مسعود شجاعی

مسعود شجاعی اگر این هفته روبروی استقلال به میدان برود پس از ۱۲ سال و ۴ ماه بار دیگر در لیگ فوتبال کشورمان پا به توپ می شود.

سرویس ورزش مشرق – بازگشت مسعود شجاعی به لیگ برتر فوتبال کشورمان که با اولین حضور اشکان دژاگه در فوتبال ایران همزمان شد قطعا اتفاق ویژه ای از نظر فوتبالی محسوب می شود. کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان با ۷۵ بازی و ۸ گل ملی در این سالها برای ۹ باشگاه بازی کرده و تراکتورسازی دهمین تیم باشگاهی اش محسوب می شود و می خواهد اولین قهرمانی خود در لیگ برتر را با سرخپوشان تبریزی جشن بگیرد.

مروری بر کارنامه سالهای گذشته مسعود سلیمانی شجاعی ۳۴ ساله که در چهار دوره جام جهانی برای ایران توپ زده سوابق فوتبالی اش را مشخص می کند.

*حضور در لیگ برتر ایران

مسعود شجاعی برای اولین بار زمانی که ۱۸ ساله بود در لیگ دوم در فصل ۰۳-۲۰۰۲ به عضویت تیم صنعت نفت آبادان در آمد و با این تیم ۱۲ بار به میدان رفت و در نهایت به دسته یک سقوط کردند اما شجاعی از نفتی ها جدا شد و در لیگ برتر ماند.

شجاعی زمانی که ۱۹ ساله بود به سایپا رفت و شاگرد محمدمایلی کهن شد. او در آن سال ۱۴ بازی انجام داد و موفق شد ۲ گل هم به ثمر برساند و در نهایت با تیمش سیزدهم شد. شجاعی دو فصل دیگر در سایپا ماند و زیر نظر بیژن ذوالفقارنسب بازی کرد و درخشید.

شجاعی در فصل ۰۵-۲۰۰۴ برای نارنجی پوشان ۲۲ بازی انجام داد و یک گل زد و باز هم با این تیم سیزدهم شد. اما در فصل ۰۶-۲۰۰۵ مسعود ۲۴ بازی کرد و ۲ گل زد و در پایان فصل به مقام سوم رسیدند.

* قهرمانی سایپا را با دایی ندید!

شجاعی که بعد از جام جهانی ۲۰۰۶ از سایپا جدا شد نتوانست قهرمانی با این تیم را جشن بگیرد. سایپا ۵ هفته با «ورنر لورانت» مربی آلمانی کار کرد و بعد علی دایی سرمربی بازیکن تیم شده و در نهایت در همان سال قهرمان لیگ برتر شد.

* آخرین حضور در لیگ ایران

شجاعی در تاریخ یکشنبه ۲۰ فروردین سال ۱۳۸۵ آخرین بازی خود در لیگ برتر کشورمان را تجربه کرد. دیدار مقابل راه آهن که البته او در همان بازی در دقیقه ۷۱ جای خود را به مجید غلام نژاد داد. دیداری که در پایان با حساب ۱-۰ به سود راه آهن خاتمه یافت. شجاعی پس از آن دیگر در لیگ کشورمان توپ نزده است. آن مسابقه در هفته بیست و هشتم لیگ پنجم بود. از آن تاریخ ۱۲ سال و ۳ ماه و ۲۷ روز می گذرد.

* آخرین گل شجاعی به ملوان!

هافبک تهاجمی تیم تراکتورسازی در لیگ برتر هجدهم آخرین گلش در لیگ برتر ایران را در تاریخ ۱۲ آبان سال ۱۳۸۴ به ملوان زد. مسابقه ای که سایپا ۱-۴ برنده شد. مسعود در آن مصاف گل چهارم تیمش را به ثمر رساند. آن دیدار در انزلی و زمین ملوان برگزار می شد. از آن تاریخ ۱۲ سال و ۹ ماه و ۲ روز گذشته است.

* آخرین هم تیمی های شجاعی

مسعود شجاعی در فصل آخر بازی در لیگ برتر با ستارگانی چون سید جلال حسینی، ابراهیمی صادقی، محسن خلیلی، رحمان احمدی، ارشاد یوسفی، کاظم برجلو و محسن ارزانی و ... هم تیمی بود.

* آخرین کارت زرد

آخرین کارت زردی که مسعود شجاعی در لیگ برتر دریافت کرد یکشنبه ۲۱ اسفند سال ۱۳۸۴ در دیدار سایپا و ملوان بود. در هفته بیست و هفتم لیگ برتر.

* آمار گل های شجاعی

شجاعی در فصل اول حضورش در لیگ در ۱۲ بازی برای صنعت نفت آبادان یک گل زد ولی در سایپا ۶۰ بازی کرد و ۵ گل به ثمر رساند. فصل اول ۱۴ بازی ۲ گل، فصل دوم ۲۲ بازی یک گل و فصل سوم ۲۴ بازی ۲ گل به ثمر رساند.

* باشگاه های شجاعی

مسعود شجاعی پس از حضور در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان با تیم ملی، به الشارجه امارات رفت و ۲ فصل آنجا بود. سپس به اوساسونا پیوست و ۵ فصل آنجا توپ زد. پس از آن هر سال در یک تیم بود و به ترتیب برای لاس پالماس، الشحانیه، الغرافه، پانیونیوس و نیم فصل آ.ا.ک آتن به میدان رفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    2 3
    عجب اعجوبه ای بوده
    • محمد صلاح US ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
      4 1
      به شجاعی میگی اعجوبه؟ !!!!!:)) این اعجوبه باشه رونالدو و مسی چین اونوقت؟؟؟ اینها همشون بازیکنانی معمولی هستن. اگر اعجوبه بود در تیمهای تراز اول اروپا بازی میکردن مثل رئال منچستر بارسا یووه بایرن ارسنال و ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس