمع هسته های خاموش داعش تبدیل شده اند؛ به گفته منابع میدانی شبه نظامیان وابسته به جریان بارزانی نقش ویژه ای را در انتقال تروریست های داعش به این مناطق ایفا می کنند.

از محور غربی استان الانبار عراق خبر می رسد، نیروهای عراقی عملیات تامین امنیت بخش های وسیعی از مناطق بیابانی را با کمک نیروهای اطلاعات عملیات در مناطق «ام تینه، العواجی و خیریجه» ادامه دادند.

به گفته منابع میدانی، ساکنان محلی مناطق در غرب استان الانبار کمک قابل توجهی را برای بازگشت امنیت به منطقه انجام دادند؛ بیابانی بودن مناطق غربی استان الانبار به محلی مناسبی برای آموزش و رصد هسته های خاموش تروریست های داعش تبدیل شده است.

بیابان های غربی استان الانبار به دلیل اتصال با مرزهای مشترک سوریه و عربستان از اهمیت خاصی برخوردار است؛ نیروهای عراقی درصدد هستند با پاکسازی این مناطق ارتباط تروریست های داعش را با مرزهای سوریه و عربستان قطع و از حملات آنان به مرکز استان جلوگیری کنند.

از محور شمالی شهر فلوجه خبرها حاکیست، عملیات نیروهای عراقی برای کشف مقر هسته های خاموش گروه تروریستی داعش همچنان در جریان است و پاکسازی منطقه تا شهر «الحدیثه» ادامه می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۹
    5 0
    دفتر نخست وزیری عراق در بیانیه ای اعلام کرد: فالح الفیاض به علت ورود به فعالیت های سیاسی و حزبی و تمایلش به در دست گرفتن مسئولیت سیاسی و با توجه به اینکه این فعالیت ها با سمت های امنیتی سازگاری ندارد، از مسئولیت خود به عنوان مشاور امنیت ملی، رئیس الحشد الشعبی و سرویس های امنیت ملی برکنار می شود.
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۹
    0 0
    زنده باد رزمندگان حشد الشعبی
  • US ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۹
    0 0
    چرا این داعشیا تموم نمیشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس