محمد کیانوش‌راد

یک نماینده مستعفی مجلس ششم، تاریخ روابط اصلاح‌طلبان و روحانی را تغییر داد!

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

اصرار دولت و اصلاح‌طلبان به پاره کردن «نامه جهادی قالیباف»

خبر ارسال نامه‌ای که «محمدباقر قالیباف»، شهردار سابق تهران و فرمانده اسبق ناجا، به تازگی برای حل مشکلات اقتصادی کشور به سران 3 قوه نوشته است؛ موجی از ابراز انزجار و مخالفت را در ستاد مشترک دولت و اصلاح‌طلبان برانگیخته است.

مقامات دولتی موضع‌گیری‌های عجیبی نسبت به این نامه داشته‌اند.

«حسام‌الدین آشنا» در یک توییت از قالیباف خواسته است که محتوای نامه خود را منتشر کند! و محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور از چنین نامه‌ای ابراز بی‌اطلاعی کرده است.

«علی صوفی»، فعال اصلاح‌طلب نیز در مصاحبه‌ای که به نظر می‌رسد به بهانه ارسال همین نامه انجام شده است، با اشاره به انگیزه‌های احتمالی قالیباف از طرح گفتمانی تحت عنوان نواصولگرایی به امتداد (ارگان رسانه‌ای حزب اتحاد ملت) گفت:

قالیباف تاکنون در سه دوره از انتخابات به عنوان کاندیدا حضور داشته و اگر بنای شرکت مجدد در انتخابات ۱۴۰۰ یا معرفی چهره‌هایی برای انتخابات مجلس آتی در ذهن دارد، به نگرش جدی به مطالبات مردم نیاز دارد.

او همچنین تصریح می‌کند:

تاکنون سابقه نداشته که فردی به عنوان کاندیدای ناموفق در چند دوره انتخابات، بتواند سرانجام روشنی در این عرصه برای خود دست و پا کند و نهایتا بعید به نظر می‌رسد که بتوانیم شاهد موفقیت شهردار اسبق اصولگرایان در ردای کاندیداتوری ریاست جمهوری باشیم. به نظر می‌رسد که قالیباف شانس خوبی در این عرصه ندارد، مگر اینکه شاهد اقدامات موج سوارانه و استفاده از نقاط ضعف دولت کنونی برای کارزار انتخابات از سوی وی باشیم. البته نهایتا اعتقاد من بر این است که همه این اما و اگرها، بیشتر مبتنی بر وهم و خیال است تا اقدامی در راستای واقعیات سیاسی جامعه کشورمان.

خبرآنلاین هم در گزارشی که به نظر می‌رسد بیربط به نامه قالیباف نیست، ضمن بیان کنایه‌هایی به طرح مسئله نواصولگرایی توسط قالیباف گفته است:

سه دوره ناکامی در انتخابات ریاست جمهوری یک حقیقت را در گوش قالیباف فریاد می‌زند و آن خداحافظی با آرمان ریاست جمهوری است. هرچند به نظر می رسد خودش هم کم کم به این باور رسیده است که نمی تواند مرد اول خیابان پاستور باشد اما این دلیل نمی‌شود که به نفر اول بهارستان شدن فکر نکند. در راستای همین رویاپردازی ها است که با نگاه به مهلت دوساله تا  انتخابات مجلس فکر رهبری اصولگرایان برای رسیدن به کرسی‌های خانه ملت او و برخی نزدیکانش را رها نمی کند و همه برنامه ریزی ها برای تحقق این آرمان  حتی در تاروپود عکس های اینستاگرامی‌اش موج می زند.

گزارش خبرآنلاین می‌افزاید:

قالیباف که گویا دوران علی لاریجانی را برای مجلس تمام شده می داند رویای رئیس قوه مقننه شدن بعد از او را در سر می پروراند و از امروز به دنبال هموار کردن راه برای رسیدن به ساختمان هرمی شکل بهارستان است اما از انجایی که سایه سنگین رقیب هم‌تیمش یعنی ابراهیم رئیسی و محسن رضایی بر سر آن سنگینی می‌کند هیچ بعید نیست قالیباف در این موضوع هم ناکام بماند.[1]

یورونیوز، رسانه بعدی است که با اشاره به نامه قالیباف به سران قوا نوشته است:

با وجود این که جزئیات بیشتری از این نامه منتشر نشده، اما با توجه به شناختی که از شخصیت سیاسی محمدباقر قالیباف وجود دارد، به نظر می‌رسد او پیشنهاداتی در خصوص تغییرات و اصلاحات ناگهانی و در جهت آنچه که او «مدیریت جهادی» می‌نامد، ارائه کرده باشد. ضمن این که با نزدیک‌تر شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی (اسفند سال ۹۸) تحریکات بازیگران سیاسی که مدتی در سکوت سپری کرده‌اند افزایش خواهد یافت.

روزنامه اصلاح‌طلب آرمان امروز هم در یادداشتی کوتاه با این‌همانی نامه قالیباف برای رفع مشکلات کشور با نامه‌ها و مواضع عجیب احمدی‌نژاد، در تیتر مطلب خود نوشته است: «قالیباف با احمدی‌نژاد همسفر شد»![2]

گفتنیست، رسانه‌ها گزارش داده‌اند که قالیباف انتشار محتوای نامه خود را منوط به صلاحدید سران قوا کرده است.

*صدالبته اظهار نظر موافقان و مخالفان یک چهره سیاسی و اجرایی امر مذمومی نیست و هرکس حق دارد از جایگاه خود، له یا علیه چهره‌های سیاسی و اجرایی اظهار نظر کند.

اما این منطق واضح، بایدهای ساده‌ای هم دارد...

مثلا اعضای ستاد مشترک دولت _ اصلاح‌طلبان و رسانه‌های آنها در حالی به موضع‌گیری و بی‌تفاوتی علیه نامه قالیباف می‌پردازند که خود بهتر از همه می‌دانند تجربه پیشرفت معجزه‌آسای تهران در 12 سال شهرداری قالیباف، غیر قابل انکار است و آنها هم بدون قالیباف یا کسی شبیه به او توانایی تکرار چنین کارنامه‌ای در عرصه‌های مختلف را ندارند.

آنها همچنین به روشنی می‌دانند که هرکس (نه لزوما قالیباف) با تفکر جهادی بر سکانداری امور قرار بگیرد، همین مشکلات روزمره فعلی نیز تمام خواهند شد و فضای روانی کشور از تنش دور می‌شود.

اما اینکه چرا این دو اصل واضح که قید «انتفاع مردم» نیز در آن محرز و مشخص است؛ در نزد دولت و اصلاح‌طلبان به مسلخ برده و فدای مخالفت‌های آنها با موجودیتی به نام «محمدباقر قالیباف» می‌شود جای سؤال و تأمل دارد.

این در حالیستکه برخی تحلیلگران معتقدند علت این مخالفت برخی چهره‌های خاص با کسی مثل قالیباف آن است که اگر تفکر مدیریت جهادی بر دولت حاکم شود، دیگر هیچ جایی برای سیاست‌بازی و فراهم آوردن بهانه‌هایی برای صحبت کردن از «فردای براندازی» وجود نخواهد داشت چون عمده مشکلات کشور با مدیریت جهادی رفع می‌شود.

از دیگر بایدهای منطق اشاره شده این است که اظهارات و مواضع عام اصلاح‌طلبان گویا شامل همه هست جز قالیباف...

مثلا در روزهایی که احمدی‌نژاد خواستار استعفای رئیس‌جمهور روحانی شده بود؛ اصلاح‌طلبان ضمن بیان نظرات خود در این باره؛ اما کراراً تصریح داشتند که احمدی‌نژاد حق صحبت کردن دارد و باید حرفش را بزند و قس علی هذا.

اما گویا قالیباف از این روشنفکری مستثنی است و یک قالیباف خوب از نظر آنها یک «قالیباف ساکت‌شده» است.

گفتنیست، قالیباف پیش از این در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که از جمله رئوس راهکارهای رفع مشکلات کشور را «دیدن موفقیت‌ها» و «دوری از یأس و ناامیدی» می‌داند.[3]

***

احتمال احضار جهانگیری

«حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای»، سخنگوی دستگاه قضائیه در آخرین نشست خبری خود به یک دستور ویژه در قوه قضائیه برای مبارزه با «مفسدنمایی از نظام اسلامی» و طرح سخنان شیطنت‌آمیز در مسئله فساد اشاره کرد و گفت:

«از این پس هم قرار شده هر کسی حرفی زد و مسائلی را عنوان کرد، احضار شود و اگر اطلاعاتی دارد ارائه کند.»[4]

مع‌الوصف، «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس‌جمهور روحانی به تازگی طی اظهاراتی گفته است:

«فساد در کشور وجود دارد و متاسفانه بزرگ شده و به برخی مسئولین بالای کشور رسیده است»![5]

محرز است که منظور از «مسئولین بالای کشور» افرادی از قبیل رئیس مجلس، رئیس‌جمهور، رئیس قوه قضائیه، وزرا، معاونان رئیس‌جمهور، فرماندهان قوای مسلح کشور و البته افرادی در دفتر مقام معظم رهبری هستند.

و اکنون این آقای جهانگیری است که باید توضیح دهد منظور او از مفسد بودن مسئولین بالای کشور چیست و چه سندی برای این ادعای خود دارد؟!

توضیحاتی که بر اساس گفته‌های حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای، قوه قضائیه دستور ویژه دارد که گوینده را احضار و آنها را استماع کند و در صورت صلاحدید به استحضار مردم نیز برساند.

*اظهارات عجیب جهانگیری که هیچ پس و پیش تعیین‌کننده‌ای هم ندارد! در حالیست که چند روز بیشتر از بیانات مهم رهبر انقلاب در مذمت مفسدنمایی و القای ناامیدی نمی‌گذرد.

جالب آنکه معظم‌له حتی در بخشی از همین بیانات، همچون سنوات قبلی تأکید کردند:

«بعضی‌ها وقتی درباره‌ی فساد حرف میزنند، افراطی حرف میزنند، حواستان باشد! یک‌جوری حرف میزنند که گویا همه فاسدند، همه‌ی مدیران را و همه‌ی دستگاه‌ها را فساد گرفته! نه آقا، این‌جوری نیست؛ یک تعداد کمی فاسدند. بله! فساد، کمش هم زیاد است و باید با آن مواجهه بشود؛ امّا این یک حرف است، اینکه شما جوری حرف بزنی که شنونده خیال کند همه جا را فساد گرفته [حرف دیگری است]. بعضی‌ها تعبیرات فرنگی هم به‌ کار میبرند: «فساد سیستمی»؛ نه آقا! آن کسی که فساد را سیستمی میبیند، در مغز خودش فساد هست، در چشم خودش فساد هست. این‌همه مدیر پاک‌دست، این‌همه کارگزار مؤمن و پاک‌دست در سرتاسر کشور در همه‌ی دستگاه‌ها وجود دارند، دارند زحمت میکشند؛ چرا به اینها ظلم میکنید؟ چرا خلاف میگویید؟ چرا به نظام اسلامی ظلم میکنید؟»[6]

اسحاق جهانگیری، پیش از این 2 مرتبه هم بر قرار گرفتن کشور در «شرایط ته درّه» تأکید کرده است که یکی از این تأکیدات پس از اغتشاشات دیماه 96 بود.[7]

در همین حال لازم به اشاره است که حجت‌الاسلام منتظری، دادستان کل کشور نیز پیش از این اعلام کرده بود به دلیل اظهارات غلط و چند باره یک مقام بلندپایه انتظامی در مسئله فساد، از وی به دادسرای نظامی شکایت می‌کند.

***

سوزاندن کتاب تاریخ روابط روحانی و اصلاح‌طلبان!

«محمد کیانوش‌راد»، فعال اصلاح‌طلب و از نمایندگان مستعفی مجلس ششم، اخیراً در بخشی از مصاحبه با خبرگزاری دولتی ایرنا پیرامون انتقادات این روزهای اصلاح‌طلبان بعنوان حامیان روحانی از روحانی گفته است:

اصلاحطلبان از سال 92 سیاست خود را سیاست «حمایت و انتقاد» از دولت قرار دادند. همچنان هم سیاست ما نسبت به دولت آقای روحانی، سیاست حمایت و انتقاد است و این به معنی آن است که ضمن حمایت کلی از دولت در شرایط فعلی، نسبت به بیان اشکالات نیز توجه خواهیم کرد.
 

او همچنین می‌افزاید:

در عین حال میدانیم که اگر به جای آقای روحانی، فرد دیگری به مقام اجرایی کشور می‌رسید، امروز با بحرانهای گستردهتری روبهرو بودیم. به همین دلیل، در این حمایت پایبند هستیم و تصور میکنیم که موضع اتخاذ شده در حمایت از دولت در سالهای 92، 94، 96 درست بوده و حمایتی هم که اکنون از دولت میشود، واقعبینانه است[8].

*متأسفانه باید بیان کرد که آقای کیانوش‌راد بر سیاق همیشگی جریان سیاسی خاص، خواسته یا ناخواسته اما حقیقت را نمی‌گوید...

در واقع، رابطه اصلاح‌طلبان و روحانی در ایام دولت یازدهم رابطه «بردگی جریانی» بود که هیچ خبری از یک انتقاد کلی پرفشار و جریانی هم در آن نبود.

مردم هنوز به یاد دارند که اصلاح‌طلبان در ایام دولت یازدهم از این می‌گفتند که ما «فدائیان روحانی» هستیم، تمام کارهای روحانی قانونیست و باید دست روحانی و ظریف را بوسید.[9]

هنوز دیرزمانی از انتشار ویدئوی لیدر اصلاح‌طلبان که طی آن گفت:«تَکرار می‌کنم» که به روحانی رأی بدهید؛ نگذشته است.

شاید آقای کیانوش‌راد در مقطع دولت یازدهم در ایران نبوده است ولی آنها که بودند خوب می‌دانند که محمدرضا خاتمی چطور در شب انتخابات از این گفت که «ما تضمین روحانی هستیم»[10]

لازم به توضیح است که اظهاراتی از قبیل صحبت‌های کیانوش‌راد و یا انتقادات شدید و حتی دعوت به استعفای رئیس‌جمهور روحانی که این روزها در میان چهره‌های اصلاح‌طلب رواج دارد؛ ناشی از تغییر یا کارنامه ضعیف آقای روحانی نیست زیرا رئیس‌جمهور و کارنامه‌اش نسبت به دولت یازدهم به اندازه یک اپسیلون هم تغییر نداشته است.

بلکه این صحبت‌ها طرح می‌شوند صرفاً از آنرو که چپ‌ها قصد دارند در اقدامی قابل پیش‌بینی، از روحانی عبور کنند و بدون چسبندگی به آقای روحانی و کارنامه او پا به انتخابات‌های 98 و 1400 بگذارند.

امری که البته عده‌ای معتقدند محال است و اصلاح‌طلبان و روحانی مثل لاله و لادن دچار درهم‌تنیدگی سرنوشتی شده‌اند و هرگز از هم رهایی نمی‌یابند.

***

1_ https://www.khabaronline.ir/detail/797236/Politics/parties

2_ http://www.armandaily.ir/fa/print/main/230228

3_ mshrgh.ir/880914

4_ mshrgh.ir/883485

5_ http://www.irna.ir/fa/News/83005010

6_ http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=40273

7_mshrgh.ir/818894

8_http://www.irna.ir/fa/News/83000416

9_http://fna.ir/a1hzoo

10_https://www.isna.ir/news/96021206977/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 76
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    قالیباف مرد بزرگی است و خواهند ماند حیف که رئیس جمهور نشد
    • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
      37 15
      ما جؤن خادم المهدی علیه السلام هستیم و منتظر ما باشید به زودی
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
      6 18
      خخخخخخخخخخخخ
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
      23 17
      افرین اما مردم به آزادی جنسی رای میدهند نه کار و مدیریت و این چرت و پرتها
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    86 35
    جهانگیری القای فساد کرده و القای فساد از خود فساد بدتر است. این کارها موجب اعتراض ظالمانه علیه نظام اسلامی میشود و مردم را میشوراند.
    • AE ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
      43 11
      نگران نباش،جهانگیری و کلا دار و دسته سازندگی مصون هستند، اون رحیمی و معاون های احمدی نژاد هستند که باید در زندان پوست بندازن
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    23 23
    سند نمیخواد آن چیز که عیان است چه حاجت به بیان است
  • GB ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    26 4
    شاید منظور جهانگیری مردم تهی در سفره باشدو نان در خزانه
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    266 8
    شماها فکر می کنید که اصلاح طلبان لیاقت دارند که از کمک مومنین به انقلاب اسلامی بهره مند شوند. تجربه به ما آموخته که این جماعت گربه صفت، فقط به خودشان و دارو دسته اشان فکر می کنند. انقلاب و ملت کیلویی چند.
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    34 15
    نامه جهادی راه حل های کلیشه ای و شعاری نیست. نامه جهادی واقعی همان نامه های احمدی نژاد به رهبری بود که همه نظام از چپ تا راست آن را کوبیدن و یکبار دیگر ثابت شد که اصلاح طلب و اصولگرایشان پشت و روی یک سکه اند.
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
      20 10
      در واقع احمدی نژاد و اصلاح طلبان دو روی یک سکه اند از اول انقلاب تا حالا دولت اصولگرا نداشتیم (اینو میدونستی)
    • به IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸ IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
      15 3
      آره. با این تفاوت که اصلاح طلبان آزادند هر کاری می خواهند بکنند اما احمدی نژاد و یارانش حق نفس کشیدن هم ندارند. خوارج هم علی و معاویه را پشت و روی یک سکه می دانستند.
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    197 6
    اقای حسام الدین اشنا کشورتان را از کجا خریدی ؟ هم پیاله ات خاتمی را ببین به چه خفت خواری افتاده انشاالله همین روزه ها در انتظار تو رفیقت هم هست .
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    1 1
    خخخخخخخخخخخ
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    10 17
    ما جندالله هستیم . جند مهدی. جیوش جند المهدی
  • سید IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    43 4
    ظاهراً اصلاح طلبان تهوع آور از محبوبیت الیباف در هراسند و با توجه به افتضاحشان در شورای شهر و شهرداری تهران و تنفر پایتخت نشینان از ایشان، دق مرگ نشوند، معجزه است! ضمناً به جناب اسحاق خان جهانگیری که از خوانین منطقه اسفندقه جیرفت می باشند باید عرض کرد که پیاده شوید تا با هم برویم و شما یادتان بیاید که حداقل جنابعالی علی الظاهر از مسئولین رده بالای کشور تشریف داشته و حمایتتان را از اخوی گرامیتان در قضیه فساد بانکی نامبرده فراموش نکنید و نمی کنیم.
  • سمانه IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    54 10
    اصلاح طلبان از محبوبیت قالیباف ترس دارند. ما کارهای او را فراموش نکرده و نمی کنیم.
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
      12 34
      خخخخخخخخخخخ قالیباف کیلوچنده
    • امین ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
      25 8
      خطاب به 11:25، خودت کیلو چندی بدبخت خخخخخخخخ
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
      5 20
      مشرق بی خاصیت چرا نظری رو که میزام سانسورمیکنی میترسی از محبوبیت نداشته قالیبافت کم بشه
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    7 28
    کشور را باید بدهید دست ما بالا شهری ها تا آبادش کنیم و لقمه نانی هم از ته مانده خودمان به فقرا برسد
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
      12 0
      ماست و دوغ ت رو بخور و حرف نزن بینیم بابا
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
      4 0
      خف کار کن
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
      3 0
      خخخخا
    • سیدمحمد IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
      3 0
      شمابالاشهریهای فاسدخودتان ته مانده های شیطان وشیطان صفتانید ودرمنجلاب بی فرهنگی وحیوانیت وتوحش غرق هستید ولی مثل مریض سرطانی هستید که خودش بی خبرازمرضش هست ومایه ننگ کشور اسلامی هستید وهرچه فسادوبی بندباری ومنکرات هست درطیف شمابلاشهریهای بی درد وبی عاطفه است وخوبانی هم که درمنطقه شماهستند چون بی تفاوتند کمترازشمامقصرنیستند
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    12 1
    از مصادیق اعمال خنده دار در مملکت گماردن اینها است
  • شکارچی AE ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    13 15
    ما گروه شکارچی که جوان در استان همدان هستیم منتظر حضور احمدی نژادیم و اگر اورا رد صلاحیت کنند هیچ کسی را برای انتخابات اصلح نمیدانیم و ما همقسم شدیم
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
      9 8
      موش بخورتت شکارچی
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
      7 1
      میگم همدان هیچی دیگه نمونده نگوشما همش رو شکارکردین
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    11 25
    قالیباف اگر مرد بود کنار نمیرفت و قطعا روحانی حذف میشد اما...
    • AE ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
      14 3
      کنار رفتن آقای فالیباف نشان از تعهد.و دلسوزی وی برای ملت و احترام به نظر بسیاری دلسوزان بود اگرچه نرفتنش بهتر بود اما احترام به نطر جمعی و عدم اولویت به منافع شخصی خود را مقدم بر هر چیز دانست
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    16 34
    قالیباف همونیه که سال 84 کت و شلوارهای هاکوپیان و ساعت های آنچنانی می پوشید
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
      7 11
      همان کسی که عدالت را توزیع فقر نامید و گیشرفت را مقدم بر عدالت اعلام کرد و برجام را احتناب ناپذیر خواند.
    • رامین ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
      27 6
      خطاب به 9:27، هاکوپیان یک برند ایرانیه، دکتر قالیباف با افتخار یک برند ایرانی را پوشیده، نه مثل بعضی ها ( برخی مسئولین دولت فعلی) برند خارجی بپوشه، در ضمن ایشان با برداشت غلط از عدالت مخالف بود، نا با اصل عدالت، ساده زیستس مسئولین به این معنا نیست که رییس جمهور به جای کت و شلوار، کاپشن بپوشد، حتی شهید رجایی هم کت و شلوار می پوشید ( اون هم در سال 60، بعد برخی در دهه هشتاد با ادعای پیروی از شهید رجایی ، کاپشن می پوشیدند!!!) ، دکتر قالیباف در عمل شایستگی خود را در عرصه های مختلف بارها به اثبات رسانده است و برای همین هم در سال 2008 ، هشتمین شهردار جهان شد( با یک سرچ ساده در اینترنت ، می توانید این مطلب را متوجه شوید) ، امثال شما لیاقتتان همان مدیران حراف نجومی بگیر بی عمل یا مدیران عوام فریب متظاهر و ریاکار است.
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    10 71
    قالیباف بایداعدام بشه چون تو انتخابات حرفهای علیه دولت زد که نتونست ثابت کنه وجوکشوررو متشنج کردحالا هم با این نامه میخواد آقای روحانی رو بی کفایت جلوه به
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
      33 4
      بروووو بابا تو و دولتت باید اعدام بشید.
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
      31 3
      استغفروالله اون که خدای کفایته . مردیکه احمق تو داری مردم رو تحریک می کنی وگرنه هم عیار قالیباف مشخصه و هم عیار اصلاح طلبان ابا حرف و ابا زر زر
    • سعید ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
      21 5
      خطاب به 9:56، ببند اون دهنتو ، دکتر قالیباف هر ادعایی را مطرح کرد ، سندش را هم منتشر کرد و نشان همه داد، در عوض کسانی که جنابعالی سنگشان را به سینه می زنی، کلی ادعای بی سند و مدرک علیه دکتر قالیباف مطرح کردند ، در ضمن کسی لازم نیست دولت محبوب شما را بی کفایت نشان دهد، چون دولت محبوب شما با عملکرد ضعیف خودش ، این مساله را بارها و بارها به اثبات رسانده است.
    • به سعید IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
      4 3
      خوب آنها هم همین حرف را در مورد اسنادجهانگیری و روحانی علیه قالیباف می زنند. اما اینها مهم نیست. مهم این است که کسی که معتقد است عدالت توزیع فقر است و حتی واگن مترو را از چین وارد می کند به درد جمهوری اسلامی نمی خورد. او باید مثلا شهردار میلان یا ژنو باشد.
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
      8 1
      منافق 09:56 شکی نیست گروهکی هستی..
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
      18 2
      روحانی بدون این چیزا بی کفایت هست نیاز به سیاه نمایی نداره
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
      8 1
      مگه بی کفایتی دولت با این وضع مشخص نیاز به تلاش آقای قالیباف دارد؟ فساد اصلاح طلبان اظهر من الشمس است همه اعم از موافق و مخالف این فساد اصلاح طلبی را حس ولمس کرده اند آنچه که اصلاح طلبان را بی آبرو کرده جنگیدن با خداست و مکری که خداوند به خداشان برگردانده و مکروا مکرالله والله خیر الماکرین
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    28 2
    بزرگترین مفسد رو میخای بشناسی مهدی خان ....است
  • مقدم IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    37 3
    از آقایان حسین فریدون و مهدی جهانکیری چه خبر. ؟ مشرق اگر خبری داری اطلاع رسانی کن البته اگر نمی ترسی
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    25 2
    فساد در دولت روحانی نهادینه ورسمیت پیداکرد مثل حقوقهای نجومی و وارادات خودرو.
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    14 0
    در بخشی از نامه امام علی(ع) به مالک اشتر درخصوص خیانت در امانت آمده است :اگر یکی از کارکنان تو دست به خیانتی گشود و گزارش جاسوسان تو بر آن خیانت هم‌ داستان بود، بدین گواه بسنده کن و کیفر او را با تنبیه بدنی بدو برسان و آنچه بدست آورده بستان سپس او را خوار بدار و خیانتکار شمار و طوق بدنامی را در گردنش درآر.
  • علی IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    9 1
    قوه قضائیه با گرفتن اختیارات لازم از ر هبری دیگر هیچ عذری برای برخورد با مفسدین ندارد حتی اکر در سطح وزراو سران سه قوه باشد البته با دلایل متقن نه بگم بگم احمدی نژادی و ربیعی و دولت روحانی
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    8 0
    راست میگه. آزادی بیان را برای روزنامه های مرتبط با کیف انگلیسی میخواهند فقط
  • FR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    24 2
    اعدام براي جهانگيري حداقل است ! حالا ميفهميم چقدر احمدي نژاد به ايران با بركناري جهانگيري خدمت كرد.....
  • FR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    17 3
    فقط احمدی نژاد !درود بر او .....فقط خدمت نکرد تمام ساختار عجیب قدرت را برای مردم آشکار کرد. البته یک عده ای در باغ نبودند ونیستندوعده ای هم به صلاحشان نیست که بفهمند ...
  • علی IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    9 0
    ارواح خبیثه را احضار کنید خاصیت بیشتری برای مردم دارند تا این بی کفایت ها را
  • US ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    2 6
    جناب مشرق شما فقط فساد را در دولت می بینید
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    6 0
    كاش متن نامه و پيشنهادات آقاي قاليباف مي آمد تامورد بررسي و استفاده قرار گيرددر جنگ اقتصادي بايد از فكر همه وطن پرستان و دينداران استفاده كرد تا كشور عزيزمان پيشرفت نمايد.
  • ام IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    9 2
    سلام . اتفاقا الان مشخص شد که مملکت دیگر حرف نمی خواهد بلکه یک آدم اجرایی و عملیاتی می خواهد و او کسی جز قالیباف نیست .
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
      3 0
      نه. مملکت مدیری می خواهد که سبیل خبرنگاران و رسانه ها را حسابی چرب نگه دارد.
  • reza IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    1 2
    حتما باید پستی داشته باشد تا مشکلی را حل کند میتونست برادرانه مشاوره بدهد در مورد فساد تا دزد نباشه دزدی نمیشه
  • ملائی IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    15 0
    اسحاق خان از برادر خودش شروع کنه
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    10 8
    فساد در 100 در 100 کل نظامه
  • NL ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    8 0
    زنده باد مخالف من اصلاح طلبا همینقدر فشل هست که اجازه اظهار نظر هیچ آلترناتیوی رو نمیدن حتی اگر به قصد کمک بهشون باشه. یعنی حاضرن منافع کشور رو فدای پیروزی خودشون در انتخابات ها کنند
  • حمید IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    7 2
    خیلی جالبه ...میدونندکه قالیباف خیلی طرفدار داره...ازهمین الان میترسندوبدنامش میکنن.....ولی کسی که آینده نگر میدونه چه کسی خدمت میکنه و چه کسی خیانت
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    3 0
    مثل چیز وگربه به جان هم افتادند
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    2 2
    میشه بفرمایید کداماصلاح طلب موافق حرف زدن احمدی نژاد بود مشرق اینقدر دروغ نگو ما که به تو اعتماد ندارییم
  • بوسچین IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    0 0
    بعید است چرا تازه به ایشان کارت خبر نگاری دادند تا نشان از دهن کجی به خواست مردم باشد
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    1 0
    جهانگیری به کثیف ترین روشها ومظلوم نماییها دست یازید تاهمانطور که کلیدکشی شرم آور بود مردم مردم کردنهای اوهم عرق شرم درآورد اوباید ثابت کند که آنچه گفته درست گفته هرچنددرمورد دوبرادر خاص خودشان زحمت اثبات کردن کشیده شده وفقط باید این بیرحمی وجفابه سران نظام اسلامی رااثبات کند
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    0 0
    مدعی العموم به نیابت از مرد م خسارت دیده و کشور آسیب دیده که بواسطه بی تدبیری و خطای فاحش آقایان متضرر شده اند باید علیه امثالهم کیفر خواست تنظیم نمایند..
  • مارشال IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    0 0
    رکورد فرار از پیش رای گیری را در کارنامه دارد خوب فرار میکنه
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    1 0
    اصلاح طلبان هیچ کاری نمی تواننذ بکنند و فقط بدنبال منفعت خودشان هستند
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    0 0
    روحانی یک بی عرضه تمام عیار هستش که نون همه رو سنگ کرده و ادعا هم داره که مملکت گل و بلبل هستش.
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    1 0
    دکترقالیباف مردی ازهر نظری سالم قوی پرامید وامیدوار وپرتلاش دارای قوه تفکر جهادی وانقلابی دارای تجارب موفق درامور اجرایی واشنابه مسایل کشور ومشکلات مردم وجوانان ومشکلات توسعه شهرها وکشور وروحیه همکاری وتعاون وحلال مشکلات کشور دربحرانها وتحریمها وخطرات وابدیده وسختکوش هستند ودرهر سمتی لایق وسزاوار وشایسته خدمت به مردم وجوانان ایران زمین بافکرها وایده های راهکشا وجهادی درابادانی وعمران ونظم وامنیت که زیر بنای امور دیگر است به نحو شگفت انگیزی قادر به ایجاد تحول وتحرک درکشور وحل مشکلات کشور هستند
  • سیمای ایرانی IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    1 0
    باتوجه به گندی که اصلاحیون دراداره کشوروشهرداری تهران زدندبرای همه مردم روشن شدمتاسفانه دراین حزب قحط الرجال وقحط النسا لایق ودرشان ملت بزرگ هستند
  • سوخته IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    0 0
    منظور جهانگیری خودش و رییس اش است خوب راست می گوید چرا حرفش را باور نمی کنید . نکند از بس .. گفته حرفش را جدی نمی گیرید
  • FR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    2 0
    نه دیگه خداییش انصاف داشته باشیم قالیباف توی هر پست و منصبی بوده الحق و الانصاف خوب جواب داده و مدیر کارآمدی بوده توی پلیس توی شهرداری توی نیروی هوایی سپاه. این رو من نمیگم پرسنل اون ارگانها و مردم میگن
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    0 0
    همه برای دلخوشی خودشون هم حزبی هایشون داد میزنند اما چشم و گوش بسته به روی محکمترین کلام خدا در قران بیشتیرین خیانت را در حق خودشون و ملتشون میکنند / اینقدر شعار من منم ندیم ببینیم خدا در قران چه گفته و تفسیرش را از اءمه داشته باشیم نه از خودمون .... باز هم بگیم و آب در آسیاب دشمن خودمون بریزیم .
  • US ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    0 0
    احتمال احضار جهانگیری ؟؟؟ مگر خط قرمز است ؟؟؟
  • IR ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    0 0
    چرا بایست عدالت برا فقرا اجرا بشه؟اخه اونی که قبل انقلاب هیچ نداشته و اومده تو دستگاه چگونه تونسته کل ثروت مملکتا فبضه کنه.فرقی نداره جه کسی باشه.مدرک از این واضحتر
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    0 0
    مردم جاهل هر بلای سرشون بیاد حقشونه دزد دزده چپ و راست و اصول گرا و اصلاح طب عوام فریبیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس