جاسمی

نماینده کرمانشاه گفت: آقای کرباسیان! شما با کارهایی که در دستور وزارت اقتصاد قرار دادید، ثروتمندها را ثروتمندتر و قوی‌تر و افراد بی‌بضاعت را ضعیف‌تر کردید، به گونه‌ای که به نان شب‌شان محتاج هستند.

به گزارش مشرق، سیّد قاسم جاسمی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، در جلسه استیضاح مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی که امروز(یکشنبه ۴ شهریور) برگزار شد، اظهار داشت: امروز مردم برای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی خود، چشم به تصمیم نمایندگان خود دوخته‌اند.

وی خطاب به نمایندگان ادامه داد: درود بر شما که توانستید با رأی موافق به استیضاح وزیر کار، دل مردم ایران و جوانان بیکار را خوشحال کنید.

جاسمی با اشاره به جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران گفت: مگر نباید ما بر اساس مقتضیات،  برنامه‌های خودمان را برای یک جنگ تمام عیار در برابر دمشن مهیا کنیم؟! آیا شرایطی که ما الان در آن قرار داریم که خون مردم در شیشه ریخته شده است، شرایطی است که بتوانیم با آمریکا و ایادی‌اش مقابله و مواجهه داشته باشیم؟

نماینده کرمانشاه با بیان اینکه در دوران مقدس در جایی که یک فرمانده، ناکارآمد بود، شهید زیادی می‌دادیم، اظهار داشت: الان هم در جنگ اقتصادی که در رأس آن وزیر اقتصاد قرار دارد، نباید یک تجدید نظر بشود و آیا نباید طوری خود را آماده کنیم که تلفات ما کمتر بشود؟

جاسمی با بیان اینکه متأسفانه خسارات جبران ناپذیری به مردم وارد شده است، تصریح کرد: آقای کرباسیان! شما با این اقداماتی که انجام دادید و کارهایی که در دستور وزارت اقتصاد قرار دادید ثروتمندها را ثروتمندتر و قوی‌تر و افراد بی‌بضاعت را ضعیف‌تر کردید، به گونه‌ای که محتاج نان شب‌شان هستند.

وی ادامه داد: وضعیت معیشت بسیار سخت، دشوار و نگران‌کننده است، به طوری که  افراد متوسط به بالا هم نگران این موضوعات هستند و سفره‌های مردم روز به روز خالی تر می‌شود.

«آقای وزیر! شما برخلاف شعار تدبیر و امید، همه را ناامید کردید و با بی‌تدبیری، زمینه ناهنجاری‌ها را در کل کشور بسط دادید و این یک گناه نابخشودنی است چرا که از خط قرمزها عبور کردید.»

جاسمی به کاهش ارزش پول ملّی اشاره کرد و گفت: ارزش پول ملّی که با مقاومت و ایستادگی و تحمل سختی‌ها و تقدیم هزاران شهید و جانباز در طول ۴۰ سال انقلاب و حتی در دولت یازدهم در زمان آقای طیب‌نیا به دست آمده بود، را یک شبه و یک روزه به تاراج دادید و اکنون، بی‌ارزش‌ترین پول جهان بعد از ونزئولا پول ایران است.

وی با بیان اینکه آمار دروغینی که در دولت و سیستم‌های اقتصاد است حاکی از نرخ تورم بیست درصدی دارد که هیچ عاقلی آن را نمی‌پذیرد، اظهار داشت: این در حالی است که نرخ واقعی تورم، شاید بیش از دویست درصد باشد.

نماینده کرمانشاه به مشکلات زلزله‌زدگان این استان اشاره کرد و گفت: بیش از یک میلیون نفر متأثر از مشکلات زلزله هستند و با وضعیت موجود نمی‌توانند با پولی که شما برای آن‌ها تعریف کرده‌اید، حتی میلگرد و سیمان اولیه خود را تأمین کنند. بعد از گذشت ده ماه از زلزله، هنوز در بیشتر خانه‌ها، سنگی بر روی سنگ بنا نشده است و مردم در نگرانی هستند. 

جاسمی خطاب به وزیر اقتصاد گفت:  دولت روز به روز دارد فربه‌تر می‌شود و شما فقط جیب خود را پر می‌کنید و به فکر مستضعفین نیستید. حضرت امام فرمودند یک تار موی کوخ نشینان را به تمام کاخ‌نشینان عالم نمی‌دهم و انقلاب به مستضعفین تعلق دارد، امّا چرا شما به این موضوع توجه ندارید.

وی، وجود فساد در گمرک را مورد اشاره قرار داد و گفت: گمرکات غرب کشور در دست کسانی است که یک تیر تفنگ بادی هم در زمان جنگ شلیک نکرده‌اند.

نماینده کرمانشاه با بیان اینکه در رابطه با واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی، بزرگترین ظلم در حق ملّت ایران روا می‌شود، تصریح کرد: شرکت‌هایی که باید با ۲۰۰۰ میلیارد به فروش برسند، دارند به تاراج می‌روند و به مفت، به برخی‌ افراد واگذار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس